Projekta ID
24-TA-1915Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
15.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām precizēt informatīvā ziņojuma 5. pielikumā "ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda MK noteikumu par specifisko atbalsta mērķu ieviešanu izstrādes laika grafika progress" sadaļā "Atbildīgo iestāžu pieteiktās izmaiņas laika grafikā" ietverto informāciju attiecībā uz 4.3.5.1. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" 3. kārtu, veicot šādas izmaiņas:
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2025. gada I cet. uz 2024. gada IV cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2025. gada II cet. uz 2025. gada I cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2025. gada III cet. uz 2025. gada II cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2025. gada IV cet. uz 2025. gada III cet.
a) plānoto izskatīšanas laiku Apakškomitejā no 2025. gada I cet. uz 2024. gada IV cet.;
b) plānoto izskatīšanas laiku Uzraudzības komitejā no 2025. gada II cet. uz 2025. gada I cet.;
c) MK noteikumu saskaņošanas uzsākšanas laiku TAP no 2025. gada III cet. uz 2025. gada II cet.;
d) MK noteikumu iesniegšanas apstiprināšanai MK laiku no 2025. gada IV cet. uz 2025. gada III cet.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Aicinām pārskatīt ziņojuma 6. un 7. pielikumā ietverto informāciju, ietverot tajā iestāžu noziņotos aktuālākos datus par AF plāna progresu (LM gadījumā aktuālākā informācija t.sk. par 122. mērķrādītāju ievadīta KP VIS 14.10.2024.).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
1. Aicinām pārskatīt ziņojuma 1. sadaļā “Kopsavilkums” ietverto informāciju, ka atkārtota ES fondu tematiskās komitejas sēde ir plānota 10.10.2024., ņemot vērā, ka minētajā datumā šī sēde nenotika un ir pārcelta uz 31.10.2024.
2. Aicinām papildināt ziņojuma 6. sadaļas “Atveseļošanas fonda plāna ieviešana” apakšsadaļu “Maksājumu pieprasījumu EK iesniegšana un noteikto rādītāju izpilde” ar aktuālāko informāciju, pie 122. mērķrādītāja izpildes minot, ka, noslēdzoties 07.10.2024. atklātā konkursa projekta iesniegumu atlasei, tās ietvaros saņemti 7 projektu iesniegumi. Šobrīd norit šo projektu iesniegumu izvērtēšana un, ievērojot, ka arī atkārtotās projektu iesniegumu atlases ietvaros netika sasniegta 122. mērķrādītāja vērtība noteiktajā apjomā, LM ir uzsākusi sarunas ar FM un EK par papildu priekšlikumu grozījumiem Eiropas Padomes lēmumā virzību, samazinot minētā mērķrādītāja vērtību un izskatot alternatīvus risinājumus atlikušā finansējuma izmantošanai.
2. Aicinām papildināt ziņojuma 6. sadaļas “Atveseļošanas fonda plāna ieviešana” apakšsadaļu “Maksājumu pieprasījumu EK iesniegšana un noteikto rādītāju izpilde” ar aktuālāko informāciju, pie 122. mērķrādītāja izpildes minot, ka, noslēdzoties 07.10.2024. atklātā konkursa projekta iesniegumu atlasei, tās ietvaros saņemti 7 projektu iesniegumi. Šobrīd norit šo projektu iesniegumu izvērtēšana un, ievērojot, ka arī atkārtotās projektu iesniegumu atlases ietvaros netika sasniegta 122. mērķrādītāja vērtība noteiktajā apjomā, LM ir uzsākusi sarunas ar FM un EK par papildu priekšlikumu grozījumiem Eiropas Padomes lēmumā virzību, samazinot minētā mērķrādītāja vērtību un izskatot alternatīvus risinājumus atlikušā finansējuma izmantošanai.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
LM kopumā neiebilst pret FM papildus iekļauto protokollēmuma 4. punktu, kas nosaka pienākumu nozares ministrijām un Valsts kancelejai pastiprināti veikt visas nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu 2024. gada valsts budžeta izdevumu plāna izpildi atbilstoši tajā paredzētajām investīcijām, un, kuru izvērtējot, FM 2025. gada pirmajā ceturksnī nepieciešamības gadījumā sniegt priekšlikumus finansējuma pārdalēm un grozījumiem Atveseļošanas fonda plānā, ja attiecināms. Tomēr aicinām FM, veicot budžeta izpildes izvērtējumu, ņemt vērā objektīvos apstākļus, kas radījušas plāna izpildes novirzes, kā arī pirms lēmuma par finanšu pārdali pieņemšanas konsultēties ar nozares ministrijām vai Valsts kanceleju par šī finansējuma nepieciešamību investīciju īstenošanai un atskaites punktu/mērķrādītāju sasniegšanai pilnā apmērā. Tā, piemēram, LM gadījumā pastāv novirzes 3.1.2.1.i. investīcijas 1. kārtas īstenošanā un finansējuma investēšanā, kas saistītas ar finansējumu saņēmēju atteikšanos no ieceres veikt vides pielāgojumus atsevišķās ēkās. Vienlaikus LM meklē alternatīvus risinājumus pielāgojumu veikšanai šīs investīcijas atskaites punktos noteiktajās 63 ēkās (attiecīgi viena projekta neizlietotais finansējums ar projekta grozījumiem tiks pārdalīts citam finansējuma saņēmējam papildu ēkas pielāgošanai).
Tāpat šis investīcijas finansējuma atlikumus (radušies pabeidzot plānotos vides pielāgojumus ēkās) LM, veicot attiecīgus MK noteikumu grozījumus, plāno novirzīt 3.1.2.1.i. investīcijas 2. kārtas īstenošanai papildu mērķa grupas personu mājokļu pilnveidei (t.i., līdz 5 % no plānotā atskaites punkta, lai, nepieciešamības gadījumā aizstātu personu, kura pārtrauc dalību projektā).
Tāpat šis investīcijas finansējuma atlikumus (radušies pabeidzot plānotos vides pielāgojumus ēkās) LM, veicot attiecīgus MK noteikumu grozījumus, plāno novirzīt 3.1.2.1.i. investīcijas 2. kārtas īstenošanai papildu mērķa grupas personu mājokļu pilnveidei (t.i., līdz 5 % no plānotā atskaites punkta, lai, nepieciešamības gadījumā aizstātu personu, kura pārtrauc dalību projektā).
Piedāvātā redakcija
-