Atzinums

Projekta ID
21-TA-1821
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
18.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt infomatīvā ziņojuma projekta pielikumu ar informāciju par plānoto naudas plūsmu pa gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atbilstoši AF plānā iekļautajai informācijai, ka tiks nodrošinātas koordinētas komunikācijas aktivitātes ar EK par stratēģiski svarīgām aktivitātēm un projektiem, lūdzam skaidrot (un nepieciešamības gadījumā papildināt ziņojuma projektu), vai šis projekts būtu identificējams kā tāds, par kuru būtu nodrošināma pastiprināta komunikācija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt ziņojuma projekta IV sadaļu ar informāciju, ka ir izvērtēta projekta ietekme uz “Nenodarīt būtisku kaitējumu” principu un ka tā ietvaros konstatēts, ka projektam nav būtiskas ietekmes uz vidi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka ziņojuma projekta 23.punktā noteiktais izdevumu attiecināmības sākuma datums ir norādīts pirms informatīvā ziņojuma apstiprināšanas/ izskatīšanas MK, lūdzam papildināt, ka netiks atbalstītas pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai IKT ieguldījumi plānoti publiskās pārvaldes īpašumā esošajos digitālajos risinājumos, t.sk., vai plānots, ka valsts pārvaldes īpašumā atradīsies pirmkodi, intelektuālā īpašuma tiesības, t.sk. risinājuma modificēšanas tiesības, lai novērstu gadījumus, kad tiek kropļota konkurence, veicot publiskus ieguldījumus kāda konkrēta komersanta īpašumā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt 21.1., 21.3.1. un 29.2. apakšpunktā minētās izmaksas, ņemot vērā, ka AF plāna 2.pielikumā un tam pievienotajā LM papildus sagatavotajā aprēķinā par izmaksu aprēķinu, attiecībā uz personāla izmaksām ar EK tika saskaņotas tikai izmaksas, kas attiecas uz projekta vadības personālu aptuveni 84 700 EUR apmērā. Vēršam uzmanību, ka projekta īstenošanas personāla izmaksas, kas saistītas ar LM pamata darbiniekiem, tika uzskatītas kā attiecināmas uz pastāvīgo funkciju veikšanu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka investīcijas īstenošanai nepieciešams veikt iepirkumus, lūdzam skaidrot, vai investīcijas ietvaros ir iespējams, ņemot vērā attiecīgās investīcijas specifiku, veikt sociāli atbildīgu publisko iepirkumu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta 12.punktu ar norādi, kam ir pienākums ievadīt KP VIS sistēmā atskaites punktus pamatojošo dokumentāciju. Vienlaikus lūdzam pārliecināties, kas 12.punktā iekļautā atskaites punktus pamatojošā dokumentācija sakrīt ar aktuālāko AF darbības kārtības (Operational arrangements) tulkojumu, ko nodrošinājis Valsts valodas centrs. Papildus vēršam uzmanību, ka attiecībā uz 12.3.apakšpunktā minēto pamatojošo dokumentāciju, AF darbības kārtībā ir minēts, ka nodrošināms Labklājības ministrijas lēmums par izstrādātā prognozēšanas rīka sociālās apdrošināšanas sistēmas ilgtermiņa prognozēm apstiprināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt ziņojuma projekta 11.punktā norādot visos tā apakšpunktos attiecīgā ceturkšņa pēdējo datumu, lai viennozīmīgi saprotams, līdz kuram atskaites punktam konkrētajā ceturksnī atskaites punkts sasniedzams.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam salāgot ziņojuma projekta 11.punktā minēto atskaites punktu redakcijas ar Valsts valodas centra veikto Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk- AF) Darbības kārtības tulkojumu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma projekta pielikumu ar detalizētu aprēķinu/skaidrojumu norādītajai summai 80 607 euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
1. Lūdzu papildināt ziņojuma 2.1.apakšpunktu arī ar rādītājiem, jo atskaites punkti ir viens no rādītāju veidiem. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī tālāk tekstā.
2. Lūdzu sniegt skaidrojumu, kas ir atbalsta saņēmēji.
3. Lūdzu papildināt ziņojuma 3.punktu, ka ar vārdiem "pašas sistēmas" ir domāta sociālās apdrošināšanas sistēma.
4.Ņemot vērā, ka ziņojuma 3.punktā minēto un to, ka tiek veikt salīdzinājums starp modeļiem, lūdzu norādīt precīzāku informāciju par iekšējo modeli.
5. Ziņojuma 6.punktā norādīts, ka jaunais sociālās apdrošināšanas sistēmas prognozēšanas rīks tiks izmantots Labklājības ministrijā. Lūdzam minēto precizēt, ņemto vērā ziņojuma 10.punktā  noteikto, t.i., iespējams rīka turētājs ir Labklājības ministrija, bet izmantos to plašāk, t.sk.VSAA. Tāpat ziņojuma 10.punktā ir noteikta mērķa grupa sociālās apdrošināšanas sistēmas dalībnieki un atbalsta saņēmēji, līdz ar ko lūdzam izvērtēt un papildināt informatīvo ziņojumu ar plašāku skaidrojumu kā rīks tiks pielietots un kas to varēs izmanot.
6. Lūdzu ziņojuma 11.punktā norādīt precīzus datumus.
7. Ziņojuma 13.punktā minēts, ka finansējums ir indikatīvs. Lūdzu skaidrot kāpēc indikatīvi? Vai summa varētu mainīties?
8. Ņemot vērā ziņojuma 13.punktā minēto, secināms, ka atbalsta veids ir grants. Lūdzu papildus iekļaut ziņojumā informāciju par atbalsta veidu.
9. Lūdzu precizēt ziņojuma 13.punkta redakciju attiecībā uz valsts budžeta finansējumu.  Vēršu uzmanību, ka valsts budžeta finansējums nav neattiecināms. PVN izmaksas no Atveseļošanas fonda ir neattiecināmas.
10. Lūdzam izvērtēt un papildināt ziņojuma 17.3.apakšpunktu ar maksājumu veikšanu kartību.
11. Lūdzam skaidrot, ko ietver ziņojuma 18.3.apakšpunktā vārds “uzturēšana”, ņemot vērā, ka ziņojuma 20.1.un 20.2. apakšpunkts nosaka, ka atbalstāmas ir izstrādes izmaksas. Tāpat lūdzam izvērtēt un papildināt informatīvo ziņojumu, vai plānots veikt rīka testēšanu (ja attiecināms) un vai tam paredzēts pietiekams laiks.
12. Ņemot vērā, ka sadarbības partnerim ar šo ziņojumu tiek noteikti atsevišķi pienākumi projekta īstenošanā, lūgums izvērtēt un papildināt ziņojumu ar punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs kopumā ir atbildīgs par projekta īstenošanu.
13. Vēršam uzmanību, ka visām izmaksām, kas nepieciešamas, lai sasniegtu OPERATIONAL ARRANGEMENTS noteiktos atskaites punktus un mērķus, jābūt iekļautām Atveseļošanas fonda plāna izmaksās/aprēķinos, kas tika apstiprināti no Eiropas Komisijas puses. Atbilstoši Eiropas Komisijas sniegtajai informācijai, budžeta iestāžu esošo darbinieku tekošās atalgojuma izmaksas nav finansējamas no Atveseļošanas fonda plāna finansējuma, jo Atveseļošanas fonda plāna finansējums nav paredzēts iestādes ikdienas funkciju izmaksu segšanai. Ja Atveseļošanas fonda plāna ietvaros tiek īstenots projekts/reforma, kura īstenošana nav tieši saistīta ar iestādes ikdienas procesiem un funkcijām, šīs funkcijas ir nodalāmas, kā arī darbiniekam Atveseļošanas fonda plāna finansēta projekta/reformas ietvaros nāksies veikt pienākumus, kas nav viņa ikdienas pienākumu ietvaros, iestāde var vērtēt projekta/reformas vadības un īstenošanas personāla atalgojuma izmaksas segt no Atveseļošanas fonda plāna līdzekļiem, vienlaikus nodrošinot paredzēto mērķu un atskaites punktu atbilstošu sasniegšanu noteiktajā apmērā. Nodarbinātības formu un veidu iestāde organizē atbilstoši iestādes ierastajai kārtībai un Darba likumam. Kā arī atgādinām, ka specifiski attiecināmības jautājumi individuāli ir jāskaņo ar Eiropas Komisiju. Ņemot vērā sniegto skaidrojumu, kā arī dažādos reformu/investīciju ieviešanas modeļus un to dažādo specifiku, lūdzam ministrijai izvērtēt sniegto skaidrojumu un piemērot atbilstošāko no risinājumiem.
14. Lūdzu skaidrot vai būs kādi kritēriji atbilstoši kam tiek izvērtēta projekta informācija? Lūdzu papildināt ziņojumu ar minēto informāciju, ja attiecināms.Papildus lūdzu papildināt ziņojumu, norādot kārtību, ja finansējuma saņēmēja iesniegtā informācija neatbildīs Atveseļošanas plānā un šajā ziņojumā noteiktajām prasībām.
15. Ņemot vērā ziņojuma 32.3.apakšpunktā noteikto, lūdzu skaidrot vai netiek paredzēta arī mērķu pamatojošā dokumentācija. Ja attiecināms, lūdzu papildināt ziņojuma projektu.
16. Lūdzu papildināt ziņojuma 33.3.apakšpunktu arī ar revīzijas iestādi un citiem auditoriem, t.sk. Eiropas Komisiju.
Piedāvātā redakcija
-
13.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt MK sēdes protokollēmuma projekta 4.punktu, izsakot to šādā redakcijā: “4. Finansējumu investīcijas projekta īstenošanai, t.sk. šī protokollēmuma 3.punktā minētās neattiecināmās izmaksas, pārdalīt no budžeta resora “74.Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.” Attiecīgi nepieciešams precizēt informatīvā ziņojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 12.1.apakšpunktu ar skaidrojumu, ka iepirkums ir par konsultāciju pakalpojumu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā to, ka Ministru kabineta noteikumos Nr. 621 ir noteikts, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pārbaudes var veikt izlases veidā, ierosinām precizēt 32.punkta redakciju, norādot, ka institūcijas atbilstoši kompetencei "var" veikt vismaz 32.1., 32.2., 33.3. apakšpunktos noteiktās pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju par to, kam būs pienākums ievadīt datus Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā brīdī, kad būs pieejama tās funkcionalitāte, gadījumā, ja uz projekta ieviešanas uzsākšanas brīdi funkcionalitāte vēl nav pieejama (29.9.apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-
17.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt 27.punkta formulējumu, lai iekļautā atsauce uz iekšējiem noteiktumiem būtu nepārprotami skaidra.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam pielikumā informatīvajam ziņojumam plānotās projekta vadības un īstenošanas izmaksas norādīt pēc vienotas pieejas, summas noapaļojot bez centiem aiz komata, kā arī pārskatīt pilnas noslodzes personāla attiecināmās izmaksas, ņemot vērā norādīto mēnešu skaitu un atlīdzības apmēru euro.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt 20.2.apakašpunktu ar lietotāju un administratoru apmācībām.

 
Piedāvātā redakcija
-
20.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
1. Ņemot vērā ziņojuma 1.punktā noteikto, lūgumus izvērtēt un papildināt ziņojuma nosaukumu sākotnēji arī norādot zem kuras reformas, iekļaujas šī investīcija. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī ziņojuma pielikumā.
2. Lūdzam izvērtēt un papildināt ziņojuma 1.punktu ar zīmēm un vārdiem "(turpmāk - Atveseļošanas fonds)" aiz vārda “mehānisma”, attiecīgi saīsinājumu lietojot visā tekstā.
3. Lūdzam nodalīt vadlīniju nosaukumu - "Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu", lai būtu precīzi identificējams dokuments.
4. Lūdzu papildināt ziņojuma 4.punktu ar vārdu "Valsts" pirms vārda "Sociālās", attiecīgu papildinājumu lūdzu veikt arī turpmāk tekstā.
5. Ņemot vērā, ka vārdi Labklājības ministrija ttekstā tiek lietoti vairākkārtigi, ierosinām to saīsināt. Ja iespējams, saīsinājumus lūdzu arī citiem vārdiem, piemēram, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra.
6. Lūdzu skaidrot vai ziņojuma 11.1.apakšpunktā minētajam prognozēšanas rīkam nav precīzs nosaukums/apzīmējums. Ja tāds ir, lūdzu to norādīt.
7. Lūdzu aizstāt ziņojuma 12.punkta ievadā vārdu "iesniegti" ar vārdiem "iesniegti šādi dokumenti".
8. Lūdzu izvērtēt ziņojuma 24.punktā noteikto un, ja iespējams, norādīt atbildīgo, t.i., finansējuma saņēmējs vai nozares ministrija, kas ir atbildīga par attiecīgo rīkojumu.
9. Aicinām pielikumā pievienot projekta veidlapas paraugu.
10. Lūdzu precizēt ziņojuma 27.punktā norādīto atsauci uz ziņojuma 27.punktu.
11.Lūdzu svītrot 29.6.apakšpunktā vārdus "kā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadošās iestādes", ņemot vērā, ka Finanšu ministrija būs kā koordinējoša iestāde visiem fondiem attiecībā uz publicitāti.
12. Lūdzu svītrot ziņojuma 29.6.apakšpunktā vārdus "Eiropas Savienības fondu finansējuma saņēmējiem", ņemot vērā, ka precizēts vadlīniju nosaukums.
13. Aicinu izvērtēt un papildināt ziņojuma 34.punktu ar norādi “citos vienošanās par investīcijas īstenošanu noteiktos gadījumos”, jo iespējams vienošanās būs noteikti vēl papildus nosacījumi


 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Informatīvā ziņojuma 27. punkts nosaka: "27. Finansējuma saņēmējs 10 darbdienu laikā pēc šā ziņojuma 27. punktā minēto iekšējo noteikumu spēkā stāšanās iesniedz nozares ministrijai šā ziņojuma 25. punktā noteiktajā kārtībā:". Lūdzu izvērtēt nepieciešamību precizēt informatīvā ziņojuma 27. punktu, jo no esošās redakcijas nav saprotmas uz kādiem iekšējiem noteikumiem šajā punktā atsaucas. 
 
Piedāvātā redakcija
-
22.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam MK sēdes protokollēmuma projekta nosaukumā svītrot vārdus “Informatīvais ziņojums”, ņemot vērā, ka tie tiek atkārtoti divas reizes.
 
Piedāvātā redakcija
-