Atzinums

Projekta ID
22-TA-1451
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
30.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Norādām, ka projekts neparedz tā spēkā stāšanās noteikumu, tādējādi uzskatāms, ka projekts stājas spēkā vispārīgā kārtībā – atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7. panta otrajā daļā noteiktajam.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta anotācijas 1.2. sadaļas apakšsadaļā "Spēkā stāšanās termiņš" norādīto informāciju atbilstoši projektā noteiktajam, nepieciešamības gadījumā papildinot projektu ar spēkā stāšanās noteikumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt projekta anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par alternatīvajiem risinājumiem, kādi tika izvērtēti projekta izstrādes gaitā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļās "Problēmas apraksts" tiek norādīts problēmas apraksts, nevis tikai nosaukta problēma (sk. Valsts kanceleja. Vadlīnijas tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā, 2021. 53. lpp.).

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļās "Problēmas apraksts" norādīto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta anotācijas 1.3. sadaļas pirmo rindkopu, precizējot, uz kuru ministriju šajā rindkopā minētā informācija attiecināma.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
1.1. kārtību, kādā ievada, apstrādā, aktualizē, uzkrāj, glabā, publisko, arhivē un dzēš ziņas Nacionālajā zinātniskās darbības informācijas sistēmā (turpmāk – sistēma), kā arī šo ziņu apjomu;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Zinātniskās darbības likuma 42. panta sestā daļa paredz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā ziņas Nacionālajā zinātniskās darbības informācijas sistēmā (turpmāk – sistēma) tiek ievadītas, apstrādātas, aktualizētas, uzkrātas, glabātas, publiskotas, arhivētas un dzēstas, un neparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt sistēmā ievadāmo ziņu apjomu. Norādām, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. panta pirmajai daļai valsts pārvalde ir pakļauta likumam un tiesībām. Tā darbojas normatīvajos aktos noteiktās kompetences ietvaros. Valsts pārvalde savas pilnvaras var izmantot tikai atbilstoši pilnvarojuma jēgai un mērķim. Tādējādi nav pieļaujams Ministru kabineta noteikumos ietvert regulējumu, kura noteikšanai likumā nav dots pilnvarojums.

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 1. punktu, vienlaikus precizējot projekta anotācijā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
2.7. nodrošina, ka zinātnisko institūciju akadēmiskajos amatos ievēlēto personu reģistra ziņas par vadošajiem pētniekiem un pētniekiem, kas nodarbināti augstākās izglītības iestādēs, un ziņas par personām ar doktora grādu, kurām ar zinātnisko institūciju noslēgts darba līgums, sistēma saņem no Valsts izglītības informācijas sistēmas, izmantojot automātisko datu apmaiņas mehānismu;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Zinātniskās darbības likuma 10. panta pirmās daļas 1. teikumam zinātnisko kvalifikāciju apliecina doktora zinātniskais grāds, kuru piešķir Doktora zinātniskā grāda piešķiršanas padome.

Ievērojot minēto, lai nodrošinātu vienotas terminoloģijas lietošanu nozares normatīvajos aktos, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 2. punktā piedāvāto Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 381 "Nacionālās zinātniskās darbības informācijas sistēmas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi Nr. 381) 2.7. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
2.13. lai nodrošinātu Izglītības un zinātnes ministrijai piešķirto valsts budžeta un Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļu sadali paredzētajiem mērķiem, pamatojoties uz pārskatā sniegtajām ziņām;
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt projektu ar grozījumu, kas paredz aizstāt Noteikumu Nr. 381 2.13. apakšpunktā vārdu "pārskatā" ar vārdiem "zinātniskās darbības pārskatā" atbilstoši Noteikumu Nr. 381 1.2. apakšpunktā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
4.1. Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Zinātnes padomes, Valsts izglītības attīstības aģentūras un Izglītības kvalitātes valsts dienesta nodarbinātie un personas, kam sistēmas lietotāja tiesības nepieciešamas ar šajā apakšpunktā minētajām iestādēm noslēgto līgumu izpildei;
Iebildums
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 39.apsvērumam jebkurai personas datu apstrādei vajadzētu būt likumīgai un godprātīgai. Fiziskām personām vajadzētu būt pārredzamam tam, ka viņu personas datus vāc, izmanto, aplūko vai citādi apstrādā, un tam, kādā apjomā personas dati tiek vai tiks apstrādāti. Konkrētajiem personas datu apstrādes nolūkiem vajadzētu būt nepārprotamiem, leģitīmiem un noteiktiem jau personas datu vākšanas laikā. Personas datiem vajadzētu būt adekvātiem, atbilstīgiem, un tiem būtu jāietver tikai tas, kas nepieciešams tiem nolūkiem, kādos tie tiek apstrādāti. Personas dati būtu jāapstrādā tikai tad, ja apstrādes nolūku nav iespējams pienācīgi sasniegt citiem līdzekļiem.
Projekts paredz dažādām personu grupām piešķirt sistēmas lietotāja tiesības, tajā skaitā piekļuvi sistēmā ietvertajiem personas datiem. Lai gan projekts paredz, ka sistēmas lietotāja tiesības nepieciešamas personām ar projektā minētajām iestādēm noslēgto līgumu izpildei, ne projektā, kā arī tā anotācijā netiek paskaidrots, kādiem nolūkiem informācija tieši tiks apstrādāta, proti, norādītais uzdevums, lai veiktu informācijas apstrādi, ir norādīts vispārīgs, kas neļauj izdarīt pašsaprotamu pieņēmumu, ka šāda uzdevuma izpildei ir nepieciešama personas datu apstrāde. Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijā paskaidrot, kādiem nolūkiem attiecīgā sistēmas lietotāju grupa apstrādās personas datus. Tāpat aicinām izvērtēt arī pārējo personu grupu, kam tiek piešķirtas sistēmas lietotāja tiesības, personas datu apstrādes nolūkus, sniedzot skaidrojumu, kādiem mērķiem vai uzdevumu izpildei konkrētajām personām ir nepieciešamas sistēmas lietotāja tiesības.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
5. Lai saņemtu sistēmas lietotāja tiesības, personas, kurām lietotāja tiesības ir nepieciešamas iesniedz pieteikumu, kurā norāda vismaz šādu informāciju:
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši projekta 4. punktā piedāvātajam Noteikumu Nr. 381 4.1. apakšpunktam un projekta 5. punktā piedāvātajam Noteikumu Nr. 381 4.2. apakšpunktam, kā arī Noteikumu Nr. 381 4.3., 4.4., 4.5., 4.6. un 4.7. apakšpunktam personu loks, kam ir tiesības saņemt sistēmas lietotāja tiesības, ir ierobežots, proti, tās var saņemt tikai minētajos apakšpunktos noteiktās institūcijas un personas. Tādējādi projekta 6. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 5. punkta ievaddaļā noteiktais, ka pieteikumu sistēmas lietotāja tiesību saņemšanai iesniedz personas, kurām "lietotāja tiesības ir nepieciešamas", ir pretrunā Noteikumu Nr. 381 4. punktā noteiktajam.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 6. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 5. punkta ievaddaļu, vienlaikus precizējot projekta anotācijas 1.3. sadaļā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
5. Lai saņemtu sistēmas lietotāja tiesības, personas, kurām lietotāja tiesības ir nepieciešamas iesniedz pieteikumu, kurā norāda vismaz šādu informāciju:
Iebildums
Datu regulas 5. panta 1. punkta a) apakšpunktā ir noteikts datu apstrādes likumības un godprātības princips, t.i., jebkurai personas datu apstrādei ir jābūt tiesiskam pamatam. Ievērojot, ka par personas datu apstrādes atbilstību Datu regulai ir atbildīgs pārzinis, pārzinim katrā konkrētā gadījumā būtu jāvērtē, vai pastāv tiesisks mērķis plānotajai personas datu apstrādei, vai šo mērķi var sasniegt ar iecerēto personas datu apstrādi un vai šo mērķi nav iespējams sasniegt, apstrādājot personas datus mazākā apjomā, citā veidā vai arī neapstrādājot tos vispār.
Projekta ietvaros paredzēts apstrādāt vairākas personas datu kategorijas, kā personas vārdu, uzvārdu, personas kodu u.tt. Netiek apšaubīts, ka projektā minētā informācija ir nepieciešama attiecīgu funkciju veikšanai, taču, lai būtu izprotams attiecīgās informācijas (tostarp personas datu) apstrādes tiesiskais pamats, aicinām to detalizētāk aprakstīt projekta anotācijā, norādot, kādam mērķim nepieciešams apstrādāt attiecīgo personas datu kategoriju, izvērtējot, vai tiek apstrādāts samērīgs datu daudzums, piemēram, personas vārda, uzvārda, personas koda vai ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošs unikālais identifikatora (personām, kurām nav Latvijas Republikas personas kods) apstrāde nepieciešama, lai veiktu personas viennozīmīgu identifikāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
5.2. personas kods vai ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošs unikālais identifikators (personām, kurām nav Latvijas Republikas personas kods);
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no projekta 6. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 5.2. apakšpunkta redakcijas nav skaidrs, kas projektā tiek saprasts ar vārdkopu "ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošs unikālais identifikators". Norādām, ka spēkā esošie normatīvie akti neparedz personām piešķirt "ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošu unikālo identifikatoru", tādējādi nav saprotams, kāda veida informācija personai, kurai Fizisko personu reģistra likumā noteiktajā kārtībā nav piešķirts personas kods, būtu jānorāda sistēmā.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 6. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 5.2. apakšpunktu, vienlaikus precizējot projekta anotācijas 1.3. sadaļā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
5.3. zinātniskā institūcija, ar kuru personai ir darba tiesiskās attiecības;
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši Noteikumu Nr. 381 4. punktam, kā arī projekta 4. un 5. punktā piedāvātajai Noteikumu Nr. 381 4.1. un 4.2. apakšpunkta jaunajai redakcijai sistēmas lietotāja tiesības var saņemt ne vien zinātnisko institūciju darbinieki, bet arī Izglītības un zinātnes ministrijas, Valsts izglītības attīstības aģentūras, Izglītības kvalitātes valsts dienesta, Zemkopības ministrijas, Kultūras ministrijas un Veselības ministrijas pārstāvji, kā arī privāto tiesību subjekti, ja sistēmas lietotāja tiesības ir nepieciešamas darba pienākumu veikšanai. Tādējādi ne vienmēr persona, iesniedzot pieteikumu sistēmas lietotāja tiesību saņemšanai, varēs norādīt zinātnisko institūciju, ar kuru personai ir darba tiesiskās attiecības.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 6. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 5.3. apakšpunkta redakciju, nepieciešamības gadījumā nosakot, ka, iesniedzot pieteikumu sistēmas lietotāja tiesību saņemšanai, persona norāda institūciju, ar kuru personai ir darba tiesiskās attiecības.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
5.7. par iepazīšanos ar sistēmas lietošanas noteikumiem un apņemšanos:
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 6. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 5.7. apakšpunktu atbilstoši projekta 6. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 5. punkta ievaddaļas gramatiskajai izteiksmei.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu konsolidētā versija
6.3. Latvijas Zinātnes padomes direktors vai viņa pilnvarota persona - Latvijas Zinātnes padomes nodarbinātajiem un personām, kam sistēmas lietotāja tiesības nepieciešamas ar Latvijas Zinātnes padomi noslēgto līgumu izpildei;
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 8. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 6.3. apakšpunktu atbilstoši Noteikumu Nr. 381 6. punkta ievaddaļas gramatiskajai izteiksmei.
 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
11.1.2 ziņas par konkursiem uz zinātnisko institūtu direktora amatu un konkursiem uz akadēmiskajiem amatiem zinātniskajās institūcijās atbilstoši šo noteikumu 11.2 punktam - triju darbdienu laikā no konkursa izsludināšanas brīža;
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 11. punktā piedāvātajā Noteikumu Nr. 381 11.1.2 apakšpunktā ietverto atsauci uz Noteikumu Nr. 381 11.2 apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
11.3.1 ziņas, kas nepieciešamas zinātniskās institūcijas starptautiskajai novērtēšanai, atbilstoši normatīvajiem aktiem par zinātnisko institūciju starptautisko novērtēšanu;
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 13. punktā piedāvātajā Noteikumu Nr. 381 11.3.1 apakšpunktā ietverto atsauci uz normatīvajiem aktiem, papildinot minēto apakšpunktu ar vārdu "darbības" aiz vārda "institūciju" atbilstoši Zinātniskās darbības likuma 41. pantā noteiktajam.  
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
11.3.2 apstiprina iesniegumus (pieteikumus) Latvijas zinātnes padomes administrēto projektu īstenošanai;
Iebildums
Norādām, ka no projekta 14. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 11.3.2 apakšpunkta redakcijas nav saprotams, kādēļ šajā apakšpunktā vienlaikus norādīts gan termins "iesniegums", gan termins "pieteikums", proti, nav skaidrs, vai šie termini Noteikumu Nr. 381 11.3.2 apakšpunktā apzīmē viena veida dokumentu vai arī divus dažādus dokumentus.

Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projekta 14. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 11.3.2 apakšpunktu, norādot tikai vienu no dokumenta veidiem (iesniegumu vai pieteikumu), vai papildināt projekta anotācijas 1.3. sadaļu ar skaidrojumu par atšķirību starp abiem dokumenta veidiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
11.13.12.1 ziņas par projekta vadītāju - vārds, uzvārds, personas kods vai ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošs unikālais identifikators (personām, kurām nav Latvijas Republikas personas kods;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no projekta 20. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 11.13.12.1 apakšpunkta redakcijas nav skaidrs, kas projektā tiek saprasts ar vārdkopu "ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošs unikālais identifikators". Norādām, ka spēkā esošie normatīvie akti neparedz personām piešķirt "ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošu unikālo identifikatoru", tādējādi nav saprotams, kāda veida informācija par projekta vadītāju, kuram Fizisko personu reģistra likumā noteiktajā kārtībā nav piešķirts personas kods, būtu jānorāda zinātniskās darbības pārskatā.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 20. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 11.13.12.1 apakšpunktu, vienlaikus precizējot projekta anotācijas 1.3. sadaļā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
11.14.1.2. zinātniskās publikācijas autors(-i) un viņu identifikatori;
Iebildums
Ņemot vērā, ka spēkā esošie normatīvie akti neparedz pienākumu zinātniskās publikācijas autoram izveidot savu atpazīstamības identifikatoru, kā arī projekta anotācijas 1.3. sadaļā norādīto, lūdzam precizēt projekta 21. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 11.14.1.2. apakšpunkta redakciju, norādot, ka zinātniskās publikācijas autora identifikators zinātniskās darbības pārskatā norādāms tad, ja attiecīgajam autoram šāds identifikators ir izveidots.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
11.14.2.5. autors(-i) un viņu identifikatori;
Iebildums
Ņemot vērā, ka spēkā esošie normatīvie akti neparedz pienākumu zinātniskā darba rezultātā radīto intelektuālo īpašumu, tai skaitā patentu, dizainparaugu, preču zīmi, augu šķirni, dzīvnieku šķirni un programmatūru autoram (turpmāk – īpašums) izveidot savu atpazīstamības identifikatoru, lūdzam precizēt projekta 22. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 11.14.2.5. apakšpunkta redakciju, norādot, ka īpašuma autora identifikators zinātniskās darbības pārskatā norādāms tad, ja attiecīgajam autoram šāds identifikators ir izveidots.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu konsolidētā versija
11.28. ziņas par konkursa uzvarētāju - vārds, uzvārds, personas kods vai ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošs unikālais identifikators (personām, kurām nav Latvijas Republikas personas kods).
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no projekta 23. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 11.28. apakšpunkta redakcijas nav skaidrs, kas projektā tiek saprasts ar vārdkopu "ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošs unikālais identifikators". Norādām, ka spēkā esošie normatīvie akti neparedz personām piešķirt "ar Latvijas Republikas personas kodu nesakrītošu unikālo identifikatoru", tādējādi nav saprotams, kāda veida informācija par konkursa uz zinātniskā institūta direktora amatu vai akadēmisko amatu zinātniskajā institūcijā uzvarētāju, kuram Fizisko personu reģistra likumā noteiktajā kārtībā nav piešķirts personas kods, būtu jānorāda sistēmā.

Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt projekta 23. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 11.28. apakšpunktu, vienlaikus precizējot projekta anotācijas 1.3. sadaļā norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu konsolidētā versija
13.7. ekspertu atzinumus, ja zinātnieks ir bijis piesaistīts kā eksperts zinātnisko projektu vai zinātnisko institūciju vērtēšanā.
Iebildums
Lūdzam projekta 24. punktā piedāvātajā Noteikumu Nr. 381 13.7. apakšpunktā aizstāt vārdu "vērtēšanā" ar vārdiem "darbības starptautiskajā novērtēšanā" atbilstoši Zinātniskās darbības likuma 41. pantā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu konsolidētā versija
14.3. organizē projektu iesniegumu izvērtēšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgo projektu īstenošanu un aktualizē ziņas par vērtēšanā iesaistītajām personām un vērtēšanas gaitu;
Iebildums
Norādām, ka atbilstoši Zinātniskās darbības likuma 42. panta trešajai daļai zinātniskās darbības projektu datubāze ietver ziņas par zinātniskās darbības projektu īstenošanā iesaistītajām personām, zinātniskās darbības projektiem piešķirto finansējumu un sasniegtajiem rezultātiem. Tādējādi Zinātniskās darbības likums neparedz sistēmā ievadīt ziņas par zinātniskās darbības projektu vērtēšanā iesaistītajām personām un projektu vērtēšanas gaitu.

Ievērojot minēto, kā arī Zinātniskās darbības likuma 42. panta sestajā daļā noteikto pilnvarojumu Ministru kabinetam, lūdzam  svītrot projekta 25. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 14.3. apakšpunktā vārdus "un aktualizē ziņas par vērtēšanā iesaistītajām personām un vērtēšanas gaitu".
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu konsolidētā versija
14.3. organizē projektu iesniegumu izvērtēšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgo projektu īstenošanu un aktualizē ziņas par vērtēšanā iesaistītajām personām un vērtēšanas gaitu;
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt projekta 25. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 14.3. apakšpunktu, nosakot, ka Latvijas Zinātnes padome sistēmā aktualizē ziņas par projektu vērtēšanā iesaistītajām personām un projektu vērtēšanas gaitu.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu konsolidētā versija
14.3. organizē projektu iesniegumu izvērtēšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgo projektu īstenošanu un aktualizē ziņas par vērtēšanā iesaistītajām personām un vērtēšanas gaitu;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Noteikumi Nr. 381 atbilstoši šo noteikumu 1. punktam nosaka kārtību, kādā ievada, apstrādā, aktualizē, uzkrāj, glabā, publisko, arhivē un dzēš ziņas sistēmā, kā arī pārskatā par zinātniskās institūcijas zinātnisko darbību iekļaujamo ziņu apjomu, iesniegšanas, izmantošanas un publiskošanas kārtību. Tādējādi projekta 25. punktā piedāvātajā Noteikumu Nr. 381 14.3. apakšpunktā noteiktais neatbilst Noteikumu Nr. 381 1. punktā minētajam Noteikumu Nr. 381 saturam. Turklāt Zinātniskās darbības likuma 40. panta otrā daļa un 42. panta sestā daļa neparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt "Latvijas Zinātnes padomei pienākumu organizēt projektu iesniegumu izvērtēšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgo projektu īstenošanu".

Ievērojot minēto, lūdzam svītrot projekta 25. punktā piedāvātajā Noteikumu Nr. 381 14.3. apakšpunktā vārdus "organizē projektu iesniegumu izvērtēšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par attiecīgo projektu īstenošanu un".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu konsolidētā versija
14.4. ievada informāciju par zinātniskiem pētījumiem, kas tiek finansēti no valsts budžeta un par kuru īstenošanu lēmumus pieņem Latvijas Zinātnes padome (10 darba dienu laikā no lēmuma pieņemšanas, ja normatīvie akti par projektu īstenošanu nenosaka citu termiņu).
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam papildināt projekta 25. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 14.4. apakšpunktu, nosakot, ka šajā apakšpunktā minēto informāciju Latvijas Zinātnes padome ievada sistēmā.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu konsolidētā versija
27.5. zinātnisko institūciju starptautiskos novērtējumus.
Iebildums
Lūdzam papildināt projekta 31. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 27.5. apakšpunktu ar vārdu "darbības" aiz vārda "institūciju" atbilstoši Zinātniskās darbības likuma 41. pantā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu konsolidētā versija
28.5. Latvijas zinātnes padomes ekspertu dati, ekspertu komisiju locekļu dati un personu, kas piedalījušās projektu konkursu vērtēšanā - divus gadus pēc eksperta tiesību beigām vai divus gadus pēc vērtētā projekta beigām atkarībā no tā, kurš iestājas pēdējais;
Iebildums
Atbilstoši Datu regulas 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu.
Vēršam uzmanību, ka anotācijā nav sniegts skaidrojums nepieciešamībai uzglabāt informāciju, tajā skaitā personas datus, divus gadus pēc eksperta tiesību beigām vai divus gadus pēc vērtētā projekta beigām atkarībā no tā, kurš iestājas pēdējais, lai pēc tam tos pārvietotu uz sistēmas arhīva datubāzi. Ņemot vērā minēto, aicinām anotāciju papildināt ar attiecīgu skaidrojumu, kas pamatotu datu glabāšanas termiņu. Papildus vēršam uzmanību, ka personas datu glabāšana arhīvā arī ir personas datu apstrāde ar noteiktu mērķi - saglabāt datus arhīviskām vajadzībām. Līdz ar to uz arhīvu ir pārvietojami tikai tie dati, kam ir arhīviska vērtība. Arī šos datus ir nepieciešams dzēst tiklīdz tiek konstatēts, ka tiem vairs nav arhīviskas vērtības.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu konsolidētā versija
28.6. par izsludinātajiem projektu konkursiem un konkursiem uz zinātniskā institūta direktora amatu vai akadēmisko amatu zinātniskajā institūcijā - gadu pēc pieteikšanās termiņa beigām. 
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 33. punktā piedāvāto Noteikumu Nr. 381 28.6. apakšpunktu atbilstoši Noteikumu Nr. 381 28. punkta ievaddaļas gramatiskajai izteiksmei.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt projekta anotācijas 1.1. sadaļu ar informāciju par projekta izstrādes pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam papildināt projekta anotācijas 1.2. sadaļu ar atsauci uz šajā sadaļā minētajiem normatīvajiem aktiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
32.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 381 "Nacionālās zinātniskās darbības informācijas sistēmas noteikumi""
Priekšlikums
Lūdzam precizēt projektam pievienoto Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektu atbilstoši Valsts Kancelejas 2021. gada 15. oktobra vēstulē Nr. 2021-7.3.1./124-2466 "Par Ministru kabineta sēdes protokollēmumu projektu gatavošanu" 1. punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu konsolidētā versija
11.12.4. profesora, asociētā profesora, docenta, viesprofesora, asociētā viesprofesora un viesdocenta amatos augstākās izglītības iestādēs ievēlētais personāls – personas vārds, uzvārds un amats (ziņas tiek saņemtas no Valsts izglītības informācijas sistēmas akadēmiskā personāla reģistra), un slodze norādītajā akadēmiskajā amatā;
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka Noteikumu Nr. 381 11.12.4. apakšpunkta spēkā esošā redakcija noteic, ka zinātniskās darbības pārskatā par šajā apakšpunktā minētajām personām tiek norādīta slodze attiecīgajā akadēmiskajā amatā, izteikta pilna laika ekvivalentā vai stundās, taču projekta 17. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381 11.12.4. apakšpunkta redakcija šādu nosacījumu neparedz.

Ievērojot minēto, lūdzam vērtēt nepieciešamību atbilstoši precizēt projekta 17. punktā piedāvātā Noteikumu Nr. 381  11.12.4. apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-