Projekta ID
25-TA-103Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja konvojējamai personai tiesa ir lēmusi par atbrīvošanu, bet tai ir piemērots apcietinājums citā krimināllietā vai tā izcieš noteikto brīvības atņemšanas sodu citā krimināllietā un sods nav izciests, to tiesas zālē atbrīvot nevar. Ņemot to vērā minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 45.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka nekur noteikumu projektā nav atrunāts, kas ir apdraudējuma situācijas, bet tās ir atrunātas Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā, aicinām precizēt punktu, pirms vārdiem "apdraudējuma situācijās" papildināt ar "Ieslodzījuma vietu pārvaldes likumā minētajās"
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Izvērtēt projekta 12. punkta nepieciešamību, ievērojot to, ka amatpersonu tiesības veikt konvojējamās personas daļēju vai pilnīgu pārmeklēšanu ir paredzētas Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 24.5 panta trešajā daļā un Ministru kabineta noteikumos nav nepieciešams dublēt likumā ietverto tiesisko regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No noteikumu projekta izriet, ka vispārējos gadījumos pie personas pārmeklēšanas ārstniecības persona nepiedalās, līdz ar to noteikumu projekta punktu nepieciešams papildināt ar informāciju par to, kādā veidā ziņas par pārmeklēšanā konstatētajiem miesas bojājumiem nonāk līdz noteikumu projekta punktā minētajai ārstniecības personai.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt vārdu "transportlīdzekli"ar vārdu "transportlīdzeklī".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 24.pantā noteikts, ka amatpersona, pildot dienesta pienākumus, ir tiesīga pielietot ieroci kā galējās nepieciešamības līdzekli tikai šā panta noteiktajos gadījumos. Noteikumu projekta 36. 3. apakšpunktā noteikta amatpersonas rīcība apdraudējuma situācijā, proti, ja notiek ceļu satiksmes negadījums, kurā iesaistīts transportlīdzeklis, amatpersona pielieto šaujamieroci vai speciālos līdzekļus Ieslodzījumu vietu pārvaldes likumā noteiktajā kārtībā. Nav saprotams kā šādi apstākļi var iestāties 36.punktā minētajā situācijā, līdz ar to lūdzam svītrot 36.3.apakšpunktu vai arī precizēt anotāciju, skaidrojot šādas situācijas iespējamību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 24.pantā noteikts, ka amatpersona, pildot dienesta pienākumus, ir tiesīga pielietot ieroci kā galējās nepieciešamības līdzekli tikai šā panta noteiktajos gadījumos. Noteikumu projekta 37. 4. apakšpunktā noteikta amatpersonas rīcība apdraudējuma situācijā, proti, ja notiek ugunsgrēks transportlīdzeklī vai ēkā, kurā atrodas konvojējamā persona un amatpersona, amatpersona pielieto šaujamieroci vai speciālos līdzekļus Ieslodzījumu vietu pārvaldes likumā noteiktajā kārtībā. Nav saprotams kā šādi apstākļi var iestāties 37.punktā minētajā situācijā, līdz ar to lūdzam svītrot 37.4.apakšpunktu vai arī precizēt anotāciju, skaidrojot šādas situācijas iespējamību.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 24.pantā noteikts, ka amatpersona, pildot dienesta pienākumus, ir tiesīga pielietot ieroci kā galējās nepieciešamības līdzekli tikai šā panta noteiktajos gadījumos. Noteikumu projekta 38.3. apakšpunktā noteikta amatpersonas rīcība apdraudējuma situācijā, proti, ja notiek piespiedu apstāšanās transportlīdzekļa tehniska bojājuma vai ceļa stāvokļa dēļ, amatpersona pielieto šaujamieroci vai speciālos līdzekļus Ieslodzījumu vietu pārvaldes likumā noteiktajā kārtībā. Nav saprotams kā šādi apstākļi var iestāties 38.punktā minētajā situācijā, līdz ar to lūdzam svītrot 38.3.apakšpunktu vai arī precizēt anotāciju, skaidrojot šādas situācijas iespējamību.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ieslodzījuma vietu pārvaldes likuma 24.pantā noteikts, ka amatpersona, pildot dienesta pienākumus, ir tiesīga pielietot ieroci kā galējās nepieciešamības līdzekli tikai šā panta noteiktajos gadījumos. Noteikumu projekta 40.3. apakšpunktā noteikta amatpersonas rīcība apdraudējuma situācijā, proti, pēkšņā konvojējamās personas veselības stāvokļa pasliktināšanās gadījumā amatpersona pielieto šaujamieroci vai speciālos līdzekļus Ieslodzījumu vietu pārvaldes likumā noteiktajā kārtībā. Nav saprotams kā šādi apstākļi var iestāties 40.punktā minētajā situācijā, līdz ar to lūdzam svītrot 40.3.apakšpunktu vai arī precizēt anotāciju, skaidrojot šādas situācijas iespējamību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt vārdu "ārstniecība" ar vārdu "ārstniecības".
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Gramatiski precizēt 61.2. apakšpunkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
61.2. ir pamats konvojējamās personas, kura atrodas ārstniecības iestādē ārpus ieslodzījuma vietas, atbrīvošanai no soda izpildes vai no apcietinājuma kā drošības līdzekļa.
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aizstāt vārdu "stājās" ar vārdu "stājas".
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ievērojot to, ka Ieslodzījuma vietu pārvalde ar 2027. gada 1. janvāri veiks arī ieslodzīto konvojēšanu no ieslodzījuma vietas uz Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu un no tās, ja procesa virzītājs ir tiesa vai prokuratūra, kā arī ieslodzīto konvojēšanu no ieslodzījuma vietas medicīniskās ekspertīzes veikšanai, izvērtēt nepieciešamību precizēt projektu, papildinot to ar normām par konvojēšanas organizēšanu minētajos gadījumos, kas stāsies spēkā attiecīgi 2027. gada 1. janvārī.
Piedāvātā redakcija
-
