Atzinums

Projekta ID
22-TA-1124
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
07.12.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt MK noteikumu projekta 2.5.apakšpunkta redakciju, nepieciešami redakcionāli labojumi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt rādītāju redakcijas atbilstoši apstiprinātajam Padomes īstenošanas lēmumam par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna novērtējuma apstiprināšanu (CID), svītrojot vārdu "investīciju" pirms vārda "projekta". Atbilstošus precizējumus lūdzam veikt arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai stratēģiski svarīgie būs gala labuma guvēju investīciju projekti vai LIAA projekts un nepieciešamības gadījumā precizēt MK noteikumu redakciju. Tāpat lūdzam šo MK noteikumu projekta punktu saskaņot ar MK noteikumu 25.15.apakšpunkta un anotācijas redakcijām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Skaidrojam, ka prasības, kas izriet no Komisijas regulas Nr. 651/2014, nav tieši piemērojamas, ja tās nav ieviestas attiecīgajā valsts izstrādātajā atbalsta programmā un, lai nodrošinātu to izpildi, Komisijas regulas Nr. 651/2014 prasības ir nepieciešams ieviest attiecīgajā komercdarbības atbalsta programmā. Atbilstoši Eiropas Komisijas 12.02.2007. vēstulē ietvertajam skaidrojumam, lai sniegtu turpmākus norādījumus un izvairītos no interpretācijas problēmām Latvijas tiesību sistēmā, attiecīgo atsauču iekļaušana komercdarbības atbalsta programmā ir pieļaujama un pamatota. Par vienotu izprati jautājumā par komercdarbības atbalsta regulējuma prasību piemērošanu tika panākta vienošanās arī ar Tieslietu ministriju. Papildus vēršam uzmanību, ka Eiropas Komisija savās ex-post pārbaudēs veic detalizētu izvērtējumu par dalībvalsts izstrādātās atbalsta programmas atbilstību komercdarbības atbalsta regulējumam un neatbilstību attiecīgā regulējuma normām konstatēšanas gadījumā var ierosināt pārkāpuma lietu par nelikumīga komercdarbības piešķiršanu saskaņā ar atbalsta programmu, kas neatbilst komercdarbības atbalsta regulējumam. Papildus Eiropas Komisija 05.11.2015., atbildot uz dalībvalsts jautājumu, izmantojot eWIKI elektronisko platformu dalībvalstu jautājumu uzdošanai Eiropas Komisijai, uzsvēra, ka, veicot atbalsta pasākumu uzraudzību, ir konstatējusi, ka efektīva atbilstība komercdarbības atbalsta regulējumam tiek labāk nodrošināta, ja visi Komisijas regulas Nr. 651/2014 nosacījumi ir ietverti nacionālā līmeņa normatīvajā aktā, proti, attiecīgajā atbalsta programmā. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt noteikumu projekta 58.punktu atbilstoši tam, kā noteikumu projekts tika izteikts TAP 6.0 redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalsta kumulācija noteikumu projekta 89.punktā ir iespējama gan par tām pašām attiecināmajām izmaksām, gan par citas atbalsta programmas ietvaros piešķirto finansējumu, bet tikai, ja netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā, lūdzam precizēt noteikumu projekta 89. punktu, atgriežot dzēsto noteikumu projekta 89.punkta nobeigumu "vai Eiropas Komisijas lēmumā par komercdarbības atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu".
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Atkārtoti lūdzam pārskatīt un precizēt anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu, ņemot vērā, ka daži noteikumu projekta punkti paredz stingrākas prasības, nekā tas ir noteikts regulā (piemēram, noteikumu projekta 77.punkts paredz stingrākas prasības de minimis intensitātēm, u.c.). Lūdzam nodrošināt atbilstības izvērtējumu visiem Komisijas regulas Nr.651/2014 pantiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdu "plāna". 
Piedāvātā redakcija
-