Projekta ID
22-TA-1963Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
06.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu par MK noteikumu projekta 5.punktu, jo nav ņemts vērā pēc būtības. Skaidrojam, ka specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) vai tā pasākuma riska līmenis ir nosakāms regulāri un pēc nepieciešamības, nevis tikai līdz ar MK noteikumu un to grozījumu apstiprināšanu (SAM īstenošanas noteikumi var netikt precizēti pat vairākus gadus). Šī brīža MK noteikumu projekta 5.punkta redakcija faktiski norāda uz iespējamu vienreizēju risku novērtējumu. Tieši projektu īstenošanas gaita vai citi ārēji, iepriekš neparedzēti apstākļi visbiežāk ietekmē riskus, kas noteikti SAM vai SAM pasākuma līmenī, tamdēļ lūdzam precizēt MK noteikumu projekta 5.punktu, nosakot, ka SAM un SAM pasākumu risku līmenis tiek noteikts un var tikt precizēts arī projektu īstenošanas laikā (kā tas norādīts izziņas 42. punktā), lai nodrošinātu, ka tiek veikti mērķtiecīgi, strukturēti un faktiskajiem apstākļiem atbilstoši projektu uzraudzības un kontroles pasākumi;
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu par MK noteikumu projekta 13.punkta redakciju, jo nav ņemts vērā pēc būtības. Lūdzam precizēt punkta redakciju norādot, ka informācija vadības informācijas sistēmā ir jāprecizē ne vēlāk kā līdz iepriekš plānotajam norādītajam iepirkuma procedūras izsludināšanas datumam, ja minētais iepirkums netiek izsludināts. Pašreiz noteikumu projekts paredz, ka informācija ir jāprecizē tikai tad, kad jau ir zināms jaunais iepirkuma izsludināšanas termiņš.
Skaidrojam, ka iepirkumu plāns tiek sagatavots, lai plānotu projektā nepieciešamos darbus, kas tiek iepirkti, piemērojot atbilstošu iepirkumu procedūru. Iepirkumi tiek plānoti loģiskā secībā, ievērojot iepirkuma procedūras, līgumu slēgšanas un darbu izpildes termiņus tā, lai noteiktajā termiņā tiktu sasniegts projekta mērķis. Secīgi projektā tiek plānoti darbu izpildes termiņi un finanšu plūsma (samaksa par veiktajiem darbiem). Līdz ar to iepirkumu izsludināšanas termiņu kavējumi var radīt būtisku ietekmi uz projekta īstenošanas laika grafiku, kas, balstoties uz pieredzi, rada nepieciešamību samazināt projekta tvērumu, pagarināt projekta īstenošanas laiku vai pat pārtraukt projekta īstenošanu. Norādām, ka iepirkumu procesa uzsākšanas kavējumi rada ietekmi uz iepirkumu līguma noslēgšanas laiku, darbu uzsākšanu un to izpildi. Minētais arī rada ietekmi (nobīdi) projekta finanšu plūsmā. Līdz ar to iepirkuma termiņi ir būtisks projekta progresa izvērtēšanas kritērijs, kas liecina par projekta virzību paredzētajā laika grafikā vai liecina par neizbēgamām projekta darbību, finanšu plūsmas nobīdēm laikā un rezultatīvo rādītāju sasniegšanas riskiem plānotajā termiņā.
Skaidrojam, ka iepirkumu plāns tiek sagatavots, lai plānotu projektā nepieciešamos darbus, kas tiek iepirkti, piemērojot atbilstošu iepirkumu procedūru. Iepirkumi tiek plānoti loģiskā secībā, ievērojot iepirkuma procedūras, līgumu slēgšanas un darbu izpildes termiņus tā, lai noteiktajā termiņā tiktu sasniegts projekta mērķis. Secīgi projektā tiek plānoti darbu izpildes termiņi un finanšu plūsma (samaksa par veiktajiem darbiem). Līdz ar to iepirkumu izsludināšanas termiņu kavējumi var radīt būtisku ietekmi uz projekta īstenošanas laika grafiku, kas, balstoties uz pieredzi, rada nepieciešamību samazināt projekta tvērumu, pagarināt projekta īstenošanas laiku vai pat pārtraukt projekta īstenošanu. Norādām, ka iepirkumu procesa uzsākšanas kavējumi rada ietekmi uz iepirkumu līguma noslēgšanas laiku, darbu uzsākšanu un to izpildi. Minētais arī rada ietekmi (nobīdi) projekta finanšu plūsmā. Līdz ar to iepirkuma termiņi ir būtisks projekta progresa izvērtēšanas kritērijs, kas liecina par projekta virzību paredzētajā laika grafikā vai liecina par neizbēgamām projekta darbību, finanšu plūsmas nobīdēm laikā un rezultatīvo rādītāju sasniegšanas riskiem plānotajā termiņā.
Piedāvātā redakcija
13. Ja projekta īstenošanas laikā mainās šo noteikumu 12.punktā minētā informācija, finansējuma saņēmējs ne vēlāk kā līdz iepirkuma procedūras uzsākšanai vadības informācijas sistēmā aktualizē informāciju par projektā plānotiem iepirkumiem. Ja iepirkuma procedūra nav uzsākta plānotajā termiņā, finansējuma saņēmējs ne vēlāk kā līdz iepriekš minētajam plānotajam termiņam vadības informācijas sistēmā aktualizē informāciju.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Uzturam iebildumu par MK noteikumu projekta 19.punktu, jo izziņas 9.punktā norādīts, ka MK noteikumu projekta 19.punkts neaizliedz sadarbības iestādei šo noteikumu 15.punktā minētos gadījumus pārbaudīt papildus izlases veida pārbaudēs. Līdz ar to lūdzam precizēt 19.punktu tā, lai regulējums par sadarbības iestādes tiesībām veikt pārbaudes šo noteikumu 15.punktā minētajos gadījumus būtu viennozīmīgi skaidrs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt 1.pielikumā par projekta dalībniekiem 1.tabulas skaidrojumu, ņemot vērā, ka nacionālie rādītāji un programmas specifiskie rādītāji nav lietojami kā sinonīmi, tāpēc šajā gadījumā nebūtu korekti lietot iekavas. Lūdzam izteikt skaidrojumu 1.tabulas 7.rindā piedāvātā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Pārskatu iesniedz reizi gadā par iepriekšējā kalendāra gada dalībniekiem un sasniegtiem tūlītējiem rādītājiem un ar noslēguma maksājuma pieprasījumu par dalībniekiem, kas uzsāka dalību pēc pēdējā pārskata perioda beigām. ESF+ un TPF projekti, kuros ir noteikts uzraudzības rādītājs "dalībnieku/personu skaits", tai skaitā nacionālais rādītājs vai programmas specifiskais rādītājs. Atbilstoši atbildīgās iestādes norādījumiem sadaļā neiekļauj to dalībnieku datus, kas piedalās publiskos atvērtā tipa pasākumos. Ja šāds rādītājs projektā nav noteikts, pārskatus neiesniedz.