Projekta ID
25-TA-587Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
1. pielikuma 486.-488. lpp. minēts par Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojuma Iekšlietu ministrijas padotībā esošai iestādei reģistrētiem transportlīdzekļiem atcelšanu. Nodokļu atvieglojuma apmērs ir ietverts iestādes budžetā, tā atcelšana palielinātu iestādes izdevumus. Apstāklis, ka citām ministrijām šāds atvieglojums netiek piemērots, nenozīmē, ka tas nav efektīvs, lai sasniegtu nodokļa atvieglojuma ieviešanas mērķi – samazināt Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu izdevumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Atbildīgajām institūcijām saskaņā ar informatīva ziņojuma 3. pielikumu “Informācija, kas atbildīgajām ministrijām jāiesniedz, spēkā esošo nodokļu atvieglojumu, kuriem mērķis un sasnieguma rādītāji ir definējami, efektivitātes izvērtējumam” sagatavot un līdz 2026. gada 16. februārim iesniegt Finanšu ministrijai nepieciešamo informāciju efektivitātes izvērtējuma veikšanai par spēkā esošajiem nodokļu atvieglojumiem, kuriem mērķis un sasniedzamie rādītāji ir definējami.
Iebildums
Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punkts paredz uzdevumu atbildīgajām institūcijām saskaņā ar informatīva ziņojuma 3.pielikumu “Informācija, kas atbildīgajām ministrijām jāiesniedz, spēkā esošo nodokļu atvieglojumu, kuriem mērķis un sasnieguma rādītāji ir definējami, efektivitātes izvērtējumam” sagatavot un līdz 2026.gada 16.februārim iesniegt Finanšu ministrijai nepieciešamo informāciju efektivitātes izvērtējuma veikšanai par spēkā esošajiem nodokļu atvieglojumiem, kuriem mērķis un sasniedzamie rādītāji ir definējami. Ievērojot to, ka nodokļu atvieglojumiem, kuriem mērķi un sasnieguma rādītāji ir definējami, ir noteiktas atbildīgās un līdzatbildīgās institūcijas, ierosinām papildināt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktu aiz vārdiem "atbildīgajām ministrijām" ar vārdiem "sadarbībā ar līdzatbildīgām ministrijām", lai, aizpildot informatīva ziņojuma 3.pielikumu “Informācija, kas atbildīgajām ministrijām jāiesniedz, spēkā esošo nodokļu atvieglojumu, kuriem mērķis un sasnieguma rādītāji ir definējami, efektivitātes izvērtējumam”, iekļautu, piemēram, minētās veidlapas sadaļā "Cita būtiska informācija" līdzatbildīgās institūcijas viedokli par nodokļu atvieglojuma efektivitāti, tai skaitā par nepieciešamību saglabāt, pārskatīt vai atcelt nodokļa atvieglojumu.
Papildus vēršam uzmanību, ka informatīva ziņojuma 1.pielikumā iekļautajā Spēka esošo nodokļu atvieglojumu, kuriem mērķi un sasnieguma rādītāji ir definējami, 1.7.1.veidlapā "Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojums Iekšlietu ministrijas padotībā esošai iestādei reģistrētiem transportlīdzekļiem" norādīts, ka nodokļa atvieglojums nav efektīvs, jo transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas kārtība nav vienāda starp visām valsts iestādēm (veidlapas 4.punkts) un ka atvieglojumu plānots atcelt (8.punkts). Ievērojot to, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojuma izmaiņas skartu visas Iekšlietu ministrijas padotībā esošās iestādes (tai skaitā Valsts drošības dienestu, Valsts policiju, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, Iekšējās drošības biroju, Valsts robežsardzi, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, Nodrošinājuma valsts aģentūru, Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centru) un minēto iestāžu budžeta iespējas, valsts iekšējo interešu ievērošanai būtu nepieciešams Finanšu ministrijai kā atbildīgajai ministrijai minētā nodokļu atvieglojuma efektivitātes izvērtējumā iesaistīt Iekšlietu ministriju, kas noteikta par līdzatbildīgo ministriju.
Papildus vēršam uzmanību, ka informatīva ziņojuma 1.pielikumā iekļautajā Spēka esošo nodokļu atvieglojumu, kuriem mērķi un sasnieguma rādītāji ir definējami, 1.7.1.veidlapā "Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojums Iekšlietu ministrijas padotībā esošai iestādei reģistrētiem transportlīdzekļiem" norādīts, ka nodokļa atvieglojums nav efektīvs, jo transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas kārtība nav vienāda starp visām valsts iestādēm (veidlapas 4.punkts) un ka atvieglojumu plānots atcelt (8.punkts). Ievērojot to, ka transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa atvieglojuma izmaiņas skartu visas Iekšlietu ministrijas padotībā esošās iestādes (tai skaitā Valsts drošības dienestu, Valsts policiju, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, Iekšējās drošības biroju, Valsts robežsardzi, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi, Nodrošinājuma valsts aģentūru, Iekšlietu ministrijas Informācijas centru, Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centru) un minēto iestāžu budžeta iespējas, valsts iekšējo interešu ievērošanai būtu nepieciešams Finanšu ministrijai kā atbildīgajai ministrijai minētā nodokļu atvieglojuma efektivitātes izvērtējumā iesaistīt Iekšlietu ministriju, kas noteikta par līdzatbildīgo ministriju.
Piedāvātā redakcija
-