Projekta ID
25-TA-2689Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
08.12.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nevaram piekrist informatīvā ziņojuma 3. sadaļas punktā “Riski un risku mazinošie pasākumi”, 4. punktā uzrādītajam otrajam risku mazinošajam pasākumam, jo saskaņā ar Valsts kases veikto aprēķinu no Kultūras ministrijas resora iestādēm tika pārdalīts finansējums krietni lielākā apmērā nekā faktiski tika izlietots pārceļamajai amata vietai gada laikā. Mēnešalgas apmērs tika aprēķināts kā vidējais no visiem 15. un 17. saimē strādājošajiem iestādē (kasieri no aprēķina tika izslēgti), un no šīs vidējās mēnešalgas procentuāli tika rēķinātas summas atvaļinājuma pabalstam, novērtēšanas prēmijai un citu sociālo garantiju izmaksai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3. sadaļas punktā “Riski un risku mazinošie pasākumi”, 3. punktā, nekorekti norādīts, ka nepilnas finanšistu slodzes ir tikai IZM resorā. Šeit būtu jānorāda, ka arī KM resora iestādēm tika sniegti priekšlikumi saglabāt nepilnas finanšistu slodzes, jo šiem darbiniekiem ikdienā jānodrošina viss komunikācijas darbs ar VPC, jāstrādā ar iestādes darbiniekiem, jāsniedz VPC informācija par nepieciešamajiem rēķiniem, jāseko līdzi ikdienas finanšu pārvaldībai, jāplāno iestādes finanšu resursi u. c. Piemēram, Latvijas Nacionālajam vēstures muzejam, kura budžets pārsniedz 3,5 miljonus euro un kurā ikdienā strādā vairāk nekā 110 darbinieki, tika norādīts, ka finansista slodze saglabājama tikai 0,4 slodzes apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma 3.sadaļas punktā "Riski un risku mazinošie pasākumi" ir uzskaititi tikai un vienīgi Valsts kase risku sadaļa, netiek uzrādīti riski ar kādiem saskaras centralizējamiem resori un to iestādes, piemēram, resoru un to iestāžu cilvēkresursu augstā noslodze konfigurācijas uzdevumu izpildē; laicīgas informācijas neiesniegšana kā Vienotā pakalpojuma centra ieskatā sakārtojami esošie dati Horizon.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
2. Ministru kabineta 2024. gada 22. oktobra noteikumos Nr. 653 "Kārtība, kādā Valsts kase sniedz pakalpojumus valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros, un kārtība un apjoms, kādā valsts budžeta iestādes un budžeta nefinansētas iestādes kārto grāmatvedības uzskaiti Valsts kasē valsts pārvaldes vienotā pakalpojumu centra ietvaros" noteiktajām iestādēm ‒ Valsts kases sniegto pakalpojumu saņēmējām ‒ informēt Valsts kasi un attiecīgo iestāžu reorganizāciju saistītos tiesību aktos paredzēt valsts budžeta apropriācijas pārdali Valsts kasei, tādējādi nodrošinot finansējumu izmaiņu veikšanai Centrālajā resursu vadības sistēmā, lai īstenotu datu migrāciju un citas iestāžu reorganizācijas rezultātā nepieciešamās Valsts kases sniegto pakalpojumu izmaiņas.
Iebildums
Uz Valsts kasi ir veikta izdevumu pārcelšana, kas attiecas uz resoru iestāžu izlietotajiem līdzekļiem Horizon konsultācijām un datu konsolidēšanai 2023. un 2024. gada laikā. Šajās izmaksās KM resoram jau bija iekļauti arī izdevumi, kurus KM bija izlietojis Horizon konsolidācijai 2023. gadā, apvienojot divas iestādes.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
7. Valsts kultūrkapitāla fondam piemērot grāmatvedības uzskaitē Valsts kases noteiktos vienotos uzskaites principus un metodes un vienoto pārskatu sagatavošanas kārtību, lai nodrošinātu, ka Kultūras ministrijas pārskatos vienādi darījumi atspoguļoti vienādi un visas konsolidācijā iesaistītās iestādes nodrošina vienotu principu piemērošanu grāmatvedības uzskaitē un pārskatu sagatavošanā.
Iebildums
Valsts kases un Valsts kultūrkapitāla fonda (turpmāk – VKKF) eksperti šobrīd strādā, lai pārskatītu VKKF un Vienotā pakalpojumu centra procesus. Kad šis posms būs noslēdzies, tad varēs tikt uzdots kāds uzdevums, nevis procesa vidū, kad gala risinājums vēl nav atrasts.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Šādu informatīvo ziņojumu izstrādē ir jāiesaista centralizējamie resori. Šobrīd veidojas situācija, ka nozaru ministrijas informāciju par informatīvo ziņojumu un tajā dotajiem uzdevumiem iegūst tikai no TAP.
Piedāvātā redakcija
-
