Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
24-TA-440
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
24.01.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākuma otrās kārtas ietvaros projekta iesniedzējs un attiecīgi finansējuma saņēmējs var būt gan valsts, gan privātpersonu dibināta un noteiktā kārtībā Latvijas Republikā reģistrēta un akreditēta augstskola, noteikumu projekta 6.punktā un 34.punktā ir precizējams finansējuma avota nosaukumus, aizstājot vārdus “valsts budžeta” ar vārdu “nacionālais”, attiecīgi ir precizējama arī anotācijā sniegtā informācija. Tāpat anotācijas 31.lpp sniegtā informācija ir papildināma, norādot, ka valsts budžeta līdzfinansējums var tikt piešķirts augstskolām - valsts budžeta iestādēm vai atvasinātām publiskām personām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju, skaidrojot, kā, izpildot noteikumu projekta 53. un 60.punkta nosacījumus, tiks veikta VPC un pirmās kārtas sadarbības partneru funkciju nodalīšana un interešu konflikta novēršana, ņemot vērā, ka VPC līdzdibinātāji ir visas zinātnes universitātes, kas pasākuma otrajā kārtā ir arī projektu iesniedzēji.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Otrās kārtas īstenošanas nosacījumi" 38.lpp ar informāciju, ka pasākuma īstenošanas uzraudzībai Izglītības un zinātnes ministrijas izveidotā pasākuma pirmās un otrās kārtas projektu uzraudzības padome tās darbību nodrošinās tajā iesaistīto institūciju pieejamā budžeta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam salāgot informāciju anotācijas 3.sadaļas "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem" 6.punktā ar šīs sadaļas 1.-5.punktā norādīto informāciju. Vēršam uzmanību, ka šīs sadaļas 1.-5.punktā norādīts finansējums sadalījumā pa finansējuma avotiem un gadiem no 2026.gada, savukārt šīs sadaļas 6.punktā norādīts nepieciešamais/plānotais finansējums jau no 2025.gada. Tāpat lūdzam precizēt 6.punktā norādīto finansējumu sadalījumā pa gadiem un finansējuma avotiem, novēršot 1 euro novirzi (starp finansējuma avotiem).
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā ierobežotos valsts budžeta līdzekļus arī turpmākajos gados, lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3.punktu, papildinot to aiz vārdiem “Ministru kabinetā” ar vārdiem “fiskāli neitrālus”.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 16.1. - 16.5. apakšpunktos vārdu "uzturēti". Aicinām IT uzturēšanas izmaksas (piemēram, nepieciešamās licences un programmatūras atjauninājumi) paredzēt projekta vadības un projekta īstenošanas netiešajās attiecināmajās izmaksās saskaņā ar Vadlīnijām par vienkāršoto izmaksu izmantošanas iespējām un to piemērošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros, kā arī vēršam uzmanību, ka minētās izmaksas ir attiecināmas tikai projekta īstenošanas laikā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka finansējuma saņēmējam izmaksas ir attiecināmas no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas un, pieņemot, ka noteikumu projekts varētu tikt apstiprināts līdz š.g. 1.ceturkšņa beigām, turklāt, ierēķinot nepieciešamo laiku projektu iesnieguma izvērtēšanai un projekta apstiprināšanai, pastāv risks nesasniegt līdz 2026. gada 30. aprīlim noteikumu projekta 16.1.apakšpunktā un 17.punktā minētos nacionālos rādītājus. Lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā pārskatīt, noteikumu projekta 16.1. apakšpunktā un 17.punktā minēto nacionālo radītāju sasniegšanas termiņus.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ja noteikumu projektā ir paredzēts, ka koplietošanas sistēmu izmaksas ietver arī sistēmu lietošanas apmācības, lūdzam noteikumu projekta anotācijā sniegt skaidrojumu, kādas papildus apmācības, kā arī, kurš tās var piedāvāt, vēl var tikt paredzētas augstākās izglītības institūciju administratīvam personālam?
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot un pamatot apmācību, semināru, diskusiju, kā arī darba grupu un pieredzes apmaiņas pasākumu par studiju vadības sistēmu koplietošanas risinājumiem, vienoto atbalsta sistēmu augstskolu studiju procesa digitalizācijai, kompetenču pilnveidei un nodrošināšanai, kas nepieciešamas digitālo tehnoloģiju atbalstīta studiju procesa un mācību digitālo pakalpojumu izveidošanai, organizēšanai, kā arī pieredzes apmaiņas pasākumu izveidei, izdales materiālu un izmaksu nepieciešamību, ņemot vērā digitālā nodrošinājuma iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju, pamatojot noteikumu projekta 20.1.8. un 43.1.6. apakšpunktos plānoto transportlīdzekļu nomas izmaksu nepieciešamību projekta īstenošanas un vadības personālam.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nodrošinātu abām pasākuma atlases kārtām vienlīdzīgus nosacījumus un iespējas, kā arī nodrošinātu pārdomātu projektu ieviešanu, lūdzam noteikumu projektu papildināt ar jaunu punktu - "Šo noteikumu 20.1.11. apakšpunktā minētās izmaksas nepārsniedz 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām". Vienlaicīgi lūdzam precizēt informāciju noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kas noteikumu projekta ietvaros tiek saprasts ar jēdzienu “darbība”, piemēram, vai par darbību ir uzskatāms viss projekts kopumā, vai kāda tā daļas, piemēram, atsevišķas projekta ietvaros plānotās aktivitātes/pasākumi, vai to kopums, lai nodrošinātu viennozīmīgu noteikumu projekta 24.punkta izpratni finansējuma saņēmējam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu un attiecīgi anotāciju, nosakot minimālo sadarbības mehānismu starp pasākuma 1. un 2.kārtas projektiem, jo pamatā pasākuma 2.kārtas projektu īstenošana lielā mērā ir saistīta ar pasākuma 1.kārtas ietvaros sasniegtajiem rezultātiem, kaut arī pasākuma abu kārtu projekti tiek īstenoti paralēli.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Noteikumu projekta iepriekšējā redakcijā (2.0. redakcija) tā 17. punkts paredzēja, ka pirmās kārtas projekta iesniedzējs projekta īstenošanai var piesaistīt vienu vai vairākus sadarbības partnerus – augstskolu, zinātnisko institūciju, privāto vai publisko organizāciju, projekta iesniegumā pamatojot to izvēli, nepieciešamību un norādot to iesaisti atbalstāmo darbību īstenošanā (ja attiecināms). Savukārt attiecībā uz pasākuma otrās kārtas īstenošanu noteikumu projekta 42. punkts paredzēja, ka projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē ar katru šo noteikumu 41. punktā minēto sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

Šobrīd noteikumu projekta 15. punkts paredz, ka pasākuma pirmās kārtas ietvaros projekta iesniedzējs pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē ar katru šo noteikumu 14. punktā minēto sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Savukārt attiecībā uz pasākuma otrās kārtas īstenošanu noteikumu projekta 38. punkts paredz, ka projekta iesniedzējs projekta iesniegumam pievieno sadarbības partnera apliecinājumu par gatavību piedalīties projekta īstenošanā. Pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas projekta iesniedzējs ar katru sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu (ja attiecināms), kurā iekļauj informāciju atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

Lūdzam precizēt noteikumu projekta 38. punktu, attiecībā uz pasākuma otrās kārtas īstenošanu paredzot, ka projekta iesniegumā pamato sadarbības partnera izvēli, nepieciešamību un norāda tā iesaisti atbalstāmo darbību īstenošanā, lai projekta iesnieguma izvērtēšanā tādējādi gūtu pārliecību par sadarbības partneru izvēli un iesaisti atbalstāmo darbību īstenošanā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai noteiktu saprotamu un nepārprotamu studējošo skaita interpretāciju, aicinām precizēt kopējo studējošo skaitu noteikumu projekta 40.1. apakšpunktā - vismaz 3001, un noteikumu projekta 40.2  apakšpunktā - līdz 3000 (ieskaitot).
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar jaunu punktu, kas nosaka pienākumu 2.kārtas finansējuma saņēmējiem un to sadarbības partneriem (ja attiecināms) nodrošināt projekta rezultātu ilgtspēju, tai skaitā projekta ietvaros izveidoto un ieviesto informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājumu darbību vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazināto neatbalstāmo darbību un izdevumu riskus, lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot vai papildināt noteikumu projektu, paredzot, ka var tikt paredzēti semināri, konferences un komunikāciju pasākumi, jo no esošās redakcijas nav viennozīmīgi saprotams, ka minētie izglītojošie un informatīvie pasākumi ir atbalstāmās darbības, attiecīgi noteikumu projekta 43.1.11.apakšpunktā minētās izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanai nav pietiekami pamatotas.
Vienlaicīgi aicinām izvērtēt vai horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" izmaksas nevar tikt attiecinātas arī uz noteikumu projekta 43.1.10.apakšpunktā minētajiem digitālajiem risinājumiem.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt noteikumu projekta 51.punkta nepieciešamību vai arī skaidrot anotācijā, kāda būtu informācija, kas uzkrājama papildus informācijai, kas tiek ziņota KPVIS attiecībā uz rādītāja sasniegšanu (īpaši ņemot vērā, ka katrs rādītājs ir viena vienība). Lūdzam skaidrot, vai šajā punktā minētās darbības patiesībā nav attiecināmas uz 1.kārtas finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Administratīvā sloga mazināšanas nolūkos lūdzam izvērtēt projekta uzraudzības padomes izveides nepieciešamību, ņemot vērā, ka saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12.panta trešās daļas 7.punktu sadarbības iestādei ir pienākums nodrošināt projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, projektu mērķu un iznākuma rādītāju sasniegšanas uzraudzību, analizēt problēmas projektu īstenošanā un iesniegt atbildīgajai iestādei, vadošajai iestādei un uzraudzības komitejai priekšlikumus par projektu īstenošanas uzlabošanu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam nosacījumu par Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) attiecināmību no MK noteikumu projekta sadaļas "IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi'' pārcelt pie 1. un 2. kārtas īstenošanas nosacījumiem un katrā īstenošanas kārtā paredzēt punktu par PVN attiecināmību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ievērojot katrā kārtā plānoto projektu finansējumu.
Papildus vēršam uzmanību, ka ņemot vērā iepriekš veiktās izmaiņas MK noteikumu projektā, anotācijā ir kļūdainas atsauces uz pasākuma kārtām un tajās piemērojamajiem PVN attiecināšanas nosacījumiem.
No MK noteikumu redakcijas secinām, ka katrā kārtā projektu maksimālais slieksnis PVN nosacījumiem virs/zem 5 000 000 euro ir atšķirīgs, līdz ar to rosinām:
MK noteikumu projekta sadaļā II. Pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi ietvert punktu šādā redakcijā (attiecināms uz projektiem, kuriem kopējais finansējums ir vismaz 5 000 000 euro un lielāks):
Pievienotās vērtības nodoklis ir uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem, ja tas nav atgūstams atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā''.
2. Attiecīgi sadaļā III. Otrās kārtas īstenošanas nosacījumi rosinām iekļaut punktu šādā redakcijā (attiecināms uz projektiem, kuriem kopējais finansējums nepārsniedz 5 000 000 euro):
Pievienotās vērtības nodoklis ir uzskatāms par attiecināmām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem''.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot noteikumu projekta anotācijā vai, nepieciešamības gadījumā, precizēt noteikumu projekta 65.3 apakšpunktu, skaidri norādot, vai noteikumu projekta 65.3.apakšpunktā minētā prasība attiecas arī uz koledžām. Pēc Centrālās finanšu un līgumu aģentūras rīcībā esošās informācijas, koledžas netiek ierindotas labāko augstskolu topos.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Noteikumu projekta pielikumā, kas satur detalizētu pasākuma pirmās kārtas investīciju lietderīguma novērtējumu, ir konstatētas vairākas nepilnības, kuras būtu novēršamas, lai viennozīmīgi spriestu par projekta sociālekonomisko ietekmi, piemēram, lai arī plānots ieguldīt sistēmas izveidei vairāk kā 23 miljonus euro, nav paredzēta tālāka sistēmas uzturēšana; investīcijas nav korekti norādītas (iespējams - tās ir aprēķinos norādītās darbības izmaksas), kā arī aprēķini ir veikti 30 gadu periodam, lai gan informācijas sistēmu dzīves cikls nav tik liels (bieži tikai 10gadus). Lūdzam novērst konstatētās neprecizitātes. Aicinām sazināties ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, lai precizētu izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši vispārpieņemtajai praksei.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par laika grafiku abām kārtām ar plānotajām darbībām katrā kārtā, lai nodrošinātu visu veikto investīciju lietderīgumu un secīgumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām anotācijā un noteikumu projektā izmantot vienotus un saskaņotus terminus un apzīmējumus, piemēram, pasākuma mērķa grupa - augstākās izglītības institūcija, kas anotācija aizstāta ar "augstskolas, koledžas". 
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Noteikumu projekta anotācijas sadaļā "Risinājuma apraksts" - "Pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi" (30.lpp.) minēts, ka projektā paredzēts, ka tiešajās attiecināmajās izmaksās ir iekļautas pakalpojumu un piegādes izmaksas. Lūdzam skaidrot, kādas pakalpojuma un piegādes izmaksas finansējuma saņēmējs var plānot zem termina "izmaksas iepirkumu organizācijai". Lūdzam izvērtēt, vai plānotās attiecināmās izmaksas par iepirkumu organizēšanu nav attiecināmas uz projekta vadības un īstenošanas personāla izmaksām.
 
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Otrās kārtas īstenošanas nosacījumi" pirmās un otrās darbības aprakstu, skaidrojot, kādu noteikumu projekta 2. kārtas atbalstāmo darbību ietvaros finansējuma saņēmēji var plānot sistēmu lietotāju un apkalpojošā personāla apmācības, un vai šīs apmācības būtu paredzamas pakalpojumu izmaksās.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka gan noteikumu projektā, gan anotācijā tiek lietots vārdu salikums "augstākās izglītības institūcija – augstskola un koledža, kas ir reģistrēta Izglītības iestāžu reģistrā". Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Otrās kārtas īstenošanas nosacījumi" pirmo rindkopu, lai tiktu nodrošināta nepārprotama informācija par projektu iesniedzēju loku un sadarbības partneriem, kā arī precizēt nosacījumu par sadarbības partneru iesaistīšanos tikai vienā 2. kārtas projektā. Aicinām papildināt noteikumu projektu ar minēto nosacījumu.

Vienlaikus lūdzam skaidrot, kā Atbildīgā iestāde plānojusi nodrošināt visu augstākās izglītības institūciju (AII) datu esamību koplietošanas sistēmā un visu AII sadarbību pasākuma ietvaros, lai nodrošinātu koplietošanas sistēmu pilnvērtīgu darbību un datu ticamību.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Otrās kārtas īstenošanas nosacījumi" ar informāciju par pasākuma 2.kārtas projektu iesniegumu atlases uzsākšanas laiku. Noteikumu projektā un anotācijā ir noteikts, ka Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centram līdz 2026.gada 30.aprīlim jāsasniedz nacionālais rādītājs, kas ir priekšnoteikums 2.kārtas projektu uzsākšanai, no kā secināms ka 2.kārtas projektu īstenošana var sākties tikai pēc 2026.gada 30.aprīļa.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu vienotu izpratni gan projekta iesniedzējiem, gan ieviesējiem, kā arī uzraugošajām institūcijām par iespējamajām mācībām, lai nodrošinātu nepieciešamo kompetenču pilnveidi digitālās transformācijas jomā un mazinātu iespējamos neatbilstību riskus neatbilstoši veikto mācību ieviešanā, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotāciju, kādas kompetenču pilnveides apmācības var tikt plānotas pasākuma ietvaros, vienlaikus norādot vai tādas apmācības, kas iekļaujamas pamatkompetencēs, piemēram, Excel, Word, PowerPoint programmas lietošana, šī pasākuma ietvaros var tikt atbalstāmas.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Pirmajā kārtā plānotās atbalstāmās darbības" "Trešā darbība" rindkopu "kompetenču pilnveide digitālās transformācijas jomā, ieskaitot tādas kompetences, kas nepieciešamas digitālo tehnoloģiju atbalstīta studiju procesa un mācību pakalpojumu izveidošanai, organizēšanai, pārvaldīšanai, uzraudzībai un izvērtēšanai, tajā skaitā pieredzes apmaiņas pasākumi ar ārvalstu augstskolām."
Piedāvātā redakcija
-
30.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Pirmajā kārtā plānotās atbalstāmās darbības" rindkopu "Plānots, ka līdz 2029. gada beigām visām AII būs iespējas izmantot studiju vadības sistēmu koplietošanas risinājumus. Vienlaikus šo risinājumu ieviešana, pielāgošana un integrēšana ar koplietošanas sistēmām katrā konkrētajā institūcijā tiks nodrošināta pasākuma otrās kārtas ietvaros.", jo no esošās redakcijas nav viennozīmīgi saprotams, vai pasākuma ietvaros izveidotā studiju vadības sistēmas koplietošanas risinājumi būs lietojami tikai līdz 2029.gada beigām, vai arī šie risinājumi būs pieejami augstākās izglītības iestādēm pēc 2029.gada beigām, tādējādi nodrošinot sasniegto rezultātu ilgtspēju? 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lai nodrošinātu nepārprotamu projekta ieviešanu un uzraudzību, lūdzam skaidrot noteikumu projekta anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi" pēdējā rindkopā minēto par projekta pabeigšanas nosacījumiem un sistēmu ieviešanas izvērtējumu, vai par projekta iesnieguma atbilstību projekta ietvaros īstenojamā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju risinājuma attīstības aktivitātēm atzinumu jāsniedz arī valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizācijai. Nepieciešamības gadījumā lūdzam izvērtēt iespēju papildināt ar šo nosacījumu noteikumu projektu. Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projektā nebūtu iekļaujams nosacījums, ka finansējuma saņēmējam iesniedzot sadarbības iestādē noslēguma maksājuma pieprasījumu, būtu arī iesniedzams pozitīvs valsts informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizācijas atzinums.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz, ka nacionālais rādītājs  - izveidoti un uzturēti augstākās izglītības institūciju studiju vadības sistēmu koplietošanas risinājumi, viens no tiem jāizveido līdz 2026. gada 30. aprīlim, lūdzam anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Pirmās kārtas īstenošanas nosacījumi " rindkopu par datu ievadi Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā, izteikt šādā redakcijā: "Pirmās kārtas nacionālie rādītāji ir projekta līmeņa rādītāji, kuru sasniegto vērtību finansējuma saņēmējs ievada Kohēzijas politikas vadības informācijas sistēmā (turpmāk - KPVIS), atbildību par nacionālo rādītāju kvalitāti uzņemas finansējuma saņēmējs. Nacionālos rādītājus finansējuma saņēmējs ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, iesniedzot maksājuma pieprasījumu."
Piedāvātā redakcija
-
33.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" apakšsadaļas "Risinājuma apraksts" 19.lpp norādīto pirmās kārtas plānoto un pieejamo valsts budžeta līdzfinansējuma apmēru atbilstoši noteikumu projekta 13.punktā norādītajam finansējuma apmēram, aizstājot skaiti "3 525 815" ar skaitli "3 515 815".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam korekti aizpildīt anotācijas 3.sadaļu "Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem", tās 5.punktā norādītās finansiālās vērtības norādot arī 5.1.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
35.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par normā ietvertajiem pienākumiem un tiesībām. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt un pēc nepieciešamības precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punkta ievaddaļu, pārceļot skaitļus un vārdus "līdz 2026. gada 31. martam" aiz vārdiem "izglītības un zinātnes ministrei", lai no dotā uzdevuma būtu viennozīmīgi saprotams, ka minētais termiņš attiecināms uz priekšlikumu iesniegšanu Ministru kabinetā, nevis tikai to sagatavošanu.

Vienlaikus viennozīmīgai interpretācijai lūdzam Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punkta ievaddaļā norādīt pilno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu" 4.2.2.11. pasākuma "Studiju procesa digitalizācija" nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-