Atzinums

Projekta ID
23-TA-957
Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
30.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 15.lapā lūdzam redakcionāli precizēt 6. un 7. rindkopu, ietverot to 5.rindkopā kā ("Kā norādījusi nozare [..].") turpinājumu 5.rindkopā ietvertā nozares viedokļa atspoguļojumam.

Vienlaikus lūdzam izvērst 15.lapas 8.rindkopu un atspoguļot Ekonomikas ministrijas iepriekš pausto viedokli, izsakot to šādā redakcijā: "Par šajā sadaļā minēto problemātiku arī Ekonomikas ministrija ir izteikusi viedokli, ka pienākums nodrošināt elektronisko sakaru komersantam piekļuvi elektronisko sakaru tīkliem ar Elektronisko sakaru likuma 30.panta ceturto daļu ir noteikts nekustamā īpašuma īpašniekam vai valdītājam. Proti, šis pienākums dzīvojamās mājas īpašniekam (visiem dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem) izriet nevis no normatīvajiem aktiem dzīvojamo māju pārvaldīšanas jomā, bet no citiem normatīvajiem aktiem. Ekonomikas ministrija vērš uzmanību, ka pastāv arī citu jomu regulējoši normatīvie akti, kuros ir noteikti pienākumi dzīvojamās mājas īpašniekam, taču tas nenozīmē, ka pēc noklusējuma visi šie citos normatīvajos aktos definētie dzīvojamās mājas īpašnieka pienākumi būtu uzskatāmi par obligātajām pārvaldīšanas darbībām. Balstoties uz iepriekš minēto, Ekonomikas ministrijas ieskatā, piekļuves nodrošināšana elektronisko sakaru tīkliem elektronisko sakaru komersantam nav uzskatāma par Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma 6.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajā pārvaldīšanas darbībā ietilpstošu pienākumu, taču dzīvojamās mājas īpašnieks likumā noteiktā kārtībā var lemt par šī uzdevuma uzdošanu pārvaldniekam, nodrošinot arī finansējumu tā izpildei."

Augstāk minētā kontekstā arī lūdzam precizēt Informatīvā ziņojuma 15.lapas 9.rindkopu, izsakot to šādā redakcijā:
"Lai risinātu iepriekš minēto problēmu, Ekonomikas ministirja ir izteikusi viedokli, ka būtu nepieciešams izstrādāt tiesību akta projektu - grozījumus Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, lai ieviestu ESL nostiprinātā dzīvojamās mājas īpašniekuma pienākuma - nodrošināt elektronisko sakaru komersantam piekļuvi tam piederošam elektronisko sakaru tīklam - izpildes mehānismu."

Ņemot vērā, ka iepriekš minētie potenciālie grozījumi saistās tieši ar ESL nostiprinātā pienākuma izpildes ieviešanas mehānismu, aicinām Informatīvā ziņojuma 3.4.2.1. punktu izteikt šādā redakcijā:
"3.4.2.1. SM sadarbībā ar EM izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā tiesību akta projektu - grozījumus Dzīvojamo māju pārvaldīšanas jomā, lai ieviestu ESL nostiprinātā dzīvojamās mājas īpašnieka pienākuma - nodrošināt elektronisko sakaru komersantam piekļuvi tam piederošam elektornisko sakaru tīklam - izpildes mehānismu."
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums svītrot Informatīvā ziņojuma 5.lapas otro rindkopu, ņemot vērā, ka tajā ir ietverta nekorekta atsauce uz Ekonomimikas ministrijas viedokli, kas tika izteikts par elektronisko sakaru nodrošināšanu kā potenciālu obligāto pārvaldīšanas darbību nevis, kā tas ir minēts Informatīvajā ziņojumā, par saskaņojumu elektronisko sakaru tīklu ierīkošanai vai būvniecībai kopīpašumā (dzīvokļu īpašumos nesadalītās) esošās dzīvojamās mājās. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ekonomikas ministrija neatbalsta noteikumu projekta protokoluzdevuma 3.punktu. Tas saistīts ar to, ka gadījumā, ja tehniskā prasība noteiktās ēkās nodrošināt radiosignāla līmeni augstāku par -96 dBm tiek ietverta Elektronisko sakaru likumā saskaņā ar šī protokoluzdevuma 2.9.apakšpunkta. Tad no protokoluzdevuma un informatīvā ziņojuma nav objektīvi saprotams kāds regulējums, papildus jau ieplānotajiem grozījumiem Elektronisko sakaru likumā, būtu vēl jāregulē Latvijas būvnormatīvā LBN 262-15 “Elektronisko sakaru tīkli” vai Ministru kabineta 2021.gada 19.oktobra  noteikumos Nr. 693 “Būvju vispārīgo prasību būvnormatīvs LBN 200-21”. Vēršam uzmanību uz to, ka būvnoramtīvos nav ietverams prasības saskaņot kādu tehnisko risinājumu ar trešajām personām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka konkrētā tiesiskā regulējuma izstrādes mērķis ir Elektronisko sakaru likumā nostiprinātā pienākuma izpildes nodrošināšana, Ekonomikas ministrija aicina noteikt, ka par konkrētā normatīvā akta izstrādi un virzību ir atbildīga Satiksmes ministrija, sadarbojoties ar Ekonomikas ministriju.
Piedāvātā redakcija
Satiksmes ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju  sešu mēnešu laikā pēc informatīvā ziņojuma pieņemšanas Ministru kabinetā izstrādāt un satiksmes ministram normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegt Ministru kabinetā izskatīšanai tiesību akta projektu -  grozījumus Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā, lai ieviestu Elektronisko sakaru likumā nostiprinātā dzīvojamās mājas īpašnieka pienākuma - nodrošināt elektronisko sakaru komersantam piekļuvi tam piederošam elektronisko sakaru tīklam – izpildes mehānismu.
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā Informatīvā ziņojuma 2.sadaļas 2.2.3. apakšpunktā minēto, lūdzam ietvert konkrētajā sadaļā (problemātika un risinājumi) izvērstāku minētā 2019.gadā virzītā likumprojekta saturu un būtību,jo šobrīd izstrādātajā Informatīvā ziņojuma redakcijā šī likumprojekta atkārtota virzīšana ir iekļauta tikai sadaļā "turpmāk veicamās darbības".
Piedāvātā redakcija
-