Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 22.augustā.
Projekta ID
23-TA-3079
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
23.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītajai informācijai Labklājības ministrijai regresa piedziņas procesa organizēšanai plānotas trīs amata vietas, savukārt atbilstoši noteikumu projekta 10.punktam Labklājības ministrijai ir paredzēts tikai izskatīt Latvijas Bērnu fonda pieņemto lēmumu par sniegtā pakalpojuma izdevumu atgūšanu vai faktisko rīcību, ja tas tiek apstrīdēts. Līdz ar to pēc noteikumu projektā iekļautajām normām nav saprotama trīs amata vietu nepieciešamība Labklājības ministrijai. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar detalizētu skaidrojumu par veicamajiem darbiem noteikumu projektā paredzēto normu īstenošanai, kuru īstenošanai Labklājības ministrijai nepieciešamas trīs amata vietas.
Vienlaikus norādām, ka saskaņā ar Valsts sekretāru sanāksmes 30.03.2023. protokola Nr.12 4.§ 1.punktu tiesību aktu projekti, kuru turpmākai ieviešanai nepieciešama papildu pastāvīgu amata vietu izveide, obligāti saskaņojami ar Valsts kanceleju.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādītajai informācijai nodibinājumam “Latvijas Bērnu fonds” regresa piedziņas procesa organizēšanai nepieciešamais finansējums 2024.gadam 39 226 euro apmērā un 2025.gadam un turpmāk ik gadu 85 973 euro apmērā nodrošināts no sociālās rehabilitācijas no psihoaktīvām vielām un procesiem atkarīgiem bērniem (pakalpojums institūcijā) plānotā finansējuma. Lūdzam papildināt anotāciju ar minētā pasākuma detalizētu pamatojumu finansējuma atlikumam, t.i. vai novirzot finansējumu, kas plānots minētajam pasākumam institūcijā necietīs minētā mērķa grupa kopumā, ņemot vērā, ka minētais pakalpojums tiek sniegts arī dzīvesvietā.
Vienlaikus Ministru kabineta 11.08.2020. noteikumu Nr.509 “Kārtība, kādā no apreibinošām vielām un procesiem atkarīgas personas saņem sociālās rehabilitācijas pakalpojumus” III sadaļa nosaka kārtību, kādā bērnam tiek piešķirts minētais pakalpojums institūcijā, savukārt atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13.panta pirmās daļas 4.punktam minētā pakalpojuma sniegšana ir valsts pienākums. Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildināt anotāciju, skaidrojot, kā tiks nodrošināts valsts pienākums attiecībā par minētā pakalpojuma sniegšanu institūcijā.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Noteikumu projekta 16.punktā tiek paredzēts, ka informācijas iegūšanu, izmantojot informācijas sistēmas sasaistes līdzekļus, nodrošina no brīža, kad ir izveidots attiecīgs tehniskais risinājums. Lūdzam papildināt anotāciju, norādot, kāda finansējuma ietvaros tiks nodrošināts minētais tehniskais risinājums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto Labklājības ministrijai plānoto finansējumu regresa piedziņas procesa organizēšanai 2024.gadam, jo atbilstoši anotācijas pielikumā norādītajam aprēķinam, tas ir 58 842 euro nevis 58 742 euro. Vienlaikus precizējams arī nodibinājumam “Latvijas Bērnu fonds” plānotais finansējums 2024.gadam, jo atbilstoši anotācijas pielikuma 2.tabulā norādītajam aprēķinam, tas veidojas 39 228 euro nevis 39 226 euro.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Iebildums
Anotācijas 6.1.apakšpunktā pie projekta izstrādē iesaistītajām institūcijām tiek norādīta Finanšu ministrija, ņemot vērā, ka nav saprotama Finanšu ministrijas iesaiste noteikumu projekta izstrādē, nepieciešams precizēt anotāciju, svītrojot Finanšu ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Priekšlikums
Lūdzam visā anotācijā pārskatīt un precizēt atsauces uz Bērnu tiesību aizsardzības likuma 52.panta 1.1, 1.2 un 1.3 daļu (šobrīd 52.panta 1.1, 1.2 un 1.3 daļa).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 8.1.13.apakšsadaļas punktā “Apraksts” precizēt atsauci uz Bērnu tiesību aizsardzības likuma 52.panta 1.2 daļu, jo pienākums atmaksāt valstij izdevumus par cietušajam bērnam sniegto sociālās rehabilitācijas pakalpojumu ir noteikts Bērnu tiesību aizsardzības likuma 52.panta 1.1 daļā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Anotācijas pielikuma 1. un 2.tabulā atvaļinājuma pabalsts plānots 65% no mēnešalgas, savukārt atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3.panta ceturtās daļas 8.punktam  valsts vai pašvaldības institūcija tai piešķirto finanšu līdzekļu ietvaros iekšējos normatīvajos aktos, pašvaldības saistošajos noteikumos, darba koplīgumos vai darba līgumos amatpersonām (darbiniekiem) var paredzēt pabalstu līdz 50 % no mēnešalgas vienu reizi kalendāra gadā, aizejot ikgadējā apmaksātajā atvaļinājumā. Līdz ar to precizējams anotācijas pielikums.
Piedāvātā redakcija
-