Projekta ID
22-TA-2269Atzinuma sniedzējs
Datu valsts inspekcija
Atzinums iesniegts
26.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka fizisko personu datu apstrādi publiska persona var veikt, ja ir ievēroti visi Vispārīgās datu aizsardzības regulas 5. pantā minētie personas datu apstrādes principi un ir piemērojams Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 1. punkta c) vai e) apakšpunktā minētais tiesiskais pamats. Saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 6. panta 3. punktu, personas datu apstrādes tiesiskais pamats un citi nosacījumi, lai piemērotu šīs regulas nosacījumu īstenošanu, ir nosakāmi Eiropas Savienības vai nacionālā normatīvā aktā.
Viens no personas datu apstrādes principiem ir glabāšanas ierobežojuma princips, kas nosaka, ka personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības. Ņemot vērā minēto un to, ka Fizisko personu datu apstrādes likums nenosaka fizisko personu datu apstrādes nolūku un glabāšanas termiņu noteikumos minētajai personas datu apstrādei, Datu valsts inspekcija neatbalsta veiktos grozījumus noteikumu 21. un 22. punktā.
Viens no personas datu apstrādes principiem ir glabāšanas ierobežojuma princips, kas nosaka, ka personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju, ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā; personas datus var glabāt ilgāk, ciktāl personas datus apstrādās tikai arhivēšanas nolūkos sabiedrības interesēs, zinātniskās vai vēstures pētniecības nolūkos, vai statistikas nolūkos saskaņā ar 89. panta 1. punktu, ar noteikumu, ka tiek īstenoti atbilstoši tehniski un organizatoriski pasākumi, kas šajā regulā paredzēti, lai aizsargātu datu subjekta tiesības un brīvības. Ņemot vērā minēto un to, ka Fizisko personu datu apstrādes likums nenosaka fizisko personu datu apstrādes nolūku un glabāšanas termiņu noteikumos minētajai personas datu apstrādei, Datu valsts inspekcija neatbalsta veiktos grozījumus noteikumu 21. un 22. punktā.
Piedāvātā redakcija
-