Projekta ID
25-TA-1506Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2025. gada 11. februāra noteikumos Nr. 99 "Kārtība, kādā lieliem, nozīmīgiem publiskiem pasākumiem un ārvalstu filmu uzņemšanai Latvijā tiek piešķirts valsts budžeta līdzfinansējums"
Iebildums
Konceptuāli nepiekrītam dižpasākuma kritēriju, kas paredz izņēmumus no pamata normas, paplašināšanai. Atgādinām, ka likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 61. un 62. pantos ir paredzēts pagaidu risinājums finansējuma nodrošināšanai jaunu dižpasākumu ar būtisku ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību organizēšanai, kā arī ir atrunāti dižpasākuma kritēriji panta piemērošanai.
Norādām, ka atbalsts regulāriem dižpasākumiem, neskatoties uz ietekmes būtiskumu, ir nodrošināms Ekonomikas ministrijas budžeta ietvaros.
Kā arī informējam, ka 2024. gada aprīlī ir stājušies spēkā jaunie ES fiskālie nosacījumi, kuri paredz, ka valstij ir jāievēro ES Padomes apstiprināts maksimālais neto izdevumu pieaugums. Attiecīgi, ja Ekonomikas ministrija uzskata, ka dižpasākumu atbalsts ir sekmīgs, tad ir ieteicams veidot pastāvīgu atbalsta programmu ar stabilu finansējumu, bet ņemot vērā to, ka atbilstoši Latvijas Fiskāli strukturālā plāna 2025.-2028. gadam 2025. gada Progresa ziņojumam, indikatīvā fiskālā telpa 2026.-2028. gada budžeta ietvara sagatavošanai, kas tiek aprēķināta ņemot vērā arī maksimālo neto izdevumu pieaugumu, ir negatīva, tad finansējumu jaunajai programmai iespējams rast samazinot citus izdevumus vai piedāvājot jaunus diskrecionāros ieņēmumu pasākumus (piemēram, izmaiņas ieņēmumu bāzē vai likmēs), kas nav ekonomiskās aktivitātes radītais nodokļu ieņēmumu pieaugums. Savukārt ikgadējā apropriācijas palielināšana tiktu uzskaitīta kā papildus vispārējās valdības budžeta izdevumi, kas radītu negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un palielinātu neto izdevumu pieaugumu, tādējādi nav pieļaujamas atkāpes no dižpasākumiem definētajiem kritērijiem.
Norādām, ka atbalsts regulāriem dižpasākumiem, neskatoties uz ietekmes būtiskumu, ir nodrošināms Ekonomikas ministrijas budžeta ietvaros.
Kā arī informējam, ka 2024. gada aprīlī ir stājušies spēkā jaunie ES fiskālie nosacījumi, kuri paredz, ka valstij ir jāievēro ES Padomes apstiprināts maksimālais neto izdevumu pieaugums. Attiecīgi, ja Ekonomikas ministrija uzskata, ka dižpasākumu atbalsts ir sekmīgs, tad ir ieteicams veidot pastāvīgu atbalsta programmu ar stabilu finansējumu, bet ņemot vērā to, ka atbilstoši Latvijas Fiskāli strukturālā plāna 2025.-2028. gadam 2025. gada Progresa ziņojumam, indikatīvā fiskālā telpa 2026.-2028. gada budžeta ietvara sagatavošanai, kas tiek aprēķināta ņemot vērā arī maksimālo neto izdevumu pieaugumu, ir negatīva, tad finansējumu jaunajai programmai iespējams rast samazinot citus izdevumus vai piedāvājot jaunus diskrecionāros ieņēmumu pasākumus (piemēram, izmaiņas ieņēmumu bāzē vai likmēs), kas nav ekonomiskās aktivitātes radītais nodokļu ieņēmumu pieaugums. Savukārt ikgadējā apropriācijas palielināšana tiktu uzskaitīta kā papildus vispārējās valdības budžeta izdevumi, kas radītu negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci un palielinātu neto izdevumu pieaugumu, tādējādi nav pieļaujamas atkāpes no dižpasākumiem definētajiem kritērijiem.
Piedāvātā redakcija
-
