Atzinums

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
Projekta ID
25-TA-1126
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība
Atzinums iesniegts
03.06.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
LIZDA lūdz papildināt anotāciju ar informāciju (iespējams, arī jāpapildina noteikumi ar kādu jaunu punktu), ka: Profesionālās izglītības iestādei:
- nav nodrošināta pieejamība informācijai par izglītojamajam iepriekšējā izglītības pakāpē veiktās pedagoģiskās darbības un analīzes par nepietiekamu mācību sasniegumu iemesliem. Noteikt, ka  informāciju par uzsāktu atbalstu iepriekšējā izglītības pakāpē izglītojamais iesniedz kopā ar citiem dokumentiem stājoties profesionālās izglītības iestādē
- nav valstī vienoti noteikta individuālā plāna forma,
- rodas jautājums par atbalsta nodrošināšanu minētajiem izglītojamajiem - kurš uzņemsies papildu darbu/slodzi/atbildību/finansēšanu, ja līdz šim nav pieejama informācija.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
LIZDA norāda, ka izglītojamais tiek uzņemts programmā, kurā ir normatīvos aktos noteikta slodze un apgūstamo mācību priekšmetu skaits un stundu skaits. Individuālais plāns, kurā ir noteikta vēl viena mācību priekšmeta (9.klasē neapgūtā) apguve, rada pārslodzi izglītojamajam. Turklāt - profesionālās izglītības iestādēm nav noteikts izglītojamā individuālā plāna saturs/forma.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju, norādot nozares un kvalifikācijas, uz kurām piedāvātais risinājums - arodizglītības programmu apguve - neattieksies, jo ir nozares, kurās ir būtisks augsts zināšanu un prasmju kopums, ko nespēj sasniegt izglītojamais, kurš par pamatizglītības apguvi ir ieguvis liecību.

 
Piedāvātā redakcija
-