Projekta ID
21-TA-286Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.10.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Lūdzam svītrot anotācijas sadaļā "Apraksts" minēto, daļu informācijas pārnesot uz anotācijas sadaļu "Mērķa apraksts", un papildināt anotācijas sadaļu "Apraksts" ar pamatojumu, ka noteikumu projekts izstrādāts atbilstoši Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) mērķiem, un, ka noteikumu projekts ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības (turpmāk – ES) struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar indikatīvo noteikumu projekta spēkā stāšanos termiņu. Piemēram, noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2022.gada 1.ceturksnī.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ja Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekts paredz papildināt atbalstāmās darbības, tad lūdzam papildināt anotāciju, sniedzot izvērtējumu par ierosināto grozījumu ietekmi uz specifiskā atbalsta mērķim (turpmāk – SAM) noteikto rādītāju sasniegšanu. Vēršam uzmanību, ka šobrīd noteikumu projektā noteiktie rādītāji ir balstīti uz š.g. 30.jūnijā Eiropas Komisijas apstiprinātajiem darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (CCI 2014LV16MAOP001) (turpmāk – darbības programma) grozījumiem Nr.7 , taču nav sniegts izvērtējums par, piemēram, 14.1.2.SAM ietvaros papildus darbībās paredzēto karjeras konsultāciju ietekmi uz SAM mērķi un noteikto rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas apakšadaļas “Risinājuma apraksts” 2.punkta “Atbalsta sniegšana bezdarba riskam pakļautajām personām” pēdējā rindkopā svītrot apakšpunktu 17.2.1. un punktu 37., ņemot vērā, ka noteikumu projekta 18. un 37.punkts neparedz grozījumus Ministru kabineta 23.12.2014. noteikumu Nr.836 apakšpunktā 17.2.1. un punktā 37. saistībā ar jauno mērķa grupas “bezdarba riskam pakļautās personas” iesaisti atbalstāmajās darbībās.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas apakšadaļas “Risinājuma apraksts” 1.punktu “Apmācību īstenošanai pieejamā finansējuma palielinājums”, norādot noteikumu projektā plānotā finansējuma palielinājumu sadalījumā pa pasākumiem, kam plānots nepieciešamais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam atspoguļot anotācijas sadaļā "Problēmu apraksts" (1.1.apakšsadaļā) korektu informāciju attiecībā uz elastīguma finansējumu (elastīguma summu). Vēršam uzmanību, ka finansējuma samazinājums par 13% veikts, reaģējot uz Eiropas Savienības (turpmāk – ES) daudzgadu budžeta un finanšu satvara (EU's multiannual financial framework (MFF) for 2021-2027) pārrunu rezultātiem, attiecīgi koriģējot darbības programmai (turpmāk - DP) pieejamo finansējumu un proporcionāli samazinot to par 13% visiem Nacionālā attīstības plāna 2021.–2027.gadam pasākumiem, kurus plānots finansēt no ES fondu finansējuma, kā arī tikusi koriģēta sniegtā finanšu informācija dalījumā pa intervences kodiem, ņemot vērā, ka ES fondu līdzfinansējuma likme būs 85%.
Attiecībā uz elastīguma finansējuma daļu skaidrojam, ka atbilstoši Kopējo noteikumu regulas nosacījumiem (18.pants) 50% no 2026.gada un 2027.gada finansējuma izlietojumu var plānot tikai pēc Eiropas Komisijas (turpmāk – EK) vidusposma ziņojuma 31.03.2026.
Attiecīgi DP rādītāju sasniedzamās vērtības uz 2029.gadu ir tikušas proporcionāli samazinātas par 29% (t.i. -13%, ņemot vērā ES finanšu satvara izmaiņas, t.sk. starpposma vērtības, kur attiecināms, kā arī – 16% ( t.i.. 50% no 2026.gada (plānojams 15% no visa finansējuma) un no 2027.gada (plānojams 16% no visa finansējuma) finansējuma gadījumos, kad no rādītāja apraksta skaidri saprotams, ka rādītāja sasniedzamās vērtības aprēķinā ir izmantots pieejamais finansējums). Tai pašā laikā jāpiebilst, ka pasākumus, kurus īstenot no elastīguma finansējuma daļas pēc EK vidusposma ziņojuma saņemšanas, plāno atbildīgā iestāde.
Vienlaikus anotācija būtu papildināma, akcentējot būtiskākās izmaiņas, kas ietekmējušas projekta 7.1.1.0/15/I/001 “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” īstenošanu, kopš tā uzsākšanas (2015.gada 2.janvārī), reaģējot uz dažādiem darba tirgu ietekmējošiem apstākļiem, kā rezultātā radusies papildus finansējuma nepieciešamība. Vienlaikus jāveic detalizētāka situācijas analīze, par COVID-19 ietekmi uz bezdarba līmeni. Saskaņā ar Oficiālā statistikas portāla datiem, 2021.gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,4 %, kas salīdzinājumā ar augustu ir par 0,5 procentpunktiem zemāks, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) darbaspēka apsekojuma dati. Tik zems faktiskā bezdarba līmenis valstī nav bijis kopš 2019. gada decembra (6,6 %). Vienlaikus, ziemas mēnešos sezonāls bezdarba kāpums notiek katru gadu un ne viss bezdarba pieaugums ir saistīts ar COVID-19 pandēmijas ietekmi. Arī vakcinācijas aptvere pret COVID-19 Latvijā šobrīd ir augstākā līmenī, nekā iepriekš. Tomēr patieso bezdarba līmeni un pandēmijas ilgtermiņa ietekmi uz darba tirgu būs iespējams novērtēt tikai pēc COVID-19 pandēmijas beigām.
Attiecībā uz elastīguma finansējuma daļu skaidrojam, ka atbilstoši Kopējo noteikumu regulas nosacījumiem (18.pants) 50% no 2026.gada un 2027.gada finansējuma izlietojumu var plānot tikai pēc Eiropas Komisijas (turpmāk – EK) vidusposma ziņojuma 31.03.2026.
Attiecīgi DP rādītāju sasniedzamās vērtības uz 2029.gadu ir tikušas proporcionāli samazinātas par 29% (t.i. -13%, ņemot vērā ES finanšu satvara izmaiņas, t.sk. starpposma vērtības, kur attiecināms, kā arī – 16% ( t.i.. 50% no 2026.gada (plānojams 15% no visa finansējuma) un no 2027.gada (plānojams 16% no visa finansējuma) finansējuma gadījumos, kad no rādītāja apraksta skaidri saprotams, ka rādītāja sasniedzamās vērtības aprēķinā ir izmantots pieejamais finansējums). Tai pašā laikā jāpiebilst, ka pasākumus, kurus īstenot no elastīguma finansējuma daļas pēc EK vidusposma ziņojuma saņemšanas, plāno atbildīgā iestāde.
Vienlaikus anotācija būtu papildināma, akcentējot būtiskākās izmaiņas, kas ietekmējušas projekta 7.1.1.0/15/I/001 “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” īstenošanu, kopš tā uzsākšanas (2015.gada 2.janvārī), reaģējot uz dažādiem darba tirgu ietekmējošiem apstākļiem, kā rezultātā radusies papildus finansējuma nepieciešamība. Vienlaikus jāveic detalizētāka situācijas analīze, par COVID-19 ietekmi uz bezdarba līmeni. Saskaņā ar Oficiālā statistikas portāla datiem, 2021.gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,4 %, kas salīdzinājumā ar augustu ir par 0,5 procentpunktiem zemāks, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) darbaspēka apsekojuma dati. Tik zems faktiskā bezdarba līmenis valstī nav bijis kopš 2019. gada decembra (6,6 %). Vienlaikus, ziemas mēnešos sezonāls bezdarba kāpums notiek katru gadu un ne viss bezdarba pieaugums ir saistīts ar COVID-19 pandēmijas ietekmi. Arī vakcinācijas aptvere pret COVID-19 Latvijā šobrīd ir augstākā līmenī, nekā iepriekš. Tomēr patieso bezdarba līmeni un pandēmijas ilgtermiņa ietekmi uz darba tirgu būs iespējams novērtēt tikai pēc COVID-19 pandēmijas beigām.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidru un nepārprotamu informāciju attiecībā par Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - ANM) plānu, kuras komponentes ietvaros paredzēts piesauktais pilotprojekts, kāds finansējuma apmērs plānots tā īstenošanai, kā arī precizēt, vai investīcijas plānotas 3.1.2.5.i. pasākuma "Bezdarbnieku, darba meklētāju un bezdarba riskam pakļauto iedzīvotāju iesaiste darba tirgū" ietvaros, un precizēt kādas atbalstāmās darbības pilotprojektā ir plānotas. Vienlaikus lūdzam skaidrot, kā plānots nodrošināt demarkāciju, sinerģiju ar 7.1.1., 14.1.2.SAM un ar ANM plāna (https://www.esfondi.lv/normativie-akti-1) 3.komponenti “Nevienlīdzības mazināšana" pasākumiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļas "Risinājuma apraksts" 6. punktā "Vienas vienības standarta likmes piemērošanas metodikas izmantošanas noteikšana apmācību un stipendiju izmaksām" otro atsauci uz 17.3.4.1. apakšpunktu lūdzam aizstāt ar atsauci uz 17.3.4.2. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļas "Risinājuma apraksts" 4. punkta "Uzraudzības rādītāju paplašināšana un precizēšana" f) un g) apakšpunktus lūdzam papildināt ar rezultāta rādītāju 2022. gada vērtību noteikšanas aprakstu atbilstoši 2022. gada finansējuma piešķīrumam.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļas "Risinājuma apraksts" 2. punktā "Atbalsta sniegšana bezdarba riskam pakļautajām personām" lūdzam svītrot informāciju par izmaiņām 17.3.7.1 1. apakšpunktā, jo izmaiņas šajā apakšpunktā netiek veiktas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļā "Problēmas un risinājumi/Problēmas apraksts" lūdzam skaidrot, vai atbalsts projekta ietvaros tiks sniegts visām piecām minētajām bezdarba riskam pakļauto personu grupām vai tikai divām prioritārajām apakšgrupām - nodarbinātām personām ar invaliditāti un gados vecākām nodarbinātām personām.
Papildus, lūdzam skaidrot, kādi būs pamatojošie dokumenti, pēc kuriem tiks noteikta atbilstība noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai.
Papildus, lūdzam skaidrot, kādi būs pamatojošie dokumenti, pēc kuriem tiks noteikta atbilstība noteikumu 3.2. apakšpunktā minētajai mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par vienas vienības izmaksu metodiku, ko ir plānots izmantot, lai segtu apmācību un stipendiju izmaksas, skaidri norādot, ka 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķim "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" tiks piemērota Labklājības ministrijas izstrādātā vienas vienības metodika, kas tiks saskaņota ar Eiropas Savienības fondu vadošo iestādi. Kā arī lūdzam anotācijā un Ministru kabineta noteikumos norādīt vienas vienības izmaksu metodikas piemērošanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu ir paredzēts palielināt finansējumu (gan Eiropas Sociālā fonda, gan valsts budžeta, gan REACT-EU finansējumu) 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam", lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju par izvērtējumu, kādēļ publiskā finansējuma piešķiršana pārējām atbalstāmajām darbībām, kas nav minētas noteikumu 31.punktā, nav kvalificējama kā komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju un norādīt, kādas izdevumu pozīcijas atbilst kādiem intervences kodiem, kas atbilst darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" attiecīgajam prioritārajam virzienam noteiktajam (attiecināms, ja grozījumi skar izmaiņas finansējuma apjomā).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotāciju, norādot, ka projekts Nr.1DP//1.2.2.1.2./09/IPIA/NVA/001 „Mūžizglītības pasākumi nodarbinātām personām” tika īstenots 2007.-2013.gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda darbības programmas „Cilvēkresursi un nodarbinātība” 1.2.2.1.2. apakšaktivitātes „Atbalsts mūžizglītības politikas pamatnostādņu īstenošanai” ietvaros, savukārt projekts Nr.7.3.2.0/16/I/001 „Atbalsts ilgākam darba mūžam” tika īstenots 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 7.3.2.specifiskā atbalsta mērķa "Paildzināt gados vecāku nodarbināto darbspēju saglabāšanu un nodarbinātību" ietvaros. Papildus norādām, ka attiecībā uz darba devēju apmācībām būtu pieminamas arī tādas iepriekš īstenotas Eiropas Sociālā fonda programmu aktivitātes „Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts partnerībās organizētām apmācībām" un „Atbalsts nodarbināto apmācībām komersantu konkurētspējas veicināšanai – atbalsts komersantu individuāli organizētām apmācībām".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam skaidrot un/vai precizēt anotācijā minēto: "Saskaņā ar DP Anotācijas pielikumu "REACT-EU pasākumu ieviešanai pieejamais finansējuma sadalījums atkarībā no EK piešķīruma pa gadiem..." Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kur šāds dokuments ir publiski pieejams, t.sk. neatsaukties uz darba līmeņa dokumentiem.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Problēmu apraksts" nodaļu "4.Sasniedzamo uzraudzības rādītāju paplašināšanas un precizēšanas nepieciešamība", skaidrojot indikatīvo plānoto izmaksu (1 953 000 euro) aprēķina metodiku, aprēķinu un detalizētāku pamatojumu. Līdztekus lūdzam anotācijā skaidrot, kas ir 651 euro. Ja tās ir izmaksas uz vienu bezdarba riskam pakļauto personu, tad attiecīgi to lūdzam anotācijā norādīt.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļas "Problēmu apraksts" nodaļu "4.Sasniedzamo uzraudzības rādītāju paplašināšanas un precizēšanas nepieciešamība", norādot, ka š.g. 30.jūnijā Eiropas Komisija ir apstiprinājusi darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” grozījumus Nr.7, kas ietvēra sevī arī 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" un 14.1.2."Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" uzraudzību rādītāju grozījumus, taču līdzšinēji grozījumi saistošajos normatīvos aktos nav veikti. Attiecīgi lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par konkrētajiem rādītājiem, kā arī to vērtībām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā minēto: "Mērķa grupas paplašināšana attiecīgi prasa SAM 7.1.1. finansējuma palielināšanu un SAM 14.1.2. finansējuma piesaisti, lai varētu nodrošināt apmācību pasākumu īstenošanu bezdarba riskam pakļautām personām.", norādot, ka nevis 14.1.2.SAM finansējums tiek piesaistīts 7.1.1.SAM, bet, ka projektā Nr.7.1.1.0/15/I/001 “Atbalsts bezdarbnieku izglītībai” tiks turpināta atbalsta sniegšana ciešā sasaistē ar 14.1.2.SAM "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā", tādējādi turpinot mērķa grupai tik ļoti nepieciešamo atbalstu. Vienlaikus vēršam uzmanību uz Eiropas Komisijas prasību skaidri nodalīt un spēt identificēt REACT-EU investīciju plūsmu no pārējām Eiropas Savienības fondu investīcijām darbības programmas ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar alternatīvo risinājumu izvērtējumu, piemēram, līdz Eiropas Komisijas saskaņojuma saņemšanai par atbalstu grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) attiecībā uz bezdarba riskam pakļauto personu kā mērķa grupu turpmākam atbalstam (t.i. DP grozījumu priekšlikumu, t.sk. kas paredz mērķa grupas paplašināšanu ar “bezdarba riskam pakļautām personām” (ne tikai 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam", bet arī 14.1.2. "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā" ietvaros) un “bezdarba riskam pakļautās nodarbinātas personas ar invaliditāti” (9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" ietvaros)), šīs mērķa grupas iesaiste noteikumu projektā minētajās aktivitātēs tiks nodrošināta tikai nodarbinātības speciālā budžeta piešķirto līdzekļu ietvaros, u.c.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" 1.apakšnodaļas nosaukumu "1. SAM 7.1.1. esošā finansējuma nepietiekamība atbalstāmo darbību īstenošanai", piemēram uz "1. 7.1.1.SAM papildus finansējuma nepieciešamība atbalstāmo darbību īstenošanai" vai izvēlēties apakšnodaļai citu nosaukumu.
Anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" 1.2. nodaļā un 3.sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" iztrūkst informācija, ka š.g. 30.jūnijā Eiropas Komisija ir apstiprinājusi darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – darbības programma) grozījumus Nr.7., ar kuriem 7.prioritārā virziena finansējumu palielināja par kopumā 4 532 436 euro (ES fondu daļa 3 852 570 euro), pārdalot finansējumu no 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" uz 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam", kā arī atbilstoši REACT-EU regulas nosacījumiem, tika novirzīts atbalsts tādiem pasākumiem, kas palīdzētu Latvijai pārvarēt COVID-19 pandēmijas izraisītās krīzes sekas, attiecīgi, Eiropas Sociālā fonda (turpmāk - ESF) finansējums primāri plānots nodarbinātības pasākumiem, kā rezultātā izveidota ieguldījumu prioritāte "14.1.Palīdzēt veicināt ar Covid-19 pandēmiju un tās sociālajām sekām saistītās krīzes seku pārvarēšanu un sagatavoties zaļai, digitālai un noturīgai ekonomikas atveseļošanai (ESF)" ar atbilstošu mērķi 14.1.2. "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā", ar attiecīgu finansējuma apmēru un uzraudzības rādītājiem.
Anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" 1.2. nodaļā un 3.sadaļā "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" iztrūkst informācija, ka š.g. 30.jūnijā Eiropas Komisija ir apstiprinājusi darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – darbības programma) grozījumus Nr.7., ar kuriem 7.prioritārā virziena finansējumu palielināja par kopumā 4 532 436 euro (ES fondu daļa 3 852 570 euro), pārdalot finansējumu no 9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" uz 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam", kā arī atbilstoši REACT-EU regulas nosacījumiem, tika novirzīts atbalsts tādiem pasākumiem, kas palīdzētu Latvijai pārvarēt COVID-19 pandēmijas izraisītās krīzes sekas, attiecīgi, Eiropas Sociālā fonda (turpmāk - ESF) finansējums primāri plānots nodarbinātības pasākumiem, kā rezultātā izveidota ieguldījumu prioritāte "14.1.Palīdzēt veicināt ar Covid-19 pandēmiju un tās sociālajām sekām saistītās krīzes seku pārvarēšanu un sagatavoties zaļai, digitālai un noturīgai ekonomikas atveseļošanai (ESF)" ar atbilstošu mērķi 14.1.2. "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā", ar attiecīgu finansējuma apmēru un uzraudzības rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Pašreizējā situācija", veidojot aprakstu par esošo situāciju attiecībā uz Covid-19 pandēmiju, tās radītajām sekām un nepieciešamību paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes, utt. Norādām, ka šobrīd daļa sniegtās informācijas anotācijas ietvaros, neatspoguļo esošo situāciju, vairāk pārstāstot 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" (turpmāk - 7.1.1.SAM) izveides vēsturiskos apstākļus, bez kā šobrīd varētu iztikt. Informējam, ka atbalstāmās darbības 7.1.1.SAM ietvaros tiek noteiktas atbilstoši DP aprakstā noteiktajām atbalstāmajām darbībām, un tām ir jābūt vērstām uz SAM mērķu sasniegšanu, t.sk. DP SAM aprakstā noteikto nevis "izriet no normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību". Vienlaikus, skatot no konteksta, nav saprotama uzraudzības rādītāju pieminēšana konkrētās sadaļas ietvaros. Vēršam uzmanību, ka rādītāju vērtības ir noteiktas atbilstoši mērķa vērtību noteikšanas principiem/metodoloģijai, kas iekļauta rādītāju pasē par 7.1.1.SAM.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļas "Risinājumu apraksts 6.apakšsadaļu "Vienas vienības standarta likmes piemērošanas metodikas izmantošanas noteikšana apmācību un stipendiju izmaksām", labojot atsauci uz Ministru kabineta noteikumu apakšpunktu, izsakot šādi: “[..] Noteikumu projekta 17.3.4.1. un 17.3.4.2. apakšpunkts paredz [..]”
Piedāvātā redakcija
[..] Noteikumu projekta 17.3.4.1. un 17.3.4.2. apakšpunkts paredz [..]”
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Pašreizējā situācija" ar informāciju, ka š.g. 30.jūnijā Eiropas Komisija ir apstiprinājusi darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (CCI 2014LV16MAOP001) (turpmāk – darbības programma) grozījumus Nr.7 ar lēmums C(2021) 4954 final, ar kuru groza Īstenošanas lēmumu C (2014) 8505. Attiecīgi lūdzam precizēt arī anotācijas sadaļā "Problēmu apraksts" 1.2.apakšsadaļā ne visai skaidri norādīto informāciju attiecībā uz darbības programmu un skaitli "1087". Ja ar šo tiek domāts darbības programmas attiecīgais paragrāfs, tad lūdzam necitēt darbības programmā minēto, bet brīvā tekstā veidot problēmu aprakstu, balstoties uz pašreizējo situāciju.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Ņemot vērā, ka tiks veikti grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu, lūdzu papildināt anotāciju ar skaidrojumu vai attiecīgie grozījumi nav uzskatāmi par būtiskiem Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 71.panta izpratnē.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Sadaļu "Juridiskās personas" lūdzam papildināt ar asociācijām un darba devējiem, kuriem tiks maksātas dotācijas. T.sk. piemēram, apmācīti bezdarbnieki/ bezdarba riskam pakļautas personas spēs labāk iekļauties darba tirgū.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Sadaļā "Fiziskās personas" lūdzam svītrot atsauci uz Aģentūru, ņemot vērā, ka Aģentūra ir juridiska persona.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu, norādot, ka pēc MK noteikumu projekta spēkā stāšanās un grozījumu projektā apstiprināšanas projektam nepieciešamo finansējumu 2022. un 2023.gadam LM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā lūgs pārdalīt no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto informāciju par 2021.gadu, skaidrojot 2021.gadā plānotā finansējuma atšķirību, kas plānots projektam (11 553 316 euro) un valsts budžetā (11 553 312 euro).
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punkta otro rindkopu, papildinot informāciju pie norādītā 14.1.2.SAM finansējuma (izmantojot REACT- EU finansējumu) 13 685 000 euro apmērā, ka tas ir Eiropas Sociālā fonda finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas 3.sadaļas 5. un 7.ailes 5.1.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam salāgot anotācijas 3.sadaļas 5.ailes 2.punktu un anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto informāciju par 2022.gadu, ņemot vērā, ka anotācijas 6.punktā norādīts, ka pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās 2022.gadam publiskais finansējums ir 15 015 000 euro, savukārt anotācijas 5.ailes 2.punktā norādīts finansējums 15 015 004 euro, atbilstoši precizējams Eiropas Sociālā fonda un valsts budžeta finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas 6.punktu papildināt ar atsauci uz programmu "Atveseļošanas palīdzība kohēzijai un Eiropas teritorijām (REACT-EU)", kā arī skaidri un nepārprotami atšifrēt REACT-EU finansējumu. Piemēram, indikatīvo REACT- EU finansējuma piešķīrumu X euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – X euro un valsts budžeta līdzfinansējums – X euro, utt. t.sk. sadalījumā pa gadiem plānots apgūt sekojoši:2021. gads: kopējais REACT EU finansējums X euro, no tā Eiropas Sociālā fonda finansējums –X euro un valsts budžeta līdzfinansējums – X euro; 2022. gads: kopējais REACT EU finansējums X euro, no tā Eiropas Sociālā fonda finansējums- – X euro un valsts budžeta līdzfinansējums – X euro.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Iebildums
Lūdzam aizpildīt anotācijas sadaļu "4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu", jo noteikumu projektam ir vismaz 2 saistītie tiesību aktu projekti kā: 1) Grozījumi Ministru kabineta 2011.gada 25.janvāra noteikumos Nr.75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem"; 2) Grozījums Ministru kabineta 2016.gada 2.augusta noteikumos Nr.504 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 7.3.2.specifiskā atbalsta mērķa “Paildzināt gados vecāku nodarbināto darbspēju saglabāšanu un nodarbinātību” īstenošanas noteikumi”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta protokollēmuma projektu ar papildus punktu, kas paredz Labklājības ministrijas rīcību gadījumā, ja sarunās ar Eiropas Komisiju par grozījumiem darbības programmā "Izaugsme un nodarbinātība" netiek rasts konceptuāls risinājums attiecībā uz mērķa grupas paplašinājumu;
Attiecīgi papildināma arī informācija anotācijā, t.sk., ka Labklājības ministrijas sagatavotie Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" (turpmāk - DP) tehniskie grozījumu priekšlikumi (saistībā ar mērķa grupas paplašinājumu un atbalstāmo darbību aprakstu) š.g. 21.septembrī ir nosūtīti Eiropas Komisijai neoficiāla viedokļa sniegšanai.
Attiecīgi papildināma arī informācija anotācijā, t.sk., ka Labklājības ministrijas sagatavotie Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020. gada plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" (turpmāk - DP) tehniskie grozījumu priekšlikumi (saistībā ar mērķa grupas paplašinājumu un atbalstāmo darbību aprakstu) š.g. 21.septembrī ir nosūtīti Eiropas Komisijai neoficiāla viedokļa sniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
36.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt protokollēmuma projekta 2.punktu, jo nepieciešamību nodrošināt finansējuma atbrīvošanu no projekta Nr.
9.1.1.1/15/I/001 “Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem”. Līdz ar to, lūdzam atbildīgajai iestādei papildināt noteikumu grozījumu projekta pavadošo dokumentāciju ar MK sēdes protokollēmuma projektu, kas paredz uzdevumu CFLA veikt attiecīgus grozījumus līgumos/ vienošanās par projekta īstenošanu, lai nodrošinātu finansējuma atbrīvošanu.
9.1.1.1/15/I/001 “Subsidētās darbavietas bezdarbniekiem”. Līdz ar to, lūdzam atbildīgajai iestādei papildināt noteikumu grozījumu projekta pavadošo dokumentāciju ar MK sēdes protokollēmuma projektu, kas paredz uzdevumu CFLA veikt attiecīgus grozījumus līgumos/ vienošanās par projekta īstenošanu, lai nodrošinātu finansējuma atbrīvošanu.
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu tiek plānots palielināt 7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" (turpmāk - 7.1.1.SAM) finansējumu, lūdzam Labklājības ministrijai iesniegt precizētu 7.1.1.SAM rādītāju pasi.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 3.2. apakšpunktu ar detalizētāku bezdarba riskam pakļauto personu uzskaitījumu, kurām tiks sniegts atbalsts projekta ietvaros - atbilstoši Anotācijā minētajam ir piecas bezdarba riskam pakļauto personu grupas, t.sk., minēts, ka prioritārais atbalsts tiks sniegts divām apakšgrupām - nodarbinātām personām ar invaliditāti un gados vecākām nodarbinātām personām.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt ar vārdiem "kas saņēmuši atbalstu Eiropas Sociālā fonda finansējuma ietvaros no programmas “Atveseļošanas palīdzība kohēzijai un Eiropas teritorijām” (turpmāk –REACT-EU) finanšu līdzekļiem", lai turpmāk noteikumu projektā atvieglotu REACT-EU rādītāju, u.c. informācijas izsekojamību. REACT-EU ir programma, ar kuru ir paredzēts panākt atveseļošanu pēc Covid-19 pandēmijas radītajiem sociālajiem un ekonomiskajiem zaudējumiem un sagatavoties zaļai, digitālai un noturīgai atveseļošanai.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzu papildināt anotāciju ar vārdiem "izmantojot REACT- EU finansējumu atbilstoši 2021. gada piešķīrumam – X , izmantojot finansējumu atbilstoši plānotajam REACT- EU 2022. gada piešķīrumam – X".
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt norādot, ka darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 14.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Atveseļošanas pasākumi labklājības nozarē” pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 16 100 001 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 13 685 000 euro, valsts budžeta finansējums – 2 062 411 euro un privātais līdzfinansējums – ne mazāk kā 352 590 eur, kas ietver REACT- EU finansējumu atbilstoši: 1) 2021.gada piešķīrumam; 2) 2022.gada piešķīrumam.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu grozījumi paredz mērķa grupas praktiskās apmācības ar nozaru asociāciju iesaisti. Saskaņā ar anotācijā minēto "ar nozaru asociāciju [..] tiks noslēgts līgums par sadarbību un tiks piešķirta dotācija, sedzot ar iesaisti pasākumu organizācijā saistītās izmaksas (apmācību pasākumu koordinēšana, vadīšana, attiecīgo pasniedzēju piesaiste u.c. aktivitātes) 200 euro apmērā par katru apmācībā pie darba devēja iesaistīto bezdarbnieku." Vēršam uzmanību, ka minētais pakalpojums (apmācību pasākumu koordinēšana, vadīšana, attiecīgo pasniedzēju piesaiste u.c. aktivitātes) ir pakalpojums tirgū, ko var sniegt jebkurš pakalpojuma sniedzējs tirgū, kura darbības jomā ir šāda veida pakalpojumu sniegšana. Līdz ar to subsīdija konkrētiem subjektiem ir selektīva un var sniegt ekonomiskas priekšrocības, tādējādi atbalsts subsīdijas veidā var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā noteikto. Lūdzam sniegt skaidrojumu anotācijā par līdzekļiem, kas paliek nozares asociācijas rīcībā, kādi izdevumi tiek segti un vai tie rada priekšrocību konkrētai nozaru asociācijai. Ņemot vērā skaidroto, lūdzam arī izvērtēt, vai noteikumos iekļautās komercdarbības atbalsta normas (de minimis) nepieciešams papildināt ar atsauci uz ar noteikumu grozījumos iekļauto 17.3.16.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu 17.3.4.3. apakšpunktā minēto atsauci uz normatīvo aktu, ņemot vērā, ka 26.07.2005. MK noteikumi Nr.563 "Noteikumi par pabalsta apmēru transporta izdevumu kompensēšanai invalīdiem, kuriem ir apgrūtināta pārvietošanās, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta piešķiršanas un izmaksas kārtību" ir zaudējuši spēku 01.01.2010.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu 21.2 apakšpunktu ar nosacījumu, ka persona nevar iesaistīties tādā pašā izglītības programmā, kurā piedalījusies pēdējo trīs gadu laikā 8.4.1.SAM ietvaros, atbilstoši Anotācijas sadaļas “Risinājuma apraksts” 5. punktā “Demarkācijas noteikšana ar SAM 8.4.1.” norādītajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka pakalpojumu sniedzēju līmenī netiktu sniegts komercdarbības atbalsts, un, ņemot vērā, ka Latvijas Republikas normatīvie akti iepirkumu jomā ietver arī tādas procedūras, kas neizslēdz komercdarbības atbalsta piešķiršanu, noteikumu projektā ir jāietver nosacījumu, ka, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs izvēlas pakalpojuma sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Attiecīgi lūdzam precizēt MK noteikumu Nr.836 27.12.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā, ka dokumentu glabāšanas nosacījumi atbalsta saņēmējam un atbalsta sniedzējam atšķiras, lūdzam noteikumu 33.punktu precizēt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
33. Finanšu atbalsta uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem. Atbalsta saņēmējs (saimnieciskās darbības veicējs) dokumentus par piešķirto atbalstu shēmas ietvaros glabā 10 fiskālos gadus no atbalsta piešķiršanas dienas. Atbalsta sniedzējs (finansējuma saņēmējs) datus par de minimis atbalsta shēmu glabā 10 fiskālos gadus, sākot no dienas, kad saskaņā ar šo shēmu piešķirts pēdējais individuālais atbalsts.
47.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā veiktos precizējumus noteikumu 17.1 9. apakšpunktā, kurā ir dzēsta atsauce uz 15.4.1 apakšpunktu, lūdzam attiecīgi precizēt noteikumu 38. apakšpunktu, dzēšot atsauci uz 17.1 9. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam papildināt Anotāciju ar skaidrojumu par noteikumu 17.3.4.1. un 17.3.4.2. apakšpunktu grozījumu spēkā stāšanās datumu - 2022. gada 1. jūliju, kā arī papildināt noteikumus ar jaunu punktu, kas nosaka kārtību, kādā veidā tiks kompensētas izmaksas par līgumiem, par kuriem saistības ir uzņemtas līdz 2022. gada 1. jūlijam.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam nodrošināt anotācijā saprotamu vārdu saīsinājumu (abreviatūru) lietošanu un to secīgu izmantošanu. Tā piemēram, CSP, OECD, ES, EK, te "aģentūra", te NVA, u.c.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt un lietot anotācijā korektu specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk - SAM) nosaukuma saīsinājuma secību, t.i., piemēram, latviešu valodā - 1.1.1. SAM, savukārt angļu valodā - SO 1.1.1. Tādējādi lūdzam šeit un turpmāk novērst ačgārno SAM norādīšanas secību, aizstājot saīsinājumu un skaitļus "SAM 7.1.1." ar "7.1.1.SAM", tāpat aizstājot arī "SAM 14.1.2." ar "14.1.2.SAM", u.c.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļas "Risinājuma apraksts" 5. punktā "Demarkācijas noteikšana ar SAM 8.4.1." aicinām izvērtēt perioda ilgumu (trīs gadi), kurā persona nedrīkst atkārtoti piedalīties pasākumā, ņemot vērā, ka, piem., IT nozarē notiek dinamiska tehnoloģiju attīstība un personai ir risks neiekļauties darba tirgū, atkārtoti vai padziļināti neapgūstot jau iepriekš apgūtu IT programmas kursu.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļas "Risinājuma apraksts" 3. punktā "Sadarbības pastiprināšana ar nozaru asociācijām, īstenojot pasākumu “Apmācība pie darba devēja”" ierosinām paplašināt nozaru uzskaitījumu, kurās plānots pastiprināt sadarbību ar nozaru asociācijām vai lūdzam skaidrot, kāpēc tiek izceltas tikai informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, inženierzinātņu un apstrādes rūpniecības nozares.
Papildus, lūdzam sniegt pamatojumu prasībai nozares asociācijai būt reģistrētai LR Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā vismaz piecus gadus pirms iesaistīšanās pasākumā.
Papildus, lūdzam sniegt pamatojumu prasībai nozares asociācijai būt reģistrētai LR Uzņēmumu reģistra biedrību un nodibinājumu reģistrā vismaz piecus gadus pirms iesaistīšanās pasākumā.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam nepieciešamības gadījumā precizēt anotācijas sadaļā "Problēmu apraksts" nodaļu "4.Sasniedzamo uzraudzības rādītāju paplašināšanas un precizēšanas nepieciešamība" minēto: "Joprojām galvenā projekta mērķa grupa paliks Aģentūrā reģistrētie bezdarbnieki...", norādot konkrētā projekta Nr. un nosaukumu. Savukārt attiecībā uz mērķa grupu - bezdarba riskam pakļautās personas, norādām, ka joprojām nav saņemts Eiropas Komisijas saskaņojums par mērķa grupas paplašināšanu.
Papildus vēršam uzmanību par noteikumu projektam "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 25. janvāra noteikumos Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" pievienoto MK protokollēmuma projektu, kur viens no punktiem paredz: "Labklājības ministrijai nodrošināt, ka bezdarba riskam pakļauto personu iesaiste noteikumu projektā paredzētajās aktivitātēs līdz Eiropas Komisijas saskaņojuma saņemšanai par atbalstu grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) attiecībā uz bezdarba riskam pakļauto personu kā mērķa grupu turpmākam atbalstam (t.i. DP grozījumu priekšlikumu, t.sk. kas paredz mērķa grupas paplašināšanu ar “bezdarba riskam pakļautām personām” (7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" ietvaros) un “bezdarba riskam pakļautās nodarbinātas personas ar invaliditāti” (9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" ietvaros)), tiks nodrošināta tikai nodarbinātības speciālā budžeta piešķirto līdzekļu ietvaros." Vienlaikus lūdzam šo Ministru kabineta protokollēmuma projektu papildināt arīdzan ar 14.1.2.SAM "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā".
Papildus vēršam uzmanību par noteikumu projektam "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 25. janvāra noteikumos Nr. 75 "Noteikumi par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem" pievienoto MK protokollēmuma projektu, kur viens no punktiem paredz: "Labklājības ministrijai nodrošināt, ka bezdarba riskam pakļauto personu iesaiste noteikumu projektā paredzētajās aktivitātēs līdz Eiropas Komisijas saskaņojuma saņemšanai par atbalstu grozījumiem Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020.gada plānošanas perioda darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) attiecībā uz bezdarba riskam pakļauto personu kā mērķa grupu turpmākam atbalstam (t.i. DP grozījumu priekšlikumu, t.sk. kas paredz mērķa grupas paplašināšanu ar “bezdarba riskam pakļautām personām” (7.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Paaugstināt bezdarbnieku kvalifikāciju un prasmes atbilstoši darba tirgus pieprasījumam" ietvaros) un “bezdarba riskam pakļautās nodarbinātas personas ar invaliditāti” (9.1.1.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt nelabvēlīgākā situācijā esošu bezdarbnieku iekļaušanos darba tirgū" ietvaros)), tiks nodrošināta tikai nodarbinātības speciālā budžeta piešķirto līdzekļu ietvaros." Vienlaikus lūdzam šo Ministru kabineta protokollēmuma projektu papildināt arīdzan ar 14.1.2.SAM "Atveseļošanas pasākumi labklājības jomā".
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par Valsts kontroles revīzijas ziņojumu "Labklājības ministrijai piešķirtā finansējuma izlietojums bezdarbnieka palīdzības pabalsta un jaunā speciālista pabalsta izmaksai", kā arī par galvenajiem secinājumiem, kas revīzijā ir konstatēts, vai piešķirtais finansējums ir izlietots atbilstoši piešķiršanas mērķim, t.sk., ņemot vērā Finanšu ministrijas informatīvo ziņojumu par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansējuma pārdalēm un risinājumiem Covid-19 seku mazināšanai (izskatīts Ministru kabineta 2020.gada 19.maija sēdē).
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
2.2.6. uz nodarbinātību:
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt sadaļu "Ietekmes apraksts", ņemot vērā norādi, ka noteikumu projektam ir ietekme uz nodarbinātību.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai anotācija nebūtu jāpapildina arīdzan ar Labklājības ministriju, Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, Izglītības kvalitātes valsts dienestu.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Priekšlikums
Lūdzam aizpildīt sadaļu "Apraksts", ņemot vērā norādi, ka noteikumu projektam ir ietekme uz iedzīvotāju sociālo situāciju.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā Anotācijas sadaļas "Problēmas un risinājumi/Problēmas apraksts" 1. punktā "SAM 7.1.1. esošā finansējuma nepietiekamība atbalstāmo darbību īstenošanai" minēto, ka "SAM 14.1.2. ietvaros papildus ir atbalstāma arī jauniešu-bezdarbnieku dalība apmācību pasākumos ar mērķi izdarīt pamatotu tālākās izglītības un profesionālās darbības jomas izvēli", lūdzam skaidrot, vai jauniešiem-bezdarbniekiem ir paredzētas vēl kādas atbalstāmās darbības papildus tām, ko jau šobrīd nosaka MK noteikumi.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā 14.1.2.SAM rādītāju pasē norādīto informāciju, ka iznākuma rādītājā i.14.1.2.a ((CV31) "Dalībnieku skaits, kuri ir saņēmuši atbalstu, lai cīnītos un mazinātu COVID-19 pandēmijas izraisītās sekas" ieskaita NVA organizētajos pasākumos iesaistītos bezdarbniekus, lūdzam skaidrot, vai noteikumu 3.2. apakšpunktā minētā jaunā mērķa grupa (bezdarba riskam pakļautās personas) netiks uzskaitīta projekta iznākuma (un rezultāta) rādītājā.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu 20. punktu ar atsauci uz noteikumu 15.4.2 un 17.3.16. apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt noteikumu 21. punktu ar atsauci uz noteikumu 15.4.2 apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 2021.gada 8.jūnijā stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, lūdzam noteikumu projekta 34.2.punktu precizēt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
34.2 Ja tiek konstatēti Komisijas regulas Nr. 1407/2013, Komisijas regulas Nr. 717/2014 vai Komisijas regulas Nr. 1408/2013 prasību pārkāpumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt finansējuma saņēmējam visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar attiecīgo regulu, no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļu.