Projekta ID
24-TA-2671Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.1.sadaļas abu aprakstu 2.punktu tā, lai ir saprotama doma.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekta 1.punktā ir atsauce uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta trešās daļas 4. punktu, savukārt šajos anotācijas 1.1.sadaļas abu aprakstu 2.punktos - uz minētā likuma 15. panta trešās daļas 3.punktu.
Vienlaikus vēršam uzmanību, ka rīkojuma projekta 1.punktā ir atsauce uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta trešās daļas 4. punktu, savukārt šajos anotācijas 1.1.sadaļas abu aprakstu 2.punktos - uz minētā likuma 15. panta trešās daļas 3.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par to, kā Vides pārraudzības valsts biroja un Būvniecības valsts kontroles biroja reorganizācija ietekmēs noslēgtos līgumus starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un Būvniecības valsts kontroles biroju Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda ietvaros (Projekti: Nr. 2.2.1.1/17/I/021 "Būvniecības procesu un informācijas sistēmas attīstība (1. kārta)", Nr. 2.2.1.1/19/I/005 "Būvniecības procesu un IS attīstība (2. kārta)", Nr. 15.1.1.0/23/I/001 "Atbalsts mājsaimniecībām centralizētās siltumapgādes pakalpojumu saņemšanai").
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļā punktā “Cita informācija” norādīt, ka Ekonomikas ministrija sadarbībā ar Klimata un enerģētikas ministriju sagatavos un 2025.gadā iesniegs Ministru kabinetā rīkojuma projektu par 2025. gada apropriācijas pārdali starp Ekonomikas ministriju un Klimata un enerģētikas ministriju, norādot tajā attiecīgo pārdales apmēru starp minēto ministriju budžeta programmām un apakšprogrammām, savukārt finansējuma pārdale 2026. un turpmākajiem gadiem tiks veikta, precizējot abu ministriju bāzes izdevumus 2026.-2030.gadam, paredzot to kā uzdevumu Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā, kas tiks virzīts kopā ar Ministru kabineta rīkojumu projektu par 2025. gada apropriācijas pārdali, norādot konkrētu pārdalāmā finansējuma apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas 6.punktā norādīts, ka Enerģētikas un vides aģentūras budžets tiks plānots vienā apakšprogrammā 23.02.00 “Enerģētikas un vides aģentūra”, bet ievērojot to, ka šobrīd minētās Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta apakšprogrammas nosaukums ir “Vides pārraudzības valsts birojs”, lūdzam papildināt, ka lēmums par budžeta apakšprogrammas nosaukuma precizēšanu tiks paredzēts Ministru kabineta rīkojumu projektā par 2025. gada apropriācijas pārdali, vienlaikus lūdzam arī izvērtēt noteikt nepieciešamību precizēt Klimata un enerģētikas ministrijas budžeta programmas 23.00.00 “Vides politikas īstenošana” nosaukumu. Papildus lūdzam arī izvērtēt, kāds minētajai budžeta apakšprogrammai tiks noteikts funkcijas klasifikācijas kods, ievērojot, ka tajā būs apvienoti izdevumi gan par enerģētiku, gan par vides aizsardzību, kurām, ievērojot Ministru kabineta 2005.gada 13.decembra noteikumus Nr.934 “Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši funkcionālajām kategorijām”, ir piemērojami atsevišķi funkciju klasifikācijas kodi.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Atbilstoši anotācijas 3.sadaļas 6.punktā, kā arī 1.pielikumā “EVA budžets 2025- 2028” sniegtajai informācijai no Ekonomikas ministrijas tiek paredzēts pārdalīt finansējumu 2025.gada 12 mēnešiem, savukārt rīkojuma projekta 2.punkts paredz Būvniecības valsts kontroles birojam ar 2025. gada 1.februāri Vides pārraudzības valsts birojam nodod tā valsts pārvaldes uzdevumus enerģētikas politikas administrēšanas jomā. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt pārdalāmā finansējuma apmēru 2025.gadam un nepieciešamības gadījumā veikt precizējumus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 3.sadaļas 6.punktu ar informāciju par kopējo no Ekonomikas ministrijas uz Klimata un enerģētikas ministriju pārdalāmā finansējuma apmēru, ņemot vērā, kas tas veidosies no diviem pasākumiem paredzētā finansējuma. Vienlaikus lūdzam anotācjas 3.sadaļas 6.punktā svītrot atsauces uz normatīvajiem aktiem, kas nav saistītas ar skaidrojumu par pārdalāmo finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Anotācijai ir pievienots 2.pielikums par pamatbudžetā iemaksājamām valsts nodevām, vienlaikus anotācijā nav iekļauts skaidrojums vai atsauce uz to, attiecīgi nav saprotama minētās informācijas nepieciešamība. Turklāt atzīmējām, ka likumprojekta “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 2.pielikumā pie Ekonomikas ministrijas nav plānoti ieņēmumi no valsts nodevas par energoefektivitātes veicināšanu un energopārvaldības sistēmas ieviešanas kontroles nodrošināšanu, kā arī 2025. – 2027.gadā ieņēmumi no valsts nodevas par elektroenerģijas ražošanai piešķirtā valsts atbalsta izlietošanas uzraudzību ir plānoti 350 000 euro apmērā ik gadu, nevis anotācijas pielikumā atspoguļotajā apmērā. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar nepieciešamo skaidrojošo informāciju un precizēt pielikumu vai arī pielikumu svītrot.
Piedāvātā redakcija
-
