Projekta ID
23-TA-1102Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
27.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti izvērtējot anotācijā sniegto skaidrojumu un noteikumu būtību, norādām, ka izmaksu un ieguvumu analīze pēc būtības ir nepieciešama šajā atbalsta pasākumā un potenciālie ieguvumi būtu meklējami valsts pārvaldes izmaksu, kas nepieciešami funkciju veikšanai, ietaupījumā un papildus valsts budžeta ieņēmumos, kas rodas mērķa grupai (gala labuma saņēmējiem), uzlabojoties sociālajam stāvoklim un maksājot vairāk nodokļus valsts budžetā (salīdzinot situāciju ar projektu un bez projekta).
Noteikumu projekta 5.punktā norādīts, ka pasākuma ietvaros atbalstu saņems 3750 nodarbinātās personas un 6900 bērni vecumā līdz 18 gadiem. Izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros aicinām izvērtēt, cik no šīm personām būs tādas, par kurām atbalsta rezultātā valstij nebūs jātērē līdzekļi salīdzinājumā ar situāciju, ja šādu atbalsta pasākumu neīstenotu (lai šādu aprēķinu veiktu, atbildīgajai institūcijai būtu jāsaprot, cik vispār valsts līdz šim ir tērējusi līdzekļus (visplašākajā kontekstā), kas saistītas ar mērķa grupas personām, un cik tērēs, kad atbalsta pasākums tiks īstenots), kā arī, cik būs nodarbināto personu, kuru nodokļu iemaksas palielināsies vai nesamazināsies salīdzinājumā ar situāciju, ja pasākumu neīstenotu.
Atbildīgajai institūcijai ir jāsaprot, cik tās plānotie pasākumi ir efektīvi (cik personām tiks uzlabots to sociālais stāvoklis no atbalstu saņēmušo personu skaita salīdzinājumā ar situāciju, ja projektu neīsteno), un vai plānotie ieguldāmie līdzekļi to attaisno. Institūcijai ir jāatbild uz jautājumu, kāds ir minimālais atbalstāmo personu skaits (ar sasniegtu rezultātu), ko atbalstot par vairāk nekā 40 milj. euro, var teikt, ka atbalsta pasākuma īstenošana ir lietderīga. Ja uz šādu jautājumu nevar atbildēt, nav iespējams runāt izmaksu efektīvu un pierādījumos balstītu pārvaldību.
Ievērojot minēto, tomēr lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi. Izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros jāpamato, ka projekta ieguvumi būs lielāki par projekta izmaksām. Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Noteikumu projekta 5.punktā norādīts, ka pasākuma ietvaros atbalstu saņems 3750 nodarbinātās personas un 6900 bērni vecumā līdz 18 gadiem. Izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros aicinām izvērtēt, cik no šīm personām būs tādas, par kurām atbalsta rezultātā valstij nebūs jātērē līdzekļi salīdzinājumā ar situāciju, ja šādu atbalsta pasākumu neīstenotu (lai šādu aprēķinu veiktu, atbildīgajai institūcijai būtu jāsaprot, cik vispār valsts līdz šim ir tērējusi līdzekļus (visplašākajā kontekstā), kas saistītas ar mērķa grupas personām, un cik tērēs, kad atbalsta pasākums tiks īstenots), kā arī, cik būs nodarbināto personu, kuru nodokļu iemaksas palielināsies vai nesamazināsies salīdzinājumā ar situāciju, ja pasākumu neīstenotu.
Atbildīgajai institūcijai ir jāsaprot, cik tās plānotie pasākumi ir efektīvi (cik personām tiks uzlabots to sociālais stāvoklis no atbalstu saņēmušo personu skaita salīdzinājumā ar situāciju, ja projektu neīsteno), un vai plānotie ieguldāmie līdzekļi to attaisno. Institūcijai ir jāatbild uz jautājumu, kāds ir minimālais atbalstāmo personu skaits (ar sasniegtu rezultātu), ko atbalstot par vairāk nekā 40 milj. euro, var teikt, ka atbalsta pasākuma īstenošana ir lietderīga. Ja uz šādu jautājumu nevar atbildēt, nav iespējams runāt izmaksu efektīvu un pierādījumos balstītu pārvaldību.
Ievērojot minēto, tomēr lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas paredz, ka projekta iesniedzējs vai finansējuma saņēmējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi. Izmaksu un ieguvumu analīzes ietvaros jāpamato, ka projekta ieguvumi būs lielāki par projekta izmaksām. Atbilstoši lūdzam papildināt arī anotācijas 1.3. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 20.1.apakšpunktā un pārējā tekstā, tai skaitā anotācijā redakcionāli precizēt "personāla atlīdzības izmaksas" uz "personāla izmaksas".
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīto finansējuma sadalījumu pa gadiem, lai tas atbilstu pirmajā rindkopā norādītajam apmēram.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
8.1.13. uz datu aizsardzību
Priekšlikums
Lūdzam norādīt pilnu Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu Nr. 1296/2013 nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-