Projekta ID
25-TA-2048Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
17.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Pārejas regulējuma nepieciešamība administratīvā pārkāpuma procesā.
Aicinām izvērtēt, vai nav nepieciešams pārejas regulējums saistībā ar administratīvā pārkāpuma procesu (procesa norise dažādās tā stadijās vai posmos, augstākas amatpersonas noteikšana u. tml.). Pat tad, ja nav nepieciešams normatīvs regulējums, šādu skaidrojumu ieteicams ietvert projekta anotācijā.
Aicinām izvērtēt, vai nav nepieciešams pārejas regulējums saistībā ar administratīvā pārkāpuma procesu (procesa norise dažādās tā stadijās vai posmos, augstākas amatpersonas noteikšana u. tml.). Pat tad, ja nav nepieciešams normatīvs regulējums, šādu skaidrojumu ieteicams ietvert projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Ietverta neprecīza informācija par grozījumu nepieciešamību citos normatīvajos tiesību aktos.
1. Projekta anotācijā norādīts, ka nepieciešami grozījumi Administratīvo sodu likumā par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā, lai "aktualizētu atbildīgo iestādi, kas turpmāk veiks administratīvo pārkāpumu procesu azartspēļu un izložu jomā".
Tomēr šis likums īpaši neregulē azartspēļu un izložu jomu, tas attiecas uz pārvaldes jomu. Tāpat administratīvā pārkāpuma procesu veic nevis iestāde, bet šīs iestādes amatpersonas. Aicinām arī izmantot atbilstošu procesa apzīmējumu – "administratīvā pārkāpuma process". Līdz ar to grozījumi šajā likumā varētu būt nepieciešami, lai noteiktu iestādi, kuras amatpersonas turpmāk veiks administratīvā pārkāpuma procesu par normatīvi noteiktas informācijas azartspēļu un izložu jomā sniegšanas pārkāpumiem, kā arī amatpersonas prasību nepildīšanu vai tās darbības traucēšanu.
2. Projekta anotācijā norādīts, ka nepieciešami grozījumi Administratīvās atbildības likumā, lai "aktualizētu atbildīgo iestādi, kas turpmāk veiks administratīvā pārkāpuma procesu azartspēļu un izložu jomā". Administratīvās atbildības likums ietver tikai to iestāžu abstraktu uzskaitījumu, kuru amatpersonas iespējami varētu veikt administratīvā pārkāpuma procesu. Savukārt nozari regulējošie likumi noteic amatpersonu kompetenci konkrētā jomā saistībā ar noteiktiem administratīvajiem pārkāpumiem. Ja Administratīvās atbildības likumā minētu iestādi likvidē, to pievienojot citai iestādei, tad šīs iestādes esība šajā likumā nekādi neietekmē faktisko kompetenci administratīvā pārkāpuma procesā. Grozījumi Administratīvās atbildības likumā ir tikai redakcionāla rakstura, lai izslēgtu iestādi, kura vairs nepastāv.
1. Projekta anotācijā norādīts, ka nepieciešami grozījumi Administratīvo sodu likumā par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā, lai "aktualizētu atbildīgo iestādi, kas turpmāk veiks administratīvo pārkāpumu procesu azartspēļu un izložu jomā".
Tomēr šis likums īpaši neregulē azartspēļu un izložu jomu, tas attiecas uz pārvaldes jomu. Tāpat administratīvā pārkāpuma procesu veic nevis iestāde, bet šīs iestādes amatpersonas. Aicinām arī izmantot atbilstošu procesa apzīmējumu – "administratīvā pārkāpuma process". Līdz ar to grozījumi šajā likumā varētu būt nepieciešami, lai noteiktu iestādi, kuras amatpersonas turpmāk veiks administratīvā pārkāpuma procesu par normatīvi noteiktas informācijas azartspēļu un izložu jomā sniegšanas pārkāpumiem, kā arī amatpersonas prasību nepildīšanu vai tās darbības traucēšanu.
2. Projekta anotācijā norādīts, ka nepieciešami grozījumi Administratīvās atbildības likumā, lai "aktualizētu atbildīgo iestādi, kas turpmāk veiks administratīvā pārkāpuma procesu azartspēļu un izložu jomā". Administratīvās atbildības likums ietver tikai to iestāžu abstraktu uzskaitījumu, kuru amatpersonas iespējami varētu veikt administratīvā pārkāpuma procesu. Savukārt nozari regulējošie likumi noteic amatpersonu kompetenci konkrētā jomā saistībā ar noteiktiem administratīvajiem pārkāpumiem. Ja Administratīvās atbildības likumā minētu iestādi likvidē, to pievienojot citai iestādei, tad šīs iestādes esība šajā likumā nekādi neietekmē faktisko kompetenci administratīvā pārkāpuma procesā. Grozījumi Administratīvās atbildības likumā ir tikai redakcionāla rakstura, lai izslēgtu iestādi, kura vairs nepastāv.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Priekšlikums
Projekta anotācijā norādīts, ka "VID funkcijas paplašināsies, jo IAUI īstenotās funkcijas izložu un azartspēļu organizēšanas uzraudzības jomā, kā arī Pašatteikušos personu reģistra uzturēšanā, tiks nodotas VID". Tomēr grozījumi attiecas arī uz administratīvā pārkāpuma procesu (sodīšanas funkcija), ko neaptver uzraudzības (kontroles) funkcija. Arī kopumā anotācijā administratīvā pārkāpuma procesam nav pievērsta uzmanība, salīdzinot ar uzraudzību vai administratīvo procesu.
Piedāvātā redakcija
-
