Projekta ID
24-TA-704Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
16.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikumu projekta 4. punktā minēto, ka atbalsta pretendents tiek izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu, lūdzam papildināt noteikumu projekta 4. punktu ar nosacījumu, kas paredz to, ka atbalsta pretendents tiek izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas procedūras veidā. Skaidrojam, ka procedūrai ir jābūt konkurenci nodrošinošai, lai procesā varētu piedalīties visi ieinteresētie un nosacījumiem atbilstīgie pakalpojuma sniedzēji, kā arī procedūrai ir jābūt pārredzamai, lai nodrošinātu, ka visi ieinteresētie pakalpojuma sniedzēji katrā konkursa procedūras posmā ir vienādi un pienācīgi informēti. Iepirkuma procedūrai jābūt pietiekami plaši publiskotai, lai par to varētu uzzināt potenciālie piedāvājumu iesniedzēji. Nepieciešamie priekšnosacījumi ir nediskriminējoša attieksme pret visiem piedāvājumu iesniedzējiem visos procedūras posmos un objektīvu atlases un līgumslēgšanas kritēriju noteikšana pirms procedūras. Lai garantētu vienlīdzīgu attieksmi, līgumslēgšanas kritērijiem būtu jābūt tādiem, kas dod iespēju objektīvi salīdzināt un novērtēt piedāvājumus.
Papildus aicinām precizēt anotāciju, ietverot skaidrojumu, kāpēc uz finansējuma saņēmēju (atbalsta pretendentu) nebūs attiecināmi komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi.
Papildus aicinām precizēt anotāciju, ietverot skaidrojumu, kāpēc uz finansējuma saņēmēju (atbalsta pretendentu) nebūs attiecināmi komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
Finansējuma saņēmējs ir atbalsta pretendents, - juridiska persona, kas sniedz konsultāciju pakalpojumu, atbilst šajos noteikumos minētajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem un ir izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu atklātas, pārredzamas, nediskriminējošas un konkurenci nodrošinošas procedūras veidā.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka gala labuma guvējs, kuram atbalsts tiks sniegts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, iesniedz atbalsta pretendentam de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas izdruku vai norāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar atbalsta pretendenta pienākumu pirms lēmuma pieņemšanas par de minimis atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam veikt pārbaudi par gala labuma guvēja atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 prasībām, tai skaitā, pārbaudot gala labuma guvēja veidlapā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka finansējuma saņēmējs/atbalsta pretendents būs tas, kas noteikumu ietvaros gala labuma guvējiem piešķirs de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831, lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka finansējuma saņēmējs/atbalsta pretendents sagatavo un ar Zemkopības ministriju saskaņo metodiku gala labuma guvēju atbilstības vērtēšanai de minimis nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka no de minimis regulējuma piemērošanas viedokļa būtisks ir juridiski piešķirtais de minimis atbalsta apmērs, nevis faktiski saņemtais atbalsta apmērs, kas var atšķirties, lūdzam precizēt noteikumu projekta 63. punktu, piemēram, šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Piešķirot de minimis atbalstu, atbalsta pretendents pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr.2023/2831 2.panta 2.punktā noteiktajam.
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 64. punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Šo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, līdz Komisijas regulas Nr.2023/2831 3.panta 2.punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu komercdarbības atbalstu, tai skaitā attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta komercdarbības atbalsta programmā, ad-hoc lēmumā vai Eiropas Komisijas lēmumā. De minimis atbalstu ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām var apvienot, ja pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, gala labuma guvējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
Ja par vienām un tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām tiek piešķirts atbalsts vairāku komercdarbības atbalsta programmu ietvaros, gala labuma guvējs iesniedz informāciju par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta intensitāti, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu vai investīciju un plānoto vai piešķirto atbalsta summu.
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām norādīt konkrētu datumu, līdz kuram atbalsta programmas ietvaros drīkst piešķirt de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 (ne garāku par 30.06.2031, jo nevar pārsniegt Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7.panta 3.punktā un 8.pantā noteikto darbības termiņu, kas ir 30.06.2031).
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā nodrošinātu skaidrus nosacījumus par atbalsta pretendentam piemērojamajiem nosacījumiem par dokumentu glabāšanu, aicinām precizēt noteikumu projekta 66. punkta 1. teikumu, norādot, ka atbalsta pretendents nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no pēdējā de minimis atbalsta piešķiršanas dienas saskaņā ar šiem noteikumiem.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteikumu projektā nodrošinātu vienotu terminoloģiju, lūdzam precizēt noteikumu projekta 67. punktu, aizstājot vārdu "valsts" ar vārdu "komercdarbības". Papildus vēršam uzmanību, ka atbalsta pretendents nelikumīgo komercdarbības atbalstu atgūst no gala labuma guvēja, nevis pats saņem nelikumīgo komercdarbības atbalstu šo noteikumu ietvaros.
Attiecīgi aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta 67. punkta pēdējā teikumā norādīt, ka atbalsta pretendents šo noteikumu ietvaros no gala labuma guvēja atgūto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem atmaksā Lauku atbalsta dienestam.
Pēc analoģijas aicinām precizēt arī noteikumu projekta 59. punktu.
Attiecīgi aicinām izvērtēt iespēju noteikumu projekta 67. punkta pēdējā teikumā norādīt, ka atbalsta pretendents šo noteikumu ietvaros no gala labuma guvēja atgūto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem atmaksā Lauku atbalsta dienestam.
Pēc analoģijas aicinām precizēt arī noteikumu projekta 59. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Ņemot vērā noteikumu projektā veiktos precizējumus, aicinām pārskatīt anotācijas 5. sadaļas 1. tabulā ietverto atbilstības izvērtējumu pret Komisijas regulu Nr. 2023/2831.
Piedāvātā redakcija
-