Projekta ID
23-TA-2298Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.11.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Projekta anotācijā norādīts: "Pašlaik normatīvais regulējums, kas nosaka sadarbspējīgo sertifikātu izsniegšanas un anulēšanas kārtību, ir iekļauts Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra noteikumos Nr.662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" (turpmāk – MK noteikumi Nr.662), kas ir izdoti uz Epidemioloģiskās drošības likuma un Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma pamata, un zaudēs spēku līdz ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma atzīšanu par spēku zaudējušu."
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumi Nr. 662 ir izdoti saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā, Epidemioloģiskās drošības likumā un un Farmācijas likumā paredzēto pilnvarojumu. Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9.panta piekto daļu, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa. Ievērojot, ka līdz ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma spēka zaudēšanu joprojām paliks spēkā citas likumu normas, uz kura pamata ir izdoti MK noteikumi Nr. 662, šie noteikumi zaudēs spēku tikai daļā, kas izdota uz Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma pamata.
Saskaņā ar 2009.gada 3.februāra Ministru kabineta noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 159. un 160.punktu Ministru kabineta noteikumus atzīst par spēku zaudējušiem ar atsevišķiem noteikumiem vai citu noteikumu noslēguma jautājumu. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt projektu ar noslēguma jautājumu par MK noteikumu Nr. 662 atzīšanu par spēku zaudējušiem. Pretējā gadījumā nepieciešams izstrādāt atsevišķus noteikumus par MK noteikumu Nr. 662 atzīšanu par spēku zaudēju
šiem.
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta 2021. gada 28. septembra noteikumi Nr. 662 ir izdoti saskaņā ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā, Epidemioloģiskās drošības likumā un un Farmācijas likumā paredzēto pilnvarojumu. Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 9.panta piekto daļu, ja spēku zaudē normatīvā akta izdošanas tiesiskais pamats (augstāka juridiska spēka tiesību norma, uz kuras pamata izdots cits normatīvais akts), tad spēku zaudē arī uz šā pamata izdotais normatīvais akts vai tā daļa. Ievērojot, ka līdz ar Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma spēka zaudēšanu joprojām paliks spēkā citas likumu normas, uz kura pamata ir izdoti MK noteikumi Nr. 662, šie noteikumi zaudēs spēku tikai daļā, kas izdota uz Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma pamata.
Saskaņā ar 2009.gada 3.februāra Ministru kabineta noteikumu Nr.108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 159. un 160.punktu Ministru kabineta noteikumus atzīst par spēku zaudējušiem ar atsevišķiem noteikumiem vai citu noteikumu noslēguma jautājumu. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt projektu ar noslēguma jautājumu par MK noteikumu Nr. 662 atzīšanu par spēku zaudējušiem. Pretējā gadījumā nepieciešams izstrādāt atsevišķus noteikumus par MK noteikumu Nr. 662 atzīšanu par spēku zaudēju
šiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt personas datu apstrādes - personas datu saņemšanas no Vienotās veselības informācijas sistēmas, tiesisko pamatu atbilstoši Datu regulas 6.panta 1.punktam un 9.pantam. Tāpat lūdzam anotācijā norādīt, kādi dati tiek saņemti no Vienotās veselības informācijas sistēmas, proti, kādi dati ietver informāciju par personas vakcināciju pret Covid-19 vai Covid-19 testēšanas rezultātiem.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Epidemioloģiskās drošības likuma 1.panta 38.punkts (stāsies spēkā 2024.gada 1.janvārī) paredz šādu skaidrojumu: "sadarbspējīgs sertifikāts - Eiropas Savienībā vienots digitāls vai papīra formas apliecinājums tam, ka persona ir pilnībā vakcinēta vai ir pārslimojusi Covid-19 vai personai ir veikts Covid-19 tests un tā rezultāts ir negatīvs". Minētais skaidrojums norāda, ka sadarbspējīgs sertifikāts izsniedzams vai nu digitāli vai papīra formā, savukārt projektā paredzēta tikai tā izsniegšana digitālā formā. Ievērojot likumā paredzēto skaidrojumu, lūdzam papildināt projektu ar normu par sadarbspējīga sertifikāta izsniegšanu arī papīra formā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Epidemioloģiskās drošības likuma 1.panta 38.punktā (stāsies spēkā 2024.gada 1.janvārī), kā arī citās šā likuma normās tiek lietots termins "sadarbspējīgs sertifikāts ", kas skaidrots kā apliecinājums tam, ka persona ir pilnībā vakcinēta vai ir pārslimojusi Covid-19 vai personai ir veikts Covid-19 tests un tā rezultāts ir negatīvs. Savukārt projektā tiek lietots termins "sadarbspējīgs vakcinācijas, testēšanas un pārslimošanas sertifikāts". Lai nodrošinātu konsekventu un likumam atbilstošu terminoloģiju, lūdzam projektā lietot Epidemioloģiskās drošības likumā paredzēto terminu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotāciju ar skaidrojumu, vai pēc 3 mēnešiem pēc sadarbspējīga vakcinācijas, testēšanas un pārslimošanas sertifikāta derīguma termiņa beigām tas vairāk nav ne tikai pieejams, bet arī tiek dzēsts. Tāpat lūdzam pamatot izvēlēto sertifikātu glabāšanas termiņu.
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu.
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulas (ES) 2016/679 Par fizisku personu datu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk – Datu regula) 5. panta 1. punkta "e" apakšpunktā ietvertajam glabāšanas ierobežojuma principam, personas datus glabā tikai tik ilgi, kamēr tie ir nepieciešami nolūkiem, kuros to apstrādā. Papildus norādāms, ka Datu regulā nav noteikti konkrēti termiņi datu glabāšanai, tomēr šie termiņi ir saistīti ar pārziņa datu apstrādes nolūkiem un to sasniegšanai nepieciešamo datu apjomu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
4.2. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 4.sadaļu atbilstoši aktuālajai situācijai ar Epidemioloģiskās drošības likuma grozījumu pieņemšanu, kā arī, ievērojot Tieslietu ministrijas iebildumu par Ministru kabineta 2021.gada 28.septembra noteikumu Nr.662 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" atzīšanu par spēku zaudējušiem.
Piedāvātā redakcija
-