Projekta ID
25-TA-369Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.11.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunktā paredzēts vārdus “robežšķērsošanas vietas" aizstāti ar vārdiem “muitas kontroles punkti”.
Neatbalstām ierosināto precizējumu, jo tas neatbilst Latvijas Valsts robežas likumā un Ministru kabineta 2010. gada 27. jūlijā noteikumos Nr.704 “Noteikumi par robežšķērsošanas vietām un tajās veicamajām pārbaudēm” lietotajai termina “robežšķērsošanas vieta” būtībai.
Tādējādi, lūdzam noteikumu projekta 1.2. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā: “Robežšķērsošanas vietas, kurās izveidoti muitas kontroles punkti (turpmāk – robežšķērsošanas vietas), cauri kuriem atļauts Latvijā kontrolējamo narkotisko vielu, psihotropo vielu un prekursoru II un III sarakstā iekļauto vielu un zāļu imports, eksports un tranzīts uz valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis vai Eiropas Ekonomikas zonas valstis, kā arī tās robežšķērsošanas vietas, cauri kurām atļauts importēt I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.".
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot no noteikumu projekta anotācijas 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi”(4 lp) informāciju, par vārda “robežšķērsošanas vietas” aizstāšanu ar vārdiem “muitas kontroles punkti”.
Neatbalstām ierosināto precizējumu, jo tas neatbilst Latvijas Valsts robežas likumā un Ministru kabineta 2010. gada 27. jūlijā noteikumos Nr.704 “Noteikumi par robežšķērsošanas vietām un tajās veicamajām pārbaudēm” lietotajai termina “robežšķērsošanas vieta” būtībai.
Tādējādi, lūdzam noteikumu projekta 1.2. apakšpunktu izteikt šādā redakcijā: “Robežšķērsošanas vietas, kurās izveidoti muitas kontroles punkti (turpmāk – robežšķērsošanas vietas), cauri kuriem atļauts Latvijā kontrolējamo narkotisko vielu, psihotropo vielu un prekursoru II un III sarakstā iekļauto vielu un zāļu imports, eksports un tranzīts uz valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis vai Eiropas Ekonomikas zonas valstis, kā arī tās robežšķērsošanas vietas, cauri kurām atļauts importēt I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.".
Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot no noteikumu projekta anotācijas 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi”(4 lp) informāciju, par vārda “robežšķērsošanas vietas” aizstāšanu ar vārdiem “muitas kontroles punkti”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu projektā precizēts Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 “Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība” (turpmāk – noteikumi Nr. 327) 26. punkts, svītrojot norādi uz trešajām valstīm, tādējādi nosakot, ka veterināro narkotisko un psihotropo zāļu imports un eksports attiecas uz šo zāļu pārvietošanu gan no trešajām valstīm, gan uz tām, gan no Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas valstis valstīm, gan uz tām.
Tādējādi paplašinot imports un eksports jēdzienu, noteikumu Nr. 327 25. punktā minētajām personām veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles būs jāieved Latvijas teritorijā vai jāizved no Latvijas teritorijas cauri robežšķērsošanas vietām, kurās muitas iestādes veic muitas kontroli narkotisko un psihotropo vielu, zāļu un prekursoru pārvietošanai pāri ārējai robežai un dienests veic veterināro, fitosanitāro, pārtikas nekaitīguma un nepārtikas preču drošuma, kvalitātes un klasifikācijas kontroli saskaņā ar normatīvajiem aktiem par robežšķērsošanas vietām un tajās veicamajām pārbaudēm.
Kontrolēt veterināro zāļu, tostarp, veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ievešanu un izvešanu Valsts ieņēmumu dienests var tikai Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 9. oktobra Regula (ES) Nr. 952/2013, ar ko izveido Savienības Muitas kodeksu (turpmāk – Regula Nr. 952/2013), 5. panta 3. punktā definētās muitas kontroles ietvaros, ņemot vērā šās regulas 46. pantā noteikto.
Tas nozīmē, ka Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumi un funkcijas veterināro zāļu jomā nav paplašināmas ārpus Regulas Nr. 952/2013 noteiktās kompetences, proti, Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādēm nav pamata veikt preču, proti, konkrētajā gadījumā veterināro narkotisko un psihotropo zāļu, kurām ir Eiropas Savienības preču statuss un kuras Latvijas teritorijā tiek ievestas no citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, vai izvestas no Latvijas teritorijas uz citu Eiropas Savienības dalībvalsti, kontroli.
Ņemot vērā minēto, lūdzam negrozīt noteikumu Nr. 327 26. punktu un svītrot noteikumu projekta 1.6.apakšpunktu, kā arī svītrot no noteikumu projekta anotācijas 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” (5., 6. lp) informāciju par noteikumu Nr. 327 26. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
