Projekta ID
24-TA-2976Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
29.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka ziņojuma 3. un 4.pielikumā norādītais investīciju apjoms Veselības ministrijas projektā Nr.2.2.1.1/17/I/028 un Ekonomikas ministrijas projektā Nr.2.2.1.1/17/I/031 nav saskaņots ar CFLA. Aicinām pielikumos pārskatīt norādītās izmaksas, kas attiecināmas tikai uz tām projektu ietvaros īstenotām aktivitātēm un ieviestiem risinājumiem, kuru darbība tiks pārtraukta, pievienojoties Vienotajam pakalpojumu centram.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam 3. un 4.pielikumā atspoguļot indikatīvo finanšu ietekmi, kas radīsies, pirms pēcuzraudzības beigām pārtraucot VM ERAF projektu Nr. 2.2.1.1/17/I/028 “Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts” un EM ERAF fonda projektu Nr. 2.2.1.1/17/I/031 „Vienotas darba vides izveide visā Ekonomikas ministrijas resorā”, lai īstenotu ANM projektu “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana”.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām 3.pielikuma pirmajā teikumā atspoguļot tikai projekta gala finansējumu, kas ir gala attiecināmie deklarētie izdevumi vai arī iekļaut skaidrojumu, kā veidojas starpība starp sākumā plānoto un gala finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam 3. un 4.pielikuma nosaukumos norādīt ES fondu plānošanas periodu, kurā projekti īstenoti, t.i., Eiropas Savienības fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Tā kā vēl tiks vērtēts, vai saistībā ar rezultātu saglabāšanu un ilgtspējas nodrošināšanu VM projektā Nr.2.1.1/17/I/028 konstatējami neatbilstoši veiktie izdevumi, izsakām priekšlikumu 3.pielikuma “Par Veselības ministrijas īstenoto ERAF projektu Nr.2.2.1.1/17/I/028 “Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts”” (turpmāk – 3.pielikums) pēdējo rindkopu izteikt piedāvātā redakcijā. Lūdzam līdzīgi pēc būtības papildināt arī 4.pielikumā “Par Ekonomikas ministrijas īstenoto ERAF projektu Nr. 2.2.1.1/17/I/031 “Vienotas darba vides izveide visā Ekonomikas ministrijas resorā”” (turpmāk – 4.pielikums).
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā visu iepriekšminēto un sakarā ar ES Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – ANM) plāna investīcijas 2.1.2.1.i. “Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas” projekta Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/009 “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" īstenošanu, kā rezultātā, VM pārejot uz VPC risinājumiem, netiks nodrošināta atsevišķu ERAF projekta rezultātu saglabāšana un ilgtspēja vismaz piecus gadus pēc ERAF projekta īstenošanas. Saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr. 2.7. “Vadlīnijas par finanšu korekciju piemērošanu, ziņošanu par Eiropas Savienības fondu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām, neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu 2014.-2020.gada plānošanas periodā” 5. pielikuma 2. punktu ir risks, ka daļa no neturpinātu investīciju izdevumiem var tikt atzīti par neatbilstoši veiktiem izdevumiem VM īstenotajā ERAF projektā Nr. 2.2.1.1/17/I/028 “Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts”, par ko lēmumu pieņems līgumslēdzējs Centrālā finanšu un līgumu aģentūra.
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma sadaļā “Budžeta plānošanas un finanšu vadības risinājuma izstrāde” iekļaut rezumējumu par situāciju un argumentāciju turpināt EM un VM dalību ANM projekta “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana” ietvaros, apzinoties, ka daļa izdevumu tiks atzīti par neatbilstoši veiktiem (ES fondi nelīdzfinansēs) dēļ investīciju izmantošanas un uzturēšanas neturpināšanas VM ERAF projektā Nr. 2.2.1.1/17/I/028 “Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts” un EM ERAF fonda projektā Nr. 2.2.1.1/17/I/031 „Vienotas darba vides izveide visā Ekonomikas ministrijas resorā”.
Vienlaikus lūgums papildināt ziņojumu ar teikumu, ka Finanšu ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadošā iestāde, balstoties uz iesniegtajiem maksājumu pieteikumiem Eiropas Komisijā un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras datiem, prognozē pietiekamu deklarējamo izdevumu rezervi, lai varētu kompensēt šādus neatbilstošos izdevumus un no Eiropas Komisijas saņemtu visu Latvijai 100 % pieejamo ES fondu piešķīrumu visā 2014.-2020. gada plānošanas perioda programmā.
Vienlaikus lūgums papildināt ziņojumu ar teikumu, ka Finanšu ministrija kā Eiropas Savienības fondu vadošā iestāde, balstoties uz iesniegtajiem maksājumu pieteikumiem Eiropas Komisijā un Centrālās finanšu un līgumu aģentūras datiem, prognozē pietiekamu deklarējamo izdevumu rezervi, lai varētu kompensēt šādus neatbilstošos izdevumus un no Eiropas Komisijas saņemtu visu Latvijai 100 % pieejamo ES fondu piešķīrumu visā 2014.-2020. gada plānošanas perioda programmā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma sadaļā “Cilvēkresursu vienotās pārvaldības sistēmas ieviešanas progress” norādīts, ka Valsts kanceleja vēlas divas vakantās amata vietas un finansējumu pārdalīt Valsts digitālās attīstības aģentūrai. Lūdzam papildināt minēto sadaļu ar informāciju par plānoto pārdalāmā finansējuma apmēru, sniedzot detalizētu aprēķinu, sadalījumu pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informatīvā ziņojuma 18.lpp sadaļā “Vienotā pakalpojumu centra funkcija Valsts kasē” otro rindkopu norādot, ka apropriācijas pārdales no iestādēm uz Valsts kasi ir iekļautas likumprojektā “Par valsts budžetu 2025.gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027.gadam".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam informatīvā ziņojuma 12.lpp. pie punkta "Normatīvo aktu izmaiņas" precizēt trešajā rindkopā vārdus "Notiek likumprojekta “Par grozījumiem Likumā par budžetu un finanšu vadību”" uz "Notiek likumprojekta “Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību”", korekti atspoguļojot attiecīgā likumprojekta nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Gadījumā, ja Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 2.punktā paredzētā finansējuma pārdale ir plānota ar 2025.gadu, tad lūdzam precizēt punkta redakciju, papildinot to ar uzdevumu Valsts kancelejai sadarbībā ar Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju iesniegt Ministru kabinetā rīkojumu par 2025.gada apropriācijas pārdali starp Valsts kanceleju un Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju. Ja pārdale paredzama no 2026.gada, tad lūdzam norādīt, ka attiecīgais priekšlikums iesniedzams valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas procesa ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam protokollēmuma 8.punktu pārformulēt, jo šajā ziņojumā galvenā doma būtu saņemt valdības akceptu turpināt EM un VM aktivitātes ANM projektā, apzinoties ietekmi – iespējamus neatbilstoši veiktos izdevumus ERAF projektos, kuru vērtēšana un konstatēšana ir cits process. Piedāvājam šādu redakciju (aicinām redakciju koriģēt atbilstoši ANM terminoloģijai, ja nepieciešams):
Piedāvātā redakcija
Atbalstīt, ka tiek turpinātas Ekonomikas ministrijas un Veselības ministrijas aktivitātes ES Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i. “Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas” projekts Nr. 2.1.2.1.i.0/1/23/I/VARAM/009 “Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana” ietvaros, vienlaikus pārtraucot Veselības ministrijas ERAF projektu Nr. 2.2.1.1/17/I/028 “Veselības ministrijas un padotības iestāžu IKT centralizācijas atbalsts” un Ekonomikas ministrijas ERAF fonda projektu Nr. 2.2.1.1/17/I/031 „Vienotas darba vides izveide visā Ekonomikas ministrijas resorā” daļu investīciju izmantošanas un uzturēšanas turpināšanu pirms pēcuzraudzības beigām, kas nozīmē, ka daļa finanšu izdevumu var tikt atzīti par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 8. septembra noteikumiem Nr. 517 “Kārtība, kādā ziņo par konstatētajām neatbilstībām un atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā”.
