Projekta ID
22-TA-3470Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
11.01.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ņemot vērā to, ka 2023.gada 1.janvārī ir stājies spēkā Latvijas Bankas likums, ar kuru, tostarp, Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir pievienota Latvijas Bankai, nepieciešams precizēt informatīvā ziņojuma sadaļā "Pārvaldības modelis un iesaistīto dalībnieku funkcijas un pienākumi" Latvijas Bankai noteiktos uzdevumus. Vienlaikus ir nepieciešams arī izslēgt informatīvā ziņojuma 4.lapā "Saīsinājumi" atsauci uz Finanšu un kapitāla tirgus komisiju.
Piedāvātā redakcija
Latvijas Banka (LB) regulē un pārrauga finanšu tirgus dalībnieku darbību kibertelpā un veicina maksājumu sistēmu drošu un nepārtrauktu darbību. Savukārt kredītiestādes atbild par savas nozares elektronisko pakalpojumu drošību un pieejamību.
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Finanšu ministrija sadarbībā ar Latvijas Banku ir identificējusi divus problēmjautājumus, kuri būtu aktualizējami informatīvā ziņojuma kontekstā. Pirmkārt, ņemot vērā patreiz novērojamo tendenci, ka strauji pieaug krāpniecības gadījumi, kas skar plašu sabiedrības daļu, un saistīti ar telekomunikāciju pakalpojumu izmantošanu, būtu apsverams informatīvajā ziņojumā ietvert izvērtējumu par papildus pienākumu un arī atbildības noteikšanu telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējiem atsevišķu krāpšanās tehnoloģiju ierobežošanas nodrošināšanai. Šo jautājumu risināšanā varētu iesaistīties arī informatīvajā ziņojumā minētais Nacionālais kiberdrošības centrs.
Otrkārt, ņemot vērā to, ka kiberrisku preventīvas identifikācijas un savlaicīgas novēršanas viens no pamatelementiem ir kiberrisku izvērtēšana, kas informatīvajā ziņojumā daudzkārt minēta, kā arī ir norādīts uz nepietiekamu drošības testēšanu, bet tālāk aprakstošajā daļā neseko veicamie pasākumi tā novēršanai, būtu apsverami papildus pasākumi šajā jomā, tai skaitā, standartizācija un atbalsts no Nacionālā kiberdrošības centra.
Otrkārt, ņemot vērā to, ka kiberrisku preventīvas identifikācijas un savlaicīgas novēršanas viens no pamatelementiem ir kiberrisku izvērtēšana, kas informatīvajā ziņojumā daudzkārt minēta, kā arī ir norādīts uz nepietiekamu drošības testēšanu, bet tālāk aprakstošajā daļā neseko veicamie pasākumi tā novēršanai, būtu apsverami papildus pasākumi šajā jomā, tai skaitā, standartizācija un atbalsts no Nacionālā kiberdrošības centra.
Piedāvātā redakcija
-