Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
Projekta ID
21-TA-593
Atzinuma sniedzējs
Aizsardzības ministrija
Atzinums iesniegts
07.01.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Precizēt plānoto termina “militārais piesārņojums” skaidrojumu, jo likumprojektā ietvertajā skaidrojumā nav viennozīmīgi saprotams, ko nozīmē “paredzēts militāriem mērķiem”, piemēram, bijušajās padomju armijas militārajās bāzēs atradušās ar degvielu darbināmas katlu mājas, kuras apsildīja visu militāro bāzi, un no tām gruntī ir izveidojies piesārņojums ar naftas produktiem, vai šādā gadījumā piesārņojums būs uzskatāms par “militāru piesārņojumu”, jo mērķis degvielas izmantošanai katlumājā bija  apsildīt militāro bāzi?. Ja likumprojektā nav iespējams precizēt terminu “militārie mērķi”, svītrot no likumprojekta vārdus “vai toksiskas vai citādi bīstamas vielas, ko izmanto vai bija paredzēts izmantot militāriem mērķiem”
Piedāvātā redakcija
-
2.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam aizstāt vārdus “Aizsardzības ministrija” ar vārdiem “Valsts policija”, jo atrodot sprādzienbīstamus priekšmetus, par atradumu ir jāziņo tuvākajā Valsts policijas nodaļā, vai zvanot uz tālruņa numuru 112. Saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 25. augusta noteikumos Nr.672 “Ar militāra rakstura sprādzienbīstamiem priekšmetiem un nesprāgušu munīciju piesārņotu un potenciāli piesārņotu teritoriju izpētes un piesārņotu teritoriju sanācijas kārtība” noteikto, par teritoriju kura nav Aizsardzības ministrijas valdījumā, nekavējoties ziņo Valsts policijas Operatīvās vadības struktūrvienības dežūrmaiņas vecākajam vai Valsts policijas teritoriālās policijas pārvaldes Operatīvās vadības struktūrvienības dežūrmaiņas vecākajam. Savukārt kārtību, kādā Valsts policija iesaista Nacionālos bruņotos spēkus sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšanā nosaka Ministru kabineta 2015. gada 13. oktobra noteikumi Nr. 579 “Kārtība, kādā Nacionālie bruņotie spēki tiek iesaistīti sprādzienbīstamu priekšmetu iznīcināšanā vai spridzināšanas darbu veikšanā sauszemes teritorijā miera laikā”.
 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
AM nav informācijas par teritorijām kas nav tās valdījumā, līdz ar to, lūdzam svītrot likumprojekta 35.5 panta piektajā  daļā ietverto regulējumu un vārdus “militāri piesārņotas vietas” no 35.6 panta pirmās un otrās daļas regulējuma. Papildus norādām, ka regulējums nenosaka informācijas apmaiņas kārtību un apjomu, atzinumu/ieteikumu saturu, nav skaidrs plānotais AM darba apjomus utt. Jaunai AM funkcijai ir nepieciešamas administratīvo resursu aprēķins.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzu svītrot vārdus ” kā arī militāri piesārņotu vietu izpēti un sanāciju”, jo uz šo brīdi nav zināms pat aptuvenais šādu vietu daudzums, turklāt tas nozīmē jaunus pienākumus un uzdevumus neparedzamā apmērā Aizsardzības ministrijai un tās padotības iestādēm, kas ir pilnvarotas veikt darbības tikai Aizsardzības ministrijas valdījumā esošās teritorijās, tām nav pilnvaru un tiesību veikt kontroles funkcijas privātpersonām un juridiskajām personām piederošos īpašumos.
Turklāt AM nav informācijas par teritorijām, kas nav tās valdījumā, līdz ar to, lūdzam svītrot likumprojekta 35.5 panta piektajā  daļā ietverto regulējumu un vārdus “militāri piesārņotas vietas” no 35.6 panta pirmās un otrās daļas regulējuma. Papildus norādām, ka regulējums nenosaka informācijas apmaiņas kārtību un apjomu, atzinumu/ieteikumu saturu, nav skaidrs plānotais AM darba apjomus utt. Jaunai AM funkcijai ir nepieciešamas administratīvo resursu aprēķins.
 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Svītrot vārdus ” kā arī militāri piesārņotu vietu izpēti un sanāciju”, jo uz šo brīdi nav zināms pat aptuvenais šādu vietu daudzums, turklāt tas nozīmē jaunus pienākumus un uzdevumus neparedzamā apmērā Aizsardzības ministrijai un tās padotības iestādēm, kas ir pilnvarotas veikt darbības tikai Aizsardzības ministrijas valdījumā esošās teritorijās, tām nav pilnvaru un tiesību veikt kontroles funkcijas privātpersonām un juridiskajām personām piederošos īpašumos.
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Lūdzam papildināt likumprojektu un pārņemt tajā arī prasības, kas šobrīd ietvertas likuma “Par piesārņojumu” 44.1 panta trešajā prim, trešajā divi prim, trešājā trīs prim, piektajā, sestajā, septītajā un astotajā daļā – tādējādi likumā paredzot kritērijus licences un sertifikāta saņemšanai. Jāņem vērā, ka atbilstošie Ministru kabineta noteikumi ir attiecināmi tikai uz licences un sertifikāta izsniegšanas kārtību. Papildus lūdzam paredzēt sadaļu par administratīvo atbildību darbībai bez licences vai sertifikāta.

 
Piedāvātā redakcija
-
7.
Likumprojekts (grozījumi)
Priekšlikums
Papildināt ar tekstu “ievērojot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus šādu līdzekļu lietošanai militārajos objektos”, jo vairākos militāros objektos saskaņā ar Ministru kabineta 10.11.2009. noteikumiem Nr.1312 “Noteikumi par darbību ierobežojumiem aizsargjoslās ap valsts aizsardzības objektiem” aizliegts bez iepriekš saņemtas atļaujas fotografēt, filmēt vai citādi dokumentēt objektu.
 
Piedāvātā redakcija

ņemt paraugus un veikt kontrolmērījumus, izmantojot dažādus tehniskos līdzekļus vides normatīvo aktu pārkāpumu fiksēšanai ievērojot normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus šādu līdzekļu lietošanai militārajos objektos.