Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
22-TA-1951
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
01.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot Eiropas Komisijas paziņojuma "Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (2022/C 131 I/01) (turpmāk - Pagaidu regulējums) 36.punktā noteikto, ka valsts atbalsts ir pamatots un to var uz ierobežotu laiku atzīt par saderīgu ar iekšējo tirgu, pamatojoties uz LESD 107. panta 3. punkta b) apakšpunktu, ja tā mērķis ir novērst likviditātes trūkumu, ar ko saskaras uzņēmumi, kurus tieši vai netieši skar nopietni ekonomikas traucējumi, ko izraisījusi Krievijas militārā agresija pret Ukrainu [..], lūdzam arī MK noteikumu projektā nodrošināt nepārprotamu izpratni, ka atbalsta sniegšanā tiks ievērots Pagaidu regulējumā definētais mērķis, atbilstoši papildinot 2.punkta ievaddaļu. Ar atbilstošu skaidrojumu lūdzam papildināt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka Pagaidu regulējuma 41.punkta e)apakšpunkts lauksaimniecības produktu pārstrādi vai tirdzniecību definē atbilstoši Komisijas Regulas (ES) Nr. 702/2014 (2014. gada 25. jūnijs), ar kuru konkrētas atbalsta kategorijas lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, 2. panta 6. punktā un 2. panta 7. punktā sniegtajam definējumam, vēršam uzmanību, ka Eiropas Komisijai iesniedzamajā paziņojumā būs jānodrošina atbilstība Pagaidu regulējumā lietotajam definējumam. Attiecīgi aicinām pārskatīt 3.2.apakšpunktu, nodrošinot saderību ar Pagaidu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Pagaidu regulējuma 43.punkts izvirza nosacījumu, ja uzņēmums darbojas vairākās nozarēs, kurām piemēro dažādas maksimālās summas saskaņā ar 41. punkta a) apakšpunktu un 42. punkta a) apakšpunktu, attiecīgajai dalībvalstij piemērotā veidā, piemēram, izmantojot uzskaites nodalīšanu, jānodrošina, ka attiecībā uz katru no minētajām darbībām tiek ievēroti maksimālie apjomi. Attiecīgi lūdzam šajā punktā norādīt, ka tiks nodrošināta dalīta uzskaite dažādiem darbības veidiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Pagaidu regulējuma 41.punkta e)apakšpunkts paredz nosacījumu, ka atbalsts uzņēmumiem, kas nodarbojas ar lauksaimniecības produktu pārstrādi vai tirdzniecību tiek piešķirts ar nosacījumu, ka atbalstu pilnībā vai daļēji nenodod primāro lauksaimniecības produktu ražotājam. Ievērojot to, ka praksē var pastāvēt gadījumi, kad lauksaimniecības produktu pārstrādātājs nodarbojas gan ar pārstrādi, gan tirdzniecību, lūdzam iekļaut MK noteikumu projektā Pagaidu regulējuma 41.punkta e)apakšpunktam pilnībā atbilstošu nosacījumu. Vēršam uzmanību, ka paziņojumā Eiropas Komisijai atbilstība Pagaidu regulējuma 41.punkta e)apakšpunkta nosacījumiem būs jāspēj pierādīt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam nodrošināt MK noteikumu projekta atbilstību Pagaidu regulējuma 52.punkta e)apakšpunktā norādītajam. Vēršam uzmanību, ka Pagaidu regulējumā nav paredzēta iespēja attiecināmās izmaksas aprēķināt kā reizinājumu starp dabasgāzes un elektroenerģijas apjomu. Pagaidu regulējums paredz, ka attiecināmās izmaksas ir reizinājums, kur viens reizinātājs ir dabasgāzes un elektroenerģijas vienību skaits, ko uzņēmums kā galapatērētājs ir iepircis no ārējiem piegādātājiem laikposmā no 2022. gada 1. februāra līdz vēlākais 2022. gada 31. decembrim (“attiecināmais laikposms”), un otrs reizinātājs ir konkrēts tās cenas pieaugums, kuru uzņēmums maksā par patērēto vienību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka konkrēti nosacījumi, kas tieši piemērojami atbalsta piešķiršanai iepakojuma un energoresursu izmaksu pieauguma vai EBIT samazinājuma segšanai ir noteikti MK noteikumu projekta II.nodaļā, lūdzam MK noteikumu projekta 11.punktu pārcelt uz MK noteikumu projekta II.nodaļu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ievērojot to, ka atbalstu dabasgāzes vai elektroenerģijas cenu pieauguma segšanai konkrēti paredz MK noteikumu projekta III.sadaļā, lūdzam šo punktu pārcelt uz MK noteikumu projekta III.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-