Atzinums

Projekta ID
21-TA-1793
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka nav skaidrs, kādēļ likumprojekts "Grozījumi Nacionālo bruņoto spēku likumā" (turpmāk – projekts) paredz, ka likums stājas spēkā 2023. gada 2. janvārī.
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka Latvijas Bankas likums stājas spēkā 2023. gada 1. janvārī. Līdz ar to nav skaidrs, kādēļ projektā paredzētajiem grozījumiem Nacionālo bruņoto spēku likumā (turpmāk – likums) jāstājas spēkā vienu dienu vēlāk.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projektā paredzēto likuma spēkā stāšanās termiņu un nepieciešamības gadījumā precizēt to, kā arī papildināt projekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (turpmāk – anotācija) ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Papildināt 6.1 panta otro daļu ar 21) punktu šādā redakcijā:

“21) šā likuma 17. panta 1.1 daļā noteiktajā kārtībā piedalās Latvijas Bankas objekta fiziskās apsardzes nodrošināšanā un pēc Latvijas Bankas pieprasījuma pavada un apsargā transportlīdzekļus un materiālās vērtības, nepieciešamības gadījumā uzdevuma izpildē iesaistot citu Nacionālo bruņoto spēku vienību karavīrus vai Latvijas Republikas Zemessardzes zemessargus. Ar šajā punktā minēto pasākumu veikšanu saistītās izmaksas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem sedz Latvijas Banka.”
 
Iebildums
Vēršam uzmanību uz to, ka Latvijas Bankas likumā tiek lietots termins "Latvijas Bankas objekti" un "Latvijas Bankas objektu fiziskā drošība". Turklāt atbilstoši Latvijas Bankas likuma 79. panta otrajā daļā noteiktajam Latvijas Bankas objekti ir Latvijas Bankas kustamā manta un banknotes un monētas, nekustamais īpašums, Latvijas Bankas padomes loceklis, darbinieks un Latvijas Bankas nekustamajā īpašumā esoša fiziskā persona, kā arī cita fiziskā persona un objekts, kura aizsardzību pret fiziskiem apdraudējumiem nepieciešams nodrošināt Latvijas Bankas rīkotā pasākuma un veiktā skaidrās naudas pārvadājuma ietvaros.
Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt projekta 2. pantā paredzētajā likuma 6.1 panta otrās daļas 2.1) punktā ietverto regulējumu un precizēt to, kā arī papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Anotācijas 1. sadaļā ir minēts, ka Latvijas Banka īsteno fiziskās drošības pārvaldības ietvara pārmaiņas. Minētās pārmaiņas paredz Latvijas Bankas fiziskās drošības nodrošināšanā papildus Latvijas Bankas Aizsardzības pārvaldei iesaistīt arī citus fiziskās drošības nodrošinātājus, t.sk., attiecīgā Latvijas Bankas objekta un Latvijas Bankas turējumā esošo materiālo vērtību bruņotu apsardzi nodrošināt sadarbībā ar attiecīgu valsts struktūru, kuras kapacitāte, t.sk., personāla kompetence, bruņojums un aprīkojums, ir atbilstošs šādu uzdevumu veikšanai.
Ievērojot, ka nav skaidrs, no kurām Latvijas Bankas likuma tiesību normām izriet iepriekš minētās Latvijas Bankas fiziskās drošības pārvaldības ietvara pārmaiņas, lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-