Projekta ID
24-TA-2371Atzinuma sniedzējs
Latvijas Finanšu nozares asociācija
Atzinums iesniegts
12.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts
Priekšlikums
Latvijas Finanšu nozares asociācija (turpmāk – Asociācija) pārstāv virkni finanšu iestāžu, tostarp kredītiestādes un pensiju fondus, kā arī komersantus, kas sniedz finanšu iestādēm būtiskus pakalpojumus. Asociācija ir iepazinusies ar Finanšu ministrijas izstrādāto likumprojektu “Finanšu tirgus digitālās darbības noturības likums” (Nr.24-TA-2371 (turpmāk – likumprojekts) un ņemot vērā tā pašreizējo redakciju, Asociācija saskaņo likumprojektu, vienlaikus izsakot šādus apsvērumus.
Aicinām Finanšu ministriju izvērtēt un skaidrot anotācijā apsvērumus par likumprojekta piemērošanu attiecībā uz ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām, īpaši tādos gadījumos, kad ieguldījumu pārvaldes sabiedrības darbība ir valsts fondēto pensiju shēmas līdzekļu pārvaldīšana. No šī brīža likumprojekta un anotācijas izriet, ka šādām ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām ir piemērojamas visas Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2022/2554 (2022. gada 14. decembris) par finanšu nozares digitālās darbības noturību (turpmāk - Regula 2022/2554) prasības. Asociācija uzskata, ka šāda pieeja varētu neatbilst Regulā 2022/2554 noteiktajam proporcionalitātes principam.
Pie līdzīga secinājuma ir nonācis arī Igaunijas likumdevējs (Rīgikogu)[1], kas savos nacionālajos tiesību aktos paredzējis, ka Regulas 2022/2554 visu prasību piemērošana attiecībā uz pensiju fondu pārvaldniekiem ir pārmērīga, tādējādi nosakot tiem minimālo prasību kopumu, līdzīgi, kā to paredz likumprojekta 5.pants atsevišķām Regulas 2022/2554 finanšu vienībām.
Aicinām ministriju izvērtēt iespēju likumprojektā piemērot līdzīgu pieeju kā Igaunijā, nosakot pensiju fondu pārvaldniekiem minimālo prasību kopumu saskaņā ar Regulu 2022/2554. Tas veicinātu vienotu un proporcionālu regulējuma ieviešanu Baltijas valstīs, nodrošinot harmonizētu pieeju digitālās darbības noturības prasībām finanšu sektorā.
[1] Act amending the Financial Supervision Authority Act and other acts 422 SE. Pieejams: https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/018bb6e6-7561-4875-bdf1-68bce7d87b8a/finantsinspektsiooni-seaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus/
Aicinām Finanšu ministriju izvērtēt un skaidrot anotācijā apsvērumus par likumprojekta piemērošanu attiecībā uz ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām, īpaši tādos gadījumos, kad ieguldījumu pārvaldes sabiedrības darbība ir valsts fondēto pensiju shēmas līdzekļu pārvaldīšana. No šī brīža likumprojekta un anotācijas izriet, ka šādām ieguldījumu pārvaldes sabiedrībām ir piemērojamas visas Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2022/2554 (2022. gada 14. decembris) par finanšu nozares digitālās darbības noturību (turpmāk - Regula 2022/2554) prasības. Asociācija uzskata, ka šāda pieeja varētu neatbilst Regulā 2022/2554 noteiktajam proporcionalitātes principam.
Pie līdzīga secinājuma ir nonācis arī Igaunijas likumdevējs (Rīgikogu)[1], kas savos nacionālajos tiesību aktos paredzējis, ka Regulas 2022/2554 visu prasību piemērošana attiecībā uz pensiju fondu pārvaldniekiem ir pārmērīga, tādējādi nosakot tiem minimālo prasību kopumu, līdzīgi, kā to paredz likumprojekta 5.pants atsevišķām Regulas 2022/2554 finanšu vienībām.
Aicinām ministriju izvērtēt iespēju likumprojektā piemērot līdzīgu pieeju kā Igaunijā, nosakot pensiju fondu pārvaldniekiem minimālo prasību kopumu saskaņā ar Regulu 2022/2554. Tas veicinātu vienotu un proporcionālu regulējuma ieviešanu Baltijas valstīs, nodrošinot harmonizētu pieeju digitālās darbības noturības prasībām finanšu sektorā.
[1] Act amending the Financial Supervision Authority Act and other acts 422 SE. Pieejams: https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/018bb6e6-7561-4875-bdf1-68bce7d87b8a/finantsinspektsiooni-seaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus/
Piedāvātā redakcija
-
