Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-928
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Lūdzam precizēt likumprojektā "Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" paredzēto regulējumu par likuma spēkā stāšanos atbilstoši likumprojekta "Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.2. apakšsadaļā "Spēkā stāšanās termiņš" ietvertajai informācijai, proti, likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Vēršam uzmanību uz to, ka Valsts aizsardzības finansēšanas likuma 2. panta pirmās daļas ievaddaļā minēts, ka Ministru kabinets, ievērojot 2012. gada 2. martā parakstītā Līguma par stabilitāti, koordināciju un pārvaldību ekonomiskajā un monetārajā savienībā nosacījumus un mērķi sasniegt valsts aizsardzības finansējumu 2020. gadā un turpmākajos gados ne mazāku kā 2 procentus no prognozētā iekšzemes kopprodukta apjoma, sagatavo vidēja termiņa budžeta ietvara likuma projektus un gadskārtējā valsts budžeta likuma projektus, paredzot finansējumu valsts aizsardzībai. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt likumprojektā "Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" ietverto grozījumu, kas paredz papildināt Valsts aizsardzības finansēšanas likuma 2. panta pirmo daļu ar 7., 8. un 9. punktu, atbilstību Valsts aizsardzības finansēšanas likuma 2. panta pirmās daļas ievaddaļā minētajam un attiecīgi precizēt likumprojektu "Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā".
Vienlaikus lūdzam precizēt likumprojektā "Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" ietvertos grozījumus, kas paredz papildināt Valsts aizsardzības finansēšanas likuma 2. panta pirmo daļu ar 7., 8. un 9. punktu atbilstoši Ministru kabineta sēdes protokollēmuma "Informatīvais ziņojums "Par priekšlikumiem pakāpeniskai finansējuma palielināšanai valsts aizsardzības spēju un iekšējās drošības stiprināšanai un aizsardzības budžeta pakāpeniskam pieaugumam""  (22-TA-902) 2. punktā noteiktajam par pakāpenisku aizsardzības finansējuma palielināšanu līdz 2,5% no iekšzemes kopprodukta (IKP) 2025. gadā, nodrošinot 2,25% no IKP 2023. gadā, 2,4% no IKP 2024. gadā un 2,5% no IKP 2025. gadā, lai stiprinātu valsts drošību un aizsardzību, un nodrošinātu Nacionālo bruņoto spēku kaujas spēju paātrinātu attīstību.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam precizēt likumprojekta "Grozījumi Valsts aizsardzības finansēšanas likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 1.2. apakšsadaļu "Pamatojums" atbilstoši Ministru kabineta 2022. gadā 22. marta sēdē izskatītajā informatīvajā ziņojumā "Par priekšlikumiem pakāpeniskai finansējuma palielināšanai valsts aizsardzības spēju un iekšējās drošības stiprināšanai un aizsardzības budžeta pakāpeniskam pieaugumam" (22-TA-902)  minētajam, ka papildus piešķirtais finansējums Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem nepieciešams, lai stiprinātu valsts aizsardzības spējas, ievērojot Krievijas Federācijas militāro agresiju pret Ukrainu un pieaugošos ģeopolitiskos riskus.
 
Piedāvātā redakcija
-