Projekta ID
22-TA-1933Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
17.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lai vienkāršotu protokolloēmuma projekta redakciju, ierosinām svītrot 4.1. apakšpunktu.
4.1. apakšpunkts attiecas uz manuālu datu apstrādi. Manuāla oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšana prasītu lielu papildus cilvēkresursu darbu un nebūtu racionāla. Tā vietā Centrālā statistikas pārvalde parasti veido algoritmus, lai ienākumu apmērs nebūtu jārēķina individuāli uz katru mājsaimniecības locekli atsevišķi.
4.1. apakšpunkts attiecas uz manuālu datu apstrādi. Manuāla oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšana prasītu lielu papildus cilvēkresursu darbu un nebūtu racionāla. Tā vietā Centrālā statistikas pārvalde parasti veido algoritmus, lai ienākumu apmērs nebūtu jārēķina individuāli uz katru mājsaimniecības locekli atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lai vienkāršotu protokolloēmuma projekta redakciju, ierosinām svītrot 4.2. apakšpunktu.
4.2. apakšpunkts attiecas uz manuālu datu apstrādi. Manuāla oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšana prasītu lielu papildus cilvēkresursu darbu un nebūtu racionāla. Tā vietā Centrālā statistikas pārvalde parasti veido algoritmus, lai ienākumu apmērs nebūtu jārēķina individuāli uz katru mājsaimniecības locekli atsevišķi.
4.2. apakšpunkts attiecas uz manuālu datu apstrādi. Manuāla oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšana prasītu lielu papildus cilvēkresursu darbu un nebūtu racionāla. Tā vietā Centrālā statistikas pārvalde parasti veido algoritmus, lai ienākumu apmērs nebūtu jārēķina individuāli uz katru mājsaimniecības locekli atsevišķi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
4.3 un 4.5. apakšpunkti ir identiski, attiecīgi ierosinām dzēst 4.3.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ierosinām izteikt 4.4. apakšpunktu jaunā redakcijā, tādejādi apvienojot vienā apakšpunktā visus uzdevumus, kas attiecas uz vienoto risinājumu (risinājuma izstrāde, tehnoloģiskā nodrošinājuma izveide un datu aprites pieslēguma izveide DAGR).
Papildus ierosinām izveidot 4.6. apakšpunktu, nosakot konkrētu datumu, kad automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanas sistēmai ir jāuzsāk darbs.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK kārtības ruļļa 215.punktu, Ekonomikas ministrija nevar būt minēta pirmā par dotā uzdevuma izpildi un līdz ar to par visu atbildīgā, jo sistēmu kārtošana skar visas iestādes un par digitalizāciju publiskajā pārvaldē atbild Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.
Papildus ierosinām izveidot 4.6. apakšpunktu, nosakot konkrētu datumu, kad automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanas sistēmai ir jāuzsāk darbs.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK kārtības ruļļa 215.punktu, Ekonomikas ministrija nevar būt minēta pirmā par dotā uzdevuma izpildi un līdz ar to par visu atbildīgā, jo sistēmu kārtošana skar visas iestādes un par digitalizāciju publiskajā pārvaldē atbild Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.
Piedāvātā redakcija
4.4. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju, Labklājības ministriju un Latvijas Pašvaldību savienību izstrādāt vienotu risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli (turpmāk – vienotais risinājums) un datu apmaiņas nodrošināšanai starp valsts pārvaldes un pašvaldību institūcijām, tajā skaitā, izveidot vienotā risinājuma tehnoloģisko nodrošinājumu, paplašinot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārziņā esošās Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas funkcionalitāti, datu apmaiņā iesaistītajām institūcijām sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju nodrošināt datu sniegšanu vienotajam risinājumam, kā arī izveidot datu aprites pieslēgumus Datu izplatīšanas un pārvaldības platformai (DAGR).
4.6. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju un Labklājības ministriju, līdz 2023. gada 1.oktobrim nodrošināt šī protokollēmuma 4.4.apakšpunktā noteiktā uzdevuma izpildi, lai, līdz ar jauno apkures sezonu, automatizēta oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanas sistēma uzsāk darbu.
4.6. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju un Labklājības ministriju, līdz 2023. gada 1.oktobrim nodrošināt šī protokollēmuma 4.4.apakšpunktā noteiktā uzdevuma izpildi, lai, līdz ar jauno apkures sezonu, automatizēta oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanas sistēma uzsāk darbu.
5.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ierosinām integrēt 4.5.apakšpunktu 4.4. apakšpunktā, apvienojot vienā apakšpunktā visus uzdevumus, kas attiecas uz vienoto risinājumu (risinājuma izstrāde, tehnoloģiskā nodrošinājuma izveide un datu aprites pieslēguma izveide DAGR).
Piedāvātā redakcija
4.4.Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju, Labklājības ministriju un Latvijas Pašvaldību savienību izstrādāt vienotu risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli (turpmāk – vienotais risinājums) un datu apmaiņas nodrošināšanai starp valsts pārvaldes un pašvaldību institūcijām, tajā skaitā, izveidot vienotā risinājuma tehnoloģisko nodrošinājumu, paplašinot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārziņā esošās Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas funkcionalitāti, datu apmaiņā iesaistītajām institūcijām sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju nodrošināt datu sniegšanu vienotajam risinājumam, kā arī izveidot datu aprites pieslēgumus Datu izplatīšanas un pārvaldības platformai (DAGR).
6.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Ierosinām noteikt konkrētu datumu uzdevuma izpildei.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK kārtības ruļļa 215.punktu, Ekonomikas ministrija nevar būt minēta pirmā par dotā uzdevuma izpildi un līdz ar to par visu atbildīgā, jo sistēmu kārtošana skar visas iestādes un par digitalizāciju publiskajā pārvaldē atbild Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK kārtības ruļļa 215.punktu, Ekonomikas ministrija nevar būt minēta pirmā par dotā uzdevuma izpildi un līdz ar to par visu atbildīgā, jo sistēmu kārtošana skar visas iestādes un par digitalizāciju publiskajā pārvaldē atbild Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.
Piedāvātā redakcija
4.5. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai sadarbībā ar Ekonomikas ministriju, Finanšu ministriju, Iekšlietu ministriju, Labklājības ministriju līdz 2022.gada 1.oktobrim iesaistītajām ministrijām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā nepieciešamos normatīvos aktus šī protokollēmuma 4.4.apakšpunktā noteiktā uzdevuma izpildes nodrošināšanai;
7.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Pie Informatīvā ziņojuma 3.1.3. sadaļas Automātisks maksājums mājsaimniecībai vēlamies uzsvērt, ka automātiskā atbalsta piešķiršanas sistēma mājsaimniecībām nebūs saistāma ar tiešiem atbalstiem enerģētikas pakalpojumu sniedzējiem.
Piedāvātā redakcija
-