Atzinums

Projekta ID
23-TA-3329
Atzinuma sniedzējs
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera"
Atzinums iesniegts
11.04.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (turpmāk - LTRK) ir iepazinusies ar Veselības ministrijas (turpmāk - VM)  precizēto konceptuālā ziņojuma “Par veselības nozares Digitālo kompetenču centra izveidi” (turpmāk – Ziņojums) (23-TA-3329) projektu un sniedz sekojošus iebildumus.
LTRK pauž atbalstu veselības nozares digitālo risinājumu attīstīšanai, tāpat izprot nepieciešamību pilnveidot IKT pārvaldību un IKT pakalpojumus.
Vienlaikus LTRK aicina VM neveidot veselības nozares digitālo kompetenču centru (turpmāk - Centrs) kā atsevišķu valsts kapitālsabiedrību. Ņemot vērā patreizējo ekonomikas izaugsmi, LTRK rosina veselības nozares digitālo risinājumu attīstīšanu integrēt esošo resursu ietvaros.
Ziņojumā ir analizēti četri alternatīvas darbības modeļi, aicinām, pārvērtēt modeli A (NVD struktūrvienība – struktūrvienību kopums, kas izveidots  kā digitālās veselības nodaļa vai birojs) vai B (jauna dienesta/aģentūras izveidošana - VM padotības iestāde, kas izveidota VM pārvaldes un organizatoriskajā struktūrā), kā arī rosinām izvērtēt iespēju Centru iekļaut Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM)  struktūrā.
Tāpat LTRK aicina ņemt vērā LTRK pamatnostādnes godīgas un brīvas konkurences nodrošināšanai, kā arī izvērtēt, vai tās izvirzītos mērķus nav iespējams sasniegt ar citiem risinājumiem.[1]


[1]LTRK pamatnostādnes godīgas un brīvas konkurences nodrošināšanai:   https://www.ltrk.lv/sites/default/files/inline-files/LTRK%20pamatnosta%CC%84dnes%20godi%CC%84gas%20un%20bri%CC%84vas%20konkurences%20nodros%CC%8Cina%CC%84s%CC%8Canai_2023.pdf
 
Piedāvātā redakcija
Papildus LTRK lūdz skaidrot sekojošos Ziņojuma punktus:“ [13] Tika identificēti šādi saimnieciskās darbības ieņēmumu virzieni un pakalpojumu grupas:”Lūdzu precizēt, kas ir pakalpojumu saņēmēji?LTRK norāda, gadījumā, ja par Centra pakalpojumiem ir plānots pieprasīt samaksu no ārstniecības iestādēm, tad aicinām to iekļaut Nacionālā veselības dienesta noteiktajos tarifos, par kuriem tiek iepirkti valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi. Papildus vēršam uzmanību, ka jauni izdevumi ārstniecības iestādes var radīt nepieciešamīnbu palielināt cenas arī maksas pakalpojumiem.Ziņojuma 2.pielikumā “Centra biznesa modeļa īss izklāsts” mērķa klientu segmenti norādīti: Centrs pakalpojumus nodrošinās:[MKS1] VM un tās padotības un pārraudzības iestādēm.[MKS2] Veselības nozarē strādājošām kapitālsabiedrībām un pakalpojumu sniedzējiem (tai skaitā poliklīnikām, ĢĀ praksēm, laboratorijām, u.c.). [MKS3] Digitālo risinājumu izstrādātājiem.[MKS4] Zinātniskām un pētniecības institūcijām.[MKS5] Iedzīvotājiem, kas ir medicīnisko pakalpojumu saņēmēji.[MKS6] Darba devējiem.[MKS7] ES Institūcijas un starptautiskās organizācijas”Lūdzam Ziņojumā minēto precīzi atspoguļot un noteikt  minēto pakalpojumu ietekmi uz veselības aprūpes pakalpojumiem, precīzi skaidrojot, ka valsts apmaksātajos pakalpojumos tiks integrēts minētais sadārdzinājums.Ņemot vērā, ka esošajā situācijā nav skaidras izpratnes par nepieciešamību veidot jaunu valsts kapitālsabiedrību, aicinām VM organizēt sanāksmi, lai apspriestu Latvijas digitālās veselības ekosistēmas iespējamos attīstības virzienus.Nepieciešamības gadījumā aicinām sazināties ar LTRK Politikas daļas eksperti Kristīni Robežnieci (tālr.nr. 67201105; e-pasts: kristine.robezniece@ltrk.lv).