Projekta ID
23-TA-3015Atzinuma sniedzējs
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Sertifikācijas centrs"
Atzinums iesniegts
12.12.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Atbilstoši SIA “Sertifikācijas un testēšanas centrs” iesniegtajiem iebildumiem sniedzam savu repliku.
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 26. maija noteikumos Nr. 485 "Bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtība" mūsuprāt nerada būtisku par ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām. Šeit jāuzsver, ka visas ar mūsu uzraudzību saistītās lietas apmaksājam atbilstošām valsts institūcijām saskaņā ar izrakstītajiem rēķiniem, jo visi no valsts puses saņemtie ir maksas pakalpojumi.
Mēs kā jaunā kontroles institūcija esam gatavojušies un izgājuši akreditācijas procesu sākotnēji Latvijas nacionālajā akreditācijas birojā un pēc tam atzīšanu Pārtikas un veterinārajā dienestā. Šādu atzīšanu bija iespējams saņemt vienīgi piesaistot augsti kvalificētus profesionāļus atbilstošās jomās. Lai to realizētu esam vairāku gadu garumā izstrādājuši personāla apmācību sistēmu, kas balstīta uz zināšanu pārnesi no pieredzējušiem inspektoriem un šis viss rezultējies ar mūsu inspektoru nokārtotiem eksāmeniem Pārtikas un veterinārajā dienestā un sekojošu inspektoru praktiskās darbības izvērtēšanu no dienesta puses. Ņemot vērā šo vispusīgo akreditācijas un atzīšanas procesu no valsts institūcijām, kas mūsuprāt pilnība apliecina mūsu kompetenci, lai varētu veiksmīgi uzsākt savu darbību minētajā jomā.
Kontroles institūciju darbinieki ir brīvi jebkurā laikā mainīt savu darba vietu, ja vien nav noslēgta speciāla konfidencialitātes vienošanās un darbinieks par to ir saņēmis atsevišķu samaksu. Šajā gadījumā neviena no pārējām kontroles institūcijām šādu likumam atbilstošu kārtību nav noteikusi, līdz ar to darbinieku rotācija var notikt pēc paša darbinieka brīvas izvēles.
SIA Sertifikācijas centrs ir plaša tvēruma sertifikācijas institūcija, kas sertificē personālu, produktus un pārvaldības sistēmas tādejādi nodrošinot pietiekamus finanšu resursus un pieņemot neatkarīgus sertifikācijas lēmumus. Dažādās jomās esam ienākuši tirgū konkurences apstākļos, tamdēļ nav nekāda pamata uztraukumam par tirgus kropļošanu, vēl jo vairāk ņemot vērā, ka mūsu pakalpojumu cenrādis ir publicēts un no augstāk minētajām valsts institūcijām caurskatīts.
Katram uzņēmējam ir pastāvīgi jācīnās ar debitoriem un tas nevar būt par pamatu operatoru ierobežošanai mainīt kontroles institūciju, kā tas ir jebkurā citā sertifikācijas jomā. Operatoru neatbilstību izsekošana ir stingri atrunāta Eiropas Savienības regulās un likumos un katrai kontroles institūcijai atbilstoši šim ir izstrādāta procedūra, kas ir no minēto valsts institūciju puses apstiprināta. Tāpat sertifikācijas institūcijas uzraudzības kārtībā tiek pastāvīgi kontrolētas no Latvijas nacionālajā akreditācijas biroja un Pārtikas un veterinārajā dienesta puses.
Mūsuprāt, šeit iebildumu iesniedzējs grib ierobežot brīvu konkurenci sertifikācijas jomā, kas nebūtu pieļaujams. Konkurence, pirmkārt, jau nāks par labu bioloģiskās lauksaimniecības operatoriem un tādējādi arī visai sabiedrībai kopumā, kas patērē bioloģiskās lauksaimniecības produktus, kā arī būs virzītājspēks bioloģiskās lauksaimniecības jomas attīstībai Latvijā. Jāņem arī vērā Eiropas Savienības uzstādījumus bioloģisko lauksaimniecību apjomu palielināšanai tuvākajos gados, tāpēc arī citās Eiropas Savienības valstīs ir pat 10 un vairāk kontroles institūcijas.
Lūdzu ņemt vērā mūsu ilgo un rūpīgo darbu Bioloģiskās lauksaimniecības sertifikācijas sistēmas izstrādē, saņemto akreditāciju no Latvijas Nacionālā akreditācijas biroja, atzīšanu no Pārtikas un veterinārā dienesta, tiesisko paļāvību un virzīt mūs apstiprināšanai Ministru kabineta noteikumos Nr. 485 "Bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtība".
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 26. maija noteikumos Nr. 485 "Bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtība" mūsuprāt nerada būtisku par ietekmi uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām. Šeit jāuzsver, ka visas ar mūsu uzraudzību saistītās lietas apmaksājam atbilstošām valsts institūcijām saskaņā ar izrakstītajiem rēķiniem, jo visi no valsts puses saņemtie ir maksas pakalpojumi.
Mēs kā jaunā kontroles institūcija esam gatavojušies un izgājuši akreditācijas procesu sākotnēji Latvijas nacionālajā akreditācijas birojā un pēc tam atzīšanu Pārtikas un veterinārajā dienestā. Šādu atzīšanu bija iespējams saņemt vienīgi piesaistot augsti kvalificētus profesionāļus atbilstošās jomās. Lai to realizētu esam vairāku gadu garumā izstrādājuši personāla apmācību sistēmu, kas balstīta uz zināšanu pārnesi no pieredzējušiem inspektoriem un šis viss rezultējies ar mūsu inspektoru nokārtotiem eksāmeniem Pārtikas un veterinārajā dienestā un sekojošu inspektoru praktiskās darbības izvērtēšanu no dienesta puses. Ņemot vērā šo vispusīgo akreditācijas un atzīšanas procesu no valsts institūcijām, kas mūsuprāt pilnība apliecina mūsu kompetenci, lai varētu veiksmīgi uzsākt savu darbību minētajā jomā.
Kontroles institūciju darbinieki ir brīvi jebkurā laikā mainīt savu darba vietu, ja vien nav noslēgta speciāla konfidencialitātes vienošanās un darbinieks par to ir saņēmis atsevišķu samaksu. Šajā gadījumā neviena no pārējām kontroles institūcijām šādu likumam atbilstošu kārtību nav noteikusi, līdz ar to darbinieku rotācija var notikt pēc paša darbinieka brīvas izvēles.
SIA Sertifikācijas centrs ir plaša tvēruma sertifikācijas institūcija, kas sertificē personālu, produktus un pārvaldības sistēmas tādejādi nodrošinot pietiekamus finanšu resursus un pieņemot neatkarīgus sertifikācijas lēmumus. Dažādās jomās esam ienākuši tirgū konkurences apstākļos, tamdēļ nav nekāda pamata uztraukumam par tirgus kropļošanu, vēl jo vairāk ņemot vērā, ka mūsu pakalpojumu cenrādis ir publicēts un no augstāk minētajām valsts institūcijām caurskatīts.
Katram uzņēmējam ir pastāvīgi jācīnās ar debitoriem un tas nevar būt par pamatu operatoru ierobežošanai mainīt kontroles institūciju, kā tas ir jebkurā citā sertifikācijas jomā. Operatoru neatbilstību izsekošana ir stingri atrunāta Eiropas Savienības regulās un likumos un katrai kontroles institūcijai atbilstoši šim ir izstrādāta procedūra, kas ir no minēto valsts institūciju puses apstiprināta. Tāpat sertifikācijas institūcijas uzraudzības kārtībā tiek pastāvīgi kontrolētas no Latvijas nacionālajā akreditācijas biroja un Pārtikas un veterinārajā dienesta puses.
Mūsuprāt, šeit iebildumu iesniedzējs grib ierobežot brīvu konkurenci sertifikācijas jomā, kas nebūtu pieļaujams. Konkurence, pirmkārt, jau nāks par labu bioloģiskās lauksaimniecības operatoriem un tādējādi arī visai sabiedrībai kopumā, kas patērē bioloģiskās lauksaimniecības produktus, kā arī būs virzītājspēks bioloģiskās lauksaimniecības jomas attīstībai Latvijā. Jāņem arī vērā Eiropas Savienības uzstādījumus bioloģisko lauksaimniecību apjomu palielināšanai tuvākajos gados, tāpēc arī citās Eiropas Savienības valstīs ir pat 10 un vairāk kontroles institūcijas.
Lūdzu ņemt vērā mūsu ilgo un rūpīgo darbu Bioloģiskās lauksaimniecības sertifikācijas sistēmas izstrādē, saņemto akreditāciju no Latvijas Nacionālā akreditācijas biroja, atzīšanu no Pārtikas un veterinārā dienesta, tiesisko paļāvību un virzīt mūs apstiprināšanai Ministru kabineta noteikumos Nr. 485 "Bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības un kontroles kārtība".
Piedāvātā redakcija
-