Atzinums

Projekta ID
24-TA-3240
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam informatīvā ziņojuma sadaļā “Nepieciešamais finansējums” sniegt detalizētāku nepieciešamā finansējuma aprēķinu, kas pamato norādīto izmaksu apmēru atbilstoši plānotajam vienību apjomam, kā arī sniegt skaidrojumu un pamatojumu to nepieciešamībai. Vēršam uzmanību, ka ņemot vērā ierobežotos finanšu resursus, izmaksas būtu nosakāmas minimālajā apmērā, lai nodrošinātu funkcijas īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Attiecībā uz informatīvā ziņojuma sadaļā “Nepieciešamais finansējums” un “Priekšlikumi” sniegto informāciju norādām, ka 2024.gada 30.aprīlī ir stājušies spēkā ES Stabilitātes un izaugsmes pakta nosacījumi (jaunie ES fiskālie noteikumi), saskaņā ar tiem 2025.gada 21.janvārī ir apstiprināts Latvijas Fiskāli strukturālais plāns 2025. – 2028.gadam, kurā noteikta saistoša izdevumu pieauguma trajektorija, kas līdz ar Fiskālās disciplīnas likuma nosacījumiem ir jāņem vērā turpmāko gadu valsts budžeta likumprojektu sagatavošanas procesā. Balstoties uz šī brīža prognozēm, iespējas piešķirt papildu finanšu resursus turpmākajos gados būs ierobežotas, kas ministrijām un citām centrālajām iestādēm jāņem vērā arī informatīvo ziņojumu sagatavošanā par dažādu pasākumu īstenošanu. Gatavojot valsts budžetu 2025.gadam, tika plānots, ka budžeta deficīts būs 2,9% apmērā no IKP, bet Eiropas Komisijas deficīta novērtējums ir augstāks. Tāpēc ir ļoti būtiski uzraudzīt budžeta faktisko izpildi jau saplānotiem pasākumiem un neradīt papildu risku 3% no IKP robežas pārsniegšanai. Turklāt pie situācijas, ja budžeta ieņēmumi 2025.gadā nepildīsies kā plānots, jau šobrīd var veidoties situācija, ka jāveic pasākumi izdevumu samazināšanai. Tas nozīmē, ka jauni pasākumi nedrīkst palielināt vispārējās valdības budžeta deficītu ne 2025.gadam, ne sekojošajiem gadiem. Papildus izdevumu finansēšana būtu iespējama, piedāvājot jaunus diskrecionāros ieņēmumu pasākumus (piemēram, izmaiņas ieņēmumu bāzē vai likmēs) vai samazinot citus izdevumus, lai rastu nepieciešamo finansējumu jaunu pasākumu finansēšanai, attiecīgi visas nozaru ministrijas tiek aicinātas nepieciešamos finanšu līdzekļus rast, pamatā pārskatot jau tām piešķirto finansējumu, veicot bāzes izdevumu pārskatīšanu, vai piedāvāt jaunus diskrecionārus ieņēmumu avotus.
Ņemot vērā iepriekš minēto, uzskatām, ka finansējums informatīvajā ziņojumā paredzētajam ir jānodrošina Zemkopības ministrijas esošo budžeta līdzekļu ietvaros, attiecīgi lūdzam pārskatīt informatīvā ziņojuma sadaļā “Nepieciešamais finansējums” un “Priekšlikumi” sniegto informāciju, norādot konkrēti, kuras Zemkopības ministrijas budžeta programmas/apakšprogrammas ietvaros tiks nodrošināts finansējums 2025.gadam un turpmākajiem gadiem, skaidrojot, kādi plānotie izdevumi tiks samazināti, lai nepieciešamo resursu nodrošinātu, attiecīgi arī svītrojot informāciju par papildu finansējuma pieprasīšanu.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojuma sadaļā “Tiesiskais regulējums” sniegta informācija, ka EK Regulas Nr. 2019/6 29. pants paredz ES dalībvalstij pienākumu nodrošināt veterināro zāļu kvalitātes kontroli šim nolūkam nozīmētā laboratorijā, tomēr vēršam uzmanību, ka minētā regulas norma paredz, ka kompetentā iestāde var prasīt, lai pieteikuma iesniedzējs iesniedz paraugus Eiropas Savienības references laboratorijai, oficiālai zāļu kontroles laboratorijai vai kādai dalībvalsts minētajā nolūkā nozīmētai laboratorijai, bet no tās neizriet pienākums dalībvalstij nodrošināt veterināro zāļu kvalitātes kontroli šim nolūkam nozīmētā laboratorijā. Attiecīgi lūdzam pārskatīt un precizēt ziņojumā sniegto informāciju.
Vienlaikus ievērojot, ka minētā regula ir pieņemta 2018.gada 11.decembrī, lūdzam informatīvajā ziņojumā skaidrot, kā līdzšinēji Pārtikas un veterinārais dienests, kas saskaņā ar Farmācijas likuma 12. panta pirmās daļas 4.punktā paredzēto nodrošina veterināro zāļu kvalitātes kontroli, ir īstenojis minētajā regulā noteiktās kompetentās iestādes funkcijas attiecībā uz laboratorijas izmantošanu paraugu testēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ievērojot izteikto iebildumu pie informatīvā ziņojuma, lūdzam protokollēmuma projekta 3.punktu izteikt šādā redakcijā: “3. Finansējums veterināro zāļu kvalitātes kontroles oficiālās laboratorijas funkcijas īstenošanai tiks nodrošināts Zemkopības ministrijai pieejamo budžeta līdzekļu ietvaros”.
Piedāvātā redakcija
-