Atzinums

PAZIŅOJUMS:
VRAA informē, ka saistībā ar uzturēšanas darbiem 19. aprīlī no plkst. 23.00 līdz 20. aprīļa plkst. 12.00 ir iespējami traucējumi juridisko personu pilnvarošanas risinājumā.
Projekta ID
22-TA-388
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
13.04.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
 Atkārtoti lūdzam papildināt noteikumu projekta izdošanas tiesisko pamatu ar norādi uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmo daļu. Norādām, ka izziņas 6. punktā norādīts, ka attiecīgais iebildums ir ticis ņemts vērā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 11. punktā skaidrot, vai projekta iesniedzēja atbilstība priekšatlases kritērijiem tiek veikta pēc 2022. gada 30. jūnija, kad saņemti attiecīgi lēmumi, tādējādi nodrošinot nepārprotamu minētās noteikumu projekta vienības izteiksmi. Norādām, ka tai skaitā atbilstoši noteikumu projekta 15. punktam pašvaldību izvērtējums ir atskaites punkts cita termiņa aprēķināšanai, kādēļ 11. punkta piemērošana tiešā veidā ietekmē arī 15. punkta korektu un precīzu piemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 32. punktā ietverto iebildumu. Norādām, ka no izziņā sniegtā skaidrojuma neizriet noteikumu projekta 16. punkta pirmā teikuma atbilstība noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmajai un otrajai daļai, ko nemaina arī vispārīga norāde uz vadlīnijām, kuras nav saistošas. Norādām, ka pienākums novadu pašvaldībām sadarboties ar to teritorijai blakus esošajām valstspilsētām izriet arī no Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 25. punktā, kādēļ nav pieļaujams attiecīgu regulējumu dublēt noteikumu projektā. Attiecīgi lūdzam precizēt noteikumu projekta 16. punktu, svītrojot tā pirmo teikumu, bet tā vietā skaidri paredzot sasaisti ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmajā un otrajā daļā ietverto deleģējumu, piemēram,  paredzot, ka projektu iesniegumu iesniedz attiecīgā valstspilsētas pašvaldība sadarbībā ar novada pašvaldību (uz ko izziņas 34. punktā norādījusi arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija) v.tml.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam noteikumu projekta 17. punktā nedublēt Elektronisko dokumentu likumā ietvertās prasības. Norādām, ja noteikumu projektā ietver norādi par elektronisku dokumentu veidu, no minētā un Elektronisko dokumentu likuma 3. panta izriet, ka noteikumu projektā ietverto attiecīgo prasību var izpildīt arī ar elektronisko parakstu, ja puses par elektroniskā dokumenta parakstīšanu ar elektronisko parakstu ir vienojušās rakstveidā. Attiecīgi, ja nepieciešams, noteikumu projektā pieļaujams atsaukties uz to, ka projekta iesniegums tiek parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, tomēr attiecīgā gadījumā izslēdzama norāde uz elektroniska dokumenta veidu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 21. punktā nedublēt norādi, par to, kādas darbības ir atbalstāmas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot vai precizēt noteikumu projekta 28.1. apakšpunktu. Norādām, ka Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 (noteikumu projektā ietverta nekorekta norāde uz 136.punktu “Izslēgšanas kritēriji un lēmumi par izslēgšanu”) 136. panta pirmajā punktā ietvertas vairākas izslēgšanas situācijas, no kurām ne visas ir sasaistāmas ar projektu iesniedzēju (pašvaldību) un sadarbības partneri noteikumu projekta izpratnē. Attiecīgi vispārīgas atsauces uz minēto regulas vienību vietā lūdzam noteikumu projekta tekstā pielagot, detalizēt un skaidri norādīt attiecīgās izslēgšanas situācijas (tās nepārrakstot), kā arī noteikumu projekta anotācijā detalizēti skaidrojot attiecīgo izslēgšanas situāciju noteikšanas nepieciešamību un mērķi.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti lūdzam arī noteikumu projekta 31. punktā, kurš skar projekta iesniedzējus, neatsaukties uz nolikumu, kurš projekta iesniedzējiem nav saistošs.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt noteikumu projektu, nodrošinot konsekventu un vienveidīgu terminoloģiju. Piemēram, noteikumu projektā ietvertas norādes uz vienošanās un līgumu par projekta īstenošanu, par ko no noteikumu projekta viennozīmīgi neizriet, vai ar to saprotams viens un tas pats. Tāpat, piemēram, noteikumu projektā nodaļā par projekta īstenošanu atrodama norāde uz projekta iesniedzēju, nevis finansējuma saņēmēju (sk. 36. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un svītrot noteikumu projekta 35.7. apakšpunktu. Norādām, ka nav saprotams pamats paredzēt sankcijas (tai skaitā nav arī saprotams, kādas sankcijas tās varētu būt), ja netiek izpildītas sadarbības līgumā minētās saistības sadarbības līgumā starp publisko tiesību subjektiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam izziņas 77. punktā ietverto iebildumu. Norādām, ka noteikumu projekta 44. punkta mērķa sasniegšanai nav nepieciešams uzlikt pienākumus būvdarbu veicējam vai piegādātājam, bet gan paredzēt priekšnoteikumus tam, lai  finansējuma saņēmējs varētu paredzēt avansa maksājumu. Līdz ar ko minēto mērķi var sasniegt arī paredzot, ka avansa maksājumu var paredzēt un izmaksāt, ja
 būvdarbu veicējs vai piegādātājs finansējuma saņēmējam iesniedz Eiropas Savienībā reģistrētas kredītiestādes vai apdrošināšanas sabiedrības izsniegtu pirmā pieprasījuma avansa atmaksāšanas garantiju, kas ir vienāda ar avansa summu un ir spēkā līdz pilnīgai avansa summas atmaksai. Skaidrojam, ka šādā gadījumā nav saskatāma pretruna ar vadlīnijām „Vadlīnijas informatīvā ziņojuma vai Ministru kabineta noteikumu izstrādei par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna reformas vai investīcijas ieviešanu”, kuras turklāt nav saistošas.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atkārtoti saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo tiesību aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 3.2. apakšpunktu lūdzam noteikumu projekta 45. punktā nedublēt Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" ietverto regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 3.3. apakšpunktu lūdzam noteikumu projekta 45. un 46. punktā nedublēt tiesisko regulējumu, kas izriet no citām noteikumu projekta vienībām (piemēram, ka līgumslēdzējs slēdz vienošanos par projekta iesnieguma īstenošanu u.c. tiesisko regulējumu).
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Uzturam izziņas 49. punktā ietverto iebildumu. Neatkarīgi no izziņā minētā, ka noteikumu projekts neparedz noteiktu regulu prasību ieviešanu, no vairākām noteikumu projekta vienībām, piemēram, 28.4.4. un 40.7. apakšpunkta nepārprotami izriet, ka ar noteikumu projektu tiek nodrošināta vairāku Eiropas Savienības regulas vienību īstenošana, kādēļ atkārtoti lūdzam atbilstoši aizpildīt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 8. punktā atrunāt citu saīsinājumu Centrālā finanšu un līgumu aģentūrai, ņemot vērā, ka līgumos līgumslēdzēji ir vairāki, tai skaitā arī finansējuma saņēmējs slēdz vienošanos noteikumu projekta ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-