Atzinums

Projekta ID
23-TA-2461
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
22.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
2.5. sadarbības tīkla dalībnieki - sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti, tai skaitā valsts kapitālsabiedrības, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas. Sadarbības tīkla dalībnieks var nebūt biedrības biedrs vai nodibinājuma dalībnieks;
Iebildums
Ievērojot Eiropas Padomes un Parlamenta 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr.2021/1058, par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu, 5.panta 2.punkta “a” apakšpunktā noteikto ierobežojumu lielo komersantu atbalstam, proti, produktīvajām investīcijām jābūt vērstām uz sadarbību ar MVU pētniecības un inovācijas darbībās.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
3. Pasākuma mērķis ir nodrošināt finansējumu sadarbības tīklu dalībnieku internacionalizācijai un sadarbības veicināšanai starp privāto, publisko un pētniecības sektoru.
Iebildums
Atsaucoties uz pasākuma 2.kārtas ietvaros noteikto nacionālo rādītāju par eksporta pieauguma nodrošināšanu, kā arī nepieciešamību nodrošināt demarkāciju ar 1.3.1. pasākuma ietvaros plānoto internacionalizācijas atbalstu MVU, lūdzam EM pārskatīt pasākuma mērķa formulējumu:
- izslēdzot šī pasākuma ietvaros individuālu sadarbības tīkla darbinieku internacionalizācijas pasākumus (atbalsts paredzēts 1.2.3.1.pasākuma ietvaros);
- papildinot to ar kopējo mērķi par eksporta apjoma pieauguma nodrošināšanu.
Aicinām EM izmantot Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.perioda klasteru atbalsta pasākuma veiksmīgi formulēto mērķi:
Pasākuma mērķis ir veicināt komersantu un pētniecības, izglītības un zināšanu izplatīšanas organizāciju un citu institūciju sadarbību vietējā un starptautiskajā līmenī, tādējādi veicinot komersantu konkurētspējas celšanu, palielinot eksporta apjomu un augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu īpatsvaru eksportā, kā arī inovācijas un jaunu produktu veidošanos.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
6. Pasākuma ietvaros atbalsts tiek sniegts granta un nefinanšu atbalsta veidā.
Iebildums
Skaidrojam, ka no Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) 4.panta 1.punkta izriet nosacījums, ka šīs regulas var tikt piemērotas vienīgi tādam atbalstam, kuram ir iespējams iepriekš precīzi aprēķināt dotācijas bruto ekvivalentu. Lai nodrošinātu, ka tiek ievēroti komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi, kas izriet no iepriekš minētās regulas, lūdzam noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kas tiek saprasts ar terminu "nefinanšu atbalsta veids".
Vienlaikus lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 6.punktu, piemēram, norādot iekavās aiz vārdiem "nefinanšu atbalsts", ka "atbalsta apmērs pirms atbalsta piešķišanas finanšu izteiksmē tiek izteikts līdzvērtīgi grantam".
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
10. Pasākuma ietvaros kopējais pieejamais finansējums ir 9 779 778 euro, tai skaitā ERAF finansējums 8 312 810 euro, valsts budžeta finansējums 1 466 968 euro.
Iebildums
Ņemot vērā rosinātās finansējuma pārdales un gatavotos priekšlikumus Programmas grozījumiem, atbilstoši FM pieejamajai informācijai 1.2.1.1.pasākuma 2.kārtas elastības finansējums ir lielāks. Lūdzam EM atsūtīt elastības finansējuma ( 61 540 970 EUR ES fondu daļa) sadalījumu pa 1.2.prioritātes pasākumiem, lai būtu iespējams nodrošināt informācijas izsekojamību un atbilstību Programmas finanšu tabulām.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
16.1. eksporta apjoma pieaugums, salīdzinājumā ar eksporta apjomu pirms atbalsta saņemšanas – 100 milj. euro;
Iebildums
Lūdzam eksporta un produktivitātes kritēriju apkopošanai un analīzei horizontāli 1.2.1.SAM ietvaros nodrošināt visiem finansējuma saņēmējiem (FS) vienotu pieeju. Piemēram, šajā pasākumā eksporta rādītājs tiek noteikts par nacionālo rādītāju, savukārt produktivitātes pieaugums FS ir jāapkopo sadarbības tīkla dalībnieku līmenī un jāiesniedz kopā ar maksājuma pieprasījumu (MP). Šāda pieeja netiek noteikta šobrīd saskaņošanā esošajos pasākumu 1.2.1.2. (produktivitātes aizdevumi) un 1.2.1.3. "Uzņēmuma atbalsts dalībai kapitāla tirgos" ietvaros, kur abi augstākminēto rādītāju dati ir jāapkopo un jāiesniedz kopā ar MP.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
18.2. tas darbojas vismaz vienā šo noteikumu 24. punktā minētajā RIS3 jomā;
Iebildums
Lūdzam dzēst šo prasību, jo saskaņā ar šī brīža pieeju RIS3 darbības joma tiek noteikta, ņemot vērā projekta darbības un tā mērķi, bet ne biedrības vai nodibinājuma līdzšinējo darbību. Gadījumā, ja prasība tiek saglabāta, lūdzam anotācijā ietvert skaidrojumu par to, kā tiek noteikta biedrības vai nodibinājuma piederība konkrētai RIS3 jomai.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
18.4. uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu to pārstāv ne mazāk kā 30 savstarpēji nesaistīti sadarbības tīkla dalībnieki, neskaitot pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas;
Iebildums
Lūdzam atteikties no prasības, ka dalībniekiem jābūt savstarpēji nesaistītiem. Ņemot vērā, ka katrs uzņēmums ir atsevišķa juridiska persona, kas veic savu saimniecisko darbību un nodrošina noteiktu eksporta un apgrozījuma apjomu, prasība, ka dalībnieki nedrīkst būt saistīti, nav pamatota. Gadījumā, ja prasība tiek saglabāta, lūdzam anotācijā sniegt pamatojumu dalībnieku savstarpējas saistības aizliegumam.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
18.7. tajā kā dalībnieks ir iesaistīta vismaz viena pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācija, kas reģistrēta Zinātnisko institūciju reģistrā. 
Iebildums
Lūdzam EM anotācijā skaidrot iemeslus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada perioda klasteru atbalsta pasākuma koncepta īstenošanas nosacījuma maiņai attiecībā uz prasību par vismaz divu pētniecības organizāciju iesaisti.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
22.1. darbības plānu atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam;
Iebildums
Lūdzam EM anotācijā skaidrot iemeslus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada perioda klasteru atbalsta pasākuma koncepta īstenošanas nosacījuma maiņai attiecībā uz MKN nosacījumu, ka projekta aktivitātēs ir iesaistīti visi klastera dalībnieki, un tie līdzfinansē klastera darbību (2016.gada 5.aprīļa MK noteikumi Nr. 205). Augstākminētais nosacījums atbilst anotācijā minētajam, ka iesniedzot projekta iesniegumu, sadarbības tīkls iekļauj aprakstu., kā plānots nodrošināt sadarbības tīkla darbības finansiālo ilgtspēju un dzīvotspēju pēc pasākuma īstenošanas beigām (bez publiskā finansējuma).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
22.5. apliecinājumu, vai ir plānots vai jau iesniegts projekta iesniegums Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027.gadam 1.2. prioritārā virziena "Atbalsts uzņēmējdarbībai" 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.6. pasākuma "Tūrisma produktu attīstības programma" ietvaros;
Iebildums
Ņemot vērā, ka 1.2.3.6. pasākuma 2. projektu iesniegumu atlases kārtā projektu iesniegumu iesniegšana ir noslēgusies un projektu iesniegumus iesniegušo personu loks ir zināms, lūdzam dzēst šo prasību.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
22.6.8. ieņēmumi no ārvalstu ceļotāju apkalpošanas, ja sadarbības tīkla dalībnieks pārstāv tūrisma nozari.
Iebildums
Lūdzam svītrot šo MKN punktu, ņemot vērā, ka atbalsts tūrisma klasteriem ir paredzēts atsevišķa, speciāli tam izveidota atbalsta pasākuma ietvaros (pasākums Nr. 1.2.3.6.), kā arī izslēgt no klasteru atbalsta tūrisma nozari šī pasākuma ietvaros, to skaidrojot anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
28.5.5. dalība starptautiskās izstādēs;
Iebildums
Aicinām EM, nodrošinot demarkāciju ar 1.2.3.1. pasākuma ietvaros paredzēto atbalstu individuālu komersantu dalībai starptautiskajās izstādēs, tāpat arī iespēju biedrībām pieteikties un saņemt atbalstu starptautisko izstāžu atbalstam, lūdzam izteikt šo MKN punktu šādā redakcijā:
"28.5.5. sadarbības tīkla dalība starptautiskajās izstādēs";
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
30. Pasākuma ietvaros sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekiem šo noteikumu 28. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā paredzētas šādas tiešās attiecināmās izmaksas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt, vai 30. punktā minētajām izmaksām daļēji vai pilnā apmērā būtu iespējams piemērot vienas vienības izmaksu, fiksētas summas maksājumu vai vienotas likmes finansējuma veidus. Līdzīgi pasākumi atbilstoši fiksētās summas metodikai noteikti, piemēram, 1.2.3.1. pasākuma “Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai” ietvaros, papildus, ir uzkrāts pietiekams daudzums vēsturisko datu, lai šādas metodikas / metodiku izstrāde būtu iespējama un pamatojama.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
30. Pasākuma ietvaros sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekiem šo noteikumu 28. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanā paredzētas šādas tiešās attiecināmās izmaksas:
Iebildums
Lūdzam izvērtēt iespējami plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu. Ja piemērot vienkāršotās izmaksas papildus jau paredzētajam nav iespējams, lūdzam sniegt argumentētu pamatojumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
30.1.3. ārējo pakalpojumu izmaksas – juridiskie, grāmatvedības, testēšanas un izstrādes, projektu vadības, lietvedības un tulkošanas pakalpojumi, kurus sadarbības tīkls iepērk no trešajām personām, ja attiecīgie pakalpojumi tiek izmantoti sadarbības tīkla darbības nodrošināšanai;
Iebildums
Lūdzam skaidrot, vai 30.1.3.apakšpunktā minētās projektu vadības ārpakalpojuma izmaksās ietilpst projektu vadības un īstenošanas personāla izmaksas? Vai ir plānots projekta vadības personālu piesaistīt caur ārpakalpojumu? Ja tā, tad vēršu uzmanību, ka šīm izmaksām būtu jābūt segtām ar vienoto likmi, respektīvi pie vienotās likmes aprēķina būtu jābūt ierēķinātām šim izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
30.1.12. ārvalstu komandējumu (darba braucienu) izmaksas, kas saistītas ar aktivitāšu īstenošanu šī pasākuma ietvaros, saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 62.atsauci, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
30.2.3. sadarbības tīkla dalībnieku darbinieku iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas, tai skaitā transporta, naktsmītnes un dienas naudas izmaksas, kas saistītas ar aktivitāšu īstenošanu šī pasākuma ietvaros;
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 62.atsauci, ārvalstu komandējumu izmaksas attiecināmas tikai projekta īstenošanas personālam un projekta vadītājam. Līdz ar to lūdzam attiecīgi precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
31. Vienkāršoto izmaksu vienotā izmaksu likme šo noteikumu 30.1.1. un 30.1.3. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām ir 20 procentu no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla izmaksas, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktam.
Iebildums
Lūdzam projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības likmes apmēru saskaņot ar vadošo iestādi, nosūtot uz sco@fm.gov.lv.
Vienlaikus vēršu uzmanību, ka 30.1.3. apakšpunktā minētās izmaksas - juridiskie, grāmatvedības, testēšanas un izstrādes, lietvedības un tulkošanas pakalpojumi - nav uzskatāmas par personāla izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
32. Šo noteikumu ietvaros ir attiecināmas netiešās projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 28.1. apakšpunktā minēto darbību veikšanai. Netiešās attiecināmās izmaksas sadarbības tīkls plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 30.1.1. un 30.1.2. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām personāla izmaksām saskaņā ar regulas 2021/1060 54. panta pirmās daļas "b" apakšpunktu.
Iebildums
Lūdzam ņemt vērā, ka netiešo izmaksu likme 15 % apmērā tiek aprēķināta no personāla izmaksām, attiecīgi šajā gadījumā personāla izmaksām ir plānots piemērot vienot likmi, līdz ar to atsaucei ir jābūt uz 31.punktu. Vēršam uzmanību, ka 30.1.2.apakšpunktā minētās izmaksas nav uzskatāmas par personāla izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
38.3. izmaksas par darbībām, kas radušās pirms projekta iesniedzējs iesniedzis projekta iesniegumu Vadības informācijas sistēmā, un jau pabeigtām darbībām. Darbu sākums ir brīdis, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 23. punktam;
Iebildums
Ņemot vērā, ka šī noteikumu projekta ietvaros atbalstu paredzēts sniegt vienīgi ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, nepieciešams ievērot tikai Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumus. Savukārt noteikumu projekta 38.3., 55.5., 60.3., 60.4.punktā minētie nosacījumi izriet no Komisijas regulas Nr.651/2014, attiecīgi šie nosacījumi konkrētā pasākuma ietvaros nav jāpiemēro. 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
45. Sadarbības tīkls iesniedz vadības informācijas sistēmā par katru sadarbības tīkla dalībnieku vismaz reizi gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu vai pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma 10 darbdienu laikā iesniedz atbildīgajai iestādei šādu informāciju:
Iebildums
Lūdzam EM izvērtēt, vai nosakot prasību finansējuma saņēmējam vismaz 1 reizi gadā iesniegt KPVIS 45.punktā uzskaitīto informāciju kopā ar maksājumu pieprasījumu nav pietiekoši ikgadējai informācijas un sasniegto rezultātu analīzei. Vai papildus nosakot, ka pēc AI pieprasījuma šādu informāciju iesniegt 10 darba dienu laikā netiek radīts nevajadzīgs administratīvais slogs finansējuma saņēmējiem.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
45.10. atbalstu saņēmušo sadarbības tīkla dalībnieku eksporta apjomu, vienlaikus informējot vai eksporta apjoms atbalstītajos sadarbības tīkla dalībniekos sasniedz vismaz 10% piecu gadu laikā no sadarbības tīkla dalībnieku noslēgumu pārskata iesniegšanas;
Iebildums
Lai mazinātu interpretācijas iespējas, neradītu finansējuma saņēmējam lieku administratīvo slogu, atsaucoties uz anotācijā minēto, ka sadarbības tīkla dalībnieks pēc noslēguma atskaites iesniegšanas reizi gadā piecu gadu periodā iesniedz sadarbības tīklam informāciju par ieguldījums eksporta apjomā un produktivitātes pieaugumā, lūdzam pārskatīt 45.10 un 45.11.apakšpunktu redakcijas, papildinot tās ar augstākminēto informāciju vai izteikt to ar jaunu MKN punktu.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
45.11. atbalstu saņēmušo sadarbības tīkla dalībnieku produktivitātes apjomu, vienlaikus informējot, vai produktivitātes apjoms atbalstītajos sadarbības tīkla dalībniekos sasniedz vismaz 10% piecu gadu laikā no sadarbības tīkla dalībnieku noslēgumu pārskata iesniegšanas;
Iebildums
Skatīt iebildumu pie 45.10 apakšpunkta.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
45.12. katrā no RIS3 jomām sadalījumā pa sadarbības tīkla dalībnieku veidiem šādus RIS3 rādītājus:
Iebildums
Vēršam EM uzmanību uz to, ka apkopojot RIS3 datus no sadarbības tīkla darbiniekiem par ar šī pasākuma ietvaros saņemto atbalstu nesaistītiem rezultātiem, tiek radīts risks par dublējošas informācijas uzkrāšanu 1.politiskā mērķa ietvaros. Lūdzam EM atkārtoti izvērtēt šo jautājumu un ja šī pasākuma ietvaros saņemtā atbalsta ietvaros sadarbības tīkla dalībnieki var sasniegt kādu no 45.12.1.- 45.12.6.apakšpunktos noteiktajiem rezultātiem, lūdzam 45.12. apakšpunktu papildināt ar skaidru atsauci uz šī pasākuma ietvaros saņemto atbalstu. Savukārt, ja pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nerada tiešu ietekmi uz RIS3 rādītājiem, aicinām ar šādu skaidrojumu papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
46. Sadarbības tīkls šo noteikumu 45. punktā minēto informāciju, papildus norādot sadarbības tīkla dalībnieka reģistrācijas numuru, iesniedz Vadības informācijas sistēmā kopā ar maksājuma pieprasījumu vai 10 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma saņemšanas.
Iebildums
Lūdzam precizēt, jo 46. punktā noteiktais dublē 45. punktā noteikto, kā arī satur pretrunas - 45. punktā noteikts, ka informācija iesniedzama vismaz reizi gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu, savukārt 46. punktā noteikts, ka informācija iesniedzama kopā ar maksājumu pieprasījumu (maksājuma pieprasījums ir iesniedzams vismaz 2 reizes gadā).
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
53.2.3. avansa maksājumu pieprasījuma grafiku;
Iebildums
Avansa maksājumu pieprasījumu grafiks ir daļa no 53.2.1. apakšpunktā norādītā plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika. Aicinām dzēst apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
53.8. ne retāk kā reizi ceturksnī tīmekļvietnē nodrošināt aktuālās informācijas ievietošanu par projekta īstenošanas gaitu;
Iebildums
53.8. apakšpunkts dublē 53.6. apakšpunktu - aicinām dzēst vienu no apakšpunktiem.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
53.12.1. vai atbalsts netiek piešķirts neatbalstāmajām nozarēm;
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831, ka atbalstu nepiešķir tās 1.panta 1.punktā minētajām nozarēm un darbībām, lūdzam precizēt un papildināt noteikumu projekta 53.12.1.apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
53.12.2. vai atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas tiek skaidri nodalītas, nodrošinot dubultā finansējuma neesamību un, ka atbalsts nenonāk neatbalstāmo nozaru darbībām;
Iebildums
Lai nodrošinātu atbilstību Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 2.punktā minētajam: "ja uzņēmums darbojas gan vienā no nozarēm, kas minētas 1. punkta a), b), c) vai d) apakšpunktā, gan vienā vai vairākās citās nozarēs, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, vai citās darbības sfērās, uz kurām attiecas šīs regulas darbības joma, atbalstam, ko piešķir pēdējām minētajām nozarēm vai darbības sfērām, šo regulu piemēro ar nosacījumu, ka attiecīgā dalībvalsts ar tādiem piemērotiem līdzekļiem kā darbību nodalīšana vai uzskaites nodalīšana nodrošina, ka darbības nozarēs, kuras ir izslēgtas no šīs regulas darbības jomas, negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šo regulu", lūdzam precizēt un papildināt noteikumu projekta 53.12.2.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
V. Ar atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi
Iebildums
Lūdzam precizēt un papildināt noteikumu projektu un tā anotāciju tā, lai tiktu aptverti visi de minimis atbalsta nosacījumi gan attiecībā uz de minimis atbalstu, ko piešķir sadarbības tīklam, gan attiecībā uz de minimis atbalstu, ko piešķir uz sadarbības tīkla dalībniekiem, tostarp, piemēram, arī atbalsta apvienošanas nosacījumu, jo no šī brīža noteikumu projekta redakcijas 70.punkta izrietošais atbalsta apvienošanas nosacījums un 65.punkta izrietošais nozaru nodalīšanas pienākums attiecas tikai uz sadarbības tīkla dalībnieku.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
65. Ja sadarbības tīkla dalībnieks vienlaikus darbojas gan atbalstāmajās, gan vienā vai vairākās neatbalstāmajās nozarēs un veic neatbalstāmās darbības vai citas darbības, kas ietilpst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 neatbalstāmo darbību jomā, tas nodrošina šo nozaru darbību un izmaksu nodalīšanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu.
Iebildums
Lūdzam nosacījumus par nozaru un darbību ierobežojumiem, kas izriet no Komisijas regulas Nr.2023/2831, ietvert atsevišķā noteikumu projekta punktā. Vienlaikus, lai nodrošinātu skaidru izpratni par to, ka nozaru darbību un izmaksu nodalīšana saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 2.punktu attiecas uz nozarēm, kas nav atbalstāmas saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, lūdzam noteikumu projekta 65.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
De minimis atbalstu nepiešķir Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punkta a), b), c) un d) apakšpunktā noteiktajām nozarēm un Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 1.punkta e) un f) apakšpunktā noteiktajām darbībām. Ja sadarbības tīkls vai sadarbības tīkla dalībnieks vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs, kas neietilpst Komisijas regulas Nr.2023/2831 darbības jomā, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja sadarbības tīkls vai sadarbības tīkla dalībnieks nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 1.panta 2.punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem noteikumiem.
32.
Noteikumu projekts
75. Sadarbības tīkls un sadarbības tīkla dalībnieks nodrošina informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. punktam.
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 75.punktā minētās atsauces, norādot sasaisti ar Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 3.punktu un Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta 7.punktu, vai arī dzēst noteikumu projekta 75.punktā ietvertās atsauces uz Komisijas regulas Nr.2023/2831 6.panta punktiem, atstājot nosacījumu par pienākumu nodrošināt informācijas pieejamību.
Vienlaikus, ņemot vērā to, ka šis punkts attiecas uz atbalsta saņēmēja - sadarbības tīkla un sadarbības tīkla dalībnieka, pienākumu nodrošināt informācijas pieejamību 10 gadus, skaitot no pēdējā atbalsta saņemšanas dienas, nepieciešams papildināt noteikumu projekta 75.punktu arī ar pienākumu glabāt 10 gadus no pēdējā piešķirtā atbalsta dienas atbalsta programmas ietvaros attiecībā uz CFLA un sadarbības tīklu kā atbalsta sniedzējiem.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
76. Ja šo noteikumu ietvaros tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, sadarbības tīkla dalībniekam ir pienākums atmaksāt sadarbības tīklam un sadarbība tīklam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei projekta ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Iebildums
Tā kā šī noteikumu projekta ietvaros ir iespējami divi de minimis atbalsta piešķiršanas gadījumi - kad de minimis atbalsta saņēmējs ir sadarbības tīkls un kad atbalsta saņēmējs ir sadarbības tīkla dalībnieks, lūdzam precizēt noteikumu projekta 76.punktu tā, lai būtu skaidra nelikumīgi saņemtā de minimis atbalsta atgūšana attiecībā uz de minimis atbalstu, kas piešķirts konkrētam subjektam.
 
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
77. Lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīklam un sadarbības tīkla dalībniekam var pieņemt saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 8. pantu.
Iebildums
Tā kā noteikumu projekta anotācijā ir skaidrots, ka sadarbības tīkls lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punktu un 8. pantu var pieņemt līdz šīs Komisijas regulas darbības beigām, taču no noteikumu projekta 77.punkta tas neizriet, lūdzam salāgot noteikumu projektā un anotācijā sniegto informāciju, lai tā nebūtu pretrunīga un neveicinātu nepamatotas interpretācijas riskus.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
MK noteikumu projekta anotācijā ir norādīts, ka projektu iesniegumu atlase MK noteikumu ietvaros tiks uzsākta 2025. gada I ceturksnī, jo pašlaik notiek projektu īstenošana AF investīcijas 5.1.1.2.i trešās kārtas ietvaros. Ņemot vērā, ka 5.1.1.2.i trešās kārtas investīcijas īstenošana paredzēta līdz 2026. gada 30. jūnijam, lūdzam papildu skaidrot, kā tiks nodalītas atbalstāmās darbības un kā tiks novērsti dubultā finansējuma riski, ja abas programmas tiks īstenotas paralēli.
Aicinām EM jautājumu par demarkāciju un darbību nepārklāšanos ar ESIF 2021-2027 atbalsta pasākumu 1.2.3.1. "MVU atbalsts"un ANM 5.1.1.2.i. investīciju "Atbalsta instruments pētniecībai un internacionalizācijai" trešās kārtu, izrunāt kopīgā sanāksmē ar VI un CFLA.
 
Piedāvātā redakcija
-
36.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Attiecībā uz sadaļā "Komercdarbības atbalsta saņemšanas nosacījumi" ietverto informāciju, ka sadarbības tīkls nedrīkst vienlaicīgi īstenot projektu šī pasākuma ietvaros un ESIF 2021.–2027.gadam 1.2.3.6. pasākuma “Tūrisma produktu attīstības programma”, tā kā atbalsts tūrisma klasteriem ir paredzēts atsevišķa, speciāli tam izveidota atbalsta pasākuma ietvaros, lūdzam EM, izslēgt no klasteru atbalsta tūrisma nozari šī pasākuma ietvaros, to skaidrojot anotācijā.

 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam kontekstā ar anotācijas 1.3.punkta sadaļas "Risinājuma apraksts" apakšsadaļas Sasniedzamie rādītāji"  ietverto produktivitātes rādītāja definīciju pamatot un skaidrot dažādu produktivitātes definīciju piemērošanu šajā un citos uzņēmējdarbības atbalsta pasākumos. Piemēram 1.2.1.2. pasākumā (produktivitātes aizdevumi) minēta šāda definīcija:
"produktivitāte – gala labuma guvēja saražotais preču un pakalpojumu daudzums pret gala labuma guvēja projektā nodarbināto (komercializētā produkta/pakalpojuma ražošanā/nodrošināšanā iesaistīto) algām". Lūdzam vienu un to pašu rādītāju mērīšanai izmantot vienotu definīciju.
 Papildus Lūdzam EM skaidrot, nepieciešamības gadījumā papildinot informāciju arī anotācijā, kā un vai produktivitātes un eksporta apjoma gadījumā sadarbības tīklam ir jāatskaitās par zinātniskajām institūcijām, kas atbilstoši MKN 18.7.apakšpunktam ir viens no sadarbības tīklu daībniekiem.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam EM attiecībā uz sadaļā "Finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs" minēto, ka pasākuma ietvaros tiek atbalstīts vismaz viens sadarbības tīkls katrā no RIS3 jomām, taču tas neliedz iespēju sadarbības tīklam īstenot projektu vairākās RIS3 jomās, vēršam uzmanību, ka neliedzot iespēju vienam sadarbības tīklam veidot vairāku projektus vairākas RIS3 jomās, tas rada risku attiecībā uz to, ka sadarbības tīkliem izpildot savu pienākumu noziņojot gan produktivitātes un eksporta apjoma datus, dati tiks uzskaitīti dubultā. Tāda pati situācija veidosies, ja viens komersants piedalītos dažādos klasteros ( arī tad, dati tiktu noziņoti dubultā). Lūdzam EM skaidrot, kā plānots novērst šādu situāciju veidošanos un nodrošināt datu korektu uzskaiti.

Tāpat nav skaidrs, kā šis apgalvojums iet kopā ar MKN 20.punktu, ka sadarbības tīkls var iesniegt vienu projekta iesniegumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
39.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļā "Vienkāršoto izmaksu metodika" lūdzam dzēst punktu par augsti kvalificētu darba spēka atbalstu - programmā nav paredzēts augsti kvalificēta darba spēka atbalsts.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu projektā nav noteikta pēcuzraudzība, līdz ar to lūdzam precizēt anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļas "Sasniedzamie rādītāji" teksta redakciju no "Šis nosacījums tik paredzēts līgumā starp sadarbības iestādi un sadarbības tīklu" uz "Šis nosacījums tiks paredzēts līgumā/lēmumā starp sadarbības tīklu un sadarbības tīkla dalībnieku."
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos skaidri norādīt izmaksas, kuras tiks segtas ar vienkāršoto izmaksu metodiku, jo šobrīd no MK noteikumu redakcijām to nav iespējams izdarīt. Vēršam uzmanību, ka MK noteikumu 38.punktā nav minētas izmaksas, kas saistītas ar finanšu atbalsta sniegšanu sadarbības tīkla dalībnieku augsti kvalificēta darba spēka atbalstam.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lai nodrošinātu, ka netiek pieļauts tiesību pārkāpums, lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļā sniegto skaidrojumu par to, ka, ja pasākuma īstenošanas laikā rodas neattiecināmie izdevumi vai sadārdzinās izmaksas, sadarbības tīkls apņemas tos segt no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, papildinot to beigās ar vārdiem ", kas brīvi no jebkāda komercdarbības atbalsta".
Piedāvātā redakcija
-
43.
Noteikumu projekts
2.3. projekta iesniedzējs - ir Latvijas Republikā reģistrēta juridiska persona, kura iesniedz projekta iesniegumu un atbilst šo noteikumu 18. punktā minētajiem nosacījumiem;
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 2.3.apakšpunktā noteikto definīciju, ņemot vērā, ka prasības projekta iesniedzējam jau ir noteiktas noteikumu projekta 18.punktā, un normatīvā akta projektā neietver normas, kas ir deklaratīvas vai dublē tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
2.5. sadarbības tīkla dalībnieki - sīkie (mikro), mazie, vidējie un lielie komersanti, tai skaitā valsts kapitālsabiedrības, pētniecības un zināšanu izplatīšanas organizācijas. Sadarbības tīkla dalībnieks var nebūt biedrības biedrs vai nodibinājuma dalībnieks;
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projektā noteikt atbalsta likmes diferencēšanu atbilstoši komersanta lielumam (mazais, vidējais, lielais komersants). Ja netiek paredzēta komercdarbības atbalsta likmes diferencēšana, tad lūdzam anotācijas 1.3. sadaļā ietvert paskaidrojumu par šādu nosacījumu nepiemērošanu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
7. Sadarbības iestāde, kas ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, veic atklātu projektu iesniegumu atlasi pieejamā finansējuma apmērā.
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 7.punktā svītrot palīgteikumu "kas ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra", ņemot vērā, ka Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 12.panta pirmā daļa nosaka, ka sadarbības iestāde ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, un nav nepieciešams to vēlreiz dublēt šajā normatīvajā aktā.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
8. Pasākuma ietvaros kopējais plānotais finansējums ir 11 611 149 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 831 371 euro), tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk – ERAF) finansējums 9 869 476 euro (tai skaitā elastības finansējuma apjoms 1 556 666 euro), valsts budžeta finansējums 1 741 673 euro (tai skaitā elastības finansējums 274 705 euro).
Priekšlikums
Tā kā sadarbības tīklu dalībnieki ir komersanti, kā arī noteikumu projekta 15.2.1. apakšpunktā ir noteikts rādītājs privātā līdzfinansējuma uzskaitei, lūdzam izskatīt iespēju un nodrošināt līdzfinansējumu no privātā finansējuma.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
11. Vienam projekta iesniegumam minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs ir 200 000 euro, maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 814 981 euro, tai skaitā ERAF finansējums 692 734 euro, valsts budžeta finansējums 122 247 euro.
Priekšlikums
Atbilstoši Regulas Nr. 2021/1060 53.panta 2.punktam, projektos līdz 200 000 EUR (ieskaitot) visām izmaksām jābūt segtām, piemērojot vienkāršotās izmaksas. Attiecīgi pēc šīs MK noteikumu redakcijas saprotams, ka uz projektiem var attiekties šis regulas nosacījums un visām izmaksām būtu jābūt segtām ar vienkāršotajām izmaksām. Aicinām precizēt redakciju ,lai viennozīmīga skaidrs, ka šī Regulas prasība nav attiecināma uz šo pasākumu.


Piedāvātā redakcija
Vienam projekta iesniegumam minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāk par 200 000 euro (ieskaitot), maksimāli pieļaujamais finansējuma apmērs ir 814 981 euro, tai skaitā ERAF finansējums 692 734 euro, valsts budžeta finansējums 122 247 euro.
48.
Noteikumu projekts
15.1. līdz 2024. gadam:
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidru normu piemērošanu un izvairītos no interpretācijas iespējām, lūdzam precizēt noteikumu projekta 15.1. un 15.2.apakšpunktu, precizējot laiku, līdz kuram ir jāsasniedz minētie rādītāji, norādot gadu un datumu.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
15.1. līdz 2024. gadam:
Priekšlikums
MK noteikumu projekta anotācijā norādīts, ka pasākuma ietvaros projekta iesniegumu atlasi plānots uzsākt 2025. gada I ceturksnī, taču MK noteikumu projekta 15.1. apakšpunktā norādīti sasniedzamie iznākuma rādītāji līdz 2024. gadam. Lūdzam precizēt iznākuma rādītāju sasniegšanas termiņu vai papildināt anotāciju ar skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
15.2.1. publisko atbalstu papildinošās privātās investīcijas (tai skaitā: granti, finanšu instrumenti) - 1 038 750 euro;
Priekšlikums
Aicinām MK noteikumu anotācijā skaidrot, kāds dokuments noteikumu projekta 15.2.1. apakšpunktā uzskatāms kā pierādījums, kas pamatos noteikto rādītāju sasniegšanu.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
18.3. vairāk nekā 50 % no tā dalībniekiem darbojas kādā no šo noteikumu 24. punktā minētajām RIS3 jomām;
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai prasība nav jāizsaka, paredzot, ka 50 % dalībnieku ir jādarbojas vienā RIS3 jomā. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja dalībnieks piedalīsies projektā, tas darbosies projekta RIS 3 jomā, tādēļ aicinām objektīvi izvērtēt šo prasību un iespēju tās izvērtēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
22.6. sarakstu, kurā norādīta šāda informācija par visiem sadarbības tīkla dalībniekiem:
Priekšlikums
Gadījumā, ja tiek saglabāta prasība par savstarpēji nesaistītiem komersantiem, lūdzu papildināt iesniedzamo dokumentu sarakstu ar MVK deklarāciju.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
25.3. pirms atbalsta piešķiršanas sadarbības tīkla dalībniekam nav konstatējamas pazīmes, kas liecina par pieļautu dubultā finansējuma situāciju saistībā ar Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmu 2021.–2027. gadam, Atveseļošanas fonda un Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda darbības programmu "Izaugsme un nodarbinātība", tai skaitā demarkāciju arī starp citiem publiskā finansējuma avotiem, kā arī nav konstatējamas korupcijas, krāpšanas riska un interešu konflikta pazīmes, ja nepieciešams, veicot darbības to novēršanai.
Priekšlikums
Lai nodrošinātu atbilstību normatīvajos aktos, tostarp Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" lietotajai terminoloģijai, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 25.3. apakšpunktā vārdus "Atveseļošanas fonda" ar vārdiem "Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna".
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
26. Sadarbības tīkls sadarbības iestādes pieņemto lēmumu var apstrīdēt Finanšu ministrijā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Finanšu ministrijas izdoto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā tiesā.
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 26.punktu, jo šāda tiesību norma izriet no augstāka normatīva akta un nav nepieciešams to dublēt. Vēršam uzmanību, ka Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 27.panta pirmā daļa nosaka, ka projekta iesniedzējs var apstrīdēt šā likuma 24., 25. un 26. pantā minēto sadarbības iestādes lēmumu vadošajā iestādē viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās. Vadošās iestādes izdoto administratīvo aktu par apstrīdēto sadarbības iestādes lēmumu var pārsūdzēt, iesniedzot pieteikumu Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā.
Piedāvātā redakcija
-
55.
Noteikumu projekts
28. Pasākuma ietvaros tiek atbalstītas šādas darbības:
Priekšlikums
Lai izvairītos no liekas interpretācijas iespējām, lūdzam precizēt, ka "šādas ar sadarbības tīkla darbības nodrošināšanu saistītas darbības/pasākumi:"
 
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
28.1. darbības, kas saistītas ar projekta vadību;
Priekšlikums
Lūdzam izteikt šādā redakcijā:
'projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana'.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
28.2. obligāto publicitātes pasākumu nodrošināšana;
Priekšlikums
Lai nodrošinātu skaidru izpratni par projekta ietvaros atbalstāmajām darbībām, lūdzam precizēt noteikumu projekta 28.2. apakšpunktu, ņemot vērā noteikumu projekta 56.2. apakšpunktā lietoto terminoloģiju. Proti, lūdzam aizstāt noteikumu projekta 28.2. apakšpunktā vārdus "obligāto publicitātes" ar vārdiem "komunikācijas un vizuālās identitātes".
Vienlaikus lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projekta 30. punktu ar atbilstošu izmaksu pozīciju.
Piedāvātā redakcija
-
58.
Noteikumu projekts
30.1.1. projekta vadības un projekta īstenošanas personāla atlīdzības un ar to saistītās darba algas nodokļu izmaksas, piesaistot projekta vadības personālu uz darba vai uzņēmuma līguma;
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdus "un ar to saistītās darba algas nodokļu izmaksas", ņemot vērā, ka tās ietilpst personāla izmaksās. Kā arī papildināt, ka nav attiecināmas virsstundas.
Lai salāgotu ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai, lietoto terminoloģiju, vārdus "personāla atlīdzības izmaksām" lūdzam aizstāt ar vārdiem "personāla izmaksas".
Lūdzam piemērot visā MKN redakcijā un anotācijā, kur tas ir attiecināms.
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
30.1.2. projekta ietvaros veicamo darbību plānošanas, koordinēšanas un kontroles izmaksas, kā arī projekta dokumentācijas nodrošināšanas izmaksas atbilstoši Eiropas Savienības un nacionāla līmeņa normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un projekta iepirkumu organizēšanas un kontroles izmaksas;
Priekšlikums
Aicinām precīzi noteikt attiecināmo izmaksu veidu (personāla atlīdzības izmaksas), ņemot vērā, ka izmaksām paredzēts piemērot vienoto izmaksu likmi 20% apmērā no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas piemērojama tikai personāla atlīdzības izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
30.1.5. starptautisku projektu rakstīšanas izmaksas;
Priekšlikums
Skaidrojam, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktā noteikts šādi: "Projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus)".

Ņemot vēra iepriekšminēto, lūdzam skaidrot šo izmaksu būtību.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
31. Vienkāršoto izmaksu vienotā izmaksu likme šo noteikumu 30.1.1. un 30.1.3. apakšpunktā minētajām personāla atlīdzības izmaksām ir 20 procentu no pārējām tiešajām attiecināmajām izmaksām, neieskaitot personāla izmaksas, atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktam.
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt atsauci uz MK noteikumu projekta apakšpunktu - vai 30.1.3. vietā nebūtu norādāms 30.1.2. apakšpunkts. 
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
39. Pasākuma ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās ne agrāk par brīdi, kad projekta iesniedzējs iesniedzis projekta iesniegumu Vadības informācijas sistēmā.
Priekšlikums
Rosinām izvērtēt 39. punkta svītrošanu, ievērojot to, ka tas saturiski pārklājas ar 38. punkta apakšpunktos minētajiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
49. Pasākuma ietvaros sadarbības tīkls var saņemt avansa maksājumu, kas nepārsniedz 30 % no projekta Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta finansējuma kopsummas, vienlaikus nodrošinot, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta finansējuma kopsummas, ja tiek ievēroti šādi nosacījumi:
Priekšlikums
Lai ievērotu Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" lietoto terminoloģiju un izvairītos no interpretācijas iespējām, lūdzam precizēt noteikumu projekta 49.punktu, nosakot, ka avanss, nevis avansa maksājums nepārsniedz 30% no projekta Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta finansējuma kopsummas. Vienlaikus lūdzam precizēt arī noteikumu projekta 49.3.apakšpunktu, ievērojot, ka atbilstoši minētajiem noteikumiem finansējuma saņēmējs var saņemt vairākus avansa maksājumus, nevis vairākus avansus. 
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
53.10. izveidot un iesniegt sadarbības iestādē iekšējās kontroles sistēmas aprakstu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai, atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 17. oktobra noteikumu Nr. 630 "Noteikumi par iekšējās kontroles sistēmas pamatprasībām korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai publiskas personas institūcijā" prasībām, ietverot tajā:
Priekšlikums
Ievērojot to, ka finansējuma saņēmējs ir sadarbības tīkls (biedrība vai nodibinājums, nevis publiskas personas institūcija), rosinām precizēt apakšpunkta ievaddaļu, piemēram, šādi: "Finansējuma saņēmējam ir pienākums līdz projekta iesnieguma iesniegšanai izstrādāt un iesniegt sadarbības iestādei iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai (iekšējo kārtību), ietverot tajā:". Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā var noteikt arī citu termiņu minētās iekšējās kārtības izstrādei, piemēram, līdz pirmajam maksājuma pieprasījumam u.c.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
53.10.4. procedūras aprakstu dubultā finansējuma situācijas identificēšanai un novēršanai no citiem finanšu instrumentiem;
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 53.10.4.apakspunktu, paredzot, ka sadarbības tīkls  kā finansējuma saņēmējs nodrošina nepārklāšanās principu ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem un dubultā finansējuma neiestāšanos.
Vēršam uzmanību, ka dubultā finansējuma neiestāšanās novēršama gan attiecībā uz citiem finanšu instrumentiem, gan arī konkrētā projekta īstenošanai piešķirtā finansējuma ietvaros darbības nedrīkst tikt finansētas dubultā.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
55.6. iesniegt de minimis sistēmā sagatavotu veidlapas “Veidlapa par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai” izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās veidlapas identifikācijas numuru, ja atbalsts tiek saņemts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831.
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalsta pasākuma ietvaros atbalstu plānots piešķirt tikai ar Komisijas regulu Nr.2023/2831, lūdzam izvērtēt, vai 55.6.punkta beigās minētā piebilde "ja atbalsts tiek saņemts saskaņā ar Komisijas regulu Nr.2023/2831" ir nepieciešama. 
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
59. Sadarbības tīkla projekta īstenošanas un projekta vadības personāls, kā arī personas, kuras pieņem lēmumu par komercdarbības atbalsta piešķiršanu sadarbības tīkla dalībniekam, pirms vērtēšanas procesa uzsākšanas paraksta šo noteikumu 2. pielikumā esošo objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājumu. Apliecinājumu paraksta atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2018/1046 61. pantam. 
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 59.punktu, svītrojot vārdu "komercdarbības" pirms vārda "atbalsta", ņemot vērā, ka tādejādi tiek sašaurināts šīs normas tvērums, proti, jebkura lēmuma pieņemšanas gadījumā, kur tiek piešķirts atbalsts vai finansējums  ir jāparaksta objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesības apliecinājums, ne tikai komercdarbības atbalsta piešķiršanas gadījumā.
Piedāvātā redakcija
-
68.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. sadaļas apakšsadaļā 'Risinājuma apraksts" noteikts: "MK noteikumu projektā tiek noteikts, ka sadarbības iestādes lēmums par sadarbības tīkla apstiprināšanu ir lēmums, kas paredz publiskā finansējuma sadali. Attiecīgi ar šo tiek noteikts, ka amatpersonas statuss tiek noteikts sadarbības iestādes amatpersonām."
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekts šādu regulējumu neparedz, turklāt tas pēc būtības nav iekļaujams noteikumu projekta tvērumā. Attiecīgi lūdzam precizēt minēto informāciju, izsakot to šādā redakcijā:
"MK noteikumu projektā minētais sadarbības iestādes lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu uzskatāms par lēmumu, kas paredz publiskā finansējuma sadali. Līdz ar to lēmuma pieņemšanā iesaistītajām sadarbības iestādē nodarbinātajām personām ir valsts amatpersonas statuss."
Piedāvātā redakcija
-
69.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām kontekstā ar anotācijas 1.3.punkta sadaļas "Risinājuma apraksts" apakšsadaļas Sasniedzamie rādītāji"  ietverto informāciju, ka sadarbības tīkls, kas ir finansējuma saņēmēja, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma 10 darbdienu laikā atbildīgajai iestādei ir jāiesniedz informācija par atbalstu saņēmušo komersantu eksporta apjoma un produktivitātes pieaugumu, vienlaikus sniedzot informāciju par to, vai ir šie uzkrātie rādītāji sasniedz vismaz 10% atbalstītajos komersantos, vēršam uzmanību, ka MKN 45.punkts nosaka arī iespēju (opciju) sadarbības tīklam vismaz reizi gadā kopā ar maksājuma pieprasījumu  iesniegt atbilstošo informāciju KPVIS par katru sadarbības tīkla dalībnieku. Aicinām atbilstoši precizēt anotācijā ietverto informāciju.
 
Piedāvātā redakcija
-
70.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām kontekstā ar anotācijas 1.3.punkta sadaļas "Risinājuma apraksts" apakšsadaļas Sasniedzamie rādītāji"  ietverto informāciju, ka "sadarbības tīkls, izmantojot šādu formulas, nosaka katra sadarbības tīkla dalībnieka eksporta apjoma un produktivitātes pieaugumu", aicinām EM noteikt, ka sadarbības tīkls iesniedz ne tikai katra sadarbības tīkla dalībnieka eksportā rādītājus, bet arī apkopojumu sadarbības tīkla līmenī, jo atbalsts šī pasākuma ietvaros tiek sniegts sadarbības tīkliem, nevis individuāliem komersantiem. Šis pats ir attiecināms arī uz produktivitātes rādītāju apkopošanu.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā norādīts, ka "sadarbības tīkls pasākuma īstenošanai piemērojamās vadošās un atbildīgās iestādes sagatavotās 2021.-2027.gada plānošanas perioda vienkāršoto izmaksu metodikas, kuras attiecināmas programmas ietvaros, piemēro no to spēkā stāšanās brīža. 1.2.1.1. pasākumā paredzēto atbildīgās iestādes izstrādāto vienkāršoto izmaksu metodiku plānots izstrādāt līdz izsludinātajai projekta atlasei", lūdzam skaidrot, kādas tieši vienkāršoto izmaksu metodikas ir plānots izstrādāt, ja šobrīd MK noteikumu projektā atbildīgās iestādes metodiku izstrāde nav paredzēta.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Sadaļā "Pasākuma īstenošana" norādīts, ka: "[..] sadarbības tīkla dalībniekiem atbalsts tiek sniegts nefinanšu atbalsta veidā, lai [..]", lūdzam precizēt šo teksta daļu atbilstoši MK noteikumu projekta 35. punktā noteiktajam, ka.sadarbības tīkla dalībniekiem atbalsts tiek sniegts granta un nefinanšu atbalsta veidā.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Komentārus par anotācijā iekļauto aprakstu sniegsim brīdī, kad tiks iesniegti Vadošai iestādei aprēķini par vienoto likmi, līdz ar to aicinām šo informāciju pievienot likmes aprēķinam, lai operatīvi saskaņotu anotācijā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
74.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt argumentāciju , norādot, ka Regulas nr. 2021/1060 prasība neizpildās, ņemot vērā, ka projektu kopējas izmaksas nevar būt mazākas par 200 000 EUR.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2.1. sadaļu ar informāciju, ka sadarbības tīkls pildīs finansējuma saņēmēja funkcijas, un Ekonomikas ministrija pildīs atbildīgās iestādes funkcijas.
 
Piedāvātā redakcija
-
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk