Projekta ID
22-TA-2167Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Anotācijas 1.sadaļas apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” (3.lpp.) norādīts, ka: “Piemēram, personai transporta pabalsta sešu mēnešu periods sākas 2022.gada 10.novembrī, un tas ilgst līdz 2023.gada 9.maijam. Par šo periodu VSAA 2022.gadā izmaksās transporta pabalstu 79,68 euro apmērā, starpības izmaksa par 2023.gada pirmajiem mēnešiem līdz jaunajam apmēram netiks veikta. Par nākamo sešu mēnešu periodu transporta pabalsta apmērs būs 105 euro. Transporta pabalsta izmaksa paaugstinātā apmērā tiks nodrošināta no 2023.gada 1.janvāra izmaksājamiem pabalstiem arī gadījumos, ja sešu mēnešu periodu veido atsevišķi 2022.gada nogales mēneši.”. Ņemot vērā, ka atbilstoši minētai informācijai veidojas pretruna un nav skaidrs pabalsta apmēra noteikšanas princips, ja pabalsta izmaksas periods sākās 2022.gadā un turpinās 2023.gadā, lūdzam precizēt anotācijā sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
3. Labklājības ministrijai, sagatavojot pamatbudžeta un valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta bāzes 2023.-2025.gadam izdevumus, iekļaut valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu noteikumu projekta īstenošanai.
Iebildums
Norādām, ka izdevumus, kas tiek iekļauti pamatbudžeta un valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta bāzes aprēķinā nosaka Ministru kabineta 2012.gada 11.decembra noteikumu Nr.867 “Kārtība, kādā nosakāms maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopapjoms un maksimāli pieļaujamais valsts budžeta izdevumu kopējais apjoms katrai ministrijai un citām centrālajām valsts iestādēm vidējam termiņam” 10.punkts. Tādējādi noteikumu projektā paredzēto normu īstenošanai papildu nepieciešamā finansējuma iekļaušana bāzes izdevumos neatbilst minētajos MK noteikumos noteiktajiem gadījumiem. Kā arī, salīdzinot ar LM sagatavotajā likumprojektā “Grozījumi “Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā” iekļautajiem pasākumiem, kuri ir terminēti un tos paredzēts īstenot 2022. un 2023.gada apkures sezonā, noteikumu projektā paredzētais pasākums nav terminēts un tā īstenošanai ir nepieciešams papildu valsts budžeta finansējums 2023.gadam un turpmāk ik gadu. Līdz ar to jautājums par noteikumu projektā paredzēto normu īstenošanai nepieciešamā papildu valsts budžeta finansējuma piešķiršanu skatāms Ministru kabinetā likumprojekta “Par valsts budžetu 2023. gadam” un likumprojekta “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025.gadam” sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām. Atbilstoši iepriekš minētajam noteikumu projekta tālāka virzība šobrīd nav atbalstāma. Noteikumu projekts virzāms izskatīšanai Ministru kabinetā tikai pēc tam, kad Ministru kabinets ir atbalstījis priekšlikumu par papildu valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu minēto pasākumu īstenošanai.
Vienlaikus jāatzīmē, ka LM 30.jūnija vēstulē Nr.30-1-03/939 “Par labklājības nozares prioritārajiem pasākumiem” iekļauto LM prioritāro pasākumu pieteikumu sarakstā prioritārā pasākuma pieteikums pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās, apmēra izmaiņu nodrošināšanai nav iekļauts.
Vienlaikus jāatzīmē, ka LM 30.jūnija vēstulē Nr.30-1-03/939 “Par labklājības nozares prioritārajiem pasākumiem” iekļauto LM prioritāro pasākumu pieteikumu sarakstā prioritārā pasākuma pieteikums pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti, kurām ir apgrūtināta pārvietošanās, apmēra izmaiņu nodrošināšanai nav iekļauts.
Piedāvātā redakcija
-