Atzinums

Projekta ID
21-TA-135
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta 2019. gada 2. jūlija noteikumu 295 “Lauksaimniecības dzīvnieku un vietējo šķirņu mājas (istabas) dzīvnieku gēnu bankas uzturēšanas kārtība” anotācijā tika noteikts, ka Latvijas Lauksaimniecības universitāte gēnu bankas uzturēšanu nodrošina no tās budžeta līdzekļiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā skaidrot Zemkopības ministrijas rīcību, kas paredz 2022.gadam gēnu bankas nodrošināšanai piešķirt valsts budžeta finansējumu, sniedzot tam attiecīgu pamatojumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā, kur tiek aprakstīti grozījumi noteikumu 18.3.2.1. un 18.3.2.2. apakšpunktos, precizēt atsauci uz attiecīgo punktu.
Piedāvātā redakcija
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 1524 18.3.2.1. apakšpunktā palielināts atbalsts par pārraudzības un snieguma pārbaudes analīzēm (0,52 euro par analīzi), savukārt 18.3.2.2. apakšpunktā atbalsts samazināts (0,10 euro par vienas analīzes datu pirmapstrādi, ievadi un nosūtīšanu). Ņemot vērā to, ka kopējās izmaksas par pārraudzības un snieguma pārbaudes analīzēm palielinājušās par 0,01 euro, 18.3. apakšpunkta ievaddaļā precizēts kopējais atbalsts, 0,87 euro aizstājot ar 0,88 euro.
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā precizēt starptautiskai un savstarpējai sadarbībai norādīto summu atbilstoši noteikumu projektā norādītājam, kā arī precizēt citiem pasākumiem norādītās summas, ņemot vērā izteikto iebildumu pie noteikumu projekta par atbalsta sadalījuma pārskatīšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3. sadaļas 6.punkta otrajā rindkopā aktualizēt atsauci uz likumu, ņemot vērā, ka ir spēkā likums “Par valsts budžetu 2022.gadam” un likums “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam”, kā arī aktualizēt informāciju par noteikumu projekta īstenošanai pieejamo finansējumu 2024.gadā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā kā kārtējo gadu norādīt 2022.gadu un attiecīgi arī precizēt ailēs “saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam” un “saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” norādīto informāciju par budžeta ieņēmumiem un izdevumiem attiecīgajos gados.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā pārskatīt un precizēt 2022. gada finansējuma 8 760 490 euro sadalījumu pa atbalsta veidiem, ņemot vērā, ka 2022.gadam ir piešķirts papildu finansējums 40 000 euro apmērā, kas paredzēts biedrības “Latvijas Mazpulki” pamatdarbības nodrošināšanai, kā tas minēts arī anotācijā, skaidrojot, ka šis finansējums pretendentam tiks piešķirts no pasākuma "Starptautiskai un savstarpējai sadarbībai", attiecīgi šajā pasākumā, kas ir atrunāts noteikumu 2.3.apakšpunktā, finansējuma apmērām attiecībā pret 2021.gadu ir jāpalielinās par 40 000 euro (šobrīd izmaiņas ir mazākā apmērā).
 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka 2021.gada 8.jūnijā Komercdarbības atbalsta kontroles likumā ir stājušies spēkā grozījumi, un minētā likuma IV un V nodaļa paredz atbalsta sniedzēja pienākumu nodrošināt nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanu, ja tāds tiek konstatēts. Līdz ar to aicinām izvērtēt iespēju precizēt noteikumu 10.1 punktu norādot, ka atbalsta atmaksu jāveic no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai  V nodaļas nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
Ja ir pārkāptas regulas Nr. 1407/2013 vai regulas Nr. 1408/2013 prasības, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Lauku atbalsta dienestam, Valsts augu aizsardzības dienestam vai Agroresursu un ekonomikas institūtam visu saņemto valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.