Atzinums

Projekta ID
22-TA-641
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
08.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumu projektā vai anotācijā iekļaut informāciju par stratēģiski svarīgo projektu komunikācijas aktivitātēm, ja tādi paredzēti šajā investīcijā, tajā skaitā, informāciju, par kādiem komunikācijas pasākumiem finansējuma saņēmējam ir jāinformē CFLA vai gala labuma guvējam jāinformē EDIC. Vai attiecīgi lūdzam norādīt anotācijā informāciju, ka šādi projekti investīcijā nav plānoti.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši regulas Nr.651/2014 27.panta 2.punktam, atbalstu inovācijas kopām piešķir vienīgi juridiskajai personai, kas pārvalda inovācijas kopu (kopas organizācija). Atbilstoši Eiropas Komisijas skaidrojumam (sk. e-State aid WIKI sistēmā jautājumu Article 27 - Aid for innovation clusters - companies outside the cluster), attiecināmās izmaksas ir ierobežotas līdz personāla un administratīvajām izmaksām, kas radušās klastera operatoram un uzskaitītas regulas Nr.651/2014 27.panta 8.punktā, tāpēc visas izmaksas, kas nav radušās klastera operatoram, nevar uzskatīt par attiecināmām.
Līdz ar to lūdzam dzēst šo punktu un attiecīgi precizēt arī šo noteikumu 2.9.punktu, vienlaikus precizējot arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā to, ka noteikumu projekts paredz komercdarbības atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas Regulu (ES) Nr. 717/2014 (2014. gada 27. jūnijs) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam zvejniecības un akvakultūras nozarē un Komisijas Regulu (ES) Nr. 1408/2013 (2013. gada 18. decembris) par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē, lūdza nodot noteikumu projektu nodot saskaņošanai arī Zemkopības ministrijai atbilstoši kompetencei.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ietvert MK noteikumu projektā arī Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna (turpmāk - AF plāns) 589.rindkopā minēto mērķi.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam iekļaut MK noteikumos 7. kopējo rādītāju, kas atbilst 2.2.1.1.i. investīcijai - Jaunu un uzlabotu publisko digitālo pakalpojumu, produktu un procesu lietotāji.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā gala labuma guvējiem CFLA nesniegs komercdarbības atbalstu, tad nav korekti norādīt, ka investīcijas īstenošanu CFLA nodrošina kā atbalsta sniedzējs. Aicinām norādīt, ka CFLA nodrošinās investīcijas īstenošanu Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība” noteiktās kompetences ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā ir minēts, ka maksājumu pieprasījumi tiks iesniegti KPVIS ne biežāk kā divas reizes gadā. Lūdzam attiecīgi precizēt arī šajā punktā norādīto datu ievades biežumu, lai tas sakrīt ar maksājumu pieprasījumu iesniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt MK noteikumos datu ievades nosacījumus Vadības informācijas sistēmā, nosakot atbildīgos, informācijas apjomus un regularitāti. Tāpat lūdzam norādīt MK noteikumos informāciju par maksājumu pieprasījumiem un to plānoto iesniegšanas grafiku.
 
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ietvert MK noteikumu projektā informāciju par pārbaudēm gan finansējuma saņēmēja, gan gala labuma guvēja līmenī. Nepieciešama vismaz informācija par šādu pārbaužu veikšanu:
interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršana;
dubultfinansējuma riska novēršana;
sasniegto atskaites punktu un mērķu pamatojošās dokumentācijas pārbaude, t.sk. datu ticamības pārbaude.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt šo sadaļu ar nosacījumiem, kas izriet no regulas Nr.651/2014 27.panta 3. un 4.punkta, vienlaikus papildinot ar skaidrojumu arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam šo noteikumu sadaļu papildināt ar prasību, kas izriet no regulas Nr.651/2015 1.panta 4.punkta a) apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un attiecīgi iekļaut MK noteikumos Finanšu regulā - Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija regula (ES, Euratom) Nr. 2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 noteiktos izslēgšanas kritērijus.
 
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai būtu viennozīmīgi skaidrs, lūdzu paredzēt noteikumu projekta 18.punktā, ka EDIC atbilstību Komisijas regulas Nr.2021/694 prasībām izvērtē Eiropas Komisija. 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt un papildināt noteikumus ar nosacījumu, uz kāda pamata EDIC iesniegs iesniegumu, t.i., šobrīd nav norādīts brīdis. Piemēram, pamatojoties uz Ekonomikas ministrijas uzaicinājumu vai mēnesi pēc šo noteikumu spēkā stāšanās.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam definēt interešu konflikta jēdzienu vai norādīt atsauksmes uz attiecīgajiem normatīvajiem aktiem, kuros interešu konflikts ir definēts.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu paredzēt iekšējās kontroles sistēmas aprakstu arī attiecībā uz kārtību, kādā EDIC piešķirs komercdarbības atbalstu gala labuma guvējiem. 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt ar nosacījumu, ka maksimāli pieļaujamais finansējums vienai inovāciju kopai ir vērtējums saistīto uzņēmumu līmenī, dodot atsauci uz saistīto uzņēmumu definīciju.
Papildus lūdzam izvērtēt, kā šī punkta nosacījumi korelē ar nosacījumu (sk. noteikumu 44.punktu), ka otram EDIC atbalsts tiks sniegts kā de minimis atbalsts, ja de minimis atbalsta pieļaujamais limits ir 200 000 euro trīs fiskālo gadu periodā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka AF plānā noteikts - tiks izveidoti vismaz 5 reģionālie centri visos Latvijas reģionos, t.sk. Rīgā, Liepājā, Jelgavā, Rēzeknē, Valmierā un Ventspilī. Lūdzam attiecīgi precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu, jo nav skaidrs, kādēļ dota atsauce tikai uz šo noteikumu 25.4.apakšpunktu, ja gala labuma guvējiem tiks sniegti arī citi pakalpojumi. Turklāt noteikumu 25.4.apakšpunktā minēti arī konsultācijas pakalpojumi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidri norādīt, kuras no šī punkta apakšpunktos minētajām izmaksām būs attiecināmas kā atbalsts EDIC, un iekļaut tās šo noteikumu 28.punktā, kuras - gala labuma guvējiem, jo, piemēram, digitālā brieduma testa rīka izveide, uzturēšana, pielāgošana un pilnveide ir ieguldījumu atbalsts EDIC.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā minēts, ka "[..] EDIC var izmantot Eiropas Komisijas tieši programmas “Digitālā Eiropa” ietvaros atlasītajiem EDIC visās dalībvalstīs izveidoto rīku, kuru katrs varēs pielāgot, pilnveidot izvirzīto mērķu un investīciju rezultātu sasniegšanai. Eiropas Komisijas digitālā brieduma tests varētu būt pieejams 2022. gada rudenī, bet tas neliedz EDIC jau izmantot un pielāgot esošo Eiropas Komisijas testa versiju." Līdz ar to lūdzam šajā punktā dzēst vārdus "digitālā brieduma testa rīka izveide, uzturēšana". Vienlaikus vēršam uzmanību, ka šāda rīka izveide nav darbības atbalsts saskaņā ar regulas Nr.651/2014 27.panta 8.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka personāla izmaksas nav attiecināmas saskaņā ar AF plāna izmaksu pamatojuma pielikumu. Lūdzam ievērot šajā pielikumā noteikto izmaksu sadalījumu starp programmu “Digitālā Eiropa” un AF finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skatīt iebildumu pie noteikumu 27.1.apakšpunkta un attiecīgi precizēt šo punktu. Turklāt inovācijas kopu izbūvei vai modernizācijai var piešķirt ieguldījumu atbalstu tikai saskaņā ar regulas Nr.651/2014 27.panta 5.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai viennozīmīgi skaidras visas attiecināmās izmaksas gala labuma guvējiem, lūdzam šajā punktā minētās izmaksas iekļaut šo noteikumu 25.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Nav skaidrs, kā gala labuma guvējam var rasties komandējumu izmaksas ārvalstīs, ja pasākuma mērķis ir sniegt EDIC pakalpojumus Latvijā, t.sk. tā filiālēs reģionos. Lūdzam skaidrot šo izmaksu pamatotību un, ja nepieciešams, precizēt šo punktu. Vienlaikus lūdzam precizēt arī anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt, ka projektu līgumu vai vienošanās noslēgšanas brīdī nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības.
 
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar regulas Nr.651/2014 6.pantu, nosacījumi attiecībā uz stimulējošu ietekmi ir izpildīti (atbalstam piemīt stimulējoša ietekme), ja atbalsta saņēmējs attiecīgajai dalībvalstij ir iesniedzis rakstisku atbalsta pieteikumu, pirms sākas darbs pie projekta attiecīgajā dalībvalstī. Ar šo nosacījumu līdzam papildināt šo noteikumu sadaļu, papildus nosakot, ka pieteikums atbilst visām 6.panta 2.punktā ietvertajām prasībām, un precizēt šo punktu. Vienlaikus lūdzam precizēt arī skaidrojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt apakšpunktu šādi: "Avansa apmērs nepārsniedz 30 procentus no projekta AF finansējuma un tas ir jāapgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros."
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt konkrētus avansa maksājuma saņemšanas nosacījumus -  projekta sasniedzamos mērķus vai atskaites punktus.
 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 34.1.apakšpunktā nav paredzēti ekspertu vērtējumi, bet gan objektivitātes un konfidencialitātes apliecinājuma parakstīšana. Lūdzu precizēt, lai būtu skaidra 34.2.apakšpunkta redakcija, kādi nosacījumi ir jāievēro EDIC.
 
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt vārdus "atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2021/241) 34. pantā un Finanšu ministrijas vadlīnijās “Eiropas Savienības fondu 2021.-2027. gada plānošanas perioda komunikācijas un dizaina vadlīnijas” šādā redakcijā “Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2021/241) 34. pantā un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās”. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
34.5. vizuālās identitātes prasības atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2021/241) 34. pantā un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās noteiktajam;
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā attiecīgi noteikt arī, ka investīcija tiek uzskatīta par atbilstīgu NBK principam atbilstoši AF plāna 1.pielikumam.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu veikt tehnisku precizējumu noteikumu projekta 35.punktā, lai būtu skaidrs, ka teikuma daļa “kas veikts saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru” attiecas uz ārpakalpojuma iepirkumu. 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikt EDIC arī pienākumu iesniegt iepirkumu plānu KPVIS par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu – Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju likumu vai MK 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”.
 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu, jo atbalsts gala labuma guvējam ir minēts arī šo noteikumu 29.punktā. Vienlaikus lūdzam skatīt iebildumus arī pie šo noteikumu 26. un 27.punkta.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt uz “komercreģistrā” jeb “Uzņēmumu reģistrā”.
 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu pārformulēt noteikumu projekta 41.punktu, jo nav skaidrs normas mērķis un vai uzskaitītajiem subjektiem piešķiramais atbalsts būs attiecināms uz nesaimniecisko darbību.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo punktu, jo atbalsts gala labuma guvējam ir minēts arī šo noteikumu 29.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ja plānots, ka otram EDIC tiks sniegts atbalsts ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, lūdzam pārskatīt noteikumus attiecīgi papildinot/precizējot tos tā, lai skaidrs, ka CFLA būs de minimis atbalsta sniedzējs otram EDIC, kādi nosacījumi jāievēro, t.sk. jāprecizē piešķiramā atbalsta summa.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums apsvērt redakcionālas izmaiņas uz "Administratīvajā rajona tiesā" vai ".. ,iesniedzot pieteikumu Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā".
 
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dot atsauci uz regulas Nr.651/2014 2.panta 18) punktā minētajai definīciju, kurā minētas grūtībās nonākuša uzņēmuma pazīmes, attiecīgi precizējot arī 53. punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 7. punktam Inovācijas kopu pārvaldībai var piešķirt darbības atbalstu. Tā ilgums nepārsniedz desmit gadus. Savukārt noteikumu projekta tekstā norādīts, ka EDIC darbības ilgums nepārsniedz desmit gadus no noteikumu 31.punktā minētā (nepabeigts teikums). Līdz ar to lūdzu precizēt noteikumu projekta 48.punktu, lai būtu saprotams, ka nevis EDIC darbības ilgums nepārsniedz desmit gadus, bet darbības atbalsta ilgums nepārsniedz desmit gadus. Tāpat lūdzu veikt redakcionālus precizējumus, lai būtu pabeigts teikums. 
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt, ņemot vērā komentāru par darbības atbalsta ilgumu noteikumu projekta 48.punktā. 
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
De minimis atbalstu nedrīkst izmantot kravas transportlīdzekļu iegādei, ja uzņēmums darbojas kravu komercpārvadājumu autotransporta nozarē (Komisijas regulas Nr.1407/2013 3.panta 2.punkts). Lūdzam attiecīgi papildināt šo punktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt nepieciešamību paredzēt MK noteikumos kārtību, ka EDIC reģistrē saņemtos gala labuma guvēju pieteikumus un dokumentē lēmuma pieņemšanas procesu.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka šo noteikumu 57.4.apakšpunkts jau nosaka, ka EDIC pirms atbalsta piešķiršanas vērtē gala labuma guvēja grūtībās nonākuša uzņēmuma kritērijus, lūdzam šo punktu dzēst.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu paredzēt kārtību, kādā gala labuma guvējam ir tiesības apstrīdēt EDIC pieņemtos lēmumus (gan par komercdarbības atbalsta piešķiršanu, gan eksperta atzinumu)
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 1. panta (2) daļas 11) punktu, par nelikumīgu komercdarbības atbalstu uzskata arī nepamatoti izlietotu komercdarbības atbalstu, tas ir, tādu komercdarbības atbalstu, kuru tā saņēmējs izmanto, pārkāpjot tā tiesību akta nosacījumus, ar kuru komercdarbības atbalsta saņēmējam saskaņā ar tiesību aktos noteikto tika piešķirtas tiesības saņemt komercdarbības atbalstu. Lūdzam nepārprotamai interpretācijai šo punktu izteikt šādā redakcijā: 
 
Piedāvātā redakcija
63. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.651/2014, EDIC ir pienākums atmaksāt Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai visu nelikumīgo projekta ietvaros saņemto komercdarbības atbalstu no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.
49.
Noteikumu projekts
Iebildums

Lūdzam sasaistīt šo noteikumu punktu ar šo noteikumu 65.punktu tā, lai skaidrs, ka, ja ir pārkāptas de minimis prasības, EDIC ir pienākums atmaksāt Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai šo atbalstu.


 
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo noteikumu punktu tā, lai skaidrs, ka, ja ir pārkāptas de minimis prasības, EDIC ir pienākums nekavējoties atmaksāt Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai šo atbalstu, kuru tikai pēc tam tas atgūst no gala labuma guvēja.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumus ar atbalsta kumulācijas normām atbilstoši regulas Nr.651/2014 8.pantam vai noteikt, ka kumulācija ir aizliegta, vienlaikus anotācijas V sadaļā norādot, ka noteikumi paredz stingrākas prasības.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vispārējais dokumentu glabāšanas nosacījums, saskaņā ar regulas Nr.651/2014 12.panta 1.punktu ir jānodrošina arī CFLA, kā atbalsta sniedzējam saskaņā ar šo regulu. Attiecīgi lūdzam precizēt šo punktu.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam precizēt anotāciju atbilstoši komentāriem pie MK noteikumu projekta.
 
Piedāvātā redakcija
-
54.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas 1.3.sadaļā sniegt skaidrojumu, vai nosacījums - tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem - ir saskaņots ar šajā sadaļā minēto datu bāžu turētājiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
55.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam ietvert precīzus Ekonomikas ministrijas un VARAM pienākumus MK noteikumu projektā atbilstoši anotācijas 1.3.sadaļā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
56.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam ievietot precīzākus EDIC pienākumus MK noteikumu redakcijā atbilstoši anotācijas 1.3.sadaļā noteiktajam.
 
Piedāvātā redakcija
-
57.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt Latvijai pieejamos programmas “Digitālā Eiropa” finansējuma apmērus.
 
Piedāvātā redakcija
-
58.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Saskaņā ar AF plānu 2.2.1.1.i. investīcijai nav paredzēts intervences kods 010a1. Lūdzam precizēt anotāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
59.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijas apakšsadaļā "Datu ievade Vadības informācijas sistēmā" teikumā "atbildības sadalījums starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, EDIC un Ekonomikas ministriju datu ievadē;" svītrot Ekonomikas ministriju, jo Nozares ministrijas pienākumus vadīt datus KPVIS ir paredzēts noteikt starpresoru vienošanās starp CFLA un Ekonomikas ministriju.
 
Piedāvātā redakcija
-
60.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar Ekonomikas ministrijas pienākumiem, t.sk. norādot arī projektu iesniegumu apstiprināšanu KPVIS. Papildus lūdzam skaidrot, vai ar anotācijā norādīto līguma projektu saskaņošanu KPVIS ir domāta projekta apstiprināšana vai līguma ar finansējuma saņēmēju projekts?
Piedāvātā redakcija
-
61.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ņemot vērā noteikuma projekta 12.1. apakšpunktu, nav nepieciešama publikācija oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesī. Lūdzam precizēt anotāciju un papildināt noteikumu projektu, norādot kādā termiņā EM uzaicina projektu iesniedzējus iesniegt projektu un kādā termiņā projekts ir jāiesniedz.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt norādīto informāciju par EDIC datu ievadi Vadības informācijas sistemā atbilstoši maksājumu pieprasījumu iesniegšanas regularitātei.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam šajā sadaļā norādīto informāciju par visu iesaistīto pušu pienākumiem, līguma starp CFLA un EDIC saturu, informāciju par atbalstāmajām darbībām, attiecināmajām un neattiecināmajām izmaksām ietvert MK noteikumos, jo anotācija nav normatīvais akts, anotācija tikai paskaidro noteikumu projektā noteikto.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka EDIC slēdz atsevišķus sadarbības līgumus ar partneriem. Lai būtu viennozīmīga izpratne par subjektiem, ar kuriem tiks slēgti sadarbības līgumi, lūdzu anotācijā precizēt, ka sadarbības līgumi tiks slēgti ar gala labuma guvējiem.
 
Piedāvātā redakcija
-
65.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Tā kā gala labuma guvējiem CFLA nesniegs komercdarbības atbalstu, tad nav korekti norādīt, ka investīcijas īstenošanu CFLA kā nodrošina kā atbalsta sniedzējs. Aicinām norādīt anotācijā, ka CFLA nodrošinās investīcijas īstenošanu Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība” noteiktās kompetences ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts CFLA pienākums veikt komercdarbības atbalsta nosacījumu ievērošanas pārbaudes. Norādām, ka atbilstoši Ministru kabineta 2021.gada 7.septembra noteikumos Nr.621 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība” noteiktajam CFLA neveiks komercdarbības atbalsta nosacījumu uzraudzību gala labuma guvēju līmenī. Lūdzu atbilstoši precizēt.
 
Piedāvātā redakcija
-
67.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīti CFLA pienākumi. Pirmkārt, lūdzu CFLA pienākumus pārcelt uz noteikumu projektu, jo Anotācijā nekādus pienākumus uzlikt nevar. Anotācija nav normatīvais akts, anotācija tikai paskaidro noteikumu projektā noteikto. Otrkārt, lūdzu precizēt, ka CFLA veiks investīcijas īstenošanas uzraudzību EDIC līmenī, taču CFLA nav pienākuma veikt uzraudzību gala labuma guvēju līmenī. Par gala labuma guvēju atbilstību un uzraudzību atbildība gulstas uz EDIC. Lūdzu atbilstoši papildināt un precizēt un pārcelt uzskaitītos iestāžu pienākumus uz noteikumu projektu. 
Piedāvātā redakcija
-
68.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka EDIC kopā ar projekta iesniegumu Vadības informācijas sistēmā jāiesniedz iekšējās kontroles sistēmas aprakstu, ietverot informāciju par interešu konflikta, korupcijas risku un dubultā finansējuma kontroles un novēršanas mehānisma raksturojumu. Lūdzam papildināt un paredzēt iekšējās kontroles sistēmas aprakstu arī attiecībā uz kārtību, kādā EDIC piešķirs komercdarbības atbalstu gala labuma guvējiem. 
Piedāvātā redakcija
-
69.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 27. panta 7. punktam Inovācijas kopu pārvaldībai var piešķirt darbības atbalstu. Tā ilgums nepārsniedz desmit gadus. Savukārt anotācijas tekstā norādīts, ka EDIC darbības ilgums nepārsniedz desmit gadus. Līdz ar to lūdzu precizēt tekstu anotācijā, lai būtu saprotams, ka nevis EDIC darbības ilgums nepārsniedz desmit gadus, bet darbības atbalsta ilgums nepārsniedz desmit gadus vai arī minēto informāciju dzēst, ja tas nav aktuāli.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Par pieeju valsts datu bāzēm:
Pieeja VID datu bāzei ir jāsaskaņo ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID). Ja šeit ir domāta VID publiskā datu bāze, tad saskaņojumu nevajag, bet tad ir jāprecizē Anotācija, norādot par VID publisko datu bāzi.
Lūdzu arī papildināt ar De minimis atbalsta uzskaites sistēmu.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt skaidrojumu "Stimulējošā ietekme ir novērsta, jo EDIC var izmantot Eiropas Komisijas tieši programmas “Digitālā Eiropa” ietvaros atlasītajiem EDIC visās dalībvalstīs izveidoto rīku, kuru katrs varēs pielāgot, pilnveidot izvirzīto mērķu un investīciju rezultātu sasniegšanai. Eiropas Komisijas digitālā brieduma tests varētu būt pieejams 2022. gada rudenī, bet tas neliedz EDIC jau izmantot un pielāgot esošo Eiropas Komisijas testa versiju.", jo atbalstam EDIC ir jāizpilda stimulējošās ietekmes nosacījumu, kuru var jāievēro darbības pie projekta neuzsākot pirms pieteikuma iesniegšanas CFLA.
Lūdzu labot anotācijā norādīto tekstu, norādot, ka izmaksas investīcijas projekta ietvaros ir attiecināmas, ja darbi projektā sākti pēc projekta iesnieguma iesniegšanas CFLA. Papildus lūdzu dzēst teikumu "Tiek piemērota vienlīdzīga pieeja komercdarbības atbalsta un izmaksu attiecināmības nosacījumos ar Eiropas Komisijas programmu ”Apvārsnis 2020” atbilstoši 2017. gada 24. februāra Eiropas Komisijas sniegtajam skaidrojumam eWIKI sistēmā".
Piedāvātā redakcija
-
72.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka 2.2.1.1.i. investīcijas “Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei” finansējumu 10 000 000 euro apmērā 100% veido Atveseļošanās fonda finansējums, jāaizpilda sadaļas 2. un 2.1.punkts, svītrojot 3., 3.1. un  5.punktā norādīto finansiālo ietekmi. Vienlaikus pie “Cita informācija” lūdzam noradīt ministriju, kura lūgs pārdalīt nepieciešamo finansējumu no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
 
Piedāvātā redakcija
-
73.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu punktu izvērtējumu atbilstoši regulas Nr. 1407/2013 un regulas Nr. 651/2014 attiecīgajiem punktiem.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Anotācijā norādīts CFLA pienākums publicēt savā tīmekļvietnē informāciju atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktam. Norādām, ka CFLA apņemas publicēt Eiropas Komisijas tīmekļvietnē informāciju par piešķirto atbalstu atbilstoši Komisijas regulas Nr.651/2014 9.panta 1.punkta “c” apakšpunktam un 4.punktam. Savukārt pārējās informācijas publicēšanu (kopsavilkuma informāciju un atbalsta pasākuma pilnu tekstu), izmantojot Komisijas elektroniskās paziņošanas sistēmu, CFLA ieskatā būtu jānodrošina atbalsta programmas autoram – EM. Lūdzu precizēt un papildināt anotāciju ar informāciju, ka 20 darbdienu laikā no atbalsta pasākuma stāšanās spēkā EM apņemas nosūtīt Eiropas Komisijai kopsavilkuma informāciju II pielikumā noteiktajā standartizētajā formātā par atbalsta pasākumu.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdiem “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonda) plāna” pirms skaitļa "2.2.", lai nodrošinātu pilnīgu sasaisti ar attiecīgo fondu.
Piedāvātā redakcija
1.1. Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – Atveseļošanas fonda) plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu” 2.2.1.1.i.  investīcijas “Atbalsts Digitālo inovāciju centru un reģionālo kontaktpunktu izveidei” (turpmāk – 2.2.1.1.i. investīcija) īstenošanas un uzraudzības kārtību;
76.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā, ka MK noteikumos nav pielietots šis termins, lūgums izvērtēt tā nepieciešamību.
 
Piedāvātā redakcija
-
77.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka nosaukums “Eiropas digitālās inovācijas centrs” ir lietots noteikuma projektā jau iepriekš, līdz ar ko lūdzam lietot atbilstoši saīsinājumu pie pirmā nosaukuma (MK noteikumu projekta 2.3.apakšpunkts).
Piedāvātā redakcija
-
78.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā komentāru pie MK noteikumu projekta 1.punkta, lūdzu aizstāt vārdus “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda plāna (turpmāk - Atveseļošanas fonds )” ar vārdiem “Atveseļošanas fonda”.
Piedāvātā redakcija
2.2.1.1.i. investīcijai pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 10 000 000 euro. Papildus Eiropas digitālās inovācijas centrs (turpmāk - EDIC) var piesaistīt programmas “Digitālā Eiropa” finansējumu.
79.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
MK noteikumu 9.punktā iekļautā atsauce ir uz AF plāna 599 rindkopu nevis punktu, šī rindkopa vairāk attiecas uz EDIC atrašanās/atbalsta sniegšanas vietu, iesakām šeit nenorādīt konkrētu AF plāna rindkopu.
 
Piedāvātā redakcija
-
80.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “plāna” aiz vārda “fonda”.
Piedāvātā redakcija

9. 2.2.1.1.i.  investīciju sniedz  ierobežotam pretendentu lokam atbilstoši Atveseļošanas fonda plāna 599. punktā noteiktajam.
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam Ekonomikas Ministriju anotācijā skaidrot, vai rādītājs "Eiropas Digitālās inovācijas centra (EDIC) atbalstīto uzņēmumu skaits" ir unikālie uzņēmumi vai arī viens uzņēmums var tikt ieskaitīts rādītājā vairākas reizes.
Piedāvātā redakcija
-
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdus "Eiropas Digitālās inovācijas centra" ar iepriekš tekstā norādīto saīsinājumu "EDIC". Attiecīgus labojumus lūdzu veikt visā dokumentā.
Piedāvātā redakcija
11.1.1. līdz 2024. gada 30. jūnijam EDIC atbalstīto uzņēmumu skaits – 3500;
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, kāds atzinums paredzēts šajā punktā.
 
Piedāvātā redakcija
-
84.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “vadības” aiz vārda “fondu”.
 
Piedāvātā redakcija

14. EDIC nodrošina šo noteikumu 11. punktā noteikto uzraudzības rādītāju un mērķu uzskaiti, ievadīšanu un sasniegto uzraudzības rādītāju un mērķu pamatojošo dokumentu iesniegšanu Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas vadības sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma) šo noteikumu 11. punktā norādīto termiņu ietvaros, bet ne retāk kā reizi ceturksnī.
85.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, ka Ekonomikas ministrija izvērtē projektu iesniegumus, pieņem lēmumu un informē Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, ka tā var uzsākt līguma slēgšanas procesu. 
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt šo punktu atbilstoši komentāriem anotācijā par līguma starp CFLA un EDIC saturu.
Piedāvātā redakcija
-
87.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt pēdējo teikumu ar: “nepārsniedzot 32.1. apakšpunktā norādīto apjomu.”.
Piedāvātā redakcija
-
88.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu skaidrs, ka atbalsta piešķiršanas brīdis attiecas uz brīdi, kad EDIC piešķir atbalstu gala labuma guvējam, lūdzu redakcionāli precizēt. 
Piedāvātā redakcija
-
89.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu skaidrs, ka atbalsta piešķiršanas brīdis attiecas uz brīdi, kad EDIC piešķir atbalstu gala labuma guvējam, lūdzu redakcionāli precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka gala labuma guvējam tiks piešķirts de minimis atbalsts, aicinām izvērtēt šī punkta nepieciešamību.
Piedāvātā redakcija
-
91.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu redakcionāli precizēt, ka runa ir par dienu, kad EDIC pieņem lēmumu par atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējam. 
Piedāvātā redakcija
-
92.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt, lai būtu skaidri saprotams, vai saimnieciskā darbība ir jāvērtē projekta līmenī vai atbalsta saņēmēja līmenī. No šobrīd piedāvātās redakcijas nav saprotams.
Piedāvātā redakcija
-
93.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt anotācijas 1.3.punkta vārdus "Eiropas Digitālās inovācijas centra" ar vārdu "EDIC", t.i,  izmantojot iepriekš tekstā norādīto saīsinājumu. Lūdzu attiecīgus precizējumus veikt visā tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
94.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu anotācijas 1.3.punkta sadaļā "Vispārīgi 2.2.1.1.i. investīcijas nosacījumi" zemsvītras atsaucē uzskaitīt pie vārdiem "Eiropas Savienības fondu" fondus, t.i., Eiropas Savienības Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Eiropas Sociālā fonds Plus, Kohēzijas fonds vai Taisnīgas pārkārtošanās fonds (turpmāk – Eiropas Savienības fondi).
Piedāvātā redakcija
-
95.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzu pārcelt anotācijas 1.3.punkta pirmajā rindkopā iekavas un tajā norādīto tekstu pirms vārda “plāna”.
Piedāvātā redakcija
-
96.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Attiecībā uz anotācijā norādīto pirmo CFLA pienākumu, lūdzam izvērtēt, vai ir nepieciešama šāda detalizācija. Ierosinām norādīt tikai informāciju, ka CFLA slēgs līgumu ar EDIC. Visu anotācijā norādīto informāciju par līguma starp CFLA un EDIC saturu lūdzam iekļaut noteikumu projekta 16. punktā, t.sk. arī plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas kārtību un iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
97.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijā norādīto informāciju par avansa saņemšanas kārtību un nosacījumiem atbilstoši izteiktajiem iebildumiem noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
98.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums

Lūdzam papildināt ar skaidrojumu, vai rādītājs "Eiropas Digitālās inovācijas centra (EDIC) atbalstīto uzņēmumu skaits" ir unikālie uzņēmumi vai arī viens uzņēmums var tikt ieskaitīts rādītājā vairākas reizes.
Piedāvātā redakcija
-