Atzinums

Projekta ID
25-TA-74
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
12.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no projekta 3. punktā ietvertā noteikumu 2.1 punkta redakcijas nav viennozīmīgi secināms: 1) kas ir "turpmākie gadi" jeb no kura gada sākot turpmāk vienības maksas likmes nosaka atbilstoši punktā minētajai kārtībai; 2) līdz kura gada attiecīgajiem datumiem pirmoreiz nepieciešams veikt 2.1 punkta apakšpunktos minētās darbības. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt normu. Aicinām izvērtēt iespēju svītrot vārdus "turpmāko gadu" un paredzēt attiecīgo projekta punktu spēkā stāšanos vai piemērošanu noteiktā datumā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, par kādu Ministru kabineta lēmumu noteikumu 2.1 4. apakšpunktā (projekta 3. punkts) ir runa. Vienlaikus aicinām izvērstāk skaidrot lēmuma pieņemšanas procedūru un noteikumu pielikuma nozīmi, skaidrojot arī noteikumu 2.2. apakšpunktā formulas "t" komponentes skaidrojumā minēto "kuras apmērs ir noteikts saskaņā ar šo noteikumu pielikumu".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā anotācijā minēto, ka "Valsts kanceleja, sniedzot savu atzinumu par Latvijas gaisa satiksmes 2022.gada darbības rezultātiem, savā 2023.gada 27.jūnija vēstulē Nr. 7.8.5./2023-DOC-924-1625 ir vērsusi Latvijas gaisa satiksmes uzmanību uz jautājumu par izmaksu segšanu attiecībā uz atbrīvotajiem lidojumiem", aicinām projektu saskaņot ar Valsts kanceleju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā minēts: "Subjekti, uz kuriem attiecas pienākumi veikt kopējas apspriešanas ar ieinteresētajām personām, līdz kārtējā gada 1. augustam iesniedz Civilās aviācijas aģentūrai apkopošanai to rīcībā esošo informāciju gan par maršruta, gan termināļa zonu, kas aptver [..]". Lūdzam skaidrot, no kuras projekta normas izriet attiecīgs tiesiskais regulējums vai precizēt projektu, jo pirmšķietami projektā šāda tiesību norma nav ietverta.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā skaidrots: "Ņemot vērā to, ka termināla navigācijas tarifikācija šobrīd ir nacionālā līmeņa jautājums (tam nav saistošas Regulas Nr. 2019/317 prasības, jo lidojumu skaits nesasniedz 80 000 lidojumu gadā), šobrīd  nacionālajā līmenī nav definēts konsultāciju process un pienākumu sadale, uz ko iepriekšējo konsultāciju procesā uzmanību ir vērsuši gaisa telpas lietotāji. [..] Tomēr, ņemot vērā to, ka saskaņā ar Regulas Nr. 2019/317 1.panta trešajā punktā noteikto šī regula jāpiemēro uz termināla aeronavigācijas pakalpojumiem, ko sniedz dalībvalstu teritorijās izvietotās lidostās, kurās veic vismaz 80 000 gaisa transporta kustību gadā saskaņā ar instrumentālo lidojumu noteikumiem (“IFR”), savukārt VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" (turpmāk - Rīgas lidosta) līdz ceturtā perioda beigām netiek prognozēta šī apjoma sasniegšana, lai turpmākajos gados nodrošinātu elastību pielāgoties ārējo apstākļu ietekmei uz vienības maksu termināla zonā, ceturtajā pārskata periodā tiks izmantota pilno izmaksu segšanas metode. [..] Vienlaikus jāņem vērā, ka, pieaugot un sasniedzot Regulā Nr. 2019/317 noteikto 80 000 gaisa transporta kustību saskaņā ar instrumentālo lidojumu noteikumiem (“IFR”) apjomu, kas prognozēts ne ātrāk par piekto pārskata periodu jeb ne ātrāk par 2030.gadu, termināļa zonas tarifikācija tiks pakļauta šai regulā noteiktajai kārtībai." Ņemot vērā minētos skaidrojumus, it īpaši norādi, ka "termināla navigācijas tarifikācijas šobrīd ir nacionālā līmeņa jautājums", aicinām izvērstāk skaidrot Komisijas 2019. gada 11. februāra Regulas (EK) Nr. 2019/317, ar ko nosaka darbības uzlabošanas sistēmu un tarifikācijas sistēmu Eiropas vienotajā gaisa telpā un atceļ Īstenošanas regulas (ES) Nr. 390/2013 un (ES) Nr. 391/2013 piemērošanu kontekstā ar projektā ietverto regulējumu, ņemot vērā tajā ietvertās atsauces uz minētās regulas normām. 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai ar projekta 1. punktu jaunā redakcijā izteiktajā noteikumu 2.2. apakšpunktā formulas komponentes "t" skaidrojumā nav ietverama atsauce arī uz noteikumu 2.3. apakšpunktu. Reizē norādām, ka noteikumu 2.3. apakšpunkts būtu izsakāms kā jauns noteikumu punkts, nevis 2. punkta apakšpunkts. Attiecīgi aicinām precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Efektīvākas normas piemērošanas labad aicinām izvērtēt iespēju norādīt konkrētu Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 10. marta Regulas Nr. 550/2004 par aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu vienotajā Eiropas gaisa telpā (Pakalpojumu sniegšanas regula) vienību vai vienības, kurā minēti pamatprincipi, saskaņā ar kuriem aprēķina vienības maksas likmi par aeronavigācijas pakalpojumiem termināļa zonā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju projekta 3. punktā ietvertajā noteikumu 2.1 1. apakšpunktā konkretizēt, kas ir normā minētie subjekti un attiecīgi uz kuriem ir attiecināms normā paredzētais pienākums, vai sniegt skaidrojumu, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-