Projekta ID
24-TA-2790Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.12.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 4.3.apakšpunktā norādīts, ka sinerģijā ar Projekta īstenotāja izveidoto Veselības aprūpes attīstības centru (Par ziedojuma pieņemšanu valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca” veselības aprūpes attīstības centra izveidei) attīstīt personalizētas ārstēšanas programmas un klīniskos ārstēšanas ceļus bērnu onkoloģijas un reto slimību jomā, īstenojot daudznozaru sadarbību starp ekspertiem un palielinot patoloģijas un molekulāro laboratoriju pakalpojumu spējas. Nepieciešams papildināt anotāciju ar skaidrojumu par minētajā apakšpunktā norādīto tekstu iekavās.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Precizēt projekta 6.punktā nacionālo līdzfinansējumu no “2 152 941” uz “1 323 529” atbilstoši starp Latvju un Šveici noslēgtajam Ietvarlīgumā noteiktajam 3.2.punktā finansējumam, kā arī aizstāt saīsinājumu “CHF” ar vārdiem “Šveices franku ekvivalents euro”, attiecīgi nepieciešams precizēt informāciju anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 8. punktu, jo tas ir deklaratīvs, kā arī minēto paredz noteikumu projekta 4. punkts.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projektā noteikt konkrētas darbības, kas ir atbalstāmas programmas vadībā, kā arī iepriekš noteiktā projekta ietvaros, ievērojot Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019. – 2029. gada perioda vadības likuma 15. panta 12. punktā noteikto deleģējumu.
Vienlaikus lūdzam noteikumu projektā noteikt konkrētas darbības, kas ir atbalstāmas programmas vadībā, kā arī iepriekš noteiktā projekta ietvaros, ievērojot Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019. – 2029. gada perioda vadības likuma 15. panta 12. punktā noteikto deleģējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Svītrot projekta 9.punkta ievadaļā vārdu “izstrādi”, jo programmas izdevumu attiecināmība sākas līdz ar programmas līguma parakstīšanas datumu, attiecīgi Programmas izstrādes izdevumi nav attiecināmi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidrot 9.5.punktā iekļauto programmas apsaimniekotāja administratīvo izdevumu - apmācību un mācību braucienu pamatotību, jo atbilstoši noslēgtā programmas līguma detalizētajam budžetam šādi izdevumi programmas administratīvajos izdevumos nav ieplānoti. Atbilstoši budžetam ir ieplānoti tikai pieredzes apmaiņas pasākumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādas citas izmaksas saistībā ar programmu un projektu īstenošanu ir plānots iekļauts programmas apsaimniekotāja administratīvajos izdevumos. Mūsu ieskatā noslēgtā programmas līguma detalizētajā budžetā programmas apsaimniekotāja administratīvajos izdevumos šādas izmaksas nav paredzētas. Gadījumā, ja nākotnē tiktu veikti programmas līguma grozījumi un Šveices atbildīgās iestādes akceptētu jaunu izmaksu veidu iekļaušanu programmas apsaimniekotāja administratīvajos izdevumos, tad 9.6. redakciju būtu nepieciešams precizēt, izsakot to šādi "9.6. citas izmaksas, ja tās ir noteiktas programmas līgumā.".
Piedāvātā redakcija
9.6. citas izmaksas, ja tās ir noteiktas programmas līgumā.
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt 13.punkta redakciju ar nosacījumiem attiecībā uz programmas apsaimniekotāja administratīvajiem izdevumiem, izsakot to Valsts kases kā maksājumu iestādes piedāvātajā redakcijā, vai arī attiecīgi papildināt 14.punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
13. Programmas izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām, un ir radušās no 2024. gada 1. septembra līdz 2029. gada 3. decembrim, ir pamatotas ar izdevumus pamatojošiem dokumentiem un ir ievēroti šo noteikumu 14.2.-14.5.punktos minētie nosacījumi.
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo punktu attiecināt arī uz programmas administratīvajiem izdevumiem. Piedāvājam redakciju.
Piedāvātā redakcija
15. Programmā un projektā nav attiecināmas šādas izmaksas:
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20.5. apakšpunktu tā, lai uz projekta īstenošanas gaitā radušās sadārdzinājuma izmaksām, ko projekta īstenotājs (finansējuma saņēmējs) sedz no saviem līdzekļiem, nodrošinātu piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma normu ievērošanu. Skaidrojam, ka, ja atbalsts tiek piešķirts kā komercdarbības atbalsts, piemērojot Lēmumu Nr. 2012/21/ES, tad gadījumā, ja sadārdzinājums tiek segts no līdzekļiem, kas ir publiskie līdzekļi, arī uz sadārdzinājumu jāattiecina piemērojamā komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumus. Savukārt, ja “savi līdzekļi” ir ieņēmumi no saimnieciskās darbības vai citi privātie resursi, tad komercdarbības atbalsta regulējums jāpiemēro nebūtu. Lai nosegtu abus šos scenārijus, jo no MK noteikumu projekta nav skaidrs, ko ietver jēdziens “savi līdzekļi”, aicinām papildināt punktu ar tekstu "nodrošinot piemērojamo komercdarbības atbalsta regulējuma normu ievērošanu, ja nepieciešams". Lūdzam atbilstoši precizēt arī MK noteikumu projekta 20.4. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka komercdarbības atbalsts MK noteikumu projekta ietvaros tiek sniegts vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu sniedzējam - VSIA "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca" (projekta īstenotājs/finansējuma saņēmējs) saskaņā ar Eiropas Komisijas 2011. gada 20. decembra lēmumu Nr. 2012/21/ES par Līguma par Eiropas Savienības darbību 106.panta 2.punkta piemērošanu valsts atbalstam attiecībā uz kompensāciju par sabiedriskajiem pakalpojumiem dažiem uzņēmumiem, kuriem uzticēts sniegt pakalpojumus ar vispārēju tautsaimniecisku nozīmi (turpmāk – Lēmums Nr. 2012/21/ES), lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumiem, kas izriet no Lēmuma Nr. 2012/21/ES 4. panta par starp pilnvarojuma uzlicēja un projekta īstenotāja (finansējuma saņēmēja) noslēgtu pilnvarojuma aktu (vai aktiem) par vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojumu sniegšanu un tajā iekļaujamiem nosacījumiem.
Papildus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar normu, kas paredz vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja pienākumu, ka tas veiks atlīdzības (kompensācijas) maksājumu kontroli un pārskatīšanu, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanu un atgūšanu, kā arī lūdzam MK noteikumu projektā paredzēt normu, kas nosaka komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu, proti, kad projekta īstenotājam (finansējuma saņēmējam) saskaņā ar piemērojamo valsts tiesisko regulējumu ir nodotas likumīgās tiesības saņemt atbalstu, kā arī ar normu par atbalsta kumulācijas pieļaujamību/nepieļaujamību un normu par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Kā arī lūdzam MK noteikumu projektā iekļaut normu, kas paredz to, ka projekta īstenotājs (finansējuma saņēmējs) sadarbībā ar vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēju nodrošina Lēmuma Nr. 2012/21/ES 6. pantā noteiktās uzraudzības veikšanas faktu apliecinošas dokumentācijas saglabāšanu un pieejamību saskaņā ar Lēmuma Nr. 2012/21/ES 8. pantā noteikto.
Papildus lūdzam ietvert skaidrojumu anotācijā par Lēmuma Nr. 2012/21/ES piemērojamajiem nosacījumiem.
Papildus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu ar normu, kas paredz vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēja pienākumu, ka tas veiks atlīdzības (kompensācijas) maksājumu kontroli un pārskatīšanu, kā arī atlīdzības (kompensācijas) maksājumu pārmaksas novēršanu un atgūšanu, kā arī lūdzam MK noteikumu projektā paredzēt normu, kas nosaka komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu, proti, kad projekta īstenotājam (finansējuma saņēmējam) saskaņā ar piemērojamo valsts tiesisko regulējumu ir nodotas likumīgās tiesības saņemt atbalstu, kā arī ar normu par atbalsta kumulācijas pieļaujamību/nepieļaujamību un normu par nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Kā arī lūdzam MK noteikumu projektā iekļaut normu, kas paredz to, ka projekta īstenotājs (finansējuma saņēmējs) sadarbībā ar vispārējas tautsaimnieciskas nozīmes pakalpojuma pilnvarojuma uzlicēju nodrošina Lēmuma Nr. 2012/21/ES 6. pantā noteiktās uzraudzības veikšanas faktu apliecinošas dokumentācijas saglabāšanu un pieejamību saskaņā ar Lēmuma Nr. 2012/21/ES 8. pantā noteikto.
Papildus lūdzam ietvert skaidrojumu anotācijā par Lēmuma Nr. 2012/21/ES piemērojamajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka atbilstoši MK 06.06.2023. sēdes protokola Nr.30 29.§ “Noteikumu projekts “Noteikumu projekts “Par Latvijas Republikas valdības un Šveices Federālās padomes ietvarlīgumu par Šveices sadarbības programmas otrā perioda īstenošanu noteiktām Eiropas Savienības dalībvalstīm ekonomisko un sociālo atšķirību mazināšanai Eiropas Savienībā”” 4.punktam un 4.3.apakšpunktam Veselības ministrijai kā programmas apsaimniekotājai par programmu “Bērnu vēža aprūpes attīstība Latvijā” ir atbalstīts finansējums 8 823 529 CHF (indikatīvi 9 264 706 euro), tai skaitā 85% Šveices grantam un 15% valsts budžeta līdzfinansējumam, nepieciešams precizēt anotācijas 3.sadaļu, t.i. norādīt kopējo finansējuma apmēru Šveices – Latvijas sadarbības programmas “Bērnu vēža aprūpes attīstība Latvijā” īstenošanai, sadalījumā pa gadiem finansējuma apmēru: programmas administratīvajiem izdevumiem (Veselības ministrijas kā programmas apsaimniekotājs), iepriekš noteiktā projekta “Bērnu vēža aprūpes attīstība Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā” īstenošanai (BKUS kā projekta īstenotājs), atsevišķi izdalot Šveices sadarbības programmas finansējuma daļu, valsts budžeta līdzfinansējuma un priekšfinansējuma daļu. Attiecīgi nepieciešams precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 3. un 4.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai ievērotu Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda vadības likumā noteikto terminoloģiju, precizēt projekta nosaukumu, kā arī attiecīgi precizēt projekta nosaukumu anotācijas I. sadaļā un protokollēmuma projektā šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
“Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda līdzfinansētās programmas “Bērnu vēža aprūpes attīstība Latvijā” īstenošanas noteikumi”
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu noteikumu projekta vieglāku uztveramību, lūdzam papildināt tā I nodaļu "Vispārīgie jautājumi" ar punktu, kas noteiks programmas sastāvdaļas, piemēram, šādā redakcijā:
"4. Programmas īstenošana ietver:
4.1. Projektu;
4.2. Programmas vadību, ko veic programmas apsaimniekotājs."
Attiecīgi lūdzam pārskatīt un skaidri nodalīt izmaksu attiecināmības un atbalstāmo darbību nosacījumus, kas attiecas uz iepriekš noteikto projektu un uz programmas administrēšanu.
"4. Programmas īstenošana ietver:
4.1. Projektu;
4.2. Programmas vadību, ko veic programmas apsaimniekotājs."
Attiecīgi lūdzam pārskatīt un skaidri nodalīt izmaksu attiecināmības un atbalstāmo darbību nosacījumus, kas attiecas uz iepriekš noteikto projektu un uz programmas administrēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt projekta 1.punktā vārdus “Šveices – Latvijas sadarbības programmas” ar vārdiem “Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda līdzfinansētās”, lai ievērotu Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.–2029. gada perioda vadības likumā noteikto terminoloģiju.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu normas skaidru un nepārprotamu interpretāciju, lūdzam noteikumu projekta 2. punktu izteikt piedāvātajā redakcijā.
Programmas apsaimniekotāja funkcijas, ja tas ir nepieciešams, lūdzam atrunāt atsevišķā punktā, turklāt nav viennozīmīgi skaidrs, kam programmas apsaimniekotājs piešķirs atbalstu.
Programmas apsaimniekotāja funkcijas, ja tas ir nepieciešams, lūdzam atrunāt atsevišķā punktā, turklāt nav viennozīmīgi skaidrs, kam programmas apsaimniekotājs piešķirs atbalstu.
Piedāvātā redakcija
2. Programmas ietvaros programmas apsaimniekotājs ir Veselības ministrija (turpmāk – programmas apsaimniekotājs).
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt noteikumu projekta 3. punkta atbilstību Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.—2029. gada perioda vadības likumā noteiktajai terminoloģijai, lietojot terminu "īstenotājs". Minēto saīsinājumu lūdzam lietot visā noteikumu projekta tekstā, tostarp nelietojot jēdzienu "finansējuma saņēmējs".
Piedāvātā redakcija
3. Projekta īstenotājs ir valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Bērnu klīniskā universitātes slimnīca" (turpmāk – īstenotājs).
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 4.3. apakšpunktā ietvertās iekavas un attiecīgo informāciju norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, kāda tieši laboratorija ir domāta noteikumu projekta 5.4. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu projekta anotāciju ar informāciju par piešķirto finansējumu iepriekš noteiktajam projektam, līdzīgi kā tas ir noteikts noteikumu projekta 6. punktā par programmu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību pārcelt noteikumu projekta 7. punktu uz noteikumu projekta IV nodaļu "Atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas". Vienlaikus lūdzam izvērtēt minētās normas pārcelšanu uz iepriekš noteiktā projekta līgumu, vai normas viennozīmīgas interpretācijas nolūkos norādīt termiņu, kādā īstenotājam jāiesniedz attiecīgais pārskats programmas apsaimniekotājam.
Kā arī lūdzam noteikumu projekta 6. punktu par finansējumu pārcelt uz noteikumu projekta I nodaļu "Vispārīgie jautājumi", lai nodrošinātu noteikumu projekta vieglāku uztveramību.
Kā arī lūdzam noteikumu projekta 6. punktu par finansējumu pārcelt uz noteikumu projekta I nodaļu "Vispārīgie jautājumi", lai nodrošinātu noteikumu projekta vieglāku uztveramību.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projekta 9. punktā noteikt, ka tas attiecināms uz programmas administrēšanas izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vēra noteikumu projekta 10.7.punktā noteikto, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku skaidrojumu par Šveices partneru iesaisti, proti, kādā veidā tie tiks izvēlēti un kādā veidā notiks sadarbība.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Norādīt projekta 11., 12., un 14. punktā korektas atsauces uz citiem attiecīgajiem projekta punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām vārdus "programmas un Projekta īstenošanas laikā" iekļaut aiz vārdiem "kas radušās".
Piedāvātā redakcija
11. Ir atbalstāmas Programmas un Projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas (atbilstoši šo noteikumu 11. punktā noteiktām atbalstāmām darbībām un šo noteikumu 12. punktā noteiktām izmaksu pozīcijām), kas radušās programmas un Projekta īstenošanas laikā uz darba līguma vai uzņēmuma (pakalpojuma) līguma pamata, tai skaitā normatīvajos aktos noteiktās valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības izmaksas, kā arī nodokļu politikas jomā noteiktās piemaksas un nodokļi programmas un Projekta īstenošanas laikā.
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā neattiecināmo izmaksu regulējums ir attiecināms gan uz programmas, gan uz projekta līmeni, aizstāt projekta 15.punkta ievaddaļā vārdu “Projektā” ar vārdiem “Programmā un Projektā"
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā neattiecināmo izmaksu regulējums ir attiecināms gan uz programmas, gan uz projekta līmeni, aizstāt projekta15.2.apakšpunktā vārdus “atbalsta pasākuma” ar vārdiem “programmas līgumā vai līgumā par projekta īstenošanu”
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Ievērojot minēto, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 15.6. apakšpunktā vārdus "kas ir vispārēji atgūstams ar jebkādiem līdzekļiem, pat ja faktiski saņēmējs pats neatgūst pievienotās vērtības nodokli" ar vārdiem "ja tas ir atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā".
Piedāvātā redakcija
15.6. pievienotās vērtības nodoklis, ja tas ir atgūstams saskaņā ar normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā;
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Tā kā neattiecināmo izmaksu regulējums ir attiecināms gan uz programmas, gan uz projekta līmeni, aizstāt projekta 15.6.apakšpunktā vārdu “saņēmējs” ar vārdiem “Programmas apsaimniekotājs vai Projekta īstenotājs”.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 15.9.apakšpunktā aizstāt vārdu "neapdomīgi" ar vārdu "nepamatoti".
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību noteikumu projektā ietvert 16. punktu, ņemot vērā, ka minimālais informācijas apjoms, kas jāietver iepriekš noteiktā projekta līgumā, tiks noteikts Ministru kabineta noteikumos par Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.—2029. gada perioda vadību (turpmāk - horizontālo noteikumu projekts), ievērojot Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.—2029. gada perioda vadības likuma 15. panta 2. punktā ietverto deleģējumu. Minētais projekts tika neformāli skaņots ar programmu apsaimniekotājiem un tuvākajā laikā tiks nosūtīts arī oficiālajai saskaņošanai. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Aicinām pēc nepieciešamības noteikumu projektā uzskaitīt tos nosacījumus, kurus paredzēts iekļaut iepriekš noteiktā projekta līgumā papildus horizontālo noteikumu projektā uzskaitītajiem nosacījumiem.
Aicinām pēc nepieciešamības noteikumu projektā uzskaitīt tos nosacījumus, kurus paredzēts iekļaut iepriekš noteiktā projekta līgumā papildus horizontālo noteikumu projektā uzskaitītajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību svītrot noteikumu projekta 16.3. apakšpunktā vārdus "paredzot finansējuma saņēmēja pienākumu, tiklīdz ir zināma informācija par iepirkumu izsludināšanas brīdi, iesniegt iepirkumu plānu vadības informācijas sistēmā par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu;" un ietvert minēto pienākumu iepriekš noteiktā projekta līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Nepieciešams noteikumu projektā vārda “Donorvalsts” vietā norādīt “Šveice”.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 19.punktu, jo Latvijas un Šveices sadarbības programmas 2019.—2029. gada perioda vadības likuma 29. panta ceturtā daļa jau nosaka dokumentu glabāšanas termiņu, un tas ir saistošs gan programmas apsaimniekotājam, gan īstenotājam. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ja tas ir nepieciešams, minēto informāciju var ietvert iepriekš noteiktā projekta līgumā.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 20.1. apakšpunktu aiz vārda "nodrošina" ar vārdiem "dubultā finansējuma neiestāšanos un". Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās nodrošināma ne tikai attiecībā uz citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, bet arī konkrētā projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros darbības nedrīkst tikt finansētas dubultā.
Piedāvātā redakcija
20.1. nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos un ka Projektā plānotie darbi netiek finansēti vai līdzfinansēti, kā arī tos nav plānots finansēt vai līdzfinansēt no citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem;
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 20.5. apakšpunktā ietverta vispārīga norma par projekta sadārdzinājuma segšanu no īstenotāja līdzekļiem, savukārt noteikumu projekta 20.4. apakšpunktā minētā norma ietverta ar izņēmumgadījuma atrunu. Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 20.4. un 20.5. apakšpunktā ietverto regulējumu un nodrošināt, lai tie savstarpēji nedublētos, kā arī nenonāktu savstarpējā pretrunā.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām 22.punktu iekļaut aiz 13.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 32. punkta nepieciešamību, ņemot vērā to, ka programmas apsaimniekotāja projektu un iepriekš noteikto projektu uzraudzības un kontroles funkcijas noteiktas horizontālajā notikumu projektā, un saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.2. apakšpunktu normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka vai tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Nepieciešams anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Apraksts” precizēt gadu, t.i. “2026” gada vietā, norādot “2024”.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par valsts atbalsta nosacījumiem, kas izriet no piemērojamā Lēmuma Nr. 2012/21/ES, kā arī lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu par pārkompensācijas kontroli - kā pilnvarojuma uzlicējs pārbaudīs finansējuma saņēmējam noteikto pienākumu iesniegt pilnvarojuma uzlicēja apliecinājumu, kam jābūt norādītam pilnvarojuma aktā un kā praksē jānodrošina pārkompensācijas kontrole, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Pārkompensācijas uzraudzību veic pilnvarojuma uzlicējs un, lai pilnvarojuma uzlicējs varētu kvalitatīvi novērst pārkompensācijas riskus un izpildīt pienākumu par pārkompensācijas uzraudzību, pilnvarojuma aktā ir iekļauts nosacījums, ka pilnvarojuma uzlicējs veic regulāras pārbaudes vai nodrošina, ka tās tiek veiktas, vismaz ik pēc trīs gadiem sabiedrisko pakalpojumu līguma darbības laikā un tā beigās, pamatojoties uz normatīvajiem aktiem, kas nosaka atlīdzības maksājumu/kompensāciju aprēķināšanas un piešķiršanas kārtību, kritērijus un nosacījumus, kā arī pārkompensācijas kontroles kārtību. Minētais pārkompensācijas uzraudzības mehānisms tiek izvērtēts projekta iesnieguma vērtēšanas procesā.
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Problēmas apraksts” papildināt otrajā rindkopā aiz vārdiem “30 dienu laikā” ar skaidrojumu iekavās “(tiek atmaksāts Latvijas valsts budžetā par Šveicei maksājuma paprasījumā iekļautajiem Programmas un Projekta izdevumiem, tādejādi atmaksājot Latvijas valsts budžeta nodrošināto priekšfinansējumu Programmas administratīvajiem izdevumiem un Projekta izmaksām (Šveices finansējuma daļa))”, lai skaidri saprotama no Šveices finansējuma atmaksāšanas kārtība.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam svītrot anotācijas 6.1. sadaļas apakšsadaļā "Valsts un pašvaldību institūcijas" ietverto norādi uz Finanšu ministriju, ņemot vērā, ka Finanšu ministrija nav iesaistījusies noteikumu projekta izstrādē.
Piedāvātā redakcija
-
42.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Ievērojot minēto, lai nodrošinātu viennozīmīgu interpretāciju par Veselības ministrijai doto uzdevumu, lūdzam papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4. punktu ar norādi uz konkrētajiem Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumiem Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts
budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”, kuru noteiktajā kārtībā Finanšu ministrijā iesniedzams pieprasījums finansējuma pārdalei.
budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas”, kuru noteiktajā kārtībā Finanšu ministrijā iesniedzams pieprasījums finansējuma pārdalei.
Piedāvātā redakcija
4. Veselības ministrijai (VSIA “Bērnu klīniskā universitātes slimnīca”) Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” noteiktajā kārtībā iesniegt Finanšu ministrijā pieprasījumu finansējuma pārdalei no valsts pamatbudžeta no valsts budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" valsts budžeta līdzfinansējuma un priekšfinansējuma 5 766 323 euro apmērā nodrošināšanai projekta “Bērnu vēža aprūpes attīstība Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā” īstenošanai.
