Projekta ID
22-TA-2701Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā ir norādīts, ka "4.3.6.5. pasākumā ietvertās atbalstāmās darbībās pārsvarā paredz veikt pētniecisko darbu, izvērtējot esošo situāciju un definējot izaicinājumus savlaicīgai bērnu uzvedības vai atkarību problēmu risku identificēšanai un atbalsta un pakalpojumu ieviešanai, kā arī šo pasākumu aprobāciju un izvērtēšanu, kuri izpētes rezultātā tiek atzīti par piemērotākajiem mērķa grupas vajadzībām Latvijā, nav iespējams veikt izvērtējumu par izmaksu un ieguvumu analīzi".
Vienlaikus anotācijā ir aprakstītas trīs darbības, kas tiks veiktas pasākuma ietvaros:
1. Atbalsta sistēmas un pakalpojumu pieejamības bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku un viņu ģimenēm izvērtēšana (indikatīvās izmaksas 831 000 euro).
2. Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku un viņu ģimenēm (indikatīvās izmaksas 2 954 000 euro).
3. Multidisciplināra atbalsta pakalpojuma bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku un viņu ģimenēm izstrāde un ieviešana (indikatīvās izmaksas 4 296 500 euro).
Tā kā 1.darbības ietvaros tiek veikts izvērtējums, piekrītam, ka attiecībā uz šo darbību izmaksu un ieguvumu analīze nav jāveic.
3.darbības ietvaros no anotācijā aprakstītā pasākuma kopuma nav skaidri saprotams, vai minētais izmēģinājumprojets u.c. pētnieciskās darbības izmaksās lielāko daļu no 3.darbībai paredzētā finansējuma. Lūdzam to precizēt un skaidri norādīt (galvenais indikators šajā gadījumā ir tas, vai vismaz daļai bērniem un to ģimenēm, kuras piedalīsies projektā, plānoti garantēti tieši ieguvumi no 3.darbības projekta ietvaros).
Savukārt 2.darbības ietvaros tiek veikti pasākumi, kā rezultātā tiks īstenoti pasākumi bērnu deviantas uzvedības veidošanās risku mazināšanai, nodrošinot savlaicīgu intervenci. Līdz ar to konkrēti ieguvumi paredzami bērniem un to ģimenēm, un izmaksu un ieguvumu analīzē būtu jānosaka šo darbību efektivitāte, salīdzinot ieguvumus pret darbības izmaksām projekta dzīves ciklā.
Tā kā 2.darbības finansējums pārsniedz Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto izmaksu līmeni (1 milj. euro) līdz kuram projektiem ar ierobežotas projektu iesniegumu atlasi izmaksu un ieguvumu analīze nav jāveic, aicinām 2.darbībai (un arī 3.darbībai, ja tomēr pētnieciskās darbības, kurās netiek sagaidīti tieši ieguvumi bērniem un to ģimenēm, ir mazākumā) veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, lai ievērotu minēto protokollēmumu.
Vienlaikus anotācijā ir aprakstītas trīs darbības, kas tiks veiktas pasākuma ietvaros:
1. Atbalsta sistēmas un pakalpojumu pieejamības bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku un viņu ģimenēm izvērtēšana (indikatīvās izmaksas 831 000 euro).
2. Atbalsta pasākumi bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku un viņu ģimenēm (indikatīvās izmaksas 2 954 000 euro).
3. Multidisciplināra atbalsta pakalpojuma bērniem ar uzvedības vai atkarību problēmām vai to attīstības risku un viņu ģimenēm izstrāde un ieviešana (indikatīvās izmaksas 4 296 500 euro).
Tā kā 1.darbības ietvaros tiek veikts izvērtējums, piekrītam, ka attiecībā uz šo darbību izmaksu un ieguvumu analīze nav jāveic.
3.darbības ietvaros no anotācijā aprakstītā pasākuma kopuma nav skaidri saprotams, vai minētais izmēģinājumprojets u.c. pētnieciskās darbības izmaksās lielāko daļu no 3.darbībai paredzētā finansējuma. Lūdzam to precizēt un skaidri norādīt (galvenais indikators šajā gadījumā ir tas, vai vismaz daļai bērniem un to ģimenēm, kuras piedalīsies projektā, plānoti garantēti tieši ieguvumi no 3.darbības projekta ietvaros).
Savukārt 2.darbības ietvaros tiek veikti pasākumi, kā rezultātā tiks īstenoti pasākumi bērnu deviantas uzvedības veidošanās risku mazināšanai, nodrošinot savlaicīgu intervenci. Līdz ar to konkrēti ieguvumi paredzami bērniem un to ģimenēm, un izmaksu un ieguvumu analīzē būtu jānosaka šo darbību efektivitāte, salīdzinot ieguvumus pret darbības izmaksām projekta dzīves ciklā.
Tā kā 2.darbības finansējums pārsniedz Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija sēdes protokollēmumā (prot. Nr. 36 85. § 3. punkts) noteikto izmaksu līmeni (1 milj. euro) līdz kuram projektiem ar ierobežotas projektu iesniegumu atlasi izmaksu un ieguvumu analīze nav jāveic, aicinām 2.darbībai (un arī 3.darbībai, ja tomēr pētnieciskās darbības, kurās netiek sagaidīti tieši ieguvumi bērniem un to ģimenēm, ir mazākumā) veikt izmaksu un ieguvumu analīzi, lai ievērotu minēto protokollēmumu.
Piedāvātā redakcija
-
