Projekta ID
25-TA-2260Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
06.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļas "Problēmas apraksts" 2.punkta 2.rindkopā minēto informāciju attiecībā uz risku nesasniegt rezultātu. Vēršam uzmanību, ka 4.3.5.4.pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim ir sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji: 1) programmas iznākuma rādītājs – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas – 3 099, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 692; 2) nacionālais rādītājs – izstrādātas metodikas darbam ar dažādām klientu grupām (skaits) – 4; 3) rezultāta rādītājs – personas, kuras pilnveidojušas savu profesionālo kompetenci – 2 603.
Vienlaikus norādām, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (SPSP likums) 66.punkts paredz, ka: "Šā likuma 9. panta 1.1 daļas 9. punkts stājas spēkā 2028. gada 1. janvārī. Līdz 2027. gada 31. decembrim pašvaldība ģimenes asistenta pakalpojumu var nodrošināt par saviem līdzekļiem.
(19.12.2024. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 21.01.2025. 9. panta 1.1 daļas 9. punkts iekļauts likuma redakcijā uz 01.01.2028.)"
Vienlaikus norādām, ka Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma (SPSP likums) 66.punkts paredz, ka: "Šā likuma 9. panta 1.1 daļas 9. punkts stājas spēkā 2028. gada 1. janvārī. Līdz 2027. gada 31. decembrim pašvaldība ģimenes asistenta pakalpojumu var nodrošināt par saviem līdzekļiem.
(19.12.2024. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 21.01.2025. 9. panta 1.1 daļas 9. punkts iekļauts likuma redakcijā uz 01.01.2028.)"
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļu "Problēmas apraksts" ar informāciju par to - pēc kādiem kritērijiem tiek atlasītas pašvaldības, kuras piedalījās/ piedalīsies sociālo dienestu un bāriņtiesu darbinieku vasaras skolā . Atbilstoši anotācijā minētajam:
"2024. gadā izmēģinājuma projekta veidā valsts budžeta finansējuma ietvaros ierobežotam dalībnieku skaitam tika īstenota pirmā vasaras skola sociālo dienestu un bāriņtiesu darbiniekiem, kurā piedalījās 29 dalībnieki no 15 pašvaldībām." "Savukārt 2025. gada oktobra sākumā valsts budžeta ietvaros paredzēts īstenot vēl vienu šādu vasaras skolu indikatīvi 30 dalībniekiem no 15 pašvaldībām."
No 2021. gada 1. jūlija līdz 2025.gada pašvaldību vēlēšanām Latvijā bija 43 pašvaldības – 36 novadu pašvaldības un septiņas valstspilsētu pašvaldības. Pēc 2025.gada pašvaldību vēlēšanām Latvijā ir 42 pašvaldības- 35 novadu pašvaldības un septiņas valstspilsētu pašvaldības.
Attiecīgi pirmajā vasaras skolā (2024.gadā) piedalījās 29 pašvaldības, kas ir apmēram 67.44% no 43. Savukārt 2025.gada oktobra "vasaras skolā" plānota dalība 15 pašvaldībām, kas ir apmēram 35.71% no 42. Lūdzam anotācijā skaidrot, vai dalībnieki šajās "vasaras skola" ir "unikālas personas" un, vai no "unikālajām" pašvaldībām, vai tomēr dalībnieki nāk no tām pašām pašvaldībām, kas piedalījās gan 2024.gada vasaras skolā, gan 2025.gada vasaras skolā. Ja iespējams, lūdzam anotācijā aktualizēt/ konkretizēt arī informāciju par vasaras skolu "2025. gada oktobra sākumā", ievērojot, ka šobrīd jau ir 2025.gada 6.oktobris.
"2024. gadā izmēģinājuma projekta veidā valsts budžeta finansējuma ietvaros ierobežotam dalībnieku skaitam tika īstenota pirmā vasaras skola sociālo dienestu un bāriņtiesu darbiniekiem, kurā piedalījās 29 dalībnieki no 15 pašvaldībām." "Savukārt 2025. gada oktobra sākumā valsts budžeta ietvaros paredzēts īstenot vēl vienu šādu vasaras skolu indikatīvi 30 dalībniekiem no 15 pašvaldībām."
No 2021. gada 1. jūlija līdz 2025.gada pašvaldību vēlēšanām Latvijā bija 43 pašvaldības – 36 novadu pašvaldības un septiņas valstspilsētu pašvaldības. Pēc 2025.gada pašvaldību vēlēšanām Latvijā ir 42 pašvaldības- 35 novadu pašvaldības un septiņas valstspilsētu pašvaldības.
Attiecīgi pirmajā vasaras skolā (2024.gadā) piedalījās 29 pašvaldības, kas ir apmēram 67.44% no 43. Savukārt 2025.gada oktobra "vasaras skolā" plānota dalība 15 pašvaldībām, kas ir apmēram 35.71% no 42. Lūdzam anotācijā skaidrot, vai dalībnieki šajās "vasaras skola" ir "unikālas personas" un, vai no "unikālajām" pašvaldībām, vai tomēr dalībnieki nāk no tām pašām pašvaldībām, kas piedalījās gan 2024.gada vasaras skolā, gan 2025.gada vasaras skolā. Ja iespējams, lūdzam anotācijā aktualizēt/ konkretizēt arī informāciju par vasaras skolu "2025. gada oktobra sākumā", ievērojot, ka šobrīd jau ir 2025.gada 6.oktobris.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas sadaļu "Risinājumu apraksts" ar izvērstāku informāciju par minēto "...LM šobrīd aktualizēšanas procesā esošo vienības izmaksu standarta likmes aprēķina un piemērošanas metodiku supervīzijai." T.i., skaidrojot, kāds ir tās (metodikas) šī brīža statuss un kad to plānots nosūtīt saskaņošanai vadošai iestādei, u.c. iestādēm, utt."
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas sadaļas "Problēmas aparaksts" 3.punktu ar informāciju par vasaras skolas izmaksām (to apmēru).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļas "Risinājuma apraksts" 2. punktā lūdzam:
1) papildināt aprakstu ar atsauci uz noteikumu 18.4. apakšpunktu, jo ar šiem grozījumiem tiek veiktas izmaiņas arī 18.4. apakšpunktā, papildinot ar atsauci uz 3.4. apakšpunktā minēto mērķa grupu;
2) vārdus "iepirkuma līguma" aizstāt ar vārdiem "uzņēmuma līguma" atbilstoši noteikumu 26.91 apakšpunktā noteiktajam.
1) papildināt aprakstu ar atsauci uz noteikumu 18.4. apakšpunktu, jo ar šiem grozījumiem tiek veiktas izmaiņas arī 18.4. apakšpunktā, papildinot ar atsauci uz 3.4. apakšpunktā minēto mērķa grupu;
2) vārdus "iepirkuma līguma" aizstāt ar vārdiem "uzņēmuma līguma" atbilstoši noteikumu 26.91 apakšpunktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļas "Risinājuma apraksts" 1. punktā lūdzam aizstāt atsauci uz 19.2.8. apakšpunktu ar atsauci uz 19.2.6. apakšpunktu. Skaidrojam, ka izmaiņas 19.2.8. apakšpunktā ar šiem grozījumiem netiek veiktas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļas "Problēmas apraksts" 1. punktā lūdzam aizstāt vārdus "pirmā cikla augstākā izglītība" ar "otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā augstākā izglītība". Skaidrojam, ka atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 17. panta trešajai daļai, "Par institūcijas, kas sniedz sociālos pakalpojumus vadītāju var būt persona, kurai ir otrā līmeņa profesionālā augstākā vai akadēmiskā augstākā izglītība". Papildus, ja attiecināms, aicinām veikt atbilstošus precizējumus arī noteikumu 3.2. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā ietvert informāciju, vai būs nepieciešams veikt grozījumus vienošanās par projekta īstenošanu. Ja ierosinātajiem grozījumiem nav ietekmes uz noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, lūdzam ar šādu informāciju papildināt anotāciju, lai būtu pārliecība, ka grozījumu ietekmes izvērtējums ir veikts, un ir nodrošināta informācijas izsekojamība.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka grozījumu projekts paredz svītrot no MK noteikumu 26.10. apakšpunkta atsauci uz Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām, lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka, neskatoties uz minētās atsauces svītrošanu, Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas ir saistošas finansējuma saņēmējiem un tajās ietvertās prasības ir jāievēro saskaņā ar līguma/ vienošanās par projekta īstenošanu nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.6. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt un anotācijas 1.6.sadaļā "Cita informācija" sniegt skaidrojošu informāciju par to, vai ir plānota arī projekta gala saņēmēju informēšana par grozījumiem. Proti, vai un kādā veidā ir plānots informēt par izmaiņām Ministru kabineta noteikumos un projektā Nr. 4.3.5.4/1/24/I/001 "Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība" pašvaldību sociālo dienesta darbiniekus, ģimenes asistentus u.c.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai šeit nebūtu norādāms noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra noteikumos Nr. 724 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.1. pasākuma "Speciālistu, kuru profesionālā darbība saistīta ar bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanu, profesionālās kvalifikācijas pilnveide un bērnu likumisko pārstāvju atbildības stiprināšana bērnu tiesību aizsardzības sistēmas reorganizācijas ietvaros" īstenošanas noteikumi"" "
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai no noteikumu 19.2.4.1.apakšpunta nebūtu svītrojama piebilde "ja valstī ir noteikti pulcēšanās ierobežojumi".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 19.2.4.12. .apakšpunktu ar nosacījumu, ka supervīziju pakalpojumu izmaksas ir vienādas, lai nerastos situācija, ka vienā grupā supervīzijas notiek par dažādu samaksu, ņemot vērā, ka vienas vienības izmaksas var būt pārskatītas un līgumi noslēgti dažādā laika periodā.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu ar nosacījumu, ka grupas minimālais dalībnieku skaits ir trīs dalībnieki (supervizors un vairāk nekā trīs supervizējamie) - atbilstoši Anotācijā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību noteikumu 26.1.1 apakšpunktā iekļaut atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādātā redakcija)( turpmāk - Finanšu regula) 61.pantu, ņemot vērā konkrētā specifiskā atbalsta mērķa projekta veidu, kā arī to, ka Finanšu regulas 61.panta prasības ir tieši attiecināmas uz tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros atbilstoši specifiskā atbalsta mērķim finansējuma saņēmējs atlases kārtībā ES fondu dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam papildināt punktu ar atsauci uz noteikumu 3.4. apakšpunktā minēto mērķa grupu - personām, kuras nodrošina ģimenes asistenta pakalpojumu. Šī mērķa grupa iepriekš bija iekļauta 3.1. apakšpunktā, bet ar grozījumiem tiek izdalīta atsevišķi 3.4. apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
