Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-2697
Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
08.09.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
 Likumprojektā "Valsts aizsardzības dienesta likums" tika paredzēta ģimenes ārstu iesaiste iesaucamo veselības stāvokļa  izvērtējumā. Lūdzam anotācija sniegt skaidrojumu, vai Aizsardzības ministrija ir atteikusies no ģimenes ārstu iesaistes un šo uzdevumu veiks Nacionālo bruņoto spēku ārstniecības iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Regula) 5. panta 1. punkta a) apakšpunktam personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā, Vienlaikus atbilstoši Regulas 6. panta 3. punktam šā panta 1. punkta c) un e) apakšpunktā minēto apstrādes pamatu nosaka ar Savienības tiesību aktiem vai dalībvalsts tiesību aktiem. Apstrādes nolūku nosaka minētajā juridiskajā pamatā. Minētajā juridiskajā pamatā var būt ietverti konkrēti noteikumi, lai pielāgotu šīs regulas noteikumu piemērošanu, cita starpā vispārēji nosacījumi, kas reglamentē pārziņa īstenotu apstrādes likumību; apstrādājamo datu veidi; attiecīgie datu subjekti; vienības, kurām personas dati var tikt izpausti, un mērķi, kādiem tie var tikt izpausti.
Pamatojoties uz iepriekš norādīto, Veselības ministrija nav guvusi skaidrojumu (nav norādīts ar anotācijā), kādam nolūkam Aizsardzības ministrijai ir nepieciešams apstrādāt īpašas kategorijas datus.  
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijā minēto likumu - Pacientu datu aizsardzības likums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Iebildums
Atbilstoši Regulas 5.panta 1.punkta “e” apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, kas paredz, ka personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjekta identifikāciju ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā, lūdzam papildināt noteikumu projekta regulējumu, nosakot tajā personas datu glabāšanas termiņu. Atbilstoši minētajam regulējumam, lūdzam papildināt anotāciju ar iepriekš norādīto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Iebildums
Ņemot vērā, kā tiks apstrādāti īpašas kategorijas dati, lūdzam aizpildīt šo anotācijas sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-