Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
22-TA-291
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
11.05.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 2.6. apakšpunktā ietvertais tiesību subjektu uzskaitījums nav viendabīgs un neskaidrs. Proti, norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins "uzņēmums" apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu, bet 2.6. apakšpunktā termins "uzņēmums" lietots līdztekus terminam "komersants", kā rezultātā nav skaidrs termina "uzņēmums" saturs un tvērums. Šo lūdzam ņemt vērā un pārskatīt un precizēt arī citas noteikumu projekta vienības. Ja ar uzņēmumu saprotams tiesību subjekts, nevis objekts, lūdzam norādīt uz "saimnieciskās darbības veicējiem" vai "komersantiem".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 15. punktā norādīt, kur pieejama CFLA izstrādātā projekta iesnieguma forma, tai skaitā, vai tā ietverta nozares ministrijas elektroniskā dokumenta veidā nosūtītajā uzaicinājumā. Kā arī lūdzam noteikumu projekta 16.1. apakšpunktā, 32. punktā u.c. norādīt, vai projekts tiek apstiprināts, kā arī izmaksas ir attiecināmas u.tml., ja projekta iesniedzējs iesniedz projekta iesniegumu nozares ministrijai elektroniskā dokumenta veidā atbilstoši noteikumu projekta 15. punktam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
 Lūdzam noteikumu projekta 17. punktā svītrot vārdus "tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgās normas izteiksmi", jo nav skaidri saprotama attiecīgās norādes mērķis un būtība.
Kā arī lūdzam noteikumu projekta 17. punktā lietot konsekventu terminoloģiju un konsekventi norādīt uz nozares ministriju, nevis Ekonomikas ministriju.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 18.2. apakšpunktu, svītrojot norādi "vai noslēgts vienošanās" vai skaidri atspoguļojot, par kādu vienošanos minētajā apakšpunktā ir runa.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 136. pants attiecināms uz atbildīgā kredītrīkotāja pienākumiem (tātad Eiropas Savienības institūcijas pienākumiem atbilstoši minētās regulas 73. u.c. pantiem), nav konstatējams, ka minētās regulas normas nepieciešams ieviest noteikumu projektā. Turklāt paužam bažas, ka minētā panta piemērošana noteikumu projekta kontekstā, nekonkretizējot tā prasības attiecībā uz kompetences centriem, praksē var būt neskaidra un pretrunīga, tai skaitā 136. pantā ietvertās izslēgšanas situācijas ir pretrunā arī ar noteikumu projektā ietverto regulējumu (sk. 18.2. apakšpunktu), turklāt minētā regula paredz arī izņēmumus no tiesisko seku piemērošanas izslēgšanas situāciju gadījumā, noilgumu u.c. tiesību institūtus, par kuriem nav saprotams, vai tie piemērojami noteikumu projekta piemērošanas kontekstā. Ņemot vērā minēto, lūdzam svītrot noteikumu projekta 18.4. apakšpunktu vai sniegt atbilstošu skaidrojumu par minētajiem apsvērumiem noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 23. punkta skaidri neizriet, vai paredzēts piemērot noteikumu projekta 18.2. apakšpunktā ietverto izņēmumu par nodokļu maksājumiem, kuru segšanai ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai ir noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu. Attiecīgā gadījumā lūdzam atbilstoši papildināt noteikumu projekta 23. punktu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar  Komisijas 2013. gada 18. decembra regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam 6. panta 1. punktu, atsaucoties uz minēto regulu noteikumu projektā, lūdzam atsaucē norādīt arī šīs regulas publikācija Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam noteikumu projekta 116. un 117. punktā nedublēt Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļā ietverto regulējumu, 116. punktā svītrojot vārdu "nelikumības", bet 117. punktā svītrojot teikumu "Nelikumības procenti ir aprēķināmi no dienas, kad nelikumīgais atbalsts pirmo reizi nodots sadarbības partnerim, līdz tā atgūšanas dienai".
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar kompetenci saprotamas vienīgi tiesības un pienākumi, lūdzam noteikumu projekta 1.4. apakšpunktā svītrot vārdus "tiesības un pienākumu", jo tā ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā nodrošināt konsekventu terminoloģiju. Norādām, ka šobrīd noteikumu projektā norādīts uz maziem –  arī mikro, vidējie un lieliem uzņēmējiem un tāpat norādīts uz attiecīgiem komersantiem.
Piedāvātā redakcija
-