Projekta ID
24-TA-2782Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība"
Atzinums iesniegts
27.11.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā, ka modeli plānots ieviest jau no 2025. gada 1. septembra, savukārt finansējums joprojām ir neskaidrs, lūdzam noteikt, ka modeļa ieviešana iespējama tikai pie nosacījuma, ka ir pieejams viss modeļa ieviešanai nepieciešamais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā negatīvo demogrāfisko situāciju valstī, kopējās tendences par lauku iztukšošanos, situāciju pierobežā u.tml., kā arī šobrīd nav zināma izglītojamo plūsmas veidošanās skolu reformas rezutlātā, informatīvajā ziņojumā būtu nosakāms termiņš, pēc kura pārskatīt izglītojamo skaitu vidējās izglītības iestādēs.
Jau šobrīd aicinām mīkstināt nosacījumus pierobežas teritorijās esošajām vidējās izglītības iestādēm un vidusskolas posmā noteikt izglītojamo skaitu - 30 (DEG8).
Jau šobrīd aicinām mīkstināt nosacījumus pierobežas teritorijās esošajām vidējās izglītības iestādēm un vidusskolas posmā noteikt izglītojamo skaitu - 30 (DEG8).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Nepieciešams nodrošināt pašvaldībām/pašvaldību organizācijām iespēju iepazīties ar līgumu saturu par pieejamības skolām, atsevišķu skolu izņēmuma statusiem u.tml. vēl pirms šī dokumenta pieņemšanas.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par ATBALSTA PERSONĀLU
Uzskatām, ka nesamērīgi liels ir izglītojamo skaits uz 1 slodzi, aprēķinot atbalsta personāla slodzes, īpaši, logopēdam, sociālajam pedagogam un speciālajam pedagogam. Ņemot vērā, ka iekļaujošā izglītība ir noteikta kā prioritāte, būtu jāpalielina atbalsta personāla slodzes logopēdam, sociālajam pedagogam un speciālajam pedagogam. Finansējums atbalsta personālam būtu jānodod skolām, jo tas dotu iespēju, skolām, nepieciešamības gadījumā, palielināt finansējumu atbalstam pēc vajadzības. Atbalsta personāla tarifikācija pie pašvaldības būtu izņēmuma gadījums, kad nav iespējams nodrošināt speciālistu.
Lūdzam paredzēt papildu finansējumu atbalsta pasākumiem visiem iekļautajiem izglītojamiem (ne tikai # 58, 59 izglītības programmās).
Bibliotekārs nebūtu jānorāda pie atbalsta personāla, vai vismaz nebūtu jānosaka minimālā slodze 0,2 , jo mazās skolā bibliotekāra pienākumus var veikt skolotājs.
Uzskatām, ka nesamērīgi liels ir izglītojamo skaits uz 1 slodzi, aprēķinot atbalsta personāla slodzes, īpaši, logopēdam, sociālajam pedagogam un speciālajam pedagogam. Ņemot vērā, ka iekļaujošā izglītība ir noteikta kā prioritāte, būtu jāpalielina atbalsta personāla slodzes logopēdam, sociālajam pedagogam un speciālajam pedagogam. Finansējums atbalsta personālam būtu jānodod skolām, jo tas dotu iespēju, skolām, nepieciešamības gadījumā, palielināt finansējumu atbalstam pēc vajadzības. Atbalsta personāla tarifikācija pie pašvaldības būtu izņēmuma gadījums, kad nav iespējams nodrošināt speciālistu.
Lūdzam paredzēt papildu finansējumu atbalsta pasākumiem visiem iekļautajiem izglītojamiem (ne tikai # 58, 59 izglītības programmās).
Bibliotekārs nebūtu jānorāda pie atbalsta personāla, vai vismaz nebūtu jānosaka minimālā slodze 0,2 , jo mazās skolā bibliotekāra pienākumus var veikt skolotājs.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par 1.1.3. ADMINISTRĀCIJA
Iebilstam par finansējuma samazinājumu skolu administrācijai izglītības iestādēs, kurās bez vispārējās pamata un vidējās izglītības programmu īstenošanas tiek īstenota pirmsskolas izglītības programma. Salīdzinot situāciju pie nemainīga izglītojamo skaita skolas posmā (bez pirmsskolas) ar situāciju, ja skola realizē arī pirmsskolas izglītības programmas, finansējums administrācijai no valsts mērķdotācijas tiek proporcionāli samazināts. Tas rada papildus ietekmi uz pašvaldības budžetu.
Tukuma novada pašvaldībā veikti precīzi aprēķini par Smārdes un Džūkstes pamatskolām ar/bez pirmsskolas (pieejams RACA, iesniegts arī ministrijā)
Iebilstam par finansējuma samazinājumu skolu administrācijai izglītības iestādēs, kurās bez vispārējās pamata un vidējās izglītības programmu īstenošanas tiek īstenota pirmsskolas izglītības programma. Salīdzinot situāciju pie nemainīga izglītojamo skaita skolas posmā (bez pirmsskolas) ar situāciju, ja skola realizē arī pirmsskolas izglītības programmas, finansējums administrācijai no valsts mērķdotācijas tiek proporcionāli samazināts. Tas rada papildus ietekmi uz pašvaldības budžetu.
Tukuma novada pašvaldībā veikti precīzi aprēķini par Smārdes un Džūkstes pamatskolām ar/bez pirmsskolas (pieejams RACA, iesniegts arī ministrijā)
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Par 1.1.1.3. SKOLOTĀJU SLODŽU APRĒĶINU
Tukuma novada pašvaldībā konstatējuši kļūdu “Finansēšanas modeļa – programma skolā” 11.lpp, kurā atspoguļots pedagogu slodžu skaits dažāda lieluma klasēs.
Kļūda konstatēta vispārējās pamata un vidējās izglītības visu programmu skolotāju slodžu aprēķinā visām Vidējām klasēm. Detalizētajā aprēķinā (Pielikums Nr.1 29. lpp.I rinda, Pielikums Nr.2 33.lpp J rinda, Pielikums Nr.3 37.lpp J rinda (G * 20%)) nepareizi aprēķināts Vidējās klases papildus stundas citiem pienākumiem, līdz ar ko neatbilst kopējais apmaksāto stundu skaits nedēļā Vidējai klasei un arī slodzes kopā.
Tukuma novada pašvaldībā konstatējuši kļūdu “Finansēšanas modeļa – programma skolā” 11.lpp, kurā atspoguļots pedagogu slodžu skaits dažāda lieluma klasēs.
Kļūda konstatēta vispārējās pamata un vidējās izglītības visu programmu skolotāju slodžu aprēķinā visām Vidējām klasēm. Detalizētajā aprēķinā (Pielikums Nr.1 29. lpp.I rinda, Pielikums Nr.2 33.lpp J rinda, Pielikums Nr.3 37.lpp J rinda (G * 20%)) nepareizi aprēķināts Vidējās klases papildus stundas citiem pienākumiem, līdz ar ko neatbilst kopējais apmaksāto stundu skaits nedēļā Vidējai klasei un arī slodzes kopā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lai nodrošinātu procesa caurskatāmību, lūdzam publiskot izglītības iestāžu sarakstu, kurām tiks piemēroti modelī paredzētie izņēmumi (pierobežas skola, vienīgā vidusskola pašvaldībā, pieejamības skola, pārejas skola u.c.).
Piedāvātā redakcija
-
8.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Tā kā modelis neapraksta, kā tiek finansēti pedagogi, kuri strādā ar obligāto pirmskolas izglītības posmu, tas būtu jāprecizē - vai paliek iepriekšējā kārtība vai cits variants.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Piedāvātā redakcija
-