Atzinums

Projekta ID
23-TA-2308
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
03.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā "Problēmas apraksts"  norādīts: ”Atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 61. panta pirmajā un otrajā daļā noteiktajam, piegāžu un pakalpojumu apjoma grozīšana, maina līguma vispārējo raksturu un īstenošanas rezultātā pastāv varbūtība pieļaut atšķirīgu piedāvājuma iesniegšanu vai citu pretendentu dalību vai izvēli iepirkuma procedūrā. Šāda rīcība ir pretrunā ar Publisko iepirkumu likumā noteikto - ierobežo konkurenci un pārkāpj vienlīdzīgas attieksmes un caurskatāmības principus.”  Atbilstoši tam, ka PIL 61. panta trešajā daļā noteiktajos gadījumos ir pieļaujami arī būtiski iepirkuma līguma grozījumi, tajā skaitā šā panta trešās daļas 3. punktā noteiktie ”iepirkuma līguma grozījumi ir nepieciešami tādu iemeslu dēļ, kurus pasūtītājs iepriekš nevarēja paredzēt”, ievērojot PIL 61. panta ceturtajā daļā noteiktās līgumcenas pieauguma robežas, minēto tekstu iesakām izteikt redakcijā:  “Publisko iepirkumu likuma 61. panta trešā daļa pieļauj veikt arī būtiskus līguma grozījumus, tajā skaitā, ja iepirkuma līguma grozījumi ir nepieciešami tādu iemeslu dēļ, kurus pasūtītājs iepriekš nevarēja paredzēt, vienlaikus ievērojot regulējumā noteiktās līgumcenas pieauguma robežas”.
Piedāvātā redakcija
“Publisko iepirkumu likuma 61. panta trešā daļa pieļauj veikt arī būtiskus līguma grozījumus, tajā skaitā, ja iepirkuma līguma grozījumi ir nepieciešami tādu iemeslu dēļ, kurus pasūtītājs iepriekš nevarēja paredzēt, vienlaikus ievērojot regulējumā noteiktās līgumcenas pieauguma robežas”.
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt, vai anotācijas 1.3. sadaļa attiecībā uz šobrīd ietverto informāciju par grozījumiem MK rīkojuma 7.punktā attiecībā uz Publisko iepirkumu likuma nepiemērošanu nebūtu papildināma, norādot, ka turklāt arī Latvijas Republikas valsts robežas likuma 35.1 panta otrās daļas 6.punkts paredz Ministru kabinetam, izsludinot pastiprinātu robežapsardzības sistēmas darbības režīmu, tiesības nepiemērot publisko iepirkumu regulējumu vai noteikt īpašu kārtību publisko iepirkumu veikšanai attiecībā uz precēm vai pakalpojumiem, kas nepieciešami būtisku valsts drošības interešu aizsardzībai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
1. Lūdzam pārskatīt un precizēt 2023. gada ēdināšanas izdevumu aprēķinos norādīto iesaistīto kaimiņvalstu kolēģu grupu skaitu, jo vienā vietā ir norādīts, ka tās būs divas grupas, bet citā, ka sešas.
2. Ņemot vērā, ka projektā ir norādīts, ka 2024. gada izdevumus ir plānots nodrošināt no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma, lūdzam attiecīgi precizēt zem 2024. gada aprēķinu tabulas iekļauto piezīmi.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4. punktu izteikt kā 2. punktu, atbilstoši precizējot punktu numerāciju.
Piedāvātā redakcija
-
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 3. punktu, izsakot to piedāvātajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Pieņemt zināšanai, ka 2024. gadā nepieciešamais finansējums izdevumu, kas saistīti ar Lietuvas Republikas un Igaunijas Republikas robežsargu iesaisti Latvijas Republikas–Baltkrievijas Republikas valsts robežas nelikumīgās šķērsošanas un tās mēģinājumu novēršanā, segšanai tiks nodrošināts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 22.00.00 “Valsts ārējās robežas drošības pasākumu nodrošināšana” ietvaros.
 
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam apvienot Ministru kabineta sēdes protokollēmuma 5.punktu ar 5.1. apakšpunktu, ņemot vērā, ka tajā ir iekļauts tikai viens apakšpunkts.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Rīkojuma konsolidētā versija
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka rīkojuma Nr. 514  grozījumu projekta 7. punktā cita starpā norādīts “[..] lai nodrošinātu to personu apgādāšanu ar pārtiku un pirmās nepieciešamības precēm (tostarp medikamentiem un ārkārtas ārstniecības izdevumiem [..]”. No formulējuma izriet, ka ārkārtas ārstniecības izdevumi ietvers tikai preces. 
Lūdzam anotācijā paskaidrot ārkārtas ārstniecības izdevumu tvērumu, ja nepieciešams, precizēt arī rīkojuma 7. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-