Projekta ID
22-TA-102Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
21. Projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas veic projekta ietvaros plānoto iepirkuma procedūru līgumcenu priekšizpēti saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu vai 2017.gada 28.februāra Ministru kabineta noteikumiem Nr.104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”.
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, salāgojot jēdzienu par "plānoto iepirkuma procedūru līgumcenu priekšizpēti" ar punktā minētajos normatīvajos aktos lietoto "paredzamās līgumcenas noteikšana". Vienlaikus arī lūdzam izvērtēt, vai norma nebūtu papildināma ar atsauci uz Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu.
Piedāvātā redakcija
21. Projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas nosaka projekta ietvaros plānoto iepirkumu paredzamo līgumcenu saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu vai 2017.gada 28.februāra Ministru kabineta noteikumiem Nr.104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”.
2.
Noteikumu projekts
22.2. projekta iesniedzējs, ja tā projekta iesniegums tiek apstiprināts, iesaistās projekta īstenošanā ar tā valdījumā vai īpašumā esošu mantu, intelektuālo īpašumu, finansējumu vai cilvēkresursiem. Šādu ieguldījumu rezultātā projekta iesniedzējam ar sadarbības partneri nevar rasties tādas tiesiskās attiecības, no kurām izrietētu, ka šis darījums atbilst publiska iepirkuma līguma pazīmēm atbilstoši Publisko iepirkumu likumam, vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumam, vai darījumam jāpiemēro normatīvie akti iepirkuma procedūras un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansēto projektu jomā;
Iebildums
Ņemot vērā normas otrajā teikumā minēto, lūdzam izvērtēt, vai normas pirmais teikums nebūtu precizējams, projekta iesniedzēja vietā atsaucoties uz sadarbības partneri.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
55. Finansējums projekta attiecināmo izmaksu segšanai ir ne mazāks kā 200 001 euro.
Iebildums
Lūdzam sniegt pamatojumu projekta attiecināmo izmaksu segšanas sliekšņa noteikšanai 200 001 apmērā. Šāds finansējuma apjoma slieksnis var radīt ierobežojumus projektu iesniedzēju iespējām pieteikties un īstenot projektus, jo sevišķi integrācijas aktivitātes projektos, kur projektu iesniedzēji ir nelielas biedrības un iepriekšējā pieredze rāda, ka to īstenotie projekti ne tuvu nav 200 000.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Nav saprotams, kā ir veidots tiesību akta projekta anotācijas 3.sadaļas 1. līdz 5. punktos norādītais finansējums 2022. un 2023. gadam, ņemot vērā, ka anotācijas 3.sadaļā pie "Cita informācija" ir norādīts, ka fondiem paredzētā finansējuma sadalījums ir 75% EK finansējums un attiecīgi valsts budžeta līdzfinansējums ir 25% apmērā.
Lūgums papildināt 6. punktā norādīto informāciju par finansējumu, tajā norādot kopējo finansējuma apmēru pa fondiem sadalījumā pa gadiem, lai būtu izsekojami, cik kurā gadā katram fondam finansējums ir paredzēts.
Lūgums papildināt 6. punktā norādīto informāciju par finansējumu, tajā norādot kopējo finansējuma apmēru pa fondiem sadalījumā pa gadiem, lai būtu izsekojami, cik kurā gadā katram fondam finansējums ir paredzēts.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
7. Vadošā iestāde atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 44. panta 5. punktā noteiktajam izstrādā nacionālo programmu izvērtēšanas plānu.
Priekšlikums
Nepieciešams papildināt ar teikumu "Izvērtēšanas plānu un tā grozījumus iesniedz apstiprināšanai uzraudzības komitejā" atbilstoši regulas 40.panta 2.c.punktam."
Piedāvātā redakcija
Vadošā iestāde atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 44. panta 5. punktā noteiktajam izstrādā nacionālo programmu izvērtēšanas plānu. Izvērtēšanas plānu un tā grozījumus iesniedz apstiprināšanai uzraudzības komitejā.
6.
Noteikumu projekts
III. Prasības fondu pārvaldības un kontroles sistēmas izveidošanai
Priekšlikums
Nodaļa būtu jāpapildina ar punktu "Lai nodrošinātu efektīvu fondu ieviešanu, vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstus to funkciju izpildei".
Piedāvātā redakcija
Lai nodrošinātu efektīvu fondu ieviešanu, vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde sagatavo iekšējo procedūru aprakstus to funkciju izpildei.
7.
Noteikumu projekts
8. Vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde nodrošina fondu pārvaldības un kontroles sistēmas izveidošanu un darbību, fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu izstrādi un apstiprināšanu saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 XI pielikumā un XVI pielikumā noteiktajām prasībām.
Priekšlikums
Šo punktu būtu jāsadala 2 teikumos, nodalot sistēmas izveidošanu un apraksta izstrādi, jo XVI.pielikumā nav paredzēts iekļaut RI: "Vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde nodrošina fondu pārvaldības un kontroles sistēmas izveidošanu un darbību atbilstoši Regulas Nr.2021/1060 XI pielikumā noteiktajām prasībām. Vadošā iestāde un deleģētā iestāde nodrošina fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu izstrādi un apstiprināšanu saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 XVI pielikumā noteiktajām prasībām."
Piedāvātā redakcija
Vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde nodrošina fondu pārvaldības un kontroles sistēmas izveidošanu un darbību atbilstoši Regulas Nr.2021/1060 XI pielikumā noteiktajām prasībām. Vadošā iestāde un deleģētā iestāde nodrošina fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu izstrādi un apstiprināšanu saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 XVI pielikumā noteiktajām prasībām.
8.
Noteikumu projekts
10. Ja mainīts funkciju un atbildības sadalījums starp vadošo iestādi un deleģēto iestādi, notikusi fondu pārvaldībā iesaistīto iestāžu struktūrvienību reorganizācija, vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde 20 darbdienu laikā aktualizē fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu.
Priekšlikums
Nepieciešams papildināt ar teikumu "Fondu pārvaldības un kontroles sistēmas apraksts tiek pārskatīts katru gadu un pēc aktualizēšanas iesniegts revīzijas iestādē", ņemot vērā gan regulas 69.panta 11.punktā noteikto par regulāru atjaunošanu, gan RI MK noteikumos paredzēto: "3.1.Vadošā iestāde katru gadu līdz 2030. gadam nodrošina vadības un kontroles sistēmas apraksta aktualizēšanu par grāmatvedības gadu un iesniegšanu revīzijas iestādē līdz 31. oktobrim".
Piedāvātā redakcija
10. Ja mainīts funkciju un atbildības sadalījums starp vadošo iestādi un deleģēto iestādi, notikusi fondu pārvaldībā iesaistīto iestāžu struktūrvienību reorganizācija, vadošā iestāde, deleģētā iestāde un revīzijas iestāde 20 darbdienu laikā aktualizē fondu pārvaldības un kontroles sistēmas aprakstu. Fondu pārvaldības un kontroles sistēmas apraksts tiek pārskatīts katru gadu un pēc aktualizēšanas iesniegts revīzijas iestādē.
9.
Noteikumu projekts
16.3. atklāta konkursa aktivitāšu īstenošanas atbalstāmās darbības;
Priekšlikums
16.3.punkts attiecas arī uz ierobežotu atlasi. Nepieciešams papildināt ar vārdiem "un ierobežotas atlases" vai svītrot vārdus "atklāta konkursa", lai būtu attiecināms gan uz atklātu konkursu, gan ierobežotu atlasi.
Piedāvātā redakcija
16.3. atklāta konkursa un ierobežotas atlases aktivitāšu īstenošanas atbalstāmās darbības; vai
16.3. aktivitāšu īstenošanas atbalstāmās darbības;
16.3. aktivitāšu īstenošanas atbalstāmās darbības;
10.
Noteikumu projekts
16.8. projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību;
Priekšlikums
Būtu jāpapildina ar vārdiem "un vērtēšanas kritērijus"
Piedāvātā redakcija
16.8. projektu iesniegumu vērtēšanas kārtību un vērtēšanas kritērijus;
11.
Noteikumu projekts
28. Finansējuma saņēmējs, īstenojot projektu sadarbībā ar sadarbības partneri, slēdz sadarbības līgumu, nosakot sadarbības partnera pienākumus saskaņā ar projekta līgumu.
Priekšlikums
Nepieciešams papildināt ar vārdiem "un nodrošina, ka sadarbības partneris ievēro projekta īstenošanā izvirzītās prasības"
Piedāvātā redakcija
28. Finansējuma saņēmējs, īstenojot projektu sadarbībā ar sadarbības partneri, slēdz sadarbības līgumu, nosakot sadarbības partnera pienākumus saskaņā ar projekta līgumu un nodrošina, ka sadarbības partneris ievēro projekta īstenošanā izvirzītās prasības.
12.
Noteikumu projekts
30. Ierobežotas atlases gadījumā vadošā iestāde vai deleģētā iestāde, vienojoties ar projekta iesniedzēju, var pieņemt lēmumu izbeigt ierobežotu atlasi un neslēgt projekta līgumu.
Priekšlikums
Paredzēt iespēju/nosacījumus, ka VI/DI neatkarīgi no projekta iesniedzēja var pieņemt lēmumu par noraidīšanu, ja projekts nav kvalitatīvi sagatavots.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
79. Eiropas Savienības budžetu var ietekmēt šādas neatbilstības:
Priekšlikums
Ieteicams papildināt ar apakšpunktu "citas neatbilstības", jo iespējams var rasties arī citas neatbilstības, kas nav šajā uzskaitījumā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
80. Neatbilstības var konstatēt:
Priekšlikums
Būtu jāpapildina ar punktu par to, ka pēc 80.punktā norādīto neatbilstību konstatēšanas vadošā iestāde vai deleģētā iestāde pieņem lēmumu par neatbilstību.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
83. Ja saskaņā ar vadošās iestādes rīcībā esošo informāciju revīzijas iestādes vai deleģētās iestādes minētais gadījums ir uzskatāms par neatbilstību, par kuru būtu jāziņo Eiropas Komisijai, kā arī ja vadošās iestādes konstatētais gadījums ir uzskatāms par neatbilstību, vadošā iestāde divu mēnešu laikā pēc katra ceturkšņa beigām sagatavo Eiropas Komisijai sākotnējo ziņojumu par neatbilstībām.
Priekšlikums
Būtu papildināmas teikuma beigas ar vārdiem "saskaņā ar Regulas Nr.2021/1060 XII pielikumu".
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
84.4. ja vadošā iestāde, deleģētā iestāde vai revīzijas iestāde neatbilstības atklājusi un izdevumus atzinusi par neatbilstošiem pirms attiecīgo izdevumu iekļaušanas gada atlikuma maksājuma pieprasījumā, kas iesniegts Eiropas Komisijā.
Priekšlikums
Gada atlikuma maksājuma pieprasījumu nepieciešams precizēt uz maksājuma pieteikumu (saskaņā ar regulas 91.pantu, jo šajā periodā izdevumi var tikt deklarēti 6xgadā, iesniedzot maksājuma pieteikumus, un XII.pielikuma 1.2.d)punktu).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
89.3. pēc Eiropas Komisijas atzinuma saņemšanas par gada atlikuma maksājuma pieprasījumā iekļauto izdevumu atbilstību.
Priekšlikums
Gada atlikuma maksājuma pieprasījumu nepieciešams precizēt uz pārskatiem (saskaņā ar regulas 98.pantu, jo šajā periodā izdevumi var tikt deklarēti 6xgadā, iesniedzot maksājuma pieteikumus un pēc tam uz 15.02. iesniedzot pārskatus ar maksājumu pieteikumos deklarētajiem izdevumiem).
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
XVIII. Kārtība, kādā sagatavo, apstiprina un iesniedz fondu ziņojumus Eiropas Komisijai
Priekšlikums
Fondu vadības likuma 13.panta 8.punktā paredzēts, ka MK nosaka 8) fondu ieviešanas uzraudzības un izvērtēšanas kārtību. Šajos MK noteikumos nav iekļauta fondu izvērtēšanas kārtība, sākot ar ikgadējo fondu snieguma uzraudzību un izvērtēšanu (lai snieguma ziņojumos sniegtu precīzu un atbilstošu informāciju par mērķu un rādītāju sasniegšanas progresu), kā arī saskaņā ar regulas 44.pantā noteikto izvērtējumu veikšanu. Ņemot vērā iepriekšējā periodā konstatēto gan rādītāju uzraudzībā, gan ziņošanā EK, būtu jānosaka skaidrs mehānisms fondu snieguma uzraudzībai.
Piedāvātā redakcija
-