Projekta ID
22-TA-2110Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
08.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Iebildums
Saskaņā ar vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” noteikto, anotācijas 2. sadaļā norāda informāciju par ietekmi uz privāto sektoru – t. i., uz visām sabiedrības grupām (fiziskām vai juridiskām personām), bet anotācijas 7. sadaļā – uz publisko pārvaldi (valsts un pašvaldību institūcijām).
Ņemot vērā minēto, lūdzu informāciju par valsts pārvaldes institūcijām norādīt anotācijas 7. sadaļā.
Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā pieejamas (Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Ņemot vērā minēto, lūdzu informāciju par valsts pārvaldes institūcijām norādīt anotācijas 7. sadaļā.
Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā pieejamas (Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Atsaucoties uz likumprojekta anotācijas 7.4. apakšpunktā norādīto, proti, ka valsts institūciju funkcijas tiek paplašinātas, kas savukārt ietekmē administratīvo slogu, lūdzu veikt likumprojektā noteikto administratīvo izmaksu vērtējumu un atbilstoši tam aizpildīt administratīvo izmaksu monetāru novērtējumu.
Administratīvo izmaksu vērtējums ir veicams saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Administratīvo izmaksu vērtējums ir veicams saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. un 16. punktu.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
7.5. Cita informācija
Iebildums
Vadlīnijās “Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā” ir noteikts, ka, ja tiesību akta projekts paredz grozījumus jau esošajā tiesību aktā un šie grozījumi skar tikai daļu no tām informācijas sniegšanas prasībām vai atbilstības izmaksām, ko nosaka spēkā esošais regulējums, tad ar aprēķinu palīdzību jānoskaidro administratīvo izmaksu izmaiņas – starpība starp esošā un plānotā regulējuma administratīvajām izmaksām.
No minētā secināms, ka administratīvās izmaksas nav rēķināmas gadījumos, ja esošā un plānotā regulējumā administratīvajām izmaksām nav izmaiņu.
Ņemot vērā, ka biobanku darbība iepriekš nav regulēta, likumprojektā ietvertās administratīvās izmaksas ir aprēķināmas saskaņā ar ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. un 16. punktu.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu un atbilstības prasību vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3., 2.4. apakšpunktā un valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2., 7.3. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
No minētā secināms, ka administratīvās izmaksas nav rēķināmas gadījumos, ja esošā un plānotā regulējumā administratīvajām izmaksām nav izmaiņu.
Ņemot vērā, ka biobanku darbība iepriekš nav regulēta, likumprojektā ietvertās administratīvās izmaksas ir aprēķināmas saskaņā ar ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 15. un 16. punktu.
Lūdzu veikt tiesību aktā iekļauto informācijas sniegšanas pienākumu un atbilstības prasību vērtējumu un atbilstoši vērtējumam veikt administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetāru novērtējumu, kas aizpildāms par fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3., 2.4. apakšpunktā un valsts vai pašvaldību institūcijām 7. sadaļas 7.2., 7.3. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu un atbilstības izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabineta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Aprēķinu veikšanai lūdzu izmantot paplašināto standarta izmaksu modeli. Metodiskie materiāli aprēķinu veikšanai pieejami šeit: Metodiskās rokasgrāmatas un apmācības | Ministru kabinets (mk.gov.lv).
Piedāvātā redakcija
-