Atzinums

Projekta ID
23-TA-9
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
17.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nepieciešams precizēt informatīvā ziņojuma projekta tabulā “Nepieciešamā finansējuma sadalījums pa gadiem” norādīto kopējo finansējumu pirmajai projekta aktivitātei “Projektēšanas un būvdarbu veikšana”, jo, saskaitot pa pozīcijām, veidojas finansējums 2 376 150,70 euro apmērā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nepieciešams precizēt informatīvā ziņojuma projekta 1.sadaļā “Esošās situācijas raksturojums” norādīto informāciju, jo informatīvā ziņojuma projekta pirmajā tabulā norādīts, ka noslēgts līgums par finansējumu 2 416 564,70 euro,  savukārt zem minētās tabulas otrajā rindkopā norādīts, ka iepirkumā par uzvarētāju tika atzīta SIA “Būvkore” un 2021.gada 14.septembrī tika noslēgts līgums Nr.1-11/21/135  par piedāvāto  līgumcenu 2 406 790,70 EUR ar PVN.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka šobrīd ir 2023.gads, nepieciešams precizēt informatīvā ziņojuma projekta pirmās tabulas (2.lpp.) ailes “Apgūtais finansējums uz š.g. 1.decembri (EUR)” nosaukumu. Vienlaikus atbilstoši MK sēdes protokollēmuma projekta 2.punktā un informatīvā ziņojuma projekta tabulā “Nepieciešamā finansējuma sadalījums pa gadiem” norādītajam VSIA “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”” uz  2022.gada 31.decembrim ir apguvis finansējumu 102 366 euro apmērā. Līdz ar to nepieciešams precizēt arī finansējumu informatīvā ziņojuma projekta 1.tabulā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informējam, ka atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes izveidotajam un uzturētajam institucionālo sektoru klasifikācijas uzņēmumu sarakstam VSIA “Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari“ ir klasificēts vispārējās valdības sektorā, un tas ar savu saimniecisko un finanšu darbību ietekmē vispārējās valdības budžeta bilanci un parādu. Attiecīgi uzņēmuma kapitālie ieguldījumi tiek uzskaitīti par vispārējās valdības budžeta izdevumiem brīdī, kad tie tiek veikti jeb uzņemti bilancē (pretstatā grāmatvedības uzskaitei, kas paredz ikgadēju norakstīšanu nolietojuma veidā). Vienlaicīgi iepriekšējo gadu ieņēmumi vai to sadale nevar tikt atzīti par vispārējās valdības ieņēmumiem tekošajā vai nākamajos gados.
Informatīvajā ziņojumā tiek sniegta informācija, ka ēkas būvniecības darbu un nepieciešamā aprīkojuma sadārdzinājuma segšanai 737 295 EUR apmērā tiek plānots izmantot iepriekšējo gadu peļņu. 
Ņemot vērā iepriekšminēto, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu un attiecīgi precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4.punktu ar papildu vispārējās valdības budžeta izdevumiem 737 295 euro, kas rodas no kapitālajiem izdevumiem saistībā ar projekta sadārdzinājumu un kurus plānots segt no kapitālsabiedrības pašu līdzekļiem 2023.gadā. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Atbilstoši Ministru kabineta  2022.gada 21.decembra rīkojuma Nr.964 "Par likumprojekta "Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam" sagatavošanas grafiku" pielikuma 3.punktam diskusijas un lēmumu pieņemšana par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2023., 2024. un 2025.gadam notika no šā gada 4. līdz 12.janvārim. 
Informatīvajā ziņojumā sniegtā informācija norāda, ka projekta īstenošana 2023.gadā radīs negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci 2 631 729 euro apmērā.
Ņemot vērā minēto, lūdzam informēt par negatīvās ietekmes kompensējošajiem pasākumiem (t.i. ieņēmumus palielinošiem un/vai izdevumus samazinošiem pasākumiem Eiropas Kontu sistēmas metodoloģijas izpratnē), attiecīgi papildinot informatīvo ziņojumu un atrunājot tos Ministru kabineta sēdes protokollēmumā.
Piedāvātā redakcija
-