Atzinums

Projekta ID
23-TA-467
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Projekta 1. punkts paredz Ministru kabineta 2016. gada 26. jūlija noteikumus Nr. 488 "Kārtība, kādā nepilngadīgam patvēruma meklētājam nodrošina izglītības ieguves iespējas" papildināt ar 29.1 punktu, paredzot, ka gadījumos, ja izglītības iestādē nav saņemts civiliedzīvotāja likumiskā pārstāvja vai pilngadīgā civiliedzīvotāja iesniegums par civiliedzīvotāja izbraukšanu no valsts vai mācību turpināšanu citā izglītības iestādē un civiliedzīvotājs bez attaisnojoša iemesla 20 dienas pēc kārtas nav apmeklējis izglītības iestādi un izglītības iestādē saņemtā informācija no bāriņtiesas vai pašvaldības sociālā dienesta liecina par civiliedzīvotāja neatrašanos uzturēšanās vietas adresē, vadītājs izdod rīkojumu par obligātajā izglītības ieguves vecumā esoša izglītojamā atskaitīšanu no pirmsskolas izglītības programmas vai vispārējās pamatizglītības programmas apguves.
Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumā norādītā tiesiskā regulējuma nepieciešamība tiek pamatota ar to, ka, lai gan Ukrainas civiliedzīvotāji izceļo no Latvijas Republikas, tomēr ir konstatēti gadījumi, kad izglītības iestāde par šo izceļošanu netiek informēta. Līdz ar to ir nepieciešams paredzēt mehānismu, kas noteiktu institūciju rīcību arī šādā gadījumā.
Norādām, ka saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu izglītības nodrošināšana Ukrainas civiliedzīvotājiem ir viens no sniedzamā atbalsta pasākumiem. Atbilstoši minētā likuma 8. panta pirmajai daļai pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām.
Vienlaikus Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 23. pants nosaka, ka persona zaudē Ukrainas civiliedzīvotāja pagaidu aizsardzību Latvijas Republikā, ja tā saņem starptautisko aizsardzību citā valstī vai izceļo (ir izceļojusi) uz valsti, kur tai ir tiesības uzturēties vai saņemt uzturēšanās atļauju. Konstatējot norādīto, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde arī aktualizē Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 2. panta ceturtajā daļā minēto atbalsta sniegšanai saņemto informāciju.
Tādējādi, nodrošinot valsts budžeta lietderīgu izmantošanu, ir būtiski gadījumos, ja kādas attiecīgās institūcijas rīcībā ir Ukrainas civiliedzīvotāju  atbalsta likuma 23. panta pirmās daļas 2. punktā norādītās ziņas, tās nodot arī attiecīgajai pašvaldībai un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei informācijas aktualizēšanai.
Ievērojot norādīto, lūdzam attiecīgi precizēt projekta 1. punktā ietverto 29.1 punktu un projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojumu.






 
Piedāvātā redakcija
-