Atzinums

Projekta ID
21-TA-504
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Apzināmies, ka jau spēkā esošajos Ministru kabineta 2016. gada 9. augusta noteikumos Nr. 529 "Radioamatieru radiostaciju būvēšanas, ierīkošanas un lietošanas, kā arī radioamatieru apliecības saņemšanas kārtība" ietvertas vairākas atsauces uz Eiropas Pasta un telekomunikāciju administrāciju konferences dokumentiem  (ziņojumiem, ieteikumiem un tamlīdzīgi), tomēr lūdzam atkārtoti skaidrot šādu dokumentu juridiski saistošo raksturu. Uzsveram, ka pirmšķietami šādi dokumenti nav uzskatāmi par juridiski saistošiem, ja netiek norādītas konkrētas starptautiskās saistības, no kurām izriet dokumentu juridiski saistošais raksturs. Attiecīgi lūdzam sniegt skaidrojumu vai svītrot atsauces uz minētajiem dokumentiem.

Vienlaikus konstatējot konkrētas starptautiskās saistības, lūdzam papildināt projekta anotācijas 5. sadaļu  saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam tiesību akta projekta "Radioamatieru eksaminācijas apliecību un radioamatieru radiostacijas atļauju saņemšanas kārtība, kā arī radioamatieru radiostacijas lietošanas kārtība" (turpmāk – projekts) 1. punktā pieteikto saīsinājumu "radiostacija" konsekventi lietot visā projektā (vienuviet ir "radiostacija", citur – "radioamatieru radiostacija").
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta 2.9. apakšpunktā svītrot vārdu "radioamatieru", izmantojot projekta 1. punktā minēto saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam gan projekta 2.11. apakšpunktā, gan visā projektā precizēt tekstu atbilstoši Ministru kabinetam piešķirtajam deleģējumam, proti, Elektronisko sakaru likuma 57. pants cita starp paredz, ka Ministru kabinets nosaka  radioamatieru radiostacijas atļauju saņemšanas kārtību, nevis radiostaciju lietošanas atļauju saņemšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta 2009. gada 3.februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 3.1. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas ir deklaratīvas. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot projekta 3. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 4. punktu:
svītrojot teikuma daļu: "ievērojot šo noteikumu V nodaļā noteiktos ierobežojumus", jo atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likumam normatīvie akti ir vispārsaistoši un līdz ar to ievērojami ikvienam indivīdam.
konkretizējot, kas par staciju ir minēta projekta 1. pielikumā, kā arī labojot atsauci uz projekta 1. pielikumu, jo projekta 1. pielikumā ir minētas radiofrekvenču joslas un jaudas, nevis lietošanas nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
 Lūdzam svītrot projekta 5. punktu, jo tā ir deklaratīva norma, turklāt Elektronisko sakaru likuma 57. panta deleģējums Ministru kabinetam cita starp ir par radiostaciju lietošanas kārtības izstrādi, nevis par radiostaciju antenu būvniecību un elektronisko sakaru tīklu ierīkošanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Elektronisko sakaru likuma (stājas spēkā 2022. gada 29. jūlijā) 6. panta trešā daļa paredz, ka VAS "Elektroniski sakari" izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā. Līdz ar to projekta 15. punkta otrais teikums dublē likumu un ir svītrojams.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu projekta 16. punktā minētam neatšifrētam saīsinājumam "QSL".
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 21. punktu, jo tā ir deklaratīva norma, turklāt Elektronisko sakaru likuma 57. panta deleģējums Ministru kabinetam cita starp ir par radiostaciju lietošanas kārtības noteikšanu, nevis par radiostaciju būvniecību un lietošanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta 27. punktā neizdalīt atsevišķi prasības fiziskām un juridiskām personām, jo konkrētajā situācijā šīs prasības ir identiskas.
 
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta 33. punktā projekta autori ir iekļāvuši materiāltiesisku regulējumu, kuram nav attiecīga deleģējuma Elektronisko sakaru likumā. Elektronisko sakaru likuma 57. pantā ir iekļauts deleģējums Ministru kabinetam izdot kārtību, tātad procesuālās normas, nevis materiāltiesiskos nosacījumus. Turklāt Administratīvā procesa likuma 11.pantā iekļauts likuma atrunas princips, kas paredz, ka privātpersonai nelabvēlīgu administratīvo aktu izdot vai faktisku rīcību veikt iestāde var uz Satversmes, likuma, kā arī uz starptautisko tiesību normas pamata. Ministru kabineta noteikumi vai pašvaldību saistošie noteikumi var būt par pamatu šādam administratīvajam aktam vai faktiskai rīcībai tikai tad, ja Satversmē, likumā vai starptautisko tiesību normā tieši vai netieši ir ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam, izdodot noteikumus, vai pašvaldībām, izdodot saistošos noteikumus, tajos paredzēt šādus administratīvos aktus vai faktisko rīcību. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot projekta 33. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam gramatiski salāgot projekta 36. punkta ievaddaļu ar tā apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 47.2. apakšpunktā minēto terminoloģiju "valsts pārvaldes iestāžu un to padotībā esošu institūciju", ņemot vērā, ka padotībā esošās institūcijas arī ir valsts pārvaldes iestādes.  
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izslēgt projekta 58.1. apakšpunktu, jo tas dublē projekta 4. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam projekta 59. punkta saturu redakcionāli saskaņot ar projekta 4. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 62. punktu, ņemot vērā, ka Elektronisko sakaru likumā projektam nav deleģējuma attiecībā uz radiostaciju būvniecību.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
No projekta 65. , 66. ,67. punkta nav skaidrs, kas nodrošina katrā punktā minēto darbību. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 70. punktu, ņemot vērā, ka Elektronisko sakaru likumā projektam nav deleģējuma attiecībā uz radiostacijas ierīkošanu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 76. punktu, norādot, kādi normatīvie akti ierobežo radiostaciju lietošanu.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta X nodaļu, ņemot vērā, ka Elektronisko sakaru likumā projektam nav deleģējuma attiecībā uz radioamatieru apmācību.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 80. un 81. punktu, konkretizējot, kādi ir elektronisko sakaru jomas normatīvie akti, kas jāievēro radiostacijas lietotājam.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (turpmāk - anotācija) 1.1. apakšsadaļu "Apraksts", ņemot vērā to, ka projekta izstrādes pamatojuma tiesību aktu, proti, Elektronisko sakaru likumu (13. Saeimas likumprojekts Nr. 1216/Lp13), kuru Saeima pieņēma 2022. gada 2. jūnijā, Valsts prezidents 2022. gada 9. jūnijā nosūtīja otrreizējai caurlūkošanai. Saeima Elektronisko sakaru likumu atkārtoti pieņēma 2022. gada 14. jūlijā un 2022. gada 29. jūlijā tas stājās spēkā.
Lūdzam anotācijas 1.2. apakšsadaļā "Pamatojums" atšifrēt saīsinājumu "ESL", lai arī turpmākais anotācijas teksts būtu skaidrs un nepārprotams.
Vienlaikus lūdzam precizēt anotācijas 1.2.  un 1.3. apakšsadaļā "Pamatojums" un "Problēmas apraksts", ka projektu jāizstrādā, jo 2022. gada 14. jūlijā ir pieņemts jauns Elektronisko sakaru likums (13. Saeimas likumprojekts Nr. 1216/Lp13), kurš pēc spēkā stāšanās aizstās Elektronisko sakaru likumu, kurš ir stājies spēkā 2004. gada 1. decembrī. No pašreizējā anotācijas teksta nav skaidrs, par kuru no iepriekš minētajiem likumiem projekta autori raksta.
 
Piedāvātā redakcija
-